Klopt, maar ik vind het erg lastig, soms is het moeilijk humoristisch over te komen. Serieuze opmerkingen worden soms als grappig gezien en vice versa (vooral dat laatste is erg verwarrend, omdat je dan weer een heleboel uit moet gaan leggen)quote:Op maandag 27 november 2006 15:55 schreef soylent het volgende:
Je kan ook spelen met dat hokjeGewoon initieel met een grapje terugkomen als er gevraagd wordt wat je doet, MAAR duidelijk maken dat 't een grapje is en altijd respect voor jezelf houden! Niets is zo naar als mensen die gelijk excuses gaan maken voor de persoon die ze zijn
Maar je kan dat leuk aanpakken, met humor. Vrouwen gaan ook voor humor...
Dan heb je veel geluk gehadquote:Overigens zit mijn vriendin momenteel ook in de IT en die vindt verhalen over vastgelopen processen enzo prachtigEn ik ook. Dus: vind je het geweldig om over je werk te vertellen, gewoon doen, want een wijf dat 't totaal niet op prijs stelt, wat moet je daar nou mee!
Zij stuurt 8 vrij korte zinnen, waarvan merendeel vragen, jij stuurt 22 zinnen, waarvan merendeel blaatverhaal over hoe interessant je sociale leven is.quote:Op maandag 27 november 2006 00:42 schreef BttD het volgende:
[..]
Gast, ik ben genoeg in het uitgaansleven te vinden en heb zat sociale activiteiten. Op dit moment iets minder omdat ik dus in een andere (vreemde) stad ben. Dan moet je toch wat? Mag ik serieus vragen waarom je mijn gesprek opdringerig vindt? Misschien komt het bij mij wel teveel voort uit het feit dat ik nu al zo vaak het volgende heb meegemaakt:
Je zegt dat je informatica studeert => stereotype wordt meteen ingevuld (hetgeen voor geen METER klopt overigens) en mevrouw weigert verder met je te praten. Dan lijkt het me niet eens zo onverstandig om dan maar erover te beginnen dat je ook een sociaal leven hebt buiten dat om.
Maar ik vond haar (zoals gewoonlijk) alweer ZO snel conclusies trekken... Het lijkt wel alsof men je al kan beoordelen binnen 5 minuten... ik vind het gewoon ronduit vreemd dat ze zo reageert, of ligt dit nou aan mij?
Maar serieus, ik hoor het graag, want als ik iets fout doe wat ik kennelijk al langer fout doe dan is het zaak om dat zo spoedig mogelijk te verbeteren/veranderen. Als ik niet weet wat er fout is kan ik het ook niet veranderen.
Daar wil ik nog een ding over kwijt... waar vind je mij serieus wanhopig overkomen in dat gesprek. Dat ik hier wanhopig overkom zal allemaal wel, maar ik vind mezelf in dat gesprek prima relaxed??? Niet pushen ofzo...
Het gaat niet om dat het uitgaan een afknapper is, het gaat er denk ik om dat veel vertellen over uitgaan een afknapper is, zeker door een IT-er (ben ik zelf ook) omdat dat sterk lijkt op 'kijk mij een sociaal leven hebben'. Mensen met een goed sociaal leven vertellen er niet over, voor hen is dat vanzelfsprekend. Doordat je er veel over vertelt, lijkt het alsof je je wil bewijzen. Dat is het probleem.quote:Op maandag 27 november 2006 15:34 schreef BttD het volgende:
Grappig trouwens ook dat iedereen praten over uitgaan een afknapper vindt. Ik kan het wel begrijpen, maar ik wil daarmee eigenlijk aangeven dat er meer is dan binnen zitten. In wezen ben ik juist (zoals ik in het vorige deel beschreven heb) veel te actief en ben eigenlijk weinig 'met computers bezig' zoals ze dat zeggen. Het boeit me niet zoveel. Wel vind ik mijn studie best interessant, maar dat komt omdat het VEEL MEER is dan alleen dat. Fysiotherapie is toch ook veel en veel meer (eigenlijk iets heel anders) dan een massagecursus? Elektrotechniek gaat toch ook niet over printplaatjes solderen. Ik vind dat je mensen in dat opzicht veel meer een kans moet geven om zichzelf te bewijzen op andere vlakken en door dat stereotype beeld heen te prikken. Kennelijk zijn sommige mensen daartoe niet echt in staat helaas.
Dat wil je ook omdat je anders meteen weer in het puisterige, brillerige nerd hokje geduwd wordt.quote:Op maandag 27 november 2006 17:23 schreef Liewec het volgende:
[..]
Het gaat niet om dat het uitgaan een afknapper is, het gaat er denk ik om dat veel vertellen over uitgaan een afknapper is, zeker door een IT-er (ben ik zelf ook) omdat dat sterk lijkt op 'kijk mij een sociaal leven hebben'. Mensen met een goed sociaal leven vertellen er niet over, voor hen is dat vanzelfsprekend. Doordat je er veel over vertelt, lijkt het alsof je je wil bewijzen. Dat is het probleem.
Je kan dan beter direct een grap maken als ze naar je beroep vragen.quote:Op maandag 27 november 2006 17:24 schreef BttD het volgende:
[..]
Dat wil je ook omdat je anders meteen weer in het puisterige, brillerige nerd hokje geduwd wordt.
Maar OK, dat doen we dus voortaan niet meer
Weet ik, dat ga je vanzelf wel doen nadat je om de meest idiote redenen afgewezen wordt. Ik vind het vooral hinderlijk dat men valt over je opleiding FFSquote:Op maandag 27 november 2006 17:27 schreef Coolcat het volgende:
Godsamme, laat die hokjes toch eens gaan!! Je bent alleen maar met hokjes bezig, op alle manieren!
Waarom wil je je zo bewijzen?? Wees gewoon jezelf!!
Neh FFS is geen opleidingquote:Op maandag 27 november 2006 17:38 schreef Coolcat het volgende:
Nou dan zeg je toch lekker niks over je opleiding... Kijk, als jij gaat zeggen ja heb FFS gedaan, ja dan vraag ik door wat dat is. Zeg je dat je iets in de ICT doet (is dat zo btw?) maar er verder niet teveel op in gaat, wordt er ook niet verder naar gevraagd... Beetje zoals het voorbeeld van Liewec
Nogmaals, het slechtste wat je dan kan doen is daarvan uitgaan en proberen op geforceerde wijze aan te tonen dat jij dat toch vooral NIET bent.quote:Op maandag 27 november 2006 17:40 schreef BttD het volgende:
[..]
Neh FFS is geen opleidingBetekent for fuck's sake, een uitdrukking van verontwaardiging
Ik studeer informatica, maar men heeft al gelijk zo'n vreemd beeld van die lui dat je niet eens meer daaromheen kunt lullen lijkt het wel
^^quote:Op maandag 27 november 2006 17:47 schreef Coolcat het volgende:
O ja, neee dat was ook echt duidelijk...
Maar als jij zegt, ik studeer informatica en er meteen een tegenvraag tegenaan gooit... Gewoon snel er overheen lullen...
Maar goed dat niet alle mannen zo goed door hebben hoe vrouwen werkenquote:Op maandag 27 november 2006 17:47 schreef Liewec het volgende:
[..]
Nogmaals, het slechtste wat je dan kan doen is daarvan uitgaan en proberen op geforceerde wijze aan te tonen dat jij dat toch vooral NIET bent.
Een echte alfa male, om de term maar te gebruiken, hoeft zichzelf niet bewijzen, op geen enkel gebied.
Elimineer uit je woordenboek de volgende phrasen: "Ja, dat heb ik ook, ik was een keer... etc.", "Ik doe dan wel .... maar ik ben géén ...."; Probeer zinnen te vermijden die met 'ik' beginnen; Probeer snel af te spreken zonder het te forceren; Maak geen afspraken voor volgende chat-sessies (Geen: "wanneer ben je weer online" of "Lijkt me leuk nog eens te chatten"); Doe niet te veel uitspraken over hoe leuk je het vindt (Vrouwen snappen dat op mysterieuze wijze al lang)....
Ehh genoeg handvatten?![]()
quote:Op maandag 27 november 2006 17:59 schreef Coolcat het volgende:
[..]
