quote:Op maandag 27 november 2006 17:26 schreef WooZ het volgende:
ow wacht die gele wijst naar het sternum
Uiteraardquote:
Nee..dat is noorderlicht stiekum ook. Het heeft óók een Latijnse naam.quote:Op maandag 27 november 2006 17:32 schreef Jayhawk het volgende:
poollicht?
Dat is alvast goedquote:Op maandag 27 november 2006 17:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zal vast ook wel met Aurora beginnen...
Dan vind je dit ook wauw: Borealis vanuit de ruimtequote:
quote:Op maandag 27 november 2006 17:38 schreef SaskiaR het volgende:
Aurora australis
New Latin aurōra boreālis : Latin aurōra, dawn + Latin boreālis, northern.quote:Op maandag 27 november 2006 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als ik nu eens zou weten waar "Borealis" voor staat, dan wist ik misschien wel wat de tegenhanger zou zijn...
Mooie AKQ vraag..de naamquote:Op maandag 27 november 2006 17:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
Weer wat geleerd. En het filmpje is mooi. Lijkt wel zo'n glazen bol waar de vonken naar je vingertoppen vliegen.
Serieus?quote:Op maandag 27 november 2006 17:42 schreef SaskiaR het volgende:
Caecilius is toevallig wel een deel van zijn naam, maar daaronder is ie niet bekend.
inderdaadquote:Op maandag 27 november 2006 17:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Caecilius was altijd de hoofdpersoon in de superlompe voorbeelden van Latijnse les, jaar 1
En Felix de katquote:
Via Nova...of Nova Roma?quote:Op maandag 27 november 2006 17:53 schreef Gatalin het volgende:
Wij hadden ook Via Nova, ik kon me alleen zo geen zinnetjes meer voor de geest halen, maar dit herken ik wel
Ik denk dat het in hortum moet zijn... accusatief na een voorzetsel van richtingquote:Op maandag 27 november 2006 17:54 schreef Neuroscience het volgende:
Marcus et Cornelia in horto ambulant.
Dat van jou ken ik niet, maar Marcus en Lucius en Felix die ken ik nog wel. Heb ze alleen al ruim 7 jaar geleden gedag gezegd, en ben toen verder gegaan met Grieksquote:
'Ambulare' wordt toch niet gebruikt bij een ablatief denk ik... Je haast je toch niet 'in een tuin'?quote:Op maandag 27 november 2006 17:56 schreef SaskiaR het volgende:
hangt ervan af of ze in of naar de tuin lopen
Dat weet ik niet meer.quote:Op maandag 27 november 2006 17:56 schreef SaskiaR het volgende:
hangt ervan af of ze in of naar de tuin lopen
Da's waarquote:Op maandag 27 november 2006 17:57 schreef SaskiaR het volgende:
ambulare is wandelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |