want?quote:
Hmm, ik heb dan weer niets tegen karaoke-kamertjes, daar ben ik heel erg voor.quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:40 schreef broer het volgende:
Er was vanavond een reportage bij EenVandaag over een Chinees hotel dat men bouwt in de buurt van Rotterdam (geloof ik). Chinezen op zakenreis kunnen hier kennelijk ook niet wennen en willen hun eigen hotel waar ze mogen boeren tijdens het diner, waar ze een sauna hebben en waar er karaoke-kamertjes zijn.
Verschil dan, ook goed.quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:48 schreef broer het volgende:
Ik noemde het ook nergens een 'probleem'.
Naar aanleiding van wat je zegt blijkt wel dat Chinezen en Japanners wel redelijk in elkaars lijn liggen qua cultuur, geloof ik.quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:53 schreef broer het volgende:
Ja, dat wel. En dat komt wel grappig uit met de post van ER. Zij vinden ons namelijk óók onbeschoft. Ze willen graag personeel dat tien keer buigt en dat doet men in Nederland niet.
Overigens lul ik alleen die reportage maar na, hè. Ik heb dus eigenlijk geen idee waar ik het over heb.
Het trekt mij juist wel. Chinezen zijn niet de meest chique mensen om het zacht uit te drukken, maar ik wil wel eens wat anders zien dan ons brave, saaie Nederland. Ik vind het wel brutaal dat ze hier een speciaal Chinees hotel neer zetten, niets is ze te gek.quote:Op vrijdag 8 december 2006 03:06 schreef Ole het volgende:
Maar dat verhaal over China klinkt niet erg gezellig
Ik vind juist dat dat helemaal niet uit haar verhaal naar voren komt. Misschien is het een beetje de teleurstelling maar ik vind dat ze vrij verwend over komt. Het buitenland is nu eenmaal een stuk ruiger dan ons kleine landje en daar moet je ook aan aanpassen. Niet zeuren dat de mensen stinken, dat ze fluimen en dat je niks zelf mag doen. Dat is gewoon de cultuur daar in mijn ogen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 03:13 schreef Ole het volgende:
En even ingaan inhoudelijk:
"wij hollanders"passen ons overal aan.
Maar bijvoorbeeld chinezen of japanners komen hier wel zaken doen, maar verder willen ze in een 'bekende'omgeving zijn.
Hoe dan ook is de Nederlandse/ Amsterdamse cultuur nogal gericht op aanpassing aan andere culturen.
Heel goed te verklaren omdat wij nou eenmaal een heel klein nietig landje zijn, en China bijvoorbeeld niet.
Na dat hele verhaal begrijp ik wel waaromquote:Op donderdag 7 december 2006 01:29 schreef ElizabethR het volgende:
Al met al ben ik enorm blij dat ik weer gewoon thuis ben.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
maar ik vind dat ze vrij verwend over komt.
Ik woon niet eens meer in 'ons kleine landje'quote:Het buitenland is nu eenmaal een stuk ruiger dan ons kleine landje .
Hier had ik overheen gelezenquote:Op vrijdag 8 december 2006 03:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
ik vind dat ze vrij verwend over komt.
Echt?? Want ik ben verwendquote:Op zaterdag 9 december 2006 02:10 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Na dat hele verhaal begrijp ik wel waarom![]()
Dit had je nou niet moeten posten. Nu gaan mensen je van koortshallucinaties betichtenquote:Op zaterdag 9 december 2006 02:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Echt?? Want ik ben verwend![]()
Ik moet erbij zeggen dat ik op de dinsdag ziek ben geworden in China, 40 graden koorts en een bronchiale infectie. Ik ben sinds gisteren eindelijk weer koortsvrij. Na 10 dagen dus.
Ehm, ik vind je in dat china verhaal echt niet verwend ofzo.quote:Op zaterdag 9 december 2006 02:16 schreef ElizabethR het volgende:
Ik woon niet eens meer in 'ons kleine landje'![]()
Ik woon in een heel ruig land!!
Sweet Lamon, het ging mij erom dat Bolkesteijn 'het buitenland' veel ruiger noemt dan Nederland. Ierland heeft een heel ruige natuur. Daar refereerde ik eigenlijk aan, en niet zozeer aan de gemoedelijkheid der bevolking, hoewel ik me besef dat hij het daarover had. Je hebt uiteraard volledig gelijk als je stelt dat de sfeer in Ierland zeer gemoedelijk is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 03:11 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ehm, ik vind je in dat china verhaal echt niet verwend ofzo.
Maar om Ierland nou ruig te noemen. Mijn vrienden gaan er allemaal juist heen omdat ze het sfeertje daar zo gemoedelijk schijnen te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |