abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43874401
Het huis ziet er zeker goed onderhouden uit, maar doordat het "maar" twee kamers heeft en deze kamers ook nog eens een paar onhandige muren hebben zal het toch iets minder in de vraag liggen, verwacht ik. Eigenlijk kan ik me nu wel voorstellen dat het even te koop heeft gestaan, zeker als er nog een paar andere van deze woningen in de verkoop waren. Er zijn maar een beperkt aantal mensen die interesse hebben in dit soort woningen.

Ik zat trouwens even te kijken hoeveel huizen er bij jullie in de buurt in de verkoop stonden en ik schrok me rot, het lijkt wel of er hele straten te koop staan. Dit werkt zeker niet positief:
http://www.funda.nl/koop/detail_buurt.asp?1=1&paginaVolgNummer=1&submit=+Zoek+naar+koopaanbod+&Form=ZoekAdres&obj_GUID=%7B96521FD6%2D316B%2D41DA%2DAFE0%2D1CBEAE4E5972%7D&sfStraatnaam=Aggemastate&objectVolgNummer=3&sfHuisnr=&searchmode=normaal&sfPlaatsID=6921
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_43874457
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 10:56 schreef dahei het volgende:
Het huis ziet er zeker goed onderhouden uit, maar doordat het "maar" twee kamers heeft en deze kamers ook nog eens een paar onhandige muren hebben zal het toch iets minder in de vraag liggen, verwacht ik. Eigenlijk kan ik me nu wel voorstellen dat het even te koop heeft gestaan, zeker als er nog een paar andere van deze woningen in de verkoop waren. Er zijn maar een beperkt aantal mensen die interesse hebben in dit soort woningen.

Ik zat trouwens even te kijken hoeveel huizen er bij jullie in de buurt in de verkoop stonden en ik schrok me rot, het lijkt wel of er hele straten te koop staan. Dit werkt zeker niet positief:
http://www.funda.nl/koop/detail_buurt.asp?1=1&paginaVolgNummer=1&submit=+Zoek+naar+koopaanbod+&Form=ZoekAdres&obj_GUID=%7B96521FD6%2D316B%2D41DA%2DAFE0%2D1CBEAE4E5972%7D&sfStraatnaam=Aggemastate&objectVolgNummer=3&sfHuisnr=&searchmode=normaal&sfPlaatsID=6921
Ja, maf is dat. Jarenlang heeft er heel weinig te koop gestaan en nu ik het wil verkopen, is er ineens een exodus gaande. Ik denk dat dat te maken heeft met een aantal grote nieuwbouwprojecten in en om de stad.

Deze woning is idd voor een heel specifieke doelgroep. Er wonen hier veel jonge alleenstaanden en gescheiden mensen. Overigens is er maar één kamer, maar tussen de slaapkamer en de woonkamer is wel makkelijk een muurtje te plaatsen en dan heb je nog een vrij ruime slaapkamer.
pi_43874481
Naast mij woont trouwens een vrouw met twee kids in zo'n zelfde appartement.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:02:38 #54
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43874487
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 10:56 schreef dahei het volgende:
Valt wel mee toch? Vergeet niet dat er vaak meerdere woningen zich boven elkaar bevinden. In Amsterdam zie je veel meer van die verkoop icoontjes in een wijk
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_43874512
Ja, er is hier ook een flatgebouw en daar staat aardig wat te koop. En de rest is ook allemaal twee lagen. In mijn deel van de straat (500 meter ongeveer) staat verder niets te koop of te huur. Oh ja, wel één benedenwoning geloof ik.
pi_43874522
Dat kaartje lijkt mij trouwens niet te kloppen. Zoveel staat er echt niet te koop.
pi_43874540
Als je in niet laat uitschrijven dan heb je gewoon recht op HRA, en als je bij je vriend woont ok , maar je mag toch wel een half jaartje daar slapen?? Je schrijft je daar toch niet in??
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:05:34 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_43874541
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 11:03 schreef Isegrim het volgende:
Ja, er is hier ook een flatgebouw en daar staat aardig wat te koop. En de rest is ook allemaal twee lagen. In mijn deel van de straat (500 meter ongeveer) staat verder niets te koop of te huur. Oh ja, wel één benedenwoning geloof ik.
Op zich is het idd wel een woning voor een alleenstaande. Beetje specifieke doelgroep. Mja, rest in de straat is ook verkocht.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zaterdag 25 november 2006 @ 11:06:37 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_43874559
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 08:53 schreef Isegrim het volgende:

• Ik wil de electriciteit / warmte (stadsverwarming) laten afsluiten. Ik weet dat ik dan bij verkoop van de woning de aansluitkosten moet betalen. Weet iemand toevallig wat die aansluitkosten ongeveer zijn? Ik zit bij Essent, maar de medewerker klantenservice kon mij niet precies vertellen wat de aansluitkosten zijn.
  • Weet je dat zeker? Toen ik in mijn huis trok (wat ruim een jaar leeg stond) moest ik zelf de aansluitkosten betalen.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_43874618
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:05 schreef sjonnieH het volgende:
    Als je in niet laat uitschrijven dan heb je gewoon recht op HRA, en als je bij je vriend woont ok , maar je mag toch wel een half jaartje daar slapen?? Je schrijft je daar toch niet in??
    Als ik me wel laat uitschrijven heb ik er dus ook nog een poosje recht op.
      zaterdag 25 november 2006 @ 11:10:52 #61
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_43874619
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:06 schreef gronk het volgende:
    Weet je dat zeker? Toen ik in mijn huis trok (wat ruim een jaar leeg stond) moest ik zelf de aansluitkosten betalen.
    Zou ook nergens op slaan imho. Is net als meubelverkoop gekoppeld aan je woningverkoop. Gewoon afspraak tussen koper en verkoper.
    pi_43874642
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:05 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Op zich is het idd wel een woning voor een alleenstaande. Beetje specifieke doelgroep. Mja, rest in de straat is ook verkocht.
    Daarom, we houden moed. Het word ook wel gekocht door ouders van studenten trouwens. Je zit hier natuurlijk wél heel goedkoop. En als je alleen bent, is er echt genoeg ruimte. Het huisje is best ruim.
    pi_43874649
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:06 schreef gronk het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Toen ik in mijn huis trok (wat ruim een jaar leeg stond) moest ik zelf de aansluitkosten betalen.
    Hm, okay. Dat zei die Essent-doos. Maja, die zegt dus wel meer.
      zaterdag 25 november 2006 @ 11:16:09 #64
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_43874702
    Overigens, op dezelfde manier heb ik ook m'n gas en wateraansluiting moeten betalen. Hakt er wel aardig in.
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_43874725
    Water laat ik niet afsluiten, is maar 10 euro per maand.
    pi_43874954
    Klopt de omschrijving wel (en kan je dat kopers gaan kosten)?
    Op funda wordt aangegeven dat het een 2 kamer studio is, maar als ik de omschrijving zo lees dan wordt de badkamer/WC ook als kamer gerekend. Zou voor mij een tegenvaller zijn als ik zou komen kijken (de ruimte waarin de WC zich bevindt wordt meestal niet als kamer meegerekend).
    pi_43875328
    Whoa, vraagprijzen voor minder dan een ton. Dat zegt wel iets over de streek: ik heb voor de gein eens gezocht in de kleine dorpjes in de Kempen waar ik vandaan kom, waar nauwelijks busverbindingen zijn etc. Daar vind je niets onder de 100.000. Als in een stad (met treinstation!) als Leeuwarden de vraagprijzen zo laag liggen dan lijkt mij dat er inderdaad een fikse leegloop gaande is en dan ligt het dus niet aan jouw huis of je foto's. Dan wordt het gewoon geduld hebben of anders de vraagprijs laten zakken als je het snel kwijt wilt.
    pi_43875403
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:56 schreef thaleia het volgende:
    Whoa, vraagprijzen voor minder dan een ton. Dat zegt wel iets over de streek: ik heb voor de gein eens gezocht in de kleine dorpjes in de Kempen waar ik vandaan kom, waar nauwelijks busverbindingen zijn etc. Daar vind je niets onder de 100.000. Als in een stad (met treinstation!) als Leeuwarden de vraagprijzen zo laag liggen dan lijkt mij dat er inderdaad een fikse leegloop gaande is en dan ligt het dus niet aan jouw huis of je foto's. Dan wordt het gewoon geduld hebben of anders de vraagprijs laten zakken als je het snel kwijt wilt.
    Het noorden was altijd al goedkoop hoor, kijk maar eens naar andere noordelijke plaatsen. Volgens jouw redenatie zou heel noord nederland dan juist leeglopen
    pi_43877120
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 10:40 schreef Isegrim het volgende:
    Linken naar Funda lukt nooit zo goed, maar zoek maar op 'Specifiek adres' en dan Aggemastate 167 in Leeuwarden.
    Zowee, daar krijg je in Rotterdam een 2-kamer appartement in een achterstandsbuurt voor
    pi_43877546
    quote:
    Nou eh, mijn huis is nu bijna tweemaal zoveel waard als toen ik het kocht hoor. Friesland is gewoon een goedkope provincie qua wonen. En de meeste woningen verkopen vrij vlot.
    pi_43877584
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:32 schreef frederik het volgende:
    Klopt de omschrijving wel (en kan je dat kopers gaan kosten)?
    Op funda wordt aangegeven dat het een 2 kamer studio is, maar als ik de omschrijving zo lees dan wordt de badkamer/WC ook als kamer gerekend. Zou voor mij een tegenvaller zijn als ik zou komen kijken (de ruimte waarin de WC zich bevindt wordt meestal niet als kamer meegerekend).
    Waar zie jij staan dat het twee kamers heeft?
    quote:
    Keurig onderhouden studio, woonkamer met open keuken en slaapruimte van tezamen ca. 40 m2.
    Open keuken en slaapruimte. Bovendien kun je op de foto's zien dat het één grote ruimte is.
      zaterdag 25 november 2006 @ 13:54:44 #72
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_43877598
    quote:
    't Is wel een bepaalde wijk van Leeuwarden. Ik denk dat je meer naar het centrum echt wel meer betaalt. Dat geldt althans wel voor Groningen. Daar vind je bijna niks onder een ton.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_43877603
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 13:29 schreef Koewam het volgende:

[..]

Zowee, daar krijg je in Rotterdam een 2-kamer appartement in een achterstandsbuurt voor
    Ik heb dit keer wel iets meer te besteden. Ik heb een paar appartementjes in Schiebroek op het oog. Niet bepaald een achterstandsbuurt. Toch is ook daar wel wat te vinden onder de ton, bv. op de Peppelweg, boven de winkels.
    pi_43877609
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 13:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

't Is wel een bepaalde wijk van Leeuwarden. Ik denk dat je meer naar het centrum echt wel meer betaalt. Dat geldt althans wel voor Groningen. Daar vind je bijna niks onder een ton.
    Slechts 5% van de woonhuizen die te koop staan in L'den zitten onder de ton.
    pi_43877846
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 12:00 schreef frederik het volgende:

[..]

Het noorden was altijd al goedkoop hoor, kijk maar eens naar andere noordelijke plaatsen. Volgens jouw redenatie zou heel noord nederland dan juist leeglopen
    We krijgen juist veel import vanuit de Randstad - rustzoekers en goedkope woningzoekers. Maar hoe de balans ligt tussen 'emigratie' en 'immigratie' weet ik eik niet.
    pi_43877987
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 13:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Waar zie jij staan dat het twee kamers heeft?
    Dat staat op Funda.
    pi_43878234
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 14:14 schreef Light het volgende:

[..]

Dat staat op Funda.
    Ik zie het nu staan, bij de kenmerken. Dat moet even anders idd. In de omschrijving staat wel dat het een open slaapruimte betreft.
    pi_43918806
    Toch vind ik de foto's niet heel bijzonder, die volle boekenkast trekt bv het aanzicht ipv de woning
    Alle overbodige zaken weghalen zodat het ruimer oogt

Ik zou eens nieuwe foto's (laten) maken, voor wat verandering op Funda. Soms wil dat ook nog wel eens helpen!
    pi_43920313
    De foto van de slaapkamer is idd de enige foto waarover ik niet echt tevreden ben. Dus misschien vraag ik de makelaar idd om die over te doen. De rest van de foto's vind ik prima.
    pi_43921370
    TVP
    pi_43922698
    quote:
    Op zaterdag 25 november 2006 11:04 schreef Isegrim het volgende:
    Dat kaartje lijkt mij trouwens niet te kloppen. Zoveel staat er echt niet te koop.
    Inderdaad. Het kaartje waarnaar verwezen wordt is een kaartje met buurtfoto's (zo'n vergrootglasje). Dat zijn alle plaatsen waar zo'n auto heeft gestaan en foto's zijn gemaakt.

Voor een overzicht van de woningen die in de buurt te koop staan, moet gekeken worden op:
    http://www.funda.nl/koop/detail_kaart.asp?1=1&sfHuisnr=&searchmode=normaal&obj_GUID=%7B96521FD6%2D316B%2D41DA%2DAFE0%2D1CBEAE4E5972%7D&Form=ZoekAdres&submit=+Zoek+naar+koopaanbod+&actionbuurt=BUURT&sfStraatnaam=Aggemastate&objectVolgNummer=3&paginaVolgNummer=1&sfPlaatsID=6921
    pi_43933187
    quote:
    Op maandag 27 november 2006 10:30 schreef Jeffrey2000 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het kaartje waarnaar verwezen wordt is een kaartje met buurtfoto's (zo'n vergrootglasje). Dat zijn alle plaatsen waar zo'n auto heeft gestaan en foto's zijn gemaakt.

Voor een overzicht van de woningen die in de buurt te koop staan, moet gekeken worden op:
    http://www.funda.nl/koop/detail_kaart.asp?1=1&sfHuisnr=&searchmode=normaal&obj_GUID=%7B96521FD6%2D316B%2D41DA%2DAFE0%2D1CBEAE4E5972%7D&Form=ZoekAdres&submit=+Zoek+naar+koopaanbod+&actionbuurt=BUURT&sfStraatnaam=Aggemastate&objectVolgNummer=3&paginaVolgNummer=1&sfPlaatsID=6921
    Ik dacht al, dat kan nooit.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')