quote:
Op zondag 26 november 2006 16:18 schreef Resonancer het volgende:[..]
Naar mijn mening, is het voor 1 hond onmogelijk om wtc 1 en 2 volledig (incl. core, liftschachten, kelders) op explosieven (die ook nog 's goed te maskeren zijn volgens mij) te controleren. Ik vind dat ongeloofwaardiger als 'n goed geplaatste mini nuke in de core.
hmm, hoe wil je dit dan maskeren? als er werkelijk op elke verdieping een bom had gelegen, hoe wil je dat gaan maskeren? en niet zomaar 1 bom, je moet wel tegen een stuk of 10 dragende balken ene bom zetten voordat het gebouw wilt instorten.
verder vraag ik me af: uit videofragmenten, leek het daar nou echt erop dat er een mininuke ontplofte? en aangezien complotbedenkers het erover hebben dat er op elke verdieping bommen waren geplaatst, dan moet 1 hond toch wel in staat zijn die explosieven te ontdekken op tenminste 1 verdieping he? en dan nog, hoe wil je al die bommen gaan maskeren? als je zomaar ergens een bom tegen een muur aanzet, garandeer je dan ermee dat die stalen balken ook stuk gaan?
wat bedoel je met 'de core' ?
een 'thermonuclear' device?
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weaponvind je dat zelf nu niet een beetje erg overdreven worden? en we hebben toch allemaal duidelijk gezien dat het gebouw begon in te storten vanaf de verdieping waar het vliegtuig inramde? hoe wil je dit precies zo laten gebeuren met een thermonucleaire bom daar beneden te plaatsen?
[opinie mode]
jongens ik vind nu wel echt dat we een beetje te ver gaan hoor. het is volgens mij duidelijk nu dat er niet 1 goede complottheorie bestaat. het lijkt erop dat jullie voor elk verschijnsel die jullie zien een andere oorzaak zoeken die erop zou lijken. zo is er thermate gebruikt om het gesmolten metaal te verklaren, een mininuke om die stofwolk te verklaren, allerlei explosieven nog op elke verdieping om die 'explosies' te verklaren, particle cannons om die getoaste auto's te verklaren, raketten uit andere gebouwen om bepaalde flitsen te verklaren die ooggetuigen hebben gezien.
ik snap eerlijk gezegd niet jullie willen dat iemand dit nog serieus neemt. ik bedoel, we hebben allemaal gezien hoe 2 vliegtuigen de gebouwen invloog. we hebben van meerdere technologische instituten simulatie modellen gezien waaruit blijkt dat de gebouwen dusdanig beschadigd zouden zijn van de klappen dat ze het wel zouden weerstaan maar dat verzwakking door de brand ze uiteindelijk fataal zouden worden. NIST gaat er natuurlijk niet van uit dat er allemaal mensen op de aarde zijn die achter allemaal verschijnselen, of foto's waarvan je de tijdsopname niet kunt achterhalen, allemaal andere oorzaken gaan zoeken zoals nucleaire bommen en particle cannons. ze zijn nog zo aardig geweest een aantal verschijnselen te verklaren zoals dat naar buiten spuitne van stof en voorwerpen. ik heb volgens mij een onweerlegbare verklaring gegeven dat dat gloeinde metaal wat uit het gebouw stroomde, naar alle waarschijnlijkheid het gesmolten aluminium moet zijn uit het vliegtuig. ik heb ook uitgelegd waarom het nog zo langheet kan blijven op ground zero.
beginnen jullie zelf eigenlijk niet een beetje op te kijken van hoe onwaarschijnlijk het wordt dat er en thermate is gebruikt, en een hydrogen bomb (
![]()
), en een particle cannon, en rocket launchers, en andere vormen van explosieven, en fuel bombs om een vaccuum te zuigen::: allemaal om alle verschijnselen te kunnen verklaren die werden waargenomen?
als wetenschappers ook op die manier zouden denken, zouden vliegtuigen nog steeds midden in de lucht ontploffen omdat iedereen dan ervan uitgaat dat er bommen aan boord zaten, en zullen ze steeds strenger gaan controleren naar bommenleggers in plaats van de ware oorzaak te vinden en uit te zoeken als die oorzaak in staat is om het vliegtuig te laten ontploffen. ja, ik blijf dit voorbeeld naar voren halen, want ik vind het een klassiek voorbeeld en een goede vergelijking waarom je het beste de oorzaak echt heel goed kan onderzoeken, in plaats van uitsluitend naar de verschijnselen te kijken en op basis daarvan een verklaring zoeken. de meeste vliegtuigen die midden in de lucht ontploften zijn niet ontploft door een bom, maar door kleine haarscheurtjes die op een gegeven moment een kritieke grootte bereikten waarna het vliegtuig midden in de lucht een volledige structural failure onderging wat alles weghad van een ontploffing (door de overdruk in de cabine).
als het de Havilland onderzoek was uitgevoerd door deze complotbedenkers dan zouden wij nu moeten geloven dat alle Comet vliegtuigen waren neergehaald door de CIA om ons bang te maken en zouden er geen verbeteringen zijn aangebracht aan de vliegtuigen en zouden wij nu in angst leven voor de CIA dat het vliegtuig waar wij in stappen misschien wel de volgende is die wordt neergehaald, in plaats van naar de wetenschappers te luisteren die na een behoorlijk onderzoek erachter kwamen dat metal fatigue, geinitieerd door microscopische haarscheurtjes de oorzaak waren van deze 'ontploffingen'
netzogoed geld dat ook hier vind ik. als wij nu allemaal gaan luisteren naar al deze steeds ongeloofwaardigere verklaringen van alle verschijnselen dan wordt het volgende WTC gebouw ook niet bestendig tegen vliegtuig inslagen met brand als gevolg. dan geloven wij allemaal ook nog dat het gebouw er op berekend was, net zoals de Comet vliegtuigen ook berekend waren op 20 jaar vliegen met cyclische druk. intussen zouden wij dan geloven dat de CIA hier achter zit en de volgende keer dat er weer een vliegtuig inramt stort hij weer neer, omdat we er niks aan verbeterd hebben, terwijl NIST misschien intussen al allemaal aanbevelingen heeft gedaan hoe het in de toekomst veiliger gemaakt kan worden.
jullie manier van analyse laat echt veel te wensen over:
1) ik zie gesmolten metaal -> o dat moet staal zijn en staal kan alleen gesmolten worden door thermate, dus het gebouw is door thermate neergebracht. het gaan geen aluminium zijn want aluminium gloeit niet (FOUT), en zeker niet bij daglicht (FOUT)
2) ik zie een instorting dat precies lijkt op een controlled demolition, dus moet het ook een CD zijn geweest met thermate
3) ik zie explosies dus er waren bommen aanwezig op elke verdieping
4) ik zie getoaste auto's dus er werden particle cannons gebruikt
5) ik zie verdachte gaten in muren dus er werden particle cannons gebruikt
6) ik zie een rookwolk die veel lijkt op die wanneer een nuke ontploft, dus er is ook een nuke gebruikt
7) ik herken stoffen (uit een foto waarvan je niet kan nagaan als die niet is gemaakt nadat puinruimers die balken zelf hadden doorgesneden om het puinruimen te vergemakkelijken) die ook in thermate voorkomen (Die ook gewoon voorkomen in het gebouw) dus ik concludeer dat er thermate is gebruikt
8) ik zie allemaal rare verschijnselen die IK NIET KAN BEGRIJPEN, ik eis daar een verklaring voor. krijg ik die verklaring niet dan concludeer ik dat er iets verborgen wordt gehouden en betekent dus dat de CIA erachter zit
jullie hele theorie is gebasseerd op het verklaren van allemaal verschijnselen, in plaats van echt het systeem goed te begrijpen, te simuleren wat er is gebeurd, en proberen die verschijnselen te begrijpen.
uit deze complottheorieen lijkt het erop dat jullie niet eens echt snappen wat een ontploffing nou echt is. jullie denken dat een ontploffing het effect is van een bom, maar dat is echt een hele oppervlakkige conclusie. een ontploffing is heel abstract gezien
"An explosion is a sudden increase in volume and release of energy in a violent manner, usually with the generation of high temperatures and the release of gases. An explosion causes pressure waves in the local medium in which it occurs. Explosions are categorized as deflagrations if these waves are subsonic and detonations if they are supersonic (shock waves)."
dit effect kun je ook bereiken zonder bommen, maar door bijvoorbeeld ergens een overdruk te creeren en deze druk vervolgens snel te laten weglopen (denk aan een gasfles). als een volume ineens juist verkleind wordt, stijgt de druk. als daarna de zijkanten (de ramen in dit geval) bezwijken treedt er ook een plotselinge expansie op van het medium.
dit is allemaal helemaal geen vergezochte verklaring, maar gewoon de verschijnselen heel abstract bestuderen en kijken als ze veroorzaakt kunnen worden door datgene wat werd waargenomen (het instorten dus)
sorry hoor, sommige mensen lachen me wel uit wanneer ik een theorie aanhang die wordt onderbouwd door wetenschappelijke instituten, maar echt liever dat dan x verschillende theorieen die allemaal zijn gebasseerd op verschijnselen verklaringen en die verder alleen worden onderbouwd door mensen die zich niet bezighouden met structural,mechanical,materials engineering
uit de ervaringen die vorige generaties wetenschappers hebben doorgegeven aan ons, is het voor mij duidelijk dat je geen analyse moet uitvoeren op basis van voornamelijk verschijnselen, omdat verschijnselen VRIJWEL NOOIT uniek zijn toe te schrijven aan EEN ENKELE OORZAAK en als je toch zo een analyse uitvoert kom je geheid met allemaal mogelijke oorzaken die helemaal niks te maken hebben met datgene wat je onderzoekt.
dus ik haal het er weer bij, als die onderzoekers van de Comet vliegtuigen jullie analyse methode zouden gebruiken, zouden wij nu allemaal denken dat al die vliegtuigen die nu NOG STEEDS uit de lucht zouden vallen allemaal door bommen naar beneden worden gehaald, en zouden wij niet willen geloven dat minuscule scheurtjes in de huid van het vliegtuig konden zorgen voor de waargenomen explosies.
in plaats van dat iedereen zich nou bezighoud met wat de republikeinen allemaal uitspoken in deze wereld zoals verantwoordelijk zijn voor intussen al 100.000+ doden in Irak. of bijvoorbeeld in de geschiedenis zelf al de probleemgroeperingen in de wereld tot macht hebben geholpen(AQ, Iran regime, Pinochet) en ons nu wijsmaken dat ze het slachtoffer zijn van deze groeperingen waar ze niks mee te maken hebben gehad in het verleden, houden deze complotdenkers zich bezig met het steeds waanzinnigere verklaringen zoals een gecombineerde aanval met thermate, bommen, NUCLEAIRE WAPENS, PARTICLE CANNONS, rocket launchers, radio gestuurde boeing 767's (
![]()
) , etc etc
ik snap soms echt niet dat jullie niet kunnen waarderen dat meerdere technologische instituten, waar allemaal deskundigen werken OP HET GEBIED VAN STRUCTUREN EN MATERIALEN tot de conclusie kwamen dat het instorten ZEER WAARSCHIJNLIJK was na de schade die de vliegtuigen hadden aangericht en de daaropovolgende brand. waarom proberen jullie de daaropvolgende effecten niet goed te bestuderen, uit te zoeken wat daar de oorzaak van kan zijn binnen de uitleg die in principe onweerlegbaar is.
waarom nemen jullie het serieus wanneer iemand zegt "toen ik dit zag, wist ik meteen dat het om een CD ging". ik bedoel, kom op zeg, alleen zo een uitspraak al zegt zoveel over het analytisch onvermogen van de persoon die die uitspraak doet. ik ben blij dat zulke mensen verder geen onderzoek doen naar oorzaken van rampen, anders zouden deze rampen zich oneindig blijven voordoen. zouden vliegtuigen in de lucht blijven ontploffen, zouden structuren uit elkaar blijven vallen door trillingen die een veelvoud van hun eigenfrequentie bedragen, zouden gebouwen nog steeds zo vaak blijven instorten na een aardbeving etc etc. omdat deze mensen vanaf de allereerste observatie al een conclusie klaar hebben liggen en de daaropvolgende effecten gaan verklaren binnen deze conclusie, in plaats van kalm te bekijken wat voor evenementen er plaats vonden, analyseren of dit het resultaat kon leveren wat is waargenomen, onderzoeken als dit een aantal verschijnselen kan verklaren en vervolgens concluderen wat de oorzaak was. als er daarna nog verschijnselen bijkomen dan kan je alsnog bekijken of ze in je analyse passen. je zult nooit alle verschijnselen naar tevredenheid kunnen verklaren, maar veel dingen vallen nou eenmaal buiten het deterministische domein.
[/opiniemode]