abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:07:26 #1
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43862871
Ik wil graag mijn desktop pc vervangen door een nieuw exemplaar.
Nu deden zich de laatste tijd geruchten de ronde dat de Aldi zou komen met een nieuw model, de MD8888. Deze zou de volgende specs hebben volgens enkele Duitse sites:

Medion Titanium MD 8888, die Zukunft ist da !!!
Design PC mit hochglänzender Front
Medion Data-Bay und Multifunktions-Display
Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz)
2048 MB DDR2 Ram
Nividia Geforce 7800 XL mit 256 MB High End Grafikkarte
Samsung 400 GB HDD
Sony DVD-Rom
Sony 16 x DualLayer, DVD-CD Brenner
TV-Karte mit 2 x DVB-S, 2 x DVB-T, 2 x Analog-TV / Kabel-TV
W-LAN
dazu wie immer reichlich Software
+ einen Gutschein für ein kostenloses Upgrade auf Windows Vista.

Preis 999,00 Euro !!!!!

In deze pc was ik zeer geïnteresseerd. Ware het niet dat de nieuwe Aldi folder uit is en het de MD8818 is geworden. Deze is iets minder:

Intel Core 2 Duo E6300 (1,86Ghz)
1024 MB DDR2 Ram
NVIDIA GeForce 7650 GS
320GB HDD
Dvd brander
Dvd speler
Tv kaart

Deze pc is wel 200 euro goedkoper, 799 euro.

De MD8888 waren alleen geruchten, deze pc bestaat (nog) niet.

Mijn vraag:

Is dit een goede pc voor deze prijs. Informatie is hier te vinden:
http://www.medion.de/md8818/nl/
Is het aan te raden nu een pc te kopen of te wachten tot Vista uitkomt?

Ik wil de pc gaan gebruiken voor spellen en internetten en dergelijke. Hij hoeft niet de zwaarste games aan te kunnen maar wel Fifa07 en PES6 op de hoogste stand.

Graag jullie mening, ik twijfel hevig woensdag naar de Aldi te gaan.
Of kan je voor 799 iets beters krijgen?
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:12:54 #2
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_43863054
Mooi systeem voor een lage prijs, alleen de service is wat lastig bij de Aldi
Alleen vreemd dat er geen DVB-C op zit (Cable)

[ Bericht 25% gewijzigd door HiDiHo op 24-11-2006 21:36:45 ]
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_43864012
Waarom zou je je bij aanschaf van een PC vastpinnen op een supermarkt exemplaar terwijl er overal speciaalzaken zitten met keuze, voorraad en een eigen technische dienst?

En zo geweldig zijn ze ook weer niet.

Bekende problemen bij voorgaande modellen waren héél veel defecte videokaarten vanwege brakke VGA koelers, voedingen die uitvielen, Seagate harddisks die op de specifieke chipset iedere keer op PIO modus terugsprongen, oververhittingsproblemen door te weinig airflow en DVD spelers die trilden alsof je een Space Shuttle lanceert.

Ik hoor vaak "Ja, het is van de Aldi dus het zal wel goed zijn".
Echt een goed argument om iets te kopen.
Er zitten goede producten (en ook PC's) tussen maar ook minder goede.
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:57:59 #4
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43864481
Mijn vraag is: is dit een goede pc voor een goede prijs (kijkend naar de specs, zegt ook niet alles natuurlijk).
Als je iets beters weet, geef me dan een link
Ik heb opzich wel een hoger budget, maar als dit een aanrader is...
Als ik zelf moet samenstellen weet ik nooit wat ik moet kiezen. Vooral van moederborden weet ik helemaal niets. Ik moet een leuke pc hebben met dvi, die ik kan aansluiten op mijn Iiyama Prolite 1900S B-2
Nou maar die keepert van Brazilië, die Cantharel, die kon d'r in weze geen kloten van. Dat zag je ook bij die penalties, hij lag de hele tijd in de verkeerde hoek. Maar dan moeje ze daar niet schieten natuurlijk!!
pi_43867712
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Voor die prijs kun je nergens zo'n pc krijgen.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
pi_43868209
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
Dat model had in ieder geval geen last van te weinig airflow.
  zaterdag 25 november 2006 @ 15:14:03 #7
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43879242
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Binnenkort krijg ik ook de nieuwe NFS en misschien wil ik ook nog wel andere spellen proberen. Maar het is dus wel een aanrader? Een goedkopere pc hoef ik sowieso niet. Ik wil wel een die weer een aantal jaar meekan.
pi_43889238
medion is bagger alleen meer ellende mee gehad alles is al vermeld in topic.
je kunt beter wachten op een nieuwe targa variant van de lidl
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:28:33 #9
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_43889329
1 keer een MD8080 (dacht ik) gekocht, 3 week later weer terug gebracht
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:33:27 #10
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43889468
Onderbouw uw kritiek! RedFever007 wáárom heb je hem teruggebracht? En deden ze niet moeilijk? Want die terugbreng garantie maakt het wel meer safe natuurlijk
En CecilBDemented, ik heb 30 oktober ook gedacht die Targa te kopen maar niet gedaan.
Jullie raden dus deze pc af. Okee ik praat met veel mensen en de een raadt hem aan de ander af.
Dus mensen, geef je mening
pi_43889537
Ik heb één medion PC gehad en dat was een prima ding tegen een superscherpe prijs...