Maar goed dat niet alle mannen zo goed door hebben hoe vrouwen werken
Maar klopt wel wat je zegt!![]()
Nou en? Ik bedoel, met zo'n type wil je toch niet praten? Zelfde geldt als er gewoon niks uitkomt. Nou, laat dan maar, als er via MSN al niks uitkomt zou ik me in 't echt waarschijnlijk doodergeren.quote:Op maandag 27 november 2006 13:54 schreef BttD het volgende:
Ik snap wat jullie bedoelen. Een van mijn andere ervaringen is echter dat als je vragen gaat lopen stellen en haar aan het woord laat dat er dan meestal niet veel uitkomt (misschien moet ik dat toch maar zien als een desinteresse teken ofzo). Ten tweede krijg je dan weer te horen dat je gedesinteresseerd bent omdat je zo weinig zegt. Ben zelfs een keer verwijderd omdat ik 10 seconden deed over een reactie geven in plaats van 5 (om maar wat te noemen). "Ja, je reageert me te langzaam = desinteresse doei...". WTF dus
Euh, wat een kutonderwerp, sorryquote:Op maandag 27 november 2006 13:56 schreef BttD het volgende:
Ik probeer vooral aanknopingspunten te vinden... Waarom zit zij op PaiQ, hoe denkt ze erover, wat vindt ze ervan etc. etc.
Waarom ben je daar zo wanhopig mee bezig? Ik bedoel, je hebt toch niks te bewijzen of wel dan?quote:Op maandag 27 november 2006 15:31 schreef BttD het volgende:
Zo geldt ook: Informatica figuren zijn lang niet altijd nerds met een brilletje, zwarte t-shirts en pizzavlekken die nooit buiten komen en nooit uitgaan.
Eugh. Die zou ik bewaren voor na je eerste date. Die zijn veel te serieus.quote:Op maandag 27 november 2006 17:21 schreef Liewec het volgende:
Dus: Volgende keer niet expliciet vertellen over al je coole uitgaansavonturen, hobbies, leven etc. etc. maar vragen stellen. Ook bijvoorbeeld vragen over 'diepere' dingen, altijd leuk:
- Wat wilde je vroeger worden toen je 10 was? Waarom is dat niet gelukt?
- Wat is je grootste angst?
- Wat is je slechtste eigenschap?
Sorry hoor, maar of je al dan niet afgewezen wordt heeft geen zak met je opleiding te maken. Heb zelf, zoals je weet, ook informatica gedaan.quote:Op maandag 27 november 2006 17:33 schreef BttD het volgende:
Weet ik, dat ga je vanzelf wel doen nadat je om de meest idiote redenen afgewezen wordt. Ik vind het vooral hinderlijk dat men valt over je opleiding FFS.
Dat iemands persoonlijkheid je niet aanstaat snap ik, maar dat heeft geen zak met je opleiding van doen. Ja, het stereotype loopt rond, nee ze zijn niet in de meerderheid... VERRE van...
Ik doe het ook liever niet, maar er moet een manier zijn om van dat kutte imago af te komen
Ja, je hebt gelijk, maar kennelijk kom ik ECHT alleen maar verkeerde matches tegen op internetquote:Op maandag 27 november 2006 18:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou en? Ik bedoel, met zo'n type wil je toch niet praten? Zelfde geldt als er gewoon niks uitkomt. Nou, laat dan maar, als er via MSN al niks uitkomt zou ik me in 't echt waarschijnlijk doodergeren.
misschien moet je toch maar eens buiten internet kijken. internet dating is vooral leuk voor vrouwen, als man is de concurrentie moordend.quote:Op maandag 27 november 2006 18:08 schreef BttD het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, maar kennelijk kom ik ECHT alleen maar verkeerde matches tegen op internet.
Nou laat ik nou maar rustig afwachten in eerste instantie
Zeg dat welquote:Op maandag 27 november 2006 18:38 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
misschien moet je toch maar eens buiten internet kijken. internet dating is vooral leuk voor vrouwen, als man is de concurrentie moordend.
Dat hoeft niet. Heb zelf ooit met iemand gechat die inderdaad redelijk traag en kortaf reageerde. Maar in het echt schijnt zij nogal een kletser te zijn. Het is natuurlijk ook een groot verschil voor sommigen. Persoonlijk mis ik nogal de nonverbale communicatie op internet. Als je met iemand chat die je kent weet je nog wel hoe je bepaalde zinnen moet interpreteren, maar als iemand nieuw is dan blijft het lastig zelfs met smileys.quote:Op maandag 27 november 2006 19:38 schreef Roellio het volgende:
Vrouwen die op internet al saai zijn zijn in het echt waarschijnlijk nog saaier.
Ik vraag me af of je dat KAN vermijden als je iemand voor het eerst ontmoet en nog niks van elkaar weet. Lijkt me ergens wel heel gaaf. Dat je wel gewoon al goed kennis hebt gemaakt met elkaar, maar nog niet weet welke opleiding / beroep de ander doet. Maar volgens mij kan dat gewoon echt niet, 1 van de partijen zal altijd vragen "wat studeer je?" (indien je met mensen op "studentenleeftijd" te maken hebt dan). Of bedoel je, hoelang je er over door moet zwammen?quote:Op maandag 27 november 2006 20:26 schreef cyber_rebel het volgende:
Haha ik geloof je meteen![]()
Wat zijn eigenlijk goede en minder goede gespreksonderwerpen? Is werk/studie b.v. iets wat je beter wel of niet kan vermijden?
Vakanties zijn inderdaad wel een goed onderwerp. Hoeveel van die speedchats zijn eigenlijk goed afgelopen (dus niet voortijdig afgebroken)?quote:Op maandag 27 november 2006 20:48 schreef yoghurtje het volgende:
Vakanties zijn meestal wel een goed onderwerp heb ik gemerkt. Hobbies af en toe ok... maar verder weet ik het ook niet allemaal... gelukkig nemen sommige meiden ook wel het initiatief om op andere onderwerpen te springen.
MAar goed, nog geen date weten te scoren. Heb nu inmiddels 13 speeddates gehad via paiq, en heel wat matches... maar nog niks concreets, heb nog niemand zover kunnen krijgen die wat met me wilt afspreken. (ja er zijn er een aantal die wel wouden afspreken, maar die vond ik niet aantrekkelijk dus maar niet gedaan).
PS, heb met sommige meiden wel over seks enzo.. maarja, het blijft helaas bij alleen praten.
Van de 13 speeddates zijn er 7 matches uit gekomen.. 3 waren afgebroken zonder ook maar iets te hebben gezegt, en de andere 3 vond ik gewoon zeer onaantrekkelijk. Battledate vind ik niks aan en doe ik ook niet.quote:Op maandag 27 november 2006 20:54 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Vakanties zijn inderdaad wel een goed onderwerp. Hoeveel van die speedchats zijn eigenlijk goed afgelopen (dus niet voortijdig afgebroken)?
Zelf heb ik 1 speeddate en 1 battledate achter de rug. Beide belanden in de verlenging van 10 minuten, en beide werden afgebroken zo'n 2 minuten voor het eind. Bij de battledate vond ik dat op zich best, van mijn kant klikte het iig niet, al mijn positief gestelde vragen over haar werk kregen een negatieve onderkoelde reactie. In ieder geval kwam de andere gozer gezelliger over, had liever met hem nog een tijdje zitten kletsen![]()
Dat is de internet vorm van twee kerels die om een meid vechten. Je ontmoet een meid online met twee mannen tegelijk en je moet dan gaan battlen tegen die andere vent om te bewijzen dat jij beter bent en in haar matches lijst thuis hoort. Verpruts je het, dan gaan de props naar de andere man en ben je de sjaak...quote:Op maandag 27 november 2006 21:22 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat is een battledate?
Nee maar zoals ik al eerder aangaf is het eerder een poging om METEEN van dat domme stereotype imago af te komen dat je een pizzavretende, naar metal luisterende, zichzelf nooit douchende, zwart t-shirt dragende nerd met een brilletje bent die nooit uitgaat. Het ZOU niet nodig moeten zijn, maar vrouwen hebben er een handje van je RAZENDSNEL te beoordelen op EEN woordje dat je zegt.quote:Op maandag 27 november 2006 20:59 schreef vencodark het volgende:
Ik denk dat je (diegene die dat gesprek had geplaatst) teveel nadenkt om goed over te komen. Vraag gewoon de dingen die in je op komen en vertel zelf ook eens dingen die je meemaakt. Geen hele uitgaanverhalen, dat boeit niet iedereen. Hou het kort wil je er toch iets over kwijt. Misschien hou het meisje zelf niet van uitgaan.
quote:Wat iemand ook al neerzette, stel een beetje meer diepzinnege vragen en niet te doorsnee. Je komt meer van iemand te weten als je eens écht praat ipv een interview zit te houden. Je denkt veel te veel na.![]()
Wees niet bang, ik ben in real life ook hard op zoek naar een vriendin, maar dat heeft tot nu toe nog steeds geen succes opgeleverdquote:Op maandag 27 november 2006 20:45 schreef skippy22 het volgende:
Ts een tip van skip als je een vriendin zoekt doe het dan in irl En niet via een datingsite Daar zitten voornamelijk wanhopige borderline trutjes die wachten op de prins @ het witte paard Ook al klikt het tijdens het chatten dat betekent nog lang niet dat julie bij elkaar passen Als je der dan bvb opbeld kan het ineens heel anders zijn Of helemaal als je der in het echt ziet Op het fok forum hoef je ook niet te zoeken daar zitten ook voornamelijk labiele mutsen De weinige leuke vrouwen @ het internet hebben al een vriend en ook geen zin om met jou te chatten![]()
Het zal best maar als je TELKENS om die reden afgewezen wordt dan ga je toch nadenken waarom dat zo afstoot. Mensen kunnen blijkbaar niet door een stereotype beeld heen prikken en hangen daar ineens allerlei shit aan op die van geen KANTEN klopt. Leer me nou eerst eens beter kennen... maar kennelijk is die intentie er gewoon niet en zijn het gewoon bitches die veel en veel te kieskeurig zijn of gewoon een keer flink gepaald moeten worden. Zo, dat is eruitquote:Op maandag 27 november 2006 19:36 schreef cyber_rebel het volgende:
Hm ik snap dat hele gedoe om informatica niet. Als ik iemand vertel dat ik informatica doe en zij meteen denkt aan een sociaal gestoorde nerd die continu achter zijjn pc zit. En dan het gesprek stopt is dat niet mijn probleem. Iemand die zo uitgaat van vooroordelen zou voor mij toch niet interessant zijn. Dan kan je beter de energie dat je anders in haar had gestopt in iemand anders stoppen die mischien net degene is waarmee het klikt.
Ja, echt erg... en als je het dan zelf doet dan is het ineens desinteresse.quote:En wat betreft gesprekken, ja je hebt idd veel te veel vrouwen waarbij je de reacties eruit moet trekken. En stel je een vraag dan duurt het soms echt minuten voor er weer een reactie komt.
Hm, en dus ga je lullen over je uitgaansleven? Ik ga zelf nooit uit (het boeit me niet, etc) en mij kan het geen ruk boeien dat iemand wel elk weekend uitgaat. Is het wel zo, prima maar ik hoef niet speciaal verhalen te horen. Ik vind het niet interessant en misschien met mij, een hoop mensen niet. Je ziet dat het niet werkte om over je uitgaansleven te vertellen, afgewezen ben je toch.quote:Op maandag 27 november 2006 21:42 schreef BttD het volgende:
[..]
Nee maar zoals ik al eerder aangaf is het eerder een poging om METEEN van dat domme stereotype imago af te komen dat je een pizzavretende, naar metal luisterende, zichzelf nooit douchende, zwart t-shirt dragende nerd met een brilletje bent die nooit uitgaat. Het ZOU niet nodig moeten zijn, maar vrouwen hebben er een handje van je RAZENDSNEL te beoordelen op EEN woordje dat je zegt.
[..]
Ja, werkte dat maar eensquote:Op maandag 27 november 2006 21:47 schreef vencodark het volgende:
Klinkt heel cliché maar wees jezelf. Niet patserig, niet showen en gewoon lullen.![]()
Denk het wel eigenlijk. Maar ik kom gewoon niet ver met meiden de hele tijd. Of het nou online is of in het echtquote:Op maandag 27 november 2006 21:51 schreef vencodark het volgende:
Je treft gewoon de verkeerde. Heb je enig charme bij vrouwen denk je?
* BttD gaat liggenquote:Op maandag 27 november 2006 22:11 schreef vencodark het volgende:
Hoe pak je het in het algemeen aan bij vrouwen? Waarom denk je zelf dat het niet lukt?
(ik lijk wel een psychiater).![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |