abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44127286
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
Jullie zijn nou typisch een voorbeeld waarom het zo slecht gaat met Nederland. Niemand wilt meer inzetten voor de economie (en voor zichzelf). Jeugd van tegenwoordig die liever elke dag opstap moeten en wel zien wat er dan gebeurd. En wat zien wij dan? Hangjongeren die de buurt onveilig maken etc. en wanneer ze eenmaal realiseren dat ze echt werk moet gaan zoeken, kunnen ze geen werk krijgen, omdat ze te stom waren om te gaan leren. Dan krijgen we jongeren die van mijn belastinggeld moeten genieten, want meer dan de bijstand kunnen ze niet krijgen. En dan alleen maar gaan zeuren dat het slecht is. Wil je na je HBO/WO diploma ergens als administrateurtje gaan werken met een hongersloon? Prima! Maar ga niet lopen zeuren dat anderen carriere willen maken, dit zijn uiteindelijk DE mensen die jouw subsidies en dergelijke betalen. Wees blij dat zulke mensen bestaan, zonder dergelijke mensen heb jij geen bijstand, geen subsidie, geen aow, geen ww etc.! Sterker nog, je hebt dan niet eens de mogelijkheid om te studeren!
Niet alle jongeren hangen maar wat rond.
Ik vind deze maatschappij veel te gejaagd. Je MOET MOET MOET, en men verwacht verwacht verwacht. Wat kan mij die golf GTI schelen of die dure kleren of dat dikke huis.
Ik heb die zooi niet nodig om leuk te kunnen leven en ik heb al helemaal geen ZIN om mijn leven uit te stippelen voor een of onder ander kontlik baantje bij een groot bedrijf. Uiteindelijk ga je toch op in het grote rad. Hulde.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_44135225
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:01 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Niet alle jongeren hangen maar wat rond.
Ik vind deze maatschappij veel te gejaagd. Je MOET MOET MOET, en men verwacht verwacht verwacht. Wat kan mij die golf GTI schelen of die dure kleren of dat dikke huis.
Ik heb die zooi niet nodig om leuk te kunnen leven en ik heb al helemaal geen ZIN om mijn leven uit te stippelen voor een of onder ander kontlik baantje bij een groot bedrijf. Uiteindelijk ga je toch op in het grote rad. Hulde.

Mijn moeder verwacht dat ik universiteit gaat doen, dus ik zou maar op mijn tenen gaan moeten lopen. En geloof me, ik ben echt NIET lui, maar ik heb grote moeite met Wiskunde en Natuurkunde. En volgens mijn moeder zou ik dan wel ff VWO op N&T gaan moeten halen.
Ich bin der Führer.
pi_44135269
Ik ben na mijn studie(s) straks ook een carrieresletje!
Delivered without an information leaflet
pi_44135913
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:12 schreef gekke_sandra het volgende:
Ik ben na mijn studie(s) straks ook een carrieresletje!
En je bent ook nog op dezelfde dag jarig als dat ik jarig ben. Welke studie(s) volg je dan?
pi_44137503
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Integrity het volgende:

[..]

En je bent ook nog op dezelfde dag jarig als dat ik jarig ben. Welke studie(s) volg je dan?
pas maar op het is besmettelijk
Every war is different, every war is the same.
pi_44138683
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef dekkered het volgende:

[..]

pas maar op het is besmettelijk
Maar goed dat je me waarschuwd, ik trapte er bijna in.
pi_44138923
quote:
Op maandag 4 december 2006 10:27 schreef Integrity het volgende:

[..]

Stuur je een kaartje als het gelukt is?
welke van de 10x? Ik heb een goal.... en wil binnenkort minstens manager zijn.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44149079

pi_44149489
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:52 schreef Vampier het volgende:

[..]

welke van de 10x? Ik heb een goal.... en wil binnenkort minstens manager zijn.
1e lijns manager?
pi_44149566
quote:
Op maandag 4 december 2006 16:29 schreef Integrity het volgende:

Media Marketing & Publishing (Instituut voor Media & Informatiemanagement)

Ik rond eerst mijn hbo af en daarna ben ik van plan nog een master te volgen. Communicatiewetenschappen, business studies.. in ieder geval iets dat aansluit op de studie waar ik nu mee bezig ben.
Delivered without an information leaflet
pi_44149602
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

1e lijns manager?

Ziet er te dom uit om meer te bereiken dan kassa-mevrouwtje.

Integrity lol Ik ga me niet uitwijden over mijn baan... maar neuj... ik zit ietsie hoger.
pi_44149902
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:14 schreef Vampier het volgende:

[..]

[afbeelding]

Integrity lol Ik ga me niet uitwijden over mijn baan... maar neuj... ik zit ietsie hoger.
Haha .

Nou wat doe je dan?
pi_44150724
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:23 schreef Integrity het volgende:

[..]

Haha .

Nou wat doe je dan?
zie fotoboek
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:29:25 #214
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_44152137
Eensch met TS Als ik aan mensen uitleg dat k geologie studeer, staan ze altijd te met grote ogen te kijken en vragen ze meteen 'wat kan je daar nou mee?'. Nou, gewoon geoloog. Wetenschap, weetjewel. En ik vind wetenschap mooi en het zakenleven opgefokt en saai Een beetje de hele dag opgefokt in pak achter de computer zitten als je ook ongeschoren in je kloffie met een grote mok thee een half uur te laat op je werkplek aan kunt komen Carriere kan me aan mn reet roesten, als ik maar lekker kan doen die ik interessant vind, in plaats van eeuwig te dansen naar de pijpen van een baas
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_44152822
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:29 schreef star_gazer het volgende:
Eensch met TS Als ik aan mensen uitleg dat k geologie studeer, staan ze altijd te met grote ogen te kijken en vragen ze meteen 'wat kan je daar nou mee?'. Nou, gewoon geoloog. Wetenschap, weetjewel. En ik vind wetenschap mooi en het zakenleven opgefokt en saai Een beetje de hele dag opgefokt in pak achter de computer zitten als je ook ongeschoren in je kloffie met een grote mok thee een half uur te laat op je werkplek aan kunt komen Carriere kan me aan mn reet roesten, als ik maar lekker kan doen die ik interessant vind, in plaats van eeuwig te dansen naar de pijpen van een baas
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_44154850
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:29 schreef star_gazer het volgende:
okok. Maar je moet je niet laten financieren door de medemens.
pi_44154967
quote:

[..]

[afbeelding]
Eigenlijk wel ja.
pi_44156874
Ben het overigens helemaal met paradoXical en star_gazer eens. Het zakenleven is zo ontzettend gejaagd, en waarom in godsnaam? Is geld dan echt zo belangrijk? Hoe zit het met gewoon leven? Tegenwoordig wordt dat steeds minder belangrijk gevonden en dat is jammer. Die mensen die dan een keer op vakantie gaan moeten bereikbaar blijven voor het werk, wat een onzin. Is overigens een reden waarom ik nog steeds geen mobiele telefoon heb.

Tegenwoordig kan niks meer even wachten, overal zitten deadlines en als die niet gehaald worden is dat oh zo erg. Daarbij moeten we met zijn alleen om 9 uur op het werk zijn waardoor we gezellig met zijn allen 3 uur in de file kunnen gaan staan of als een blik sardientjes in de trein of bus, op de terug weg precies hetzelfde verhaal weer. Iedere dag hetzelfde gezeur en ik snap niet dat mensen dat over hebben voor die mooie Mercedes, mooi groot huis, plasma TV etc etc. Iedereen heeft tegenwoordig maar haast, en dat is toch jammer, of niet dan?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_44157069
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:45 schreef Vampier het volgende:

[..]

zie fotoboek
Ik heb dus ook een wens om in de VS te gaan wonen. Heb je tips of evt. een mogelijkheid voor me? Heb een HBO achtergrond (Commerciele economie).
pi_44157951
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:41 schreef HPoi het volgende:

[..]

okok. Maar je moet je niet laten financieren door de medemens.
Heb jij enig idee hoeveel ontwikkeling mogelijk wordt gemaakt door (fundamenteel) onderzoek op universiteiten? Dus behalve zijn eigen leven te leiden zoals hij dat wil, dient hij ook nog het gemeenschappelijk belang.

On-topic:
Het feit dat je door sommige mensen als minderwaardig wordt gezien omdat je niet koste wat het kost een carriere nastreeft en je leven tot in de puntjes gepland denkt te hebben kan mij misselijk maken. Laat een ieder in zijm waarde en geluk nastreven op zijn/haar manier. Mensen met een carriere kunnen net zo gelukkig zijn als mensen zonder (en v.v.), maar dan op een ander vlak. Bij beide zal op latere leeftijd een gevoel komen wellicht iets gemist te hebben. Bedenk je dus wat je later absoluut niet gemist wil hebben, en kies daarvoor.
pi_44158007
quote:
Op maandag 27 november 2006 12:55 schreef Beelzebub85 het volgende:
Niks mis mee toch?

Ik weet nu ook al dat ik over 10 jaar binnen ben en nooit meer hoef te werken.
Tot je een ongeluk krijgt, tegen een buitenlandse vriendin aanloopt waardoor je gaat emigreren, bekeerd wordt door een overijverige Scientology aanhanger of iets anders. Het leven is nooit volledig te plannen, en als je dat wel denkt, zul je bedrogen uitkomen.
pi_44158677
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:49 schreef BobbyB het volgende:
Ben het overigens helemaal met paradoXical en star_gazer eens. Het zakenleven is zo ontzettend gejaagd, en waarom in godsnaam? Is geld dan echt zo belangrijk? Hoe zit het met gewoon leven? Tegenwoordig wordt dat steeds minder belangrijk gevonden en dat is jammer. Die mensen die dan een keer op vakantie gaan moeten bereikbaar blijven voor het werk, wat een onzin. Is overigens een reden waarom ik nog steeds geen mobiele telefoon heb.

Tegenwoordig kan niks meer even wachten, overal zitten deadlines en als die niet gehaald worden is dat oh zo erg. Daarbij moeten we met zijn alleen om 9 uur op het werk zijn waardoor we gezellig met zijn allen 3 uur in de file kunnen gaan staan of als een blik sardientjes in de trein of bus, op de terug weg precies hetzelfde verhaal weer. Iedere dag hetzelfde gezeur en ik snap niet dat mensen dat over hebben voor die mooie Mercedes, mooi groot huis, plasma TV etc etc. Iedereen heeft tegenwoordig maar haast, en dat is toch jammer, of niet dan?
Zie hier een van mijn vele motivaties om bij de overheid te gaan werken. Menselijker, socialer en meer betrokken. Bovendien kan ik me daar beter ontplooien dan in het bedrijfsleven (zowel op persoonlijk vlak als op het gebied van mijn carriere).

Ik heb eens stage gelopen bij een makelaar die zes dagen in de week in touw was. En de resterende dag besteedde hij aan zijn aangetrouwde gezin. Wat een leven heb je dan zeg. Lekker een weekje vakantie op Texel. Niet verder weg, want stel dat er iemand geinteresseerd zou zijn in dat dure huis. Dan loop je die klant mooi mis. Maar ook zeker niet langer, want de zaak moet door.
pi_44158779
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:08 schreef Blanchimont het volgende:

[..]

Zie hier een van mijn vele motivaties om bij de overheid te gaan werken. Menselijker, socialer en meer betrokken. Bovendien kan ik me daar beter ontplooien dan in het bedrijfsleven (zowel op persoonlijk vlak als op het gebied van mijn carriere).

Ik heb eens stage gelopen bij een makelaar die zes dagen in de week in touw was. En de resterende dag besteedde hij aan zijn aangetrouwde gezin. Wat een leven heb je dan zeg. Lekker een weekje vakantie op Texel. Niet verder weg, want stel dat er iemand geinteresseerd zou zijn in dat dure huis. Dan loop je die klant mooi mis. Maar ook zeker niet langer, want de zaak moet door.
Maar hij heeft wel een BMW 7serie, een dik huis, plasma tv, etc. etc.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_44159688
Ik vraag me altijd af wat die zakenmannetjes nou eigenlijk aan die grote villa + plasma t.v + zwembad etc. etc. hebben als ze de hele week toch alleen maar op hun werk zitten.
's Ochtends 7:00 met de lease-auto richting werk
's Avonds 18:00 doodmoe thuiskomen, en geen tijd hebben om te genieten van de o zo dure spullen in z'n o zo dure huis.
pi_44160177
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:48 schreef UnrealMarc het volgende:
Ik vraag me altijd af wat die zakenmannetjes nou eigenlijk aan die grote villa + plasma t.v + zwembad etc. etc. hebben als ze de hele week toch alleen maar op hun werk zitten.
's Avonds 18:00 doodmoe thuiskomen, en geen tijd hebben om te genieten van de o zo dure spullen in z'n o zo dure huis.
Inderdaad. Hoe meer spullen je wil, hoe meer je moet werken en hoe minder je er dus van kan genieten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:11:29 #226
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_44160281
quote:
Hij kan toch plasma tv kijken vanuit zijn zwembad in die grote villa?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:34:30 #227
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_44160953
quote:
Jij werkt 7 dagen in de week? En als jij om 18:00 uur thuiskomt, dan ga je toch niet meteen naar bed toe?

Nee, dan trek je je Amerikaanse tweedeurs koelkast met ijsblokjesmachine open, haalt een flesje Jupiler er uit en loopt richting de woonkamer. Daar strijk je neer in je design bank (Gijs Papavoine) om de krant te lezen terwijl je top dollar hifi systeem je favoriete cd afspeelt. Na het lezen van de krant kijk je wat tv op je breedbeeld set. Om 19:00 uur loop je terug naar de keuken waar je begint met koken. Koken is een waar genot dankzij het aparte kookeiland. Nooit meer te weinig ruimte. Wekelijks laat je de visboer komen om wat producten af te leveren. Vanavond eet je coquilles met asperge.
.
Je ontkurkt een fles Boekenhoutskloof Semillion en schenkt een glas in. Om 20:00 uur ben je klaar met eten. Je zet een kop koffie (vers gebrande bonen, zelf gemalen, dure koffiemachine etc) en loopt terug naar de woonkamer voor het journaal. Om 20:30 uur loop je naar je werkkamer (voorzien van koelkast, goede pc, stereoinstallatie etc) en verricht je nog wat werk. Om 22:00 uur schenk je jezelf een uitstekende single malt in en lees je op de bank een boek. Om 23:00 ga je naar je master bedroom en kijk je vanuit bed nog of Pauw & Witteman interessant genoeg zijn om nog even voor op te blijven. Om 06:30 uur sta je op, stap je in de douche met meerdere douchekoppen etc. Vers geperste jus, koffie/thee, wat te bikken en om 07:30 uur stap je in de auto richting werk.

Met andere woorden, ik zie genoeg mogelijkheden hoe je hard werken toch kan combineren met een groot huis/waardevolle spullen. De waardering gaat hem dan voornamelijk in de kwaliteit zitten. De tijd dat je thuis doorbrengt wil je wel een goede koffie kunnen drinken en niet dat bocht wat je op je werk voorgeschoteld krijgt.
In het weekend wil je wel een op een carbon frame racefiets kunnen toeren en niet op een stalen ros van 20 jaar oud omdat je geen geld hebt voor een goede fiets. De beleving mag niet geremd worden door de techniek.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_44161135
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:34 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Jij werkt 7 dagen in de week? En als jij om 18:00 uur thuiskomt, dan ga je toch niet meteen naar bed toe?

Nee, dan trek je je Amerikaanse tweedeurs koelkast met ijsblokjesmachine open, haalt een flesje Jupiler er uit en loopt richting de woonkamer. Daar strijk je neer in je design bank (Gijs Papavoine) om de krant te lezen terwijl je top dollar hifi systeem je favoriete cd afspeelt. Na het lezen van de krant kijk je wat tv op je breedbeeld set. Om 19:00 uur loop je terug naar de keuken waar je begint met koken. Koken is een waar genot dankzij het aparte kookeiland. Nooit meer te weinig ruimte. Wekelijks laat je de visboer komen om wat producten af te leveren. Vanavond eet je coquilles met asperge.
[afbeelding].
Je ontkurkt een fles Boekenhoutskloof Semillion en schenkt een glas in. Om 20:00 uur ben je klaar met eten. Je zet een kop koffie (vers gebrande bonen, zelf gemalen, dure koffiemachine etc) en loopt terug naar de woonkamer voor het journaal. Om 20:30 uur loop je naar je werkkamer (voorzien van koelkast, goede pc, stereoinstallatie etc) en verricht je nog wat werk. Om 22:00 uur schenk je jezelf een uitstekende single malt in en lees je op de bank een boek. Om 23:00 ga je naar je master bedroom en kijk je vanuit bed nog of Pauw & Witteman interessant genoeg zijn om nog even voor op te blijven. Om 06:30 uur sta je op, stap je in de douche met meerdere douchekoppen etc. Vers geperste jus, koffie/thee, wat te bikken en om 07:30 uur stap je in de auto richting werk.

Met andere woorden, ik zie genoeg mogelijkheden hoe je hard werken toch kan combineren met een groot huis/waardevolle spullen. De waardering gaat hem dan voornamelijk in de kwaliteit zitten. De tijd dat je thuis doorbrengt wil je wel een goede koffie kunnen drinken en niet dat bocht wat je op je werk voorgeschoteld krijgt.
In het weekend wil je wel een op een carbon frame racefiets kunnen toeren en niet op een stalen ros van 20 jaar oud omdat je geen geld hebt voor een goede fiets. De beleving mag niet geremd worden door de techniek.
Maar als je dus zulke eisen aan je spullen stelt ben je automatisch een "gevangene" van het systeem, immers om het te bekostigen moet je geld verdienen. Verder zal opden duur die goede single malt niet goed genoeg meer zijn en wil je een cask-strength die duurder is en waarvoor je dus meer moet werken. Ik denk dat veel mensen er trouwens ook voor zullen kiezen om thuis gewoon lekker thuis te zijn en niet nog eens anderhalf uur extra te werken, structureel.
pi_44161136
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 11:36 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Heb jij enig idee hoeveel ontwikkeling mogelijk wordt gemaakt door (fundamenteel) onderzoek op universiteiten? Dus behalve zijn eigen leven te leiden zoals hij dat wil, dient hij ook nog het gemeenschappelijk belang.
jeuj.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:51:34 #230
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_44161451
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar als je dus zulke eisen aan je spullen stelt ben je automatisch een "gevangene" van het systeem, immers om het te bekostigen moet je geld verdienen. Verder zal opden duur die goede single malt niet goed genoeg meer zijn en wil je een cask-strength die duurder is en waarvoor je dus meer moet werken. Ik denk dat veel mensen er trouwens ook voor zullen kiezen om thuis gewoon lekker thuis te zijn en niet nog eens anderhalf uur extra te werken, structureel.
Het voorbeeld van werken was slechts illustratief. Je had ook 1,5 uur kunnen gamen op je XBOX 360 set met beamer.

Je hoeft niet automatisch een gevangene van het systeem te zijn. Waar de één liever drie koppen filterkoffie drinkt heeft de ander een goede espresso. Twee ŕ drie liter slobberwijn is de prijs van een liter fatsoenlijke wijn. Het zijn keuzes die gemaakt moeten worden. Dat wat betreft levensmiddelen.

Wil je een dergelijk huis en zulke spullen dan moet je wel over geld beschikken. Ik zeg niet dat je het niet naar je zin kan hebben als je niet in een villa met zwembad woont, ik zeg enkel dat als je veel werkt dat je dan wel degelijk tijd kunt vinden om te genieten van je aankopen. En zodra iets een zeldzaam goed wordt dan stijgt misschien wel de waardering.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_44165940
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel een BMW 7serie, een dik huis, plasma tv, etc. etc.

Maak daarvan een Opel Vectra GTS Diesel, tweekapper ergens in een kindvriendelijke buurt en de inrichting is, afgaande op de foto's die ik heb gezien, ook niet om over naar huis te schrijven.

Zijn doelgroep ligt ook niet bepaald in het 'hoge segment', maar in het segment waar op Fok! nogal eens wordt gerefereerd: paupers. Verder verkoopt hij niet veel, want in de zes maanden dat ik er werkte heeft ie twee starterswoningen verkocht in een achterbuurt.
pi_44166885
ik werk zelf in de licht & geluid sector (belichting voor concerten en festivals, je weet). Bepaald geen 9-5 baan en onregelmatige werktijden. Ik doe nu het werk waar ik van hou. Geen universiteits diploma, geen hoog salaris, maar ik voel me tevreden. waarom? omdat ik in 1 jaar tijd meer van de wereld heb gezien dan de meeste in hun leven. Elk weekend sta ik wel ergens anders. Ahoy, Gelredome, Leeuwarden, groningen, belgie, frankrijk ga zo maar door. Ik heb in 1 jaar tijd zo veel meegemaakt, en zoveel nieuwe mensen leren kennen. Liever dit beroep dan elke dag om 10 uur een praatje maken met ans bij de koffie automaat om vervolgens mn hok weer in te duiken en papiertje na papiertje door te moeten lezen of eindeloos naar mn computerscherm te moeten staren

nee, voor mij geen kantoorbaan met groeiende carriere mogelijkheden en oprotpremies, maar vrijheid!
wapper de wap
pi_44182981
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:56 schreef WillieWapper het volgende:
ik werk zelf in de licht & geluid sector (belichting voor concerten en festivals, je weet). Bepaald geen 9-5 baan en onregelmatige werktijden. Ik doe nu het werk waar ik van hou. Geen universiteits diploma, geen hoog salaris, maar ik voel me tevreden. waarom? omdat ik in 1 jaar tijd meer van de wereld heb gezien dan de meeste in hun leven. Elk weekend sta ik wel ergens anders. Ahoy, Gelredome, Leeuwarden, groningen, belgie, frankrijk ga zo maar door. Ik heb in 1 jaar tijd zo veel meegemaakt, en zoveel nieuwe mensen leren kennen. Liever dit beroep dan elke dag om 10 uur een praatje maken met ans bij de koffie automaat om vervolgens mn hok weer in te duiken en papiertje na papiertje door te moeten lezen of eindeloos naar mn computerscherm te moeten staren

nee, voor mij geen kantoorbaan met groeiende carriere mogelijkheden en oprotpremies, maar vrijheid!
Maar ja, dan heb je ook weer mensen die niet van afwisseling houden en dus liever 1 werkplek believen en een werktijd van 9 tot 5 zodat ze iedere dag tegen vrouw lief kunnen zeggen dat ze om half zes thuis zijn. Daar kan ik me ook nog wel enigszins in vinden.

Jouw baan lijkt me zeker wel interessant, en goh, waarom zou je een papiertje of een hoog salaris willen? Zo kom je nog eens ergens en je ontmoet inderdaad iedere dag weer nieuwe mensen wat me ook weer zeer boeiend lijkt.
pi_44270565
quote:
Wat een crap... Je werkt toch ook niet voor jezelf? De meeste hebben een gezin te onderhouden. Die wil je toch een lekkere leef kwaliteit kunnen bieden. Denk je dat er geen verschil is wanneer je thuis komt en op je oprit rijdt en dan je auto ergens op je oprit neerzet of dat je bij je rijjtes huis aankomt rijden en je auto in zo'n verrot parkeer vak moeten proppen? Dat maakt echt wel uit.

Ik wil heerlijke ruimte in een huis, oude stijl en klasse met een flink stuk grond. Ik ben net 30 dus ik moet nog even wachten, maar ik weet 100% zeker dat dat niet lang kan gaan duren. ca. 10 jaar en ik zit er lekker. Nu hebben we net een nieuw huis gekocht, maar dat is dan een tussen stap. heerlijk En ja, ik rijdt thuis om 06:15 uur weg en ik begin met werken om 07:00 uur en ik ga rond 18:30 uur weg van kantoor en dan ben ik 19:00 uur thuis.
  zaterdag 9 december 2006 @ 17:29:54 #235
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_44279292
quote:
blabla
En is je werk ook *leuk*? Als in, je doet het liever dan thuisblijven?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 10 december 2006 @ 00:50:52 #236
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_44291813
Grappig, het is nu meer een discussie dan een klaagtopic geworden, maar goed...

Carriere maken boeit me niet echt. Kheb een 2e hands autotje, huurhuisje en een minder goed verdienende baan dan ik zou kunnen krijgen gewoon omdat het tijdelijk en is en qua (intellectuele en sociale) uitdaging gelijk is aan elke andere baan die ik zou ambieren. Ik werk 32 uur omdat ik een eigen creatief bedrijfje naast mn werk heb waar ik nooit en te nimmer rijk van kan worden of zelfs maar van rond kan komen, maar gewoon omdat ik dat OOK belangrijk en leuk vind en dat niet te combineren is met 40 uur werken. Ik erger me niet aan carrieresletjes, maar kan me tegelijkertijd niet voorstellen hoe het is om zo'n leven te hebben. Ik zou gewoon de expressiviteit en tijd voor creativiteit missen, maar ieder zn meug, zolang ze maar niet aankomen met 'werkervaring bij de universiteit is geen werkervaring' want dat ben ik zo BEU!

Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
pi_44305530
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 08:36 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat een crap... Je werkt toch ook niet voor jezelf? De meeste hebben een gezin te onderhouden. Die wil je toch een lekkere leef kwaliteit kunnen bieden. Denk je dat er geen verschil is wanneer je thuis komt en op je oprit rijdt en dan je auto ergens op je oprit neerzet of dat je bij je rijjtes huis aankomt rijden en je auto in zo'n verrot parkeer vak moeten proppen? Dat maakt echt wel uit.
Ik vraag me sterk af wat er mis is met rijtjes huizen en gemeentelijke parkeerplaatsen. Als ik me uit de naad zou moeten werken voor een eigen oprit met een vrijstaand huis of gewoon wat rustiger aan doe in mijn rijtjeshuis en gemeentelijke parkeer plaats is voor mij die keuze wel snel gemaakt hoor. Er zal heus wel verschil zijn maar mij maakt het niks uit. En zeker als ik dan ook nog een gezin erbij hebt gaan die voor alles. en als dat gezin zo graag een groter huis wil hebben met een eigen oprit en allerlei andere luxe dingen zoals een boodschappen auto en een plasma TV dan doen ze er zelf ook maar wat voor.
pi_45122777
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:48 schreef twetwe het volgende:

[..]

Ik zeg ook neit dat je NIET moet werken Maar dat je moet werken om te leven, en dat je niet moet leven om te werken!
Wat nou als je droom geld kost en je daarvoor dus moet werken..
pi_45124016
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:19 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat nou als je droom geld kost en je daarvoor dus moet werken..
Dan is dat helemaal prima en zul je dat moeten doen...

Er is ook helemaal niets mis met het leggen van je prioriteiten op dat vlak, iedereen kan genieten van andere dingen en heeft andere doelen of andere manieren om voldoening uit het leven te krijgen. Waar de een het maximale uit het leven wil halen op werk- of leefgebied is de ander 'sneller' tevreden en vind het leven op een wat simpelere manier helemaal ok.

Zolang iedereen dat gewoon van elkaar kan accepteren is er toch helemaal geen probleem. Ik ga zelf liever een uurtje met mijn vriendin op pad dan dat ik een uurtje langer werk (simpel gesteld). Werk is voor mij een manier om mijn leven te leiden zoals ik dat wil, werk an sich is geen doel voor mij. Ik hoef dus ook niet die leidinggevende topfunctie met grote auto of wat dan ook. Ik wil gewoon doen waar ik me prettig mee voel en daar het leven mee leiden wat ik voor ogen heb.

In mijn geval is dat leven helemaal niet zo speciaal, ik hoef niet de grootste auto, de grootste tv en elk jaar de verste reizen. Natuurlijk, het zou leuk zijn maar wat ik daar eventueel voor op zou moeten offeren qua vrije tijd en, wat mij betreft, levensgenot heb ik er niet voor over. Daarbij komt dat ik ook al prima tevreden ben met een wat simpeler tvtje, een wat minder verre reis of 1 keer in de zoveel tijd een verre reis, etc.

Iedereen heeft zijn prioriteiten ergens anders liggen en als datgene wat jij doet je gelukkig maakt dan moet je dat toch gewoon doen. Dat een ander daar niet gelukkig van zou worden heeft niks met jouw leven te maken.

Ietwat teveel tekst als ik het zo terug lees maar ja, ik ben nu dan ook aan het 'genieten' van (goedkope) vodka
pi_45124069
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:40 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Maar als je dus zulke eisen aan je spullen stelt ben je automatisch een "gevangene" van het systeem
Ik snap niet wat de fixatie van veel mensen is betreffende 'het systeem'. Wat maakt het uit dat je onderdeel van een groter geheel bent? Nou en, dat je opgaat in de massa. Iedereen moet het leven leiden wat hij of zij wil leiden, maar waarom in godsnaam die drang om tegen 'het systeem' in te gaan?

Ik ben overigens wel van plan keihard te werken en carričre te maken. Heerlijk, jezelf ergens met hart en ziel op storten! Na een tijd kijk je terug naar wat je allemaal hebt bereikt en zie je wat je hebt toegevoegd in de wereld, wat voor impact jouw werk heeft gehad om de wereld om je heen. Dat hoeft niet ingrijpend te zijn, maar wanneer jij overal om je heen jouw ideeën terug ziet.. Fantastisch toch?

Plus het feit dat je door jouw harde werk, als het goed is, een flink geldbedrag aan je familie achter laat, zodat ook zij het leven kunnen leiden wat ze willen.. Prachtig. En heb ik het nog niet eens over wat je allemaal met jouw geld voor anderen kunt doen, die het minder goed hebben.

Maar: je leven geheel plannen is nog steeds stupide, en vrouwen in mantelpakjes zijn geil! Met enige uitzonderingen daargelaten natuurlijk maar dan alsnog:

vrouwen in mantelpakjes zijn geil!!
Carričresletjes woohoo!
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_45124150
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:43 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Dan is dat helemaal prima en zul je dat moeten doen...

Er is ook helemaal niets mis met het leggen van je prioriteiten op dat vlak, iedereen kan genieten van andere dingen en heeft andere doelen of andere manieren om voldoening uit het leven te krijgen. Waar de een het maximale uit het leven wil halen op werk- of leefgebied is de ander 'sneller' tevreden en vind het leven op een wat simpelere manier helemaal ok.

Zolang iedereen dat gewoon van elkaar kan accepteren is er toch helemaal geen probleem. Ik ga zelf liever een uurtje met mijn vriendin op pad dan dat ik een uurtje langer werk (simpel gesteld). Werk is voor mij een manier om mijn leven te leiden zoals ik dat wil, werk an sich is geen doel voor mij. Ik hoef dus ook niet die leidinggevende topfunctie met grote auto of wat dan ook. Ik wil gewoon doen waar ik me prettig mee voel en daar het leven mee leiden wat ik voor ogen heb.

In mijn geval is dat leven helemaal niet zo speciaal, ik hoef niet de grootste auto, de grootste tv en elk jaar de verste reizen. Natuurlijk, het zou leuk zijn maar wat ik daar eventueel voor op zou moeten offeren qua vrije tijd en, wat mij betreft, levensgenot heb ik er niet voor over. Daarbij komt dat ik ook al prima tevreden ben met een wat simpeler tvtje, een wat minder verre reis of 1 keer in de zoveel tijd een verre reis, etc.

Iedereen heeft zijn prioriteiten ergens anders liggen en als datgene wat jij doet je gelukkig maakt dan moet je dat toch gewoon doen. Dat een ander daar niet gelukkig van zou worden heeft niks met jouw leven te maken.

Ietwat teveel tekst als ik het zo terug lees maar ja, ik ben nu dan ook aan het 'genieten' van (goedkope) vodka
Leuke post hik
Mij gaat het ook niet om de grootste. Ik werk gewoon graag mijn droom achterna.
pi_45124548
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:46 schreef draaijer het volgende:

[..]

Leuke post hik
Mij gaat het ook niet om de grootste. Ik werk gewoon graag mijn droom achterna.
Hehe, nee ok, maar voor sommigen lijkt die droom wel in het materiele te liggen... En vaak worden die dingen juist genoemd als voorbeelden, alsof het fout zou zijn als je daar gelukkig van wordt. Ik zelf zou er niet snel gelukkig van worden maar als dat voor anderen wel geldt, veel plezier ermee.

Maar dromen hebben is goed, die naleven en achterna werken is nog beter en dat lijkt me niet iets dat je iemand kwalijk kan nemen.
pi_45128097
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:13 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Media Marketing & Publishing (Instituut voor Media & Informatiemanagement)

Ik rond eerst mijn hbo af en daarna ben ik van plan nog een master te volgen. Communicatiewetenschappen, business studies.. in ieder geval iets dat aansluit op de studie waar ik nu mee bezig ben.
Ik heb een half jaar geleden Commerciële Economie afgerond en ik ben nu echt niet van plan om nog 2 jaar erbij aan te plakken. Misschien later. Je kunt ook overdrijven.
pi_45128123
quote:

[..]

[afbeelding]

Duidelijk
pi_45308228
quote:

[..]

[afbeelding].

ha ha ha, ik zie de problemen ook niet. Lijkt me heerlijk.

American Psycho mr. Patrick Bateman, kon ook gewoon lekker genieten van alles ondanks hij alleen maar met werk bezig was
pi_45308243
quote:

[..]

[afbeelding]
Wat een domme aanname.
Misschien is het wel heet confronterend als een mooie vrouw het beter doet dan jij ooit zou kunnen. Dan kan ik me de bovengenoemde post wel voorstellen.

Ontwikkelde carriere dames zijn zo WOEST aantrekkelijk !
pi_45308257
Ik ben ook een carričresletje geworden

ik krijg waarschijnlijk een dtacheringscontract bij de belastingdienst
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  zaterdag 13 januari 2007 @ 10:43:32 #248
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_45308324
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:53 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Maar dromen hebben is goed, die naleven en achterna werken is nog beter en dat lijkt me niet iets dat je iemand kwalijk kan nemen.
Dromen over geld vind ik door de bank genomen anders behoorlijk sneu. Zeker als het voornamelijk voor jezelf is.
power to the people
pi_45308387
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 10:43 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Dromen over geld vind ik door de bank genomen anders behoorlijk sneu. Zeker als het voornamelijk voor jezelf is.
Wat is daar nou weer erg aan. Ik kan me niet voorstellen dat mensen van geld dromen maar meer andere doelen waar geld voor nodig is. Dat kan een huis zijn of een droom auto, boot, opleiding.. you name it!
pi_45308588
Och, ik ben ook zo'n ''carričresletje''. Maar toch voorspel ik veel genot en plezier in mijn verdere leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')