Tegenwoordig krijg je er echter overbodige dingen als die tv-kaart bij, en mag je je afvragen of je wel wil betalen voor zaken die je toch niet gebruikt... Als je elders een gelijkwaardige pc (zonder de overbodige onderdelen) kan krijgen voor een scherpere prijs dan de medion, zou ik dat doen... Anders heb je met de medion gewoon een goede computer met een goede prijs.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:39:49 #12
142400 RedFever007
pi_43889643
Oke even snel een onderbouwing:

1: Het ding maakte een ontzettende herrie :[
2: Al bij het opstarten loeiden de fans op vol vermogen
3: Videokaart viel mij erg tegen que prestaties
4: hij werd erg snel warm, bekend probleem bij die serie en daar warn ook zeer veel klachten over.

Er is nog een reden, ik dacht toen ik hem kocht "oh handig zo'n TV Kaart met FM tuner en afstandsbediening" maar toen ie eenmaal stond had ik zoiets van, tsja..... en nu

Dus naar de Aldi gegaan, naar de chef gevraagd en kon zonder problemen m'n geld terug krijgen. Hij deed abslouut niet moeilijk. Hij vroeg nog wel :
Hij "Wil je een nieuwe "
Ik " "
Hij " Oke "
en ik ging met het geld naar huis "

-edit en toevoeging - Wat Jordy dus zegt
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:43:19 #13
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43889740
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb één medion PC gehad en dat was een prima ding tegen een superscherpe prijs...

Tegenwoordig krijg je er echter overbodige dingen als die tv-kaart bij, en mag je je afvragen of je wel wil betalen voor zaken die je toch niet gebruikt... Als je elders een gelijkwaardige pc (zonder de overbodige onderdelen) kan krijgen voor een scherpere prijs dan de medion , zou ik dat doen... Anders heb je met de medion gewoon een goede computer met een goede prijs.
Ja als ik die vond deed ik dat ook. Maar waar vind ik die?
pi_43891512
heb 2 medions in huis gehad
dingen wordt zo heet
maken zoveel herrie
2 coolers, 1 vga en 1 op de processor met heatpipe naar buiten.
voor de rest word er niks gecooled wat het ding vreselijk onstabiel maakt
er is ook geen ruimte voor extra coolers.
medion komt er bij niet meer in nooit meer
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  zondag 26 november 2006 @ 19:31:37 #15
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43913030
Ow ow ow ik twijfel zo
pi_43914699
Ik heb ook een pc van medion gekocht bij de aldi.

Totaal geen problemen mee. Laatst cdtje om pc naar fabrieksinstellingen te herstellen kwijt, binnen 2 dagen had ik m thuis, gratis.
Zoals het een echte sheriff betaamt
pi_43916500
Ik vergelijk het altijd een beetje met een Kia of het vroegere Daewoo:
Op papier, in de folder ziet het er fantastisch uit en zit het vol met mooie opties voor minder geld dan bij welk merk dan ook.
Maar als je zo'n auto dan rond de 2 ton hebt zitten weet je ineens weer waarom het zo goedkoop was.

Maar er zijn ook goede modellen van Medion. Dat is het listige.
Je zal het systeem echt een week moeten testen, voluit, om te weten of het aan je eisen voldoet.

Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
pi_43917502
In zo'n Aldi-pc zitten wel a-merk onderdelen, maar ook een a-merk heeft a- en b-kwaliteit spullen. En meestal zit er echt niet de meest uitgebreidde en luxe versie van desbetreffende onderdelen in. Het lijkt dus vaak meer dan het is.

En voor een heleboel mensen is het gewoon overkill: ze halen een pc in huis voor het bedrag waar ze bij een beetje rondkijken een compleet systeem voor hadden kunnen kopen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_43918955
Ik heb alleen maar heel goeie ervaringen met Aldi en Medion.
Mijn vader werkt inmiddels alweer 6 jaar zonder enig probleem op een aldi/medion PC.

Targa daarentegen is een ramp!
Mijn tante heeft er deze maand een bij de lidl gekocht, en de specificaties waren totaal niet van deze tijd. 512mb ram, 160gb hardeschijf, dat werk. Behoorlijk oude modellen, voor de prijs van nu zeg maar

Ik zeg: Medion
pi_43919423
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vergelijk het altijd een beetje met een Kia of het vroegere Daewoo:
Op papier, in de folder ziet het er fantastisch uit en zit het vol met mooie opties voor minder geld dan bij welk merk dan ook.
Maar als je zo'n auto dan rond de 2 ton hebt zitten weet je ineens weer waarom het zo goedkoop was.

Maar er zijn ook goede modellen van Medion. Dat is het listige.
Je zal het systeem echt een week moeten testen, voluit, om te weten of het aan je eisen voldoet.

Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
Ik kan zeggen dat de versie van maart 2003 een goede versie was.
Heb wel een kapotte soundchip gehad op het mobo, en een kapotte voeding, maar allemaal gerepareerd door een mannetje die langskwam.

Grafische kaart was een 9600tx (opgevoerde 9500pro).
Core van 300-> 360Mhz overgeklokt zonder problemen..
Mem van 270-> 290.

P4 2,6 Northwood zit erin, niet overklokbaar, blijft wel koel, idle 38graden, load 43.

Geen uitvallers gehad, en hij is stil.
Alleen sinds ik een nieuwe videokaart heb (6600GT), kan ik de kast niet meer dicht hebben aangezien dan de graka te warm wordt
Verder heb ik een geheugenupgrade gedaan, van 512MB -> 1,5GB
En heb ik een zilveren floppy-drive ingebouwd.
Maar in de basis was dit een goed systeem.

Het probleem was ook bij de volgende modellen dat er een Prescott inkwam, wat een heethofd is. Daarnaast wilde Medion er niet veel koelers bijzetten, wat gewoon tot oververhitting leidde.

Ik denk dat deze nieuwe met de core2duo E6300 wel goed is. core2duo is sowieso een koelere processor dan de Prescott, en de e6300 is ook de goedkoopste, en dus wss degene die het minst is opgefokt, en dus koel blijft.
Ik heb wel vertrouwen in deze pc.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 27 november 2006 @ 18:40:12 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43936048
Ik heb dus zo'n nieuwere, begin 2004

Ik heb een paar jaar geleden een 8080XL gekocht.

-moederbord/video-kaart is vaak een uitgeklede versie specifiek gemaakt voor Medion/Aldi
-Er zit allemaal zooi op die je nooit gebruikt, afstandbediening voor TV kaart is nog ingeseald.

-Als je verder niet zoveel doet met zo'n ding is het prima te doen qua koeling, als je een beetje gaat gamen kom je in de problemen qua koeling (tenminste bij mijn oude versie)
-HDD was kapot, binnen 2 weken bij mij thuis vervangen.

In een ouder topic vond iemand dat een Aldi computer goedkoper was dan de onderdelen los te kopen; goede kast met goede koeling er omheen en je hebt een aardig snelle compu voor niet zoveel
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 27 november 2006 @ 19:06:13 #22
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43936955
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:25 schreef CecilBDemented het volgende:
medion is bagger alleen meer ellende mee gehad alles is al vermeld in topic.
je kunt beter wachten op een nieuwe targa variant van de lidl
quote:
Op maandag 27 november 2006 00:46 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb alleen maar heel goeie ervaringen met Aldi en Medion.
Mijn vader werkt inmiddels alweer 6 jaar zonder enig probleem op een aldi/medion PC.

Targa daarentegen is een ramp!
Mijn tante heeft er deze maand een bij de lidl gekocht, en de specificaties waren totaal niet van deze tijd. 512mb ram, 160gb hardeschijf, dat werk. Behoorlijk oude modellen, voor de prijs van nu zeg maar

Ik zeg: Medