Meer en meer vraag ik me af waarom er geen zogenaamde 'Safe Haven Law' komt in Nederland die het overdragen van een 'ongewild' kind niet strafbaar stelt. Het is het beste voor het kind en de 'ouders'. Meer en meer babys worden te vondeling gelegd door ouders, met soms fatale gevolgen.quote:` Op het station van Essen,vlak over de
grens in Belgie,is gisteren een baby
gevonden.Het gezonde jongetje lag in
een doos en is hooguit een week oud.De
politie denkt dat het kind misschien
uit Nederland komt,omdat er juist een
trein uit Roosendaal was gestopt.
Iedereen mag een kind inleveren bij de arts/ziekenhuis/politie zonder dat er gevraagd wordt waarom zollang het kind in goede toestand verkeerd en niet mishandeld is.quote:What is Safe Haven?
It's a new law: the NEWBORN ABANDONMENT
LAW (SB 1368, Brulte, R-Cucamonga), also known as the
Safe Haven Law. Under this law a person may surrender
an unwanted infant confidentially. As long as the baby has
not been abused, the person may do so without fear of
arrest or prosecution.
Jepquote:Op maandag 27 november 2006 09:13 schreef Klonk het volgende:
zoiets bestaat ook in Duitsland, daar hebben ze op een x aantal plekken de zgn babyklappe, een goeie oplossing.
Dat moet opgenomen worden in de wet natuurlijk.quote:Op maandag 27 november 2006 20:27 schreef optifree het volgende:
Maar tot welke leeftijd kun je het dan ter vondeling neerleggen? want ik mag vast mijn 4 jarige peuter niet door het luikje douwen
Dit gaat niet over abortus vs dit. Dit gaat over geboren babies.quote:Ok, het gaat om baby's maar bij een ongewenste zwangerschap moet je naar mijn idee arbortus uitvoeren en anders kan dit een oplossing zijn...maar ik denk dat je beter condooms in staphorst kan uitdelen...
yup .. dat zo'n moeder op zo'n moment niet rationeel denkt ..quote:Op maandag 27 november 2006 21:57 schreef sp3c het volgende:
ik zie uberhaupt niet echt waarom het nodig is om je kind op de trein naar belgie te zetten ... je kunt het toch gewoon opgeven voor adoptie als je geen kinderen wil of zie ik wat over het hoofd?
cijfers, geen idee eigenlijk .. al lijkt het me net zoiets als andere misdaden (als je het zo wil noemen) in de persoonlijke sfeer, dat je een groot donkercijfer hebt .. vuilnisbelten zijn groot, daar kunnen wel honderden lijken liggen en niemand die het opvalt tussen al die troep ..quote:Op dinsdag 28 november 2006 00:04 schreef sp3c het volgende:
ja nu ja dat lijkt me nu juist een reden om het illegaal te houden, dan heb je tenminste nog iets van een drempel
zijn daar uberhaupt cijfers van?
worden er in Nederland meer of minder kindertjes te vondeling gelegd (of in een vuilcontainer gesmeten wat volgens Vampier het enige alternatief lijkt te zijn) dan in het buitenland?
ik zie toch liever dat ze dat kind laten adopteren door iemand dan dat ze het aan het einde van de rit ergens anoniem in een soort brievenbus dumpen
idd, je moet er toch niet aan denken, zo'n hummeltje zonder kleertjes en dan in dit weer, dit jochie heeft mazzel gehad dat die zo snel is gevonden .. dat je ook gevonden zou kunnen worden door een of andere gek, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, maakt het hele idee nog enger .. *ril*quote:Op dinsdag 28 november 2006 00:50 schreef sp3c het volgende:
ik weet het niet hoor ik wil eigenlijk idd ook niet dat ze die kindertjes gewoon op de trein zetten want wie weet wie ze vind (zeker in de trein naar belgie) ... maar toch, het is geen snoepgoed ofzo wat je gewoon in de prullebak smijt als de smaak je niet aanstaat.
ik vind niet dat je het mensen al te makkelijk moet maken om van hun babies af te komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |