abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2006 @ 09:16:17 #1
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43897859
quote:
AMSTERDAM - Sumeyra (15) en Ceyda (14) Kaba, twee Turkse leerlingen van het Hervormd Lyceum-West in Amsterdam, worden dinsdagavond het land uitgezet. Ze wonen sinds 1995 in Nederland, bij hun Turkse vader en stiefmoeder, die beiden de Nederlandse nationaliteit hebben.

Het is hun vader niet gelukt om voor zijn twee dochters, over wie hij wel de voogdij heeft, een verblijfsvergunning te krijgen. Volgens de regels zijn de meisjes illegaal in ons land.

Sumeyra (15) zit in de examenklas van het vmbo, Ceyda (14) in de tweede van de havo. Het vooruitzicht dat ze naar Turkije moeten, hun ouders, halfbroertje en -zusje en hun school moeten achterlaten, vinden ze vreselijk.

De ouders zijn radeloos. De meisjes spreken nauwelijks Turks. De rest van hun familie woont in Nederland en Duitsland. Een wanhopige brief van hun advocaat aan minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft niet geholpen.

Leiding, docenten en leerlingen van het Hervormd Lyceum zijn des duivels. Gisteren is er contact geweest met politici en met burgemeester Job Cohen. Die 'is ermee bezig'.

Bron: Het Parool
Wie moet ze in Turkije opvangen, wanneer hun familie in Nederland en Duitsland woont.
  zondag 26 november 2006 @ 09:20:13 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_43897877
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_43897995
generaal pardon met gratis vliegticket het land uit... uitstekend idee.
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 26 november 2006 @ 09:49:14 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43898018
Ze zijn hier illegaal! Boeie wat ze verder daar in Turkije doen, er zijn honderden miljoenen zielige kindjes op aarde, waarom moeten wij wakker liggen van deze 2, alleen omdat ze toevallig illegaal hier verblijven?
censuur :O
  zondag 26 november 2006 @ 09:50:06 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_43898021
En als ze zeuren dat hun familie hier zit, dan gaat die familie toch fijn mee naar Turkije? 't Is niet alsof we ze dwingen hier te blijven.........
censuur :O
pi_43898030
illegaal is illegaal
Opzouten met je Generaal Pardon
pi_43898031
Mijn God... dat kan echt niet.

Wat ben je voor een mongool als je gaat beslissen dat 2 meisjes zomaar terug naar Turkije moeten, terwijl ze daar niemand hebben. Hoe had je het in gedachten... "weg = weg" en of ze daar überhaupt verder kunnen leven of niet maakt niet uit?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_43898036
die wachten gewoon op een oprot premie... om vervolgens fijn terug te keren nadat ze hun 'vakantie geld' op gemaakt hebben. En daar betaal je dan belasting voor

Ennuh... hadden ze maar de wet moeten volgen... kan er geen medelijden mee hebben. Turkije is zo slecht nog niet als je uit de achtergestelde gebieden wegblijft... dan lijkt het net Grieken;and.
pi_43898039
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:52 schreef papernote het volgende:
Mijn God... dat kan echt niet.

Wat ben je voor een mongool als je gaat beslissen dat 2 meisjes zomaar terug naar Turkije moeten, terwijl ze daar niemand hebben. Hoe had je het in gedachten... "weg = weg" en of ze daar überhaupt verder kunnen leven of niet maakt niet uit?
Ze zullen daar heus wel eimand hebben... turkse families zijn nogal groot.... tenzij ze allemaal in Nederland zitten natuurlijk. Zielig doenerij....

pi_43898048
ik hoop dat als ze weg moeten, dat de ouders dan ook mee gaan.. je laat je twee jonge meiden toch niet alleen naar turkije gaan neem ik aan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_43898053
Als het nu lekkere wijven waren... geen probleem.
pi_43898064
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:54 schreef Vampier het volgende:

[..]

Ze zullen daar heus wel eimand hebben... turkse families zijn nogal groot.... tenzij ze allemaal in Nederland zitten natuurlijk. Zielig doenerij....

In het bericht staat duidelijk dat de familie in Nederland en Duitsland zit. Waarom daaraan twijfelen?
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:56 schreef Vampier het volgende:
Als het nu lekkere wijven waren... geen probleem.
Ik heb nog geen foto van ze gezien?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 26 november 2006 @ 10:01:23 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43898098
Die kids zijn elf jaar in Nederland, natuurlijk stuur je die niet terug. Al helemaal niet als ze mee zouden doen in een remake van "Turkse chick."
Ik ga naar huis.
pi_43898198
Zijn hier 11 jaar illegaal.
Waarom zou illegaal ineens legaal moeten worden als je het lang genoeg vol weet te houden.
Nogmaals, opzouten. En neem anders je familie ook maar mee.
  zondag 26 november 2006 @ 10:17:55 #15
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_43898228
Wat zijn hier voor NEP-nederlanders? Wij zijn toch zogenaamd zo tolerant?
Al die mannetjes die niet om hun hormonen heen kunnen kijken, het is toch bespottelijk om deze mensen terug te sturen? Echt een typisch gevalletje bureaucratie. Laat ze in godsnaam die kutmarokkanen het land uitschoppen in plaats van hardwerkende turkse meisjes die hier notabene zijn opgegroeid!
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
  zondag 26 november 2006 @ 10:47:33 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43898536
quote:
Op zondag 26 november 2006 09:52 schreef papernote het volgende:
zomaar terug naar Turkije moeten, terwijl ze daar niemand hebben.
Waar is de moeder dan? In Turkije zeker?
En niet "zomaar" maar omdat ze geen geldige verblijfsvergunning hebben.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43898547
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:17 schreef clowncloon het volgende:
Al die mannetjes die niet om hun hormonen heen kunnen kijken, het is toch bespottelijk om deze mensen terug te sturen? Echt een typisch gevalletje bureaucratie. Laat ze in godsnaam die kutmarokkanen het land uitschoppen in plaats van hardwerkende turkse meisjes die hier notabene zijn opgegroeid!
Hartgrondig mee eens. Ik ben alleen wel benieuwd waarom ze geen verblijfsvergunning hebben gekregen.
pi_43898579
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:17 schreef clowncloon het volgende:
hardwerkende...ik moest lachen....
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_43898732
Dit is toch wel weer een staatje van de domme Nederlandse regeltjes cultuur.
Als die meiden 4/5 jaar waren toen ze hier kwamen en toch 11 jaar allerlei soorten scholing hebben gehad dan zijn ze toch niet illegaal?
Voor scholen moet je ingeschreven staan en je kunnen legitimeren en dan heb ik het nog niet eens over kinderbijslag en dergelijke gehad.
Dat is schijnbaar 11 jaar wel geaccepteerd door onze Nestapo maar nu er veel mensen voor Rita en Wilders zijn moet er ineens keihard opgetreden worden.
Wat ben je laag gezonken als mens wanneer je over lijken gaat voor je eigen carrière zeg.
Audaces fortuna juvat
pi_43898767
quote:
Er zijn gewoon regels, en ik zou niet weten waarom ze niet terug kunnen naar turkije, desnoods gaan die ouders mee.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_43898795
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:48 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Hartgrondig mee eens. Ik ben alleen wel benieuwd waarom ze geen verblijfsvergunning hebben gekregen.
1 woord:

ILLEGAAL.
  zondag 26 november 2006 @ 11:05:07 #22
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_43898805
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:02 schreef raptorix het volgende:
Er zijn gewoon regels, en ik zou niet weten waarom ze niet terug kunnen naar turkije, desnoods gaan die ouders mee.
Omdat ze daar vervelende on-geintegreerde half-Turkjes zijn? .

Kom op, je weet wat voor een bitch integratie is. Dat wil je een bevriende natie toch niet aandoen?
Ik ga naar huis.
pi_43898850
Nederland kan niet multicultureel zijn, en zeker niet na 11/9. Hun vader wist al 11 jaar dat ze geen verblijfsvergunning hebben dus kan er geen medelijden mee hebben dat ze dan eindelijk het land uitmoeten. Timing is wel minder aangezien een van die breeza in een examenklas zit maar ja vader schuld
  zondag 26 november 2006 @ 11:19:54 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43899086
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:00 schreef Colnago het volgende:
Dit is toch wel weer een staatje van de domme Nederlandse regeltjes cultuur.
Als die meiden 4/5 jaar waren toen ze hier kwamen en toch 11 jaar allerlei soorten scholing hebben gehad dan zijn ze toch niet illegaal?
Illegalen krijgen gewoon school
quote:
Op zondag 26 november 2006 11:00 schreef Colnago het volgende:

Voor scholen moet je ingeschreven staan en je kunnen legitimeren en dan heb ik het nog niet eens over kinderbijslag en dergelijke gehad.
Waarop baseer jij dat ze kinderbijslag krijgen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 26 november 2006 @ 11:20:20 #25
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43899095
Helaas pindakaas. Regels zijn regels. Nog een prettig bestaan in Turkije toegewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')