Dat hangt heel erg af van welke protools je neemt...........welke had je in gedachten?quote:Op maandag 28 mei 2007 12:51 schreef guitarist.nl het volgende:
Wat zijn eigenlijk de minimale hardware eisen voor protools?
De goedkoopstequote:Op maandag 28 mei 2007 16:18 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg af van welke protools je neemt...........welke had je in gedachten?
Nou het werkt al met de audiophile 2496 dachtik, en die kost iets van 90 euro...... probleem is wel dat je dan ook 350 euro ofzo voor de software moet betalen. De digi m-box kan wel wat meer dan de 2496 en daar zit de software al inbegrepen in de prijs. Ik ben dus meer voorstander van de mbox2 qua gebruik en kwaliteit.(niet dat de 2496 slecht is, de mbox2 is gewoon wat beter.)quote:Op maandag 28 mei 2007 22:10 schreef guitarist.nl het volgende:
PC is geen probleem
Maar werkt het alleen met de m-audio hardware? of heb je ook goedkope alternatieven?
O ?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
.. probleem is wel dat je dan ook 350 euro ofzo voor de software moet betalen. ..
downloaden en dan met een fop-dongle de boel runnen trekt je pc nooit als je veel sporen gebruikt. Kijk voor 4-5 sporen lukt het wel, maar de boel gaat daarna met plugins enzo wel een beetje onstabiel worden. Ik heb voordat ik cubase sx kocht ook van een download versie gebruik gemaakt en tijdens een sessie alle files verloren. Ben meteen naar de winkel gerend!quote:
idd. zeker voor studio's die niet in het topsegment zitten en dus ook niet van platenlabels of artiesten PTHD moeten gebruiken is Steinberg of Logic gewoon stukken handiger!quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:20 schreef -lucas- het volgende:
Dat hele PT hardware/software gedoe is nou precies de reden dat ik Nuendo 3 heb gekocht... dan mag ik zelf bepalen wanneer ik nieuwe hardware/software aanschaf ipv dat het je opgedrongen wordt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken studio producers die in de top behoren en werken met Steinberg Nuendoquote:Op woensdag 30 mei 2007 17:59 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
idd. zeker voor studio's die niet in het topsegment zitten en dus ook niet van platenlabels of artiesten PTHD moeten gebruiken is Steinberg of Logic gewoon stukken handiger!
quote:Op woensdag 30 mei 2007 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
trouwens voor de studiomensen:
Valt iemand wat op in de clip dit nieuwsbericht? (en nee ik doel niet op het feit dat het geplaybacked is en er geen pop-filter voor de mic staat)Welk nieuwsbericht..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overnieuw. uitprinten. nachecken.
Hij zei dan ook "-zeker- voor studios..." niet "-alleen- voor studios"quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:43 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik ken studio producers die in de top behoren en werken met Steinberg Nuendo
Het verschil is vooral dat PT alleen in combinatie met speciale hardware werkt (wel iets versoepeld, maar in wezen nog steeds, op PTfree na maar die werkte, uit m'n hoofd, alleen onder W98 en was heel beperkt).quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:42 schreef NiekL het volgende:
Wat een producer mij verteld heeft is dat Nuendo/Cubase en ProTools weinig verschil hebben. Het is dezelfde kwaliteit maar alleen heeft ProTools het geluk dat het een soort van standaard is geworden in de studio wereld.
idd. ik prefereer ook steinberg boven protools, maar protools heeft wel echt fijne editingmogelijkheden. Aan de andere kant is het ook wel fijn om een standaard te hebben, maarja om echt te produeceren enzo vind ik steinberg/logic fijner.quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:44 schreef -lucas- het volgende:
[..]
Het verschil is vooral dat PT alleen in combinatie met speciale hardware werkt (wel iets versoepeld, maar in wezen nog steeds, op PTfree na maar die werkte, uit m'n hoofd, alleen onder W98 en was heel beperkt).
PT heeft een aantal (hele) mooie plugins, en DSP was een voordeel maar met de UAD en de Powercore is dat ook redelijk 'gelijkgetrokken'
ik ken wel de Vienna symphonic library, die vind ik ook heel indrukwekkend. helaas wel tientallen gigabytes..quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:41 schreef -lucas- het volgende:
Een collega van me kwam hier mee aan: http://www.wallanderinstruments.com/
Erg impressive en mijns inziens de toekomst van virtuele orkestratie...
Dat zijn samplesquote:Op woensdag 13 juni 2007 23:31 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
ik ken wel de Vienna symphonic library, die vind ik ook heel indrukwekkend. helaas wel tientallen gigabytes..
http://www.vsl.co.at/en-us/65/71/214.vsl
Ik heb East West Symphonic Orchestra Gold ooit gekocht - ook heel okee, is makkelijk om snel een 'Hollywood achtige sound' mee te maken.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:12 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Van East West heb je ook gehele orkesten e.d.
werk sinds kort met East West Symphonic Choirs
http://www.eastwestsamples.com
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |