download hem LEGAAL gratis : http://www.download.com/Pro-Tools-Free/3000-2182_4-3296394.htmlquote:Op zondag 2 september 2007 19:59 schreef CoiLive het volgende:
Gebruik je gekraakte software? Daar zijn vaak rare problemen mee en het vreet ook veel resources. En je gebruikt een creative geluidskaart voor het opnemen van muziek?
waarom? en het is voor mac.quote:Op maandag 24 september 2007 00:14 schreef Landgraaf het volgende:
[..]
download hem LEGAAL gratis : http://www.download.com/Pro-Tools-Free/3000-2182_4-3296394.html
1 goede tip:quote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:53 schreef v1234 het volgende:
Wat houd firewire eigenlijk in, en wat wordt bedoeld met een audio interface? ik zou graag in de toekomst op een goede manier iets willen opnemen op mijn laptop. nu neem ik vaak dingen op met een oude pc waar een line in opzit.. maar dat is ook niet alles. Ik zou graag zelf demotjes willen maken, maar ook wel wat op locatie.. maar dan natuurlijk wel meerdere sporen. Maar als ik demo's wil opnemen van mijn band zit ik al snel op 16 sporen.... hoe neem je dat op? en hoe verwerk je dat? ik zou me graag beetje in die kant van de geluidstechniek willen verdiepen.. ik heb zelf een 16 kanaals mackie mengtafel waar ik wel live dingen mee doe, maar nog nooit echt goede opnames.
Klopt helemaal. Het zal sowieso beter klinken dan de line-uitgang van je amp. Voor gitaar gebruik ik zelf altijd de ingebouwde mic-preamps van mijn mixertje (een kleine Behringer). Dat gaat ook prima, en die kun je ook nog eens voor andere dingen gebruiken. :-)quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:01 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Leuke usb interface, met schijnbaar een latency 2-7 ms. Aangezien dit via USB gaat en er aparte drivers bij horen neem ik aan dat ik hier wél ruisloos mee kan spelen. Klopt die train of thought een beetje, of mis ik iets?
Nou, iig moet je een dynamische microfoon, zoals de sm58 dus. Je zou naar andere mics kunnen kijken welke het best bij je stem past, maar dat lijkt me wat overdreven in jullie gevalquote:Op zondag 11 november 2007 12:56 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien niet helemaal het goede topic maar jullie weten er waarschijnlijk wel wat vanaf.
We zijn opzoek naar een microfoon voor de leadvocals om te gebruiken in de oefenruimte en ook voor optredens. Maar ik heb hier tótaal geen verstand van hoe of wat.
http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/1207.html
zoiets kreeg ik al aangeraden maar wat voor dingen zijn geschikt dus ?
Ja precies dat het er perfect bij past hoeft nietquote:Op zondag 11 november 2007 13:19 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Nou, iig moet je een dynamische microfoon, zoals de sm58 dus. Je zou naar andere mics kunnen kijken welke het best bij je stem past, maar dat lijkt me wat overdreven in jullie geval![]()
goedkopere SM58 kloons:
http://www.thomann.de/gb/behringer_xm8500.htm
http://www.thomann.de/gb/the_tbone_mb85_beta.htm
allebei prima mics, voor een fractie van de prijs![]()
![]()
ja als het budget het probleem niet is, kun je idd het best die SM58 halen.quote:Op zondag 11 november 2007 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja precies dat het er perfect bij past hoeft nietmar dynamisch idd. We willen wel iets fatsoenlijks kopen dus liever niet zo'n behringer van 20 euro dan.
nice!quote:Op donderdag 15 november 2007 23:32 schreef Ethereal het volgende:
Laatst mijn studiootje eens verbouwd..
Dan ga ik daar voor kijken, ik ben wel met wat demo's bezig, maar voorlopig is het vooral hobbyquote:Op vrijdag 16 november 2007 12:16 schreef Ethereal het volgende:
Eraser: Ga voor de JP-8080! Mijn absoluut favoriete synth.. Warme kamerbrede pads, snijdende leads, en supermakkelijk te bedienen! Heb hem geruild voor mijn Virus B en geen seconde spijt gehad
Release je ook dingen?
Heb zelf 2 platen uitgebracht bij Bionic Recordings (onder de naam Archetype) en ben alweer een poosje bezig met de opvolger!
Zal binnenkort ook eens foto's maken van onze opname-studio! Pas net gebouwd en aangesloten enzo, maar begint er best 'echt' uit te zien.. Hier doe ik de opnames voor mijn band, NE1! Jij toevallig foto's van je rock-hokje? Altijd benieuwd! (Of staan ze wellicht op pagina's hiervoor? FOK is momenteel zo traag hier dat terugbladeren voor mij een behoorlijke opgave is.. In dat geval check ik ze later!)quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
leuk om te zien dat deze studio's vooral gebaseerd zijn op electronische muziek. Je ziet dan pas hoeveel die verschillen met mijn rock-hokje!
Jammer dat de fabrikanten dit inzicht niet hebben, op elke mixer die je kunt kopen zitten pre-amps.. nooit dat ik ooit maar één microfoon aan zal sluiten.,.quote:Op vrijdag 16 november 2007 13:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
leuk om te zien dat deze studio's vooral gebaseerd zijn op electronische muziek. Je ziet dan pas hoeveel die verschillen met mijn rock-hokje!
Klinkt goed!!! dat ne1!quote:Op zaterdag 17 november 2007 13:30 schreef Ethereal het volgende:
[..]
Zal binnenkort ook eens foto's maken van onze opname-studio! Pas net gebouwd en aangesloten enzo, maar begint er best 'echt' uit te zien.. Hier doe ik de opnames voor mijn band, NE1! Jij toevallig foto's van je rock-hokje? Altijd benieuwd! (Of staan ze wellicht op pagina's hiervoor? FOK is momenteel zo traag hier dat terugbladeren voor mij een behoorlijke opgave is.. In dat geval check ik ze later!)
Nice hoor, wat zit er in't rack? ik zie een Focusrite bovenin en daaronder wat FX?quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:21 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Klinkt goed!!! dat ne1!
hier wat foto's van mij rock-hokje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een shure sm-57 en een royer 121quote:Op zondag 18 november 2007 14:45 schreef imported_sphinx het volgende:
wat voor mic hangt er voor die vetta?
klopt, de bovenste is een focusrite penta compressor die ik gebruik voor de (parallelle) drumbus. De crunch-setting geeft echt zo'n overstuurde compressie zodat de boel lekker agressief klinkt. ook voor synths enzo is t een heel gaaf ding!quote:Op zondag 18 november 2007 17:31 schreef Eraser127 het volgende:
[..]
Nice hoor, wat zit er in't rack? ik zie een Focusrite bovenin en daaronder wat FX?
Dat kastje (Ikea Corras) is ideal, past mooi 19" materiaal tussen. Ook issie diep genoeg, aan de achterkant heb ik bovenin nog een 19" stekkerdoos en beneden tegen de rechterkant nog een gwone stekkerdoos.quote:Op maandag 19 november 2007 02:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zo'n Ikea kastje gebruik ik als 19" server rackje!
Euh, Cubase en Logic zijn sequencers. Adobe Audition is een wave-editor en guitarist.nl wil denk niet in de Cubase/Logic prijsklasse voor een wave-editor zitten.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:34 schreef imported_sphinx het volgende:
Cubase, Logic, Sonar en Live zijn de meest gebruikte en meest bekende programma's daarvoor, maar die kosten wel wat.
Audacity en Krystal Audio Engine zijn gratis en zijn ook heel degelijk.![]()
maar hij gebruikt et volgens mij wel om te sequencenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:58 schreef Eraser127 het volgende:
[..]
Euh, Cubase en Logic zijn sequencers. Adobe Audition is een wave-editor en guitarist.nl wil denk niet in de Cubase/Logic prijsklasse voor een wave-editor zitten.
Ik denk dat ze nogal gehyped worden omdat ze er wel tof uitzien, maar ik heb ze nog nooit gehoord ofzo. En waarom moeten nearfield monitors zoveel Watt hebben altijd?quote:Op maandag 19 november 2007 02:29 schreef Robzilla het volgende:
[quote]Op zondag 18 november 2007 23:48 schreef Omkron het volgende:
Hoop hardware heeft iedereen nog in dit digitale tijdperk.
[/quote
En terecht!
Ik zie hier al twee mensen met KRK monitoren, hoe bevallen ze? Welke hebben jullie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |