abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43877590
-edit-

Maken wij wel uit

[ Bericht 26% gewijzigd door Biogarde op 25-11-2006 15:29:34 ]
'Oeverdagh ... '
  zaterdag 25 november 2006 @ 13:57:16 #52
82589 S-Two
barba macacu
pi_43877641
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:53 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Inderdaad, stoerder dan jij ooit zal kunnen zijn.

Mijn leven.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_43877642
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:48 schreef twetwe het volgende:

[..]

Ik zeg ook neit dat je NIET moet werken Maar dat je moet werken om te leven, en dat je niet moet leven om te werken!
Dat zeg ik ook niet Van niet werken wordt je ook niet gelukkig. Dan is er niks speciaals meer aan om vrij te zijn als je alleen maar kan doen wat je leuk vind. Geloof me, heb 3 maanden thuis gezeten en was blij toen ik aan het werk kon.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:46 schreef Dhr.Jambers het volgende:

[..]

je kunt ook gewoon je baas pijpen,scheelt je weer 5 jaar w8ten totdat je eindelijk eens promotie krijgt
Mijn baas is mijn vriendin... (ya I know ) maar pijpen gaat hem niet worden denk ik
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_43877662
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:46 schreef Integrity het volgende:

[..]

Gewoon minder willen. Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat mensen hedendaags gewoon teveel willen. En kinderen, en carriere en vakanties en een groot huis en een auto. Dat laten afwegen op de toer: ik ben beter dan jij, omdat ik ... juist ja, materialisme.

Ik denk dat het wel goed is om iets te bieden voor jezelf en je kinderen en jezelf ontwikkelen is helemaal niet verkeerd. Mocht je alleen maar materialistisch gericht zijn, dan heb je niet geleefd. Dan word je geleefd. Jouw post is een product van geleefd worden.
Hmm, toch proef ik ook wel een soort van aversie en gebrek aan empathie. Sommige mensen vinden het gewoon kicken om in hun werk succesvol te zijn, net als anderen het kicken vinden om 200 mensen in Hyves als 'vriend' te hebben of om 'n krat pils in een avond op te kunnen. Kun je in z'n waarde laten lijkt me. Helemaal als je nagaat dat steeds minder mensen uberhaupt de handen uit de mouwen willen steken - en met name die 'carrieresletjes' voor de kosten daarvan opdraaien.

Materialisme is niet de drijfveer voor een carriere kan ik je verzekeren, jezelf willen exploreren, kijken wat erin zit en jezelf ontplooien op het zakelijk vlak echter wel. Ik push mezelf omdat ik het leuk vind, omdat ik niet met mezelf zou kunnen leven als ik elke ochtend zo opstaan met het *gaap* gevoel van 'uhm, wat zal ik vandaag eens gaan doen'. Neu, 'k heb een helder doel voor ogen waar ik vol energie naartoe werk. Lijkt me niet iets om over te KLB-en.

Dat veel mensen energie halen in de zaken die men verkregen heeft door hard te werken is enerzijds misschien materialistisch, maar anderzijds heeft men in ieder geval 'n doel om voor te gaan. Dat jij liever een ander leven leid en niet zoveel geeft om die dingen maakt geen van jullie een beter mens. Als ik nu dood ga weet ik dat ik alles eruit gehaald heb, qua leuke dingen (want in tegenstelling tot wat er gesteld wordt is een carriere ook kicken).

ps: owjah, ik werk ook om te leven, omdat ik niets leuker vind dat hetgeen ik met werk bereik in 't weekend te vieren met vrienden zeg maar
pi_43877700
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:58 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hmm, toch proef ik ook wel een soort van aversie en gebrek aan empathie. Sommige mensen vinden het gewoon kicken om in hun werk succesvol te zijn, net als anderen het kicken vinden om 200 mensen in Hyves als 'vriend' te hebben of om 'n krat pils in een avond op te kunnen. Kun je in z'n waarde laten lijkt me. Helemaal als je nagaat dat steeds minder mensen uberhaupt de handen uit de mouwen willen steken - en met name die 'carrieresletjes' voor de kosten daarvan opdraaien.

Materialisme is niet de drijfveer voor een carriere kan ik je verzekeren, jezelf willen exploreren, kijken wat erin zit en jezelf ontplooien op het zakelijk vlak echter wel. Ik push mezelf omdat ik het leuk vind, omdat ik niet met mezelf zou kunnen leven als ik elke ochtend zo opstaan met het *gaap* gevoel van 'uhm, wat zal ik vandaag eens gaan doen'. Neu, 'k heb een helder doel voor ogen waar ik vol energie naartoe werk. Lijkt me niet iets om over te KLB-en.

Dat veel mensen energie halen in de zaken die men verkregen heeft door hard te werken is enerzijds misschien materialistisch, maar anderzijds heeft men in ieder geval 'n doel om voor te gaan. Dat jij liever een ander leven leid en niet zoveel geeft om die dingen maakt geen van jullie een beter mens. Als ik nu dood ga weet ik dat ik alles eruit gehaald heb, qua leuke dingen (want in tegenstelling tot wat er gesteld wordt is een carriere ook kicken).

ps: owjah, ik werk ook om te leven, omdat ik niets leuker vind dat hetgeen ik met werk bereik in 't weekend te vieren met vrienden zeg maar
ik snap dit hele stuk niet Praat normaal Nederlands aub
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 november 2006 @ 14:05:14 #56
862 Arcee
Look closer
pi_43877796
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:07 schreef postmortum het volgende:
Mannen vrouwen die al hun hele leven uitgestipppeld hebben en nu al weten dat ze volgend jaar manager zijn en dan tegen jou gaan vertellen dat je ook je carrière moet gaan plannen

Nee, ik moet niks , misschien vind ik vrienden/uitgaan/etc wel veel belangrijker dan veel geld en een goede studie

Misschien kies ik er bewust voor om niet mee te doen met jullie rat-race en leef ik met de dag, omdat mij dat zo beter bevalt.

Morgen ben je er misschien niet meer en wat heb je dan gedaan met je leven?

Helemaal niks

En wat heb ik gedaan?

Alles waar ik zin in had
Misschien vinden die vrouwen dat wel net zo leuk om te doen als dat jij het vindt om een biertje met vrienden te drinken. Heb je dus beiden gedaan waar je zin in had.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43877989
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:00 schreef postmortum het volgende:

[..]

ik snap dit hele stuk niet Praat normaal Nederlands aub
Dat is dus een stukje van het probleem - ik schrijf normaal Nederlands
Als je de hele dag in je bed blijft liggen en je taalkundigheid verruimd.. op dit forum, neem ik het je ook niet kwalijk als je het niet kan lezen hoor

Samenvatting: Er zijn mensen die vet bruut kunnen boeken door hun carriere en die kicken als hun swa dat ook doen en vet bruut boxen met hun homies in het weekend evengoed

Zo beter?
pi_43878050
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:14 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Dat is dus een stukje van het probleem - ik schrijf normaal Nederlands
Als je de hele dag in je bed blijft liggen en je taalkundigheid verruimd.. op dit forum, neem ik het je ook niet kwalijk als je het niet kan lezen hoor

Samenvatting: Er zijn mensen die vet bruut kunnen boeken door hun carriere en die kicken als hun swa dat ook doen en vet bruut boxen met hun homies in het weekend evengoed

Zo beter?
nee want dat snap ik ook niet

Gewoon Nederlands , zodat het iedereen het kan begrijpen

En niet of alleen maar pseudo-intelectuelen of Maikuuul
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:26:05 #59
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_43878182
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:20 schreef postmortum het volgende:

[..]

en ik heb de macht om met 1 druk op de knop jou een mega-aanslag te geven
Wat ben jij voor een kansloos figuur, beetje pimpen dat je bij de belastingdienst werkt.

En ook al heb je misschien die macht, maak maar eens paar van die fouten, dan lig je eruit.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_43878511
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:26 schreef LaZZ het volgende:

[..]

Wat ben jij voor een kansloos figuur, beetje pimpen dat je bij de belastingdienst werkt.

En ook al heb je misschien die macht, maak maar eens paar van die fouten, dan lig je eruit.
Tjah, das toch overal zo?
Ben je gefrustreerd dat de enige macht die jij hebt tot je koelkast reikt ofzo?
Dies in ieder geval vergevingsgezind en duidelijk
pi_43878547
Werken is voor dwazen.
pi_43878848
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 14:46 schreef Chriz2k het volgende:
Werken is voor dwazen.
Valt dealen dan niet onder werken, Chris?
pi_43878875
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:00 schreef Asilanom het volgende:

[..]

Valt dealen dan niet onder werken, Chris?
Nee, dat is een kunst.
pi_43879000
Ah ja, nog even en dan mag je als uitkeringstrekker poepscheppen in 'n bejaardenhuis.
pi_43879036
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:01 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Nee, dat is een kunst.
Dan ga ik binnenkort maar eens subsidie aanvragen, wat jij?
pi_43879039
Je hebt ook van die lui die allemaal commissies doen ed "omdat dat goed staat op hun cv"

sterf aub.
pi_43879299
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
Jullie zijn nou typisch een voorbeeld waarom het zo slecht gaat met Nederland. Niemand wilt meer inzetten voor de economie (en voor zichzelf). Jeugd van tegenwoordig die liever elke dag opstap moeten en wel zien wat er dan gebeurd. En wat zien wij dan? Hangjongeren die de buurt onveilig maken etc. en wanneer ze eenmaal realiseren dat ze echt werk moet gaan zoeken, kunnen ze geen werk krijgen, omdat ze te stom waren om te gaan leren. Dan krijgen we jongeren die van mijn belastinggeld moeten genieten, want meer dan de bijstand kunnen ze niet krijgen. En dan alleen maar gaan zeuren dat het slecht is. Wil je na je HBO/WO diploma ergens als administrateurtje gaan werken met een hongersloon? Prima! Maar ga niet lopen zeuren dat anderen carriere willen maken, dit zijn uiteindelijk DE mensen die jouw subsidies en dergelijke betalen. Wees blij dat zulke mensen bestaan, zonder dergelijke mensen heb jij geen bijstand, geen subsidie, geen aow, geen ww etc.! Sterker nog, je hebt dan niet eens de mogelijkheid om te studeren!
Ik vraag mij serieus af of jij de OP wel gelezen hebt, want je komt erg gefrustreerd om me over. Het begint al bij het eerste woordje van je post: 'Jullie', waarin je mensen die zichzelf niet zo nodig op hoeven werken op de carrièreladder beschuldigt van de verslechterde economie (waarmee het intussen een stuk beter gaat, maar dat terzijde. Vervolgens begin je over 'de jeugd die zo nodig op stap moet', waarbij ik me afvraag of je zelf wel een jong bent geweest. Ging jij niet uit tijdens je studietijd?
'Mensen die uitgaan' staan gelijk aan 'hangjongeren'. Gespuis dat geen werk zoekt, stom zijn en niet kunnen leren. Uhmmm, ik vraag mij serieus af waar je het lef vandaan haalt om zulke uitspraken te doen. Aangezien je jezelf kennelijk als een welopgeleid, hoog op de maatschappelijke ladder-staand persoontje beschouwt, valt zo'n beperkt beeld me behoorlijk tegen.

Ik zie de TS trouwens nergens klagen over het feit dat hij geen 'carrière' heeft gemaakt. Jij bent het die klaagt dat híj 't niet gedaan heeft. En da's nu precies waar de TS over klaagt. Bedankt dat je het even tot onze attentie hebt gebracht.
(Un)masking for the greater good.
pi_43879392
sowieso zitten welopgeleide, hoog op de maatschappelijke ladder-staande personen niet op een forum als fok.
pi_43879439
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:46 schreef Integrity het volgende:

Gewoon minder willen. Ik denk dat het wel duidelijk mag zijn dat mensen hedendaags gewoon teveel willen. En kinderen, en carriere en vakanties en een groot huis en een auto. Dat laten afwegen op de toer: ik ben beter dan jij, omdat ik ... juist ja, materialisme.

Ik denk dat het wel goed is om iets te bieden voor jezelf en je kinderen en jezelf ontwikkelen is helemaal niet verkeerd. Mocht je alleen maar materialistisch gericht zijn, dan heb je niet geleefd. Dan word je geleefd. Jouw post is een product van geleefd worden.
Sommige mensen willen inderdaad alles tegelijk. Heel materialistisch. En veel van die centjes waar uren en uren voor gewerkt is gaat op aan hypotheek van het peperdure koophuis.
Sorry, maar ik ga niet werken omdat ik zo nodig een hoge levenstandaard behoef. Ik wil geen huis waar ik niet van kan genieten omdat ik 50 uur per week op 'de zaak' zit. Geef me dan maar een leuk knus huisje die ik nog eens van binnen zie en waar ik echt kan léven.
Hard werken maakt mij niet gelukkig. Het hebben van een grote bankrekening overigens ook niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_43879579
Stelletje lamzakken hier zeg
Jullie stemmen zeker allemaal SP?
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:30:07 #71
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_43879650
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:26 schreef EricG het volgende:
Stelletje lamzakken hier zeg
Jullie stemmen zeker allemaal SP?
Ah, jij denkt; laat ik eens uitdagen?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_43879698
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:30 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ah, jij denkt; laat ik eens uitdagen?
Nerd.
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:35:15 #73
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_43879751
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:32 schreef EricG het volgende:

[..]

Nerd.
Hihi
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_43881097
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus af of jij de OP wel gelezen hebt, want je komt erg gefrustreerd om me over. Het begint al bij het eerste woordje van je post: 'Jullie', waarin je mensen die zichzelf niet zo nodig op hoeven werken op de carrièreladder beschuldigt van de verslechterde economie (waarmee het intussen een stuk beter gaat, maar dat terzijde. Vervolgens begin je over 'de jeugd die zo nodig op stap moet', waarbij ik me afvraag of je zelf wel een jong bent geweest. Ging jij niet uit tijdens je studietijd?
'Mensen die uitgaan' staan gelijk aan 'hangjongeren'. Gespuis dat geen werk zoekt, stom zijn en niet kunnen leren. Uhmmm, ik vraag mij serieus af waar je het lef vandaan haalt om zulke uitspraken te doen. Aangezien je jezelf kennelijk als een welopgeleid, hoog op de maatschappelijke ladder-staand persoontje beschouwt, valt zo'n beperkt beeld me behoorlijk tegen.

Ik zie de TS trouwens nergens klagen over het feit dat hij geen 'carrière' heeft gemaakt. Jij bent het die klaagt dat híj 't niet gedaan heeft. En da's nu precies waar de TS over klaagt. Bedankt dat je het even tot onze attentie hebt gebracht.
Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet (begrijpend) lezen en niet verder kijken dan hun neus lang is.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:49:45 #75
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_43881479
Ik had een tijdje hetzelfde gepost

Maar dan dat we ons hele leven verneuken door constant te werken etc.

Sletjes van de maatschappij dat zijn het
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:56:06 #76
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43881627
ik heb wel toekomst plannen ik heb nu bijna het MBO klaar (eitje maargoed) en ga volgend jaar naar de HU toe Hogere energie technologie studeren. Maar tis niet zo dat ik dan na 3 jaar persee manager moet worden ofzo als ik dan maar kan doen wat ik leuk vindt lekker een beetje bezig zijn met energie huishouding en voor mijn part gewoon sleutelen.

ik zie wel wat de toekomst brengt maar een goede opleiding helpt wel om werk te kunnen doen dat je echt leuk vindt naar mijn idee.

En alle managers mogen ze van mij tegen de muur zetten maar das weer een heel ander verhaal ( zeker in de energie-techniek wereld) ze hebben vaak geen ideee

ik ga nu maar weer verder genieten van mijn migraine aanval
pi_43881683
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:49 schreef Maikuuul het volgende:
Ik had een tijdje hetzelfde gepost

Maar dan dat we ons hele leven verneuken door constant te werken etc.

Sletjes van de maatschappij dat zijn het
Dat was inderdaad een goed topic.

Als je er echt bij na gaat denken is het gewoon moderne slavernij.
pi_43881997
Carriere? Enigszins. Ik wil hoger op, dat zeker. Maar wat mijn uiteindelijk als doel heb, heb ik niet helder voor ogen. In elk geval geen baan die 60 - 80 uur in de week vergt. Ik hoef ook geen dik salaris, maar wil wel voldoende verdienen om plezierig en zorgeloos te kunnen leven. Waarin ik me wel wil ontplooien is reizen, mijn horizon verbreden en vooral kennis op doen. Een lastige combinatie.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 25 november 2006 @ 17:15:13 #79
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_43882083
@ Damzkieee:

GO AVS GO!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  zaterdag 25 november 2006 @ 17:47:04 #80
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_43882888
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 16:58 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een goed topic.

Als je er echt bij na gaat denken is het gewoon moderne slavernij.
Duh .... en niemand komt in actie.

Alleen de zwervers, want die hebben het wel "door"
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_43884251
quote:
Mannen vrouwen die al hun hele leven uitgestipppeld hebben en nu al weten dat ze volgend jaar manager zijn en dan tegen jou gaan vertellen dat je ook je carrière moet gaan plannen

Nee, ik moet niks , misschien vind ik vrienden/uitgaan/etc wel veel belangrijker dan veel geld en een goede studie

Misschien kies ik er bewust voor om niet mee te doen met jullie rat-race en leef ik met de dag, omdat mij dat zo beter bevalt.

Helemaal niks

En wat heb ik gedaan?

Alles waar ik zin in had
denk je niet van nu ik deze opleiding doe kan ik dat daarna doen?
Every war is different, every war is the same.
pi_43884268
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:44 schreef dekkered het volgende:

[..]

denk je niet van nu ik deze opleiding doe kan ik dat daarna doen?
nee, want ik werk al
pi_43884282
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 18:45 schreef postmortum het volgende:

[..]

nee, want ik werk al
ja godver help dan mee
Every war is different, every war is the same.
pi_43885721
Als carrière en werken bij jou niet op de eerste plaats komen; mijn zege heb je. Maar dan ook niet straks gaan zeuren omdat de 'rijken' die wel hard gewerkt hebben om hogerop te komen naar jouw mening wel iets kunnen missen omdat jij vindt dat je ook recht hebt op 3 auto's en een plasmatelevisie.
Casting an evil eye on degenerates
pi_43895082
Iedereen heeft zijn redenen om zo te leven als hij leeft. Ik behoor dus tot de soort die jij noemt. Ik vind carriere maken belangrijk in mijn leven. Mijn ouders hebben nooit die kans gehad en ik heb die kans wel en wil hem dus ook benutten. En daar heb je meteen ook al een punt, de meeste van mijn leeftijd die niets om carriere geven komen uit de wat 'rijkere gezinnen' waar carriere voorop staat. En misschien is dat ook weer een punt dat de mensen die bewust kiezen om niet voor de carriere te gaan, het anders willen doen dan hun ouders (net zoals ik het anders wil doen dan mijn ouders). Ik heb dus zo'n idee dat het eraan ligt dat je je ouders als voorbeeld hebt en je het graag anders wil doen in het leven dan zij.
pi_43895399
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:47 schreef PastorRichards het volgende:
Als carrière en werken bij jou niet op de eerste plaats komen; mijn zege heb je. Maar dan ook niet straks gaan zeuren omdat de 'rijken' die wel hard gewerkt hebben om hogerop te komen naar jouw mening wel iets kunnen missen omdat jij vindt dat je ook recht hebt op 3 auto's en een plasmatelevisie.
Want van auto's en plasma TV's wordt je ook zo gelukkig! okee sommige mensen misschien wel. Als ik TS zo hoor lees geeft ie meer om lol hebben met maten en niet zoveel om materialisme.
quote:
Op zondag 26 november 2006 01:39 schreef Lisanne__tje het volgende:
Iedereen heeft zijn redenen om zo te leven als hij leeft. Ik behoor dus tot de soort die jij noemt. Ik vind carriere maken belangrijk in mijn leven. Mijn ouders hebben nooit die kans gehad en ik heb die kans wel en wil hem dus ook benutten. En daar heb je meteen ook al een punt, de meeste van mijn leeftijd die niets om carriere geven komen uit de wat 'rijkere gezinnen' waar carriere voorop staat. En misschien is dat ook weer een punt dat de mensen die bewust kiezen om niet voor de carriere te gaan, het anders willen doen dan hun ouders (net zoals ik het anders wil doen dan mijn ouders). Ik heb dus zo'n idee dat het eraan ligt dat je je ouders als voorbeeld hebt en je het graag anders wil doen in het leven dan zij.
Hoeft niet. Mijn ouders en mijn broer waren ook niet carrière gericht en ik kom ook niet uit een rijk gezin, ook niet uit een arm gezin, maar goed, van mij hoeft carrière maken ook niet.
pi_43897827
Ik stippel alles uit en ik doe wat ik wil.. Wat denk je daarvan?

Ik ga uit, onze beste vrienden komen regelmatig eten en wij bij hen. (vind ik echt het leukste wat er is)
Heerlijk dineren en praten onder het genot van wijn etc..

Wat het leuke is aan carriere is dat je in een leuk ruim huis kan wonen, een leuke boot kan kopen en met je auto leuke dingen doen die je altijd al wilde doen. Tuurlijk zijn er een hoop materialistische zaken, maar het leukste vind ik gewoon met je beste vrienden varen of dineren etc.

Fantastische combinatie + een stabiele en zekere toekomst.. Wat een genot
  zondag 26 november 2006 @ 10:51:49 #88
78498 classpc
I don't like change
pi_43898592
quote:

Helemaal niks

En wat heb ik gedaan?

Alles waar ik zin in had
Helemaal mee eens
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_43898660
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:51 schreef classpc het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
Ik vind het een slap excuus om niks met je leven te doen. Het kan namelijk makkelijk samen.
pi_43901364
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik vind het een slap excuus om niks met je leven te doen. Het kan namelijk makkelijk samen.
Is lezen nu zo moeilijk of wat? Waar zegt TS dat ie niks met zijn leven doet? Nergens. Of is alleen de benen uit je lijf rennen om voor later (die er misschien niet is) het beter te hebben, iets met je leven doen? Wat een onzin zeg. Als TS gelukkig is met een "simpel" baantje en zich financieel ook goed red dan moet ie dat toch zelf weten? Op zijn manier doet hij ook iets met zijn leven.

Maar als je inderdaad van reizen houdt of van dure spullen, groot huis, grote auto('s) weet ik veel, dan zul je wel moeten inderdaad, maar dat is niet meer met je leven doen dan wat TS doet.

Ik kan het niet meer dan eens zijn met TS. Ik leef nu, ik geniet nu van alles wat ik heb en "later" zien we wel weer. Tuurlijk spaar ik ook voor later om misschien ruimer te wonen of een keer een reis te maken, maar als daar het geld niet voor is, dan gewoon niet, ik ga er niet harder voor werken zeg maar.
pi_43902815
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 13:58 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

FF 1 ding heel duidelijk gesteld: carrieresletjes zijn mensen met specifieke ambities en uitgangspunten. Dat wil niet zeggen dat zij hun handen uit de mouwen steken. Ik heb zelf Commerciele Economie gestudeerd en ik ben ook bezig met mijn carriere. Dat wat bij mij past. Wat ik om mij heen zie, is dat het een imago is. Het hele carriere gebeuren. Er wordt meer geluld en geacteerd, kortom de juiste houding, dan dat er daadwerkelijk iets gebeurd. Dat hele VVD Rutte verhaal... Da´s theorie uit een boekje.
quote:
Jij slaat de plank goed mis en ik zal je vertellen waarom. Jij gaat er vanuit dat ik tegen carriere ben. Ik had gereageerd op een post die aangaf dat er een moment komt dat je iets wilt kopen en dat niet kunt. Ja, dan moet je gewoon minder willen.

Ik heb ooit voor de thuiszorg gewerkt en de meeste oude mensen maakten zich zorgen om sleutelkinderen. Het is de generatie 40/50/ers die het wellicht hebben verknalt, maar de generatie 30/ers die teveel willen. Je kunt niet EN een kind goed opvoeden EN beide carriere maken. Dat gaat ten koste van je tijd.

Dat heeft me aan het nadenken gebracht. Timemanagement, keuzes en prioriteiten. Je kunt maar zoveel met je tijd doen en het zij die keuzes die je maakt die andere zaken laten verslonsen. Je kunt maar zoveel doen en als je iets ambieert wat je niet kunt halen, moet je eerst jezelf leren kennen. Dat ontbreekt eraan.
quote:
Dat kan, maar kijk eens om je heen. Het is niet zo. Ik stel jouw standpunt ter discussie: je leeft maar 1 keer. Is dat dan het uitgangspunt? Leef je dan werkelijk alleen maar voor jezelf voor die ene keer? Dan had je er net zo goed niet hoeven zijn, want alleen is maar alleen. Ook tussen anderen.
quote:
Ja, ik vind het wel grappig dat dit jouw leven is. Werken en feest vieren. Wanneer ben je uitgefeest en ga je echt wat doen wat je wilt dan? Waarom werk je? Om te feesten? Voor jezelf alleen?
  zondag 26 november 2006 @ 13:46:33 #92
78498 classpc
I don't like change
pi_43902857
quote:
Op zondag 26 november 2006 10:56 schreef draaijer het volgende:

[..]

Maar om nou je carière te gaan plannen

In grote lijnen, ok... maar niet zo specifiek als de ts noemt.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_43902883
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Sommige mensen willen inderdaad alles tegelijk. Heel materialistisch. En veel van die centjes waar uren en uren voor gewerkt is gaat op aan hypotheek van het peperdure koophuis.
Sorry, maar ik ga niet werken omdat ik zo nodig een hoge levenstandaard behoef. Ik wil geen huis waar ik niet van kan genieten omdat ik 50 uur per week op 'de zaak' zit. Geef me dan maar een leuk knus huisje die ik nog eens van binnen zie en waar ik echt kan léven.
Hard werken maakt mij niet gelukkig. Het hebben van een grote bankrekening overigens ook niet.
Mooi gezegd
  zondag 26 november 2006 @ 13:49:32 #94
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43902951
In de metro stond onlangs een artikel dat steeds meer jongeren minder om carriere geven en dat ze liever iets doen wat ze leuk vinden met minder salaris ipv hard werken om carriere te maken voor wat meer geld.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43903040
Wel interessant is het Pensioen. 80 % vd Nederlandse bevolking heeft geen of een slechte pensioenregeling.
pi_43903421
quote:
Op zondag 26 november 2006 12:59 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Is lezen nu zo moeilijk of wat? Waar zegt TS dat ie niks met zijn leven doet? Nergens. Of is alleen de benen uit je lijf rennen om voor later (die er misschien niet is) het beter te hebben, iets met je leven doen? Wat een onzin zeg. Als TS gelukkig is met een "simpel" baantje en zich financieel ook goed red dan moet ie dat toch zelf weten? Op zijn manier doet hij ook iets met zijn leven.

Maar als je inderdaad van reizen houdt of van dure spullen, groot huis, grote auto('s) weet ik veel, dan zul je wel moeten inderdaad, maar dat is niet meer met je leven doen dan wat TS doet.

Ik kan het niet meer dan eens zijn met TS. Ik leef nu, ik geniet nu van alles wat ik heb en "later" zien we wel weer. Tuurlijk spaar ik ook voor later om misschien ruimer te wonen of een keer een reis te maken, maar als daar het geld niet voor is, dan gewoon niet, ik ga er niet harder voor werken zeg maar.
Tuurlijk kan ik lezen, vandaar die reactie!!!!
Ik vind het zonde als je die jaren in mijn ogen weg aan het gooien bent. Blijkbaar is mijn post voor jou een confronterende post.

[ Bericht 2% gewijzigd door draaijer op 26-11-2006 14:07:36 ]
pi_43903435
gutte gutte gutte gut. Allemaal linkse boomknuffelaars die tot hun 50'e blijven blowen. En komt er geen geld meer voor de vergrijzing. Vind je het GEK!? dat mensen massal emigrerererereren!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 26 november 2006 @ 14:04:02 #98
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_43903460
Hou vol makker!
pi_43903839
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 15:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je 2 werelden nou kan combineren. Geweldig toch. Als je later opeens toch carriere had willen maken, kom je erachter dat iedereen jou al voorbij is.. Mooie start!!
Ik hoop dat je dan maar snel met de drive komt om er iets van te maken, anders ben je ook nog te oud of te duur.

You never know.. Maar goed. Iedereen zo zijn of haar eigen ding.
pi_43904709
Een eigen zaak hebben die goed loopt door jouw eigen ingevingen.. wie wil dat nou niet! En nog geld in't bakkie ook en leuk op vakantie, paar keer per jaar! Wie wil dat nou niet>?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')