abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44127286
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
Jullie zijn nou typisch een voorbeeld waarom het zo slecht gaat met Nederland. Niemand wilt meer inzetten voor de economie (en voor zichzelf). Jeugd van tegenwoordig die liever elke dag opstap moeten en wel zien wat er dan gebeurd. En wat zien wij dan? Hangjongeren die de buurt onveilig maken etc. en wanneer ze eenmaal realiseren dat ze echt werk moet gaan zoeken, kunnen ze geen werk krijgen, omdat ze te stom waren om te gaan leren. Dan krijgen we jongeren die van mijn belastinggeld moeten genieten, want meer dan de bijstand kunnen ze niet krijgen. En dan alleen maar gaan zeuren dat het slecht is. Wil je na je HBO/WO diploma ergens als administrateurtje gaan werken met een hongersloon? Prima! Maar ga niet lopen zeuren dat anderen carriere willen maken, dit zijn uiteindelijk DE mensen die jouw subsidies en dergelijke betalen. Wees blij dat zulke mensen bestaan, zonder dergelijke mensen heb jij geen bijstand, geen subsidie, geen aow, geen ww etc.! Sterker nog, je hebt dan niet eens de mogelijkheid om te studeren!
Niet alle jongeren hangen maar wat rond.
Ik vind deze maatschappij veel te gejaagd. Je MOET MOET MOET, en men verwacht verwacht verwacht. Wat kan mij die golf GTI schelen of die dure kleren of dat dikke huis.
Ik heb die zooi niet nodig om leuk te kunnen leven en ik heb al helemaal geen ZIN om mijn leven uit te stippelen voor een of onder ander kontlik baantje bij een groot bedrijf. Uiteindelijk ga je toch op in het grote rad. Hulde.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_44135225
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:01 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Niet alle jongeren hangen maar wat rond.
Ik vind deze maatschappij veel te gejaagd. Je MOET MOET MOET, en men verwacht verwacht verwacht. Wat kan mij die golf GTI schelen of die dure kleren of dat dikke huis.
Ik heb die zooi niet nodig om leuk te kunnen leven en ik heb al helemaal geen ZIN om mijn leven uit te stippelen voor een of onder ander kontlik baantje bij een groot bedrijf. Uiteindelijk ga je toch op in het grote rad. Hulde.

Mijn moeder verwacht dat ik universiteit gaat doen, dus ik zou maar op mijn tenen gaan moeten lopen. En geloof me, ik ben echt NIET lui, maar ik heb grote moeite met Wiskunde en Natuurkunde. En volgens mijn moeder zou ik dan wel ff VWO op N&T gaan moeten halen.
Ich bin der Führer.
pi_44135269
Ik ben na mijn studie(s) straks ook een carrieresletje!
Delivered without an information leaflet
pi_44135913
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik ben na mijn studie(s) straks ook een carrieresletje!
En je bent ook nog op dezelfde dag jarig als dat ik jarig ben. Welke studie(s) volg je dan?
pi_44137503
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

En je bent ook nog op dezelfde dag jarig als dat ik jarig ben. Welke studie(s) volg je dan?
pas maar op het is besmettelijk
Every war is different, every war is the same.
pi_44138683
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef dekkered het volgende:

[..]

pas maar op het is besmettelijk
Maar goed dat je me waarschuwd, ik trapte er bijna in.
pi_44138923
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:27 schreef Integrity het volgende:

[..]

Stuur je een kaartje als het gelukt is?
welke van de 10x? Ik heb een goal.... en wil binnenkort minstens manager zijn.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44149079

pi_44149489
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:52 schreef Vampier het volgende:

[..]

welke van de 10x? Ik heb een goal.... en wil binnenkort minstens manager zijn.
1e lijns manager?
pi_44149566
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Integrity het volgende:

Media Marketing & Publishing (Instituut voor Media & Informatiemanagement)

Ik rond eerst mijn hbo af en daarna ben ik van plan nog een master te volgen. Communicatiewetenschappen, business studies.. in ieder geval iets dat aansluit op de studie waar ik nu mee bezig ben.
Delivered without an information leaflet
pi_44149602
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

1e lijns manager?

Ziet er te dom uit om meer te bereiken dan kassa-mevrouwtje.

Integrity lol Ik ga me niet uitwijden over mijn baan... maar neuj... ik zit ietsie hoger.
pi_44149902
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

[afbeelding]

Integrity lol Ik ga me niet uitwijden over mijn baan... maar neuj... ik zit ietsie hoger.
Haha .

Nou wat doe je dan?
pi_44150724
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Haha .

Nou wat doe je dan?
zie fotoboek
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:29:25 #214
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_44152137
Eensch met TS Als ik aan mensen uitleg dat k geologie studeer, staan ze altijd te met grote ogen te kijken en vragen ze meteen 'wat kan je daar nou mee?'. Nou, gewoon geoloog. Wetenschap, weetjewel. En ik vind wetenschap mooi en het zakenleven opgefokt en saai Een beetje de hele dag opgefokt in pak achter de computer zitten als je ook ongeschoren in je kloffie met een grote mok thee een half uur te laat op je werkplek aan kunt komen Carriere kan me aan mn reet roesten, als ik maar lekker kan doen die ik interessant vind, in plaats van eeuwig te dansen naar de pijpen van een baas
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_44152822
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:29 schreef star_gazer het volgende:
Eensch met TS Als ik aan mensen uitleg dat k geologie studeer, staan ze altijd te met grote ogen te kijken en vragen ze meteen 'wat kan je daar nou mee?'. Nou, gewoon geoloog. Wetenschap, weetjewel. En ik vind wetenschap mooi en het zakenleven opgefokt en saai Een beetje de hele dag opgefokt in pak achter de computer zitten als je ook ongeschoren in je kloffie met een grote mok thee een half uur te laat op je werkplek aan kunt komen Carriere kan me aan mn reet roesten, als ik maar lekker kan doen die ik interessant vind, in plaats van eeuwig te dansen naar de pijpen van een baas
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_44154850
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:29 schreef star_gazer het volgende:
okok. Maar je moet je niet laten financieren door de medemens.
pi_44154967
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

[afbeelding]
Eigenlijk wel ja.
pi_44156874
Ben het overigens helemaal met paradoXical en star_gazer eens. Het zakenleven is zo ontzettend gejaagd, en waarom in godsnaam? Is geld dan echt zo belangrijk? Hoe zit het met gewoon leven? Tegenwoordig wordt dat steeds minder belangrijk gevonden en dat is jammer. Die mensen die dan een keer op vakantie gaan moeten bereikbaar blijven voor het werk, wat een onzin. Is overigens een reden waarom ik nog steeds geen mobiele telefoon heb.

Tegenwoordig kan niks meer even wachten, overal zitten deadlines en als die niet gehaald worden is dat oh zo erg. Daarbij moeten we met zijn alleen om 9 uur op het werk zijn waardoor we gezellig met zijn allen 3 uur in de file kunnen gaan staan of als een blik sardientjes in de trein of bus, op de terug weg precies hetzelfde verhaal weer. Iedere dag hetzelfde gezeur en ik snap niet dat mensen dat over hebben voor die mooie Mercedes, mooi groot huis, plasma TV etc etc. Iedereen heeft tegenwoordig maar haast, en dat is toch jammer, of niet dan?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_44157069
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:45 schreef Vampier het volgende:

[..]

zie fotoboek
Ik heb dus ook een wens om in de VS te gaan wonen. Heb je tips of evt. een mogelijkheid voor me? Heb een HBO achtergrond (Commerciele economie).
pi_44157951
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:41 schreef HPoi het volgende:

[..]

okok. Maar je moet je niet laten financieren door de medemens.
Heb jij enig idee hoeveel ontwikkeling mogelijk wordt gemaakt door (fundamenteel) onderzoek op universiteiten? Dus behalve zijn eigen leven te leiden zoals hij dat wil, dient hij ook nog het gemeenschappelijk belang.

On-topic:
Het feit dat je door sommige mensen als minderwaardig wordt gezien omdat je niet koste wat het kost een carriere nastreeft en je leven tot in de puntjes gepland denkt te hebben kan mij misselijk maken. Laat een ieder in zijm waarde en geluk nastreven op zijn/haar manier. Mensen met een carriere kunnen net zo gelukkig zijn als mensen zonder (en v.v.), maar dan op een ander vlak. Bij beide zal op latere leeftijd een gevoel komen wellicht iets gemist te hebben. Bedenk je dus wat je later absoluut niet gemist wil hebben, en kies daarvoor.
pi_44158007
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:55 schreef Beelzebub85 het volgende:
Niks mis mee toch?

Ik weet nu ook al dat ik over 10 jaar binnen ben en nooit meer hoef te werken.
Tot je een ongeluk krijgt, tegen een buitenlandse vriendin aanloopt waardoor je gaat emigreren, bekeerd wordt door een overijverige Scientology aanhanger of iets anders. Het leven is nooit volledig te plannen, en als je dat wel denkt, zul je bedrogen uitkomen.
pi_44158677
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:49 schreef BobbyB het volgende:
Ben het overigens helemaal met paradoXical en star_gazer eens. Het zakenleven is zo ontzettend gejaagd, en waarom in godsnaam? Is geld dan echt zo belangrijk? Hoe zit het met gewoon leven? Tegenwoordig wordt dat steeds minder belangrijk gevonden en dat is jammer. Die mensen die dan een keer op vakantie gaan moeten bereikbaar blijven voor het werk, wat een onzin. Is overigens een reden waarom ik nog steeds geen mobiele telefoon heb.

Tegenwoordig kan niks meer even wachten, overal zitten deadlines en als die niet gehaald worden is dat oh zo erg. Daarbij moeten we met zijn alleen om 9 uur op het werk zijn waardoor we gezellig met zijn allen 3 uur in de file kunnen gaan staan of als een blik sardientjes in de trein of bus, op de terug weg precies hetzelfde verhaal weer. Iedere dag hetzelfde gezeur en ik snap niet dat mensen dat over hebben voor die mooie Mercedes, mooi groot huis, plasma TV etc etc. Iedereen heeft tegenwoordig maar haast, en dat is toch jammer, of niet dan?
Zie hier een van mijn vele motivaties om bij de overheid te gaan werken. Menselijker, socialer en meer betrokken. Bovendien kan ik me daar beter ontplooien dan in het bedrijfsleven (zowel op persoonlijk vlak als op het gebied van mijn carriere).

Ik heb eens stage gelopen bij een makelaar die zes dagen in de week in touw was. En de resterende dag besteedde hij aan zijn aangetrouwde gezin. Wat een leven heb je dan zeg. Lekker een weekje vakantie op Texel. Niet verder weg, want stel dat er iemand geinteresseerd zou zijn in dat dure huis. Dan loop je die klant mooi mis. Maar ook zeker niet langer, want de zaak moet door.
pi_44158779
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:08 schreef Blanchimont het volgende:

[..]

Zie hier een van mijn vele motivaties om bij de overheid te gaan werken. Menselijker, socialer en meer betrokken. Bovendien kan ik me daar beter ontplooien dan in het bedrijfsleven (zowel op persoonlijk vlak als op het gebied van mijn carriere).

Ik heb eens stage gelopen bij een makelaar die zes dagen in de week in touw was. En de resterende dag besteedde hij aan zijn aangetrouwde gezin. Wat een leven heb je dan zeg. Lekker een weekje vakantie op Texel. Niet verder weg, want stel dat er iemand geinteresseerd zou zijn in dat dure huis. Dan loop je die klant mooi mis. Maar ook zeker niet langer, want de zaak moet door.
Maar hij heeft wel een BMW 7serie, een dik huis, plasma tv, etc. etc.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44159688
Ik vraag me altijd af wat die zakenmannetjes nou eigenlijk aan die grote villa + plasma t.v + zwembad etc. etc. hebben als ze de hele week toch alleen maar op hun werk zitten.
's Ochtends 7:00 met de lease-auto richting werk
's Avonds 18:00 doodmoe thuiskomen, en geen tijd hebben om te genieten van de o zo dure spullen in z'n o zo dure huis.
pi_44160177
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:48 schreef UnrealMarc het volgende:
Ik vraag me altijd af wat die zakenmannetjes nou eigenlijk aan die grote villa + plasma t.v + zwembad etc. etc. hebben als ze de hele week toch alleen maar op hun werk zitten.
's Ochtends 7:00 met de lease-auto richting werk
's Avonds 18:00 doodmoe thuiskomen, en geen tijd hebben om te genieten van de o zo dure spullen in z'n o zo dure huis.
Inderdaad. Hoe meer spullen je wil, hoe meer je moet werken en hoe minder je er dus van kan genieten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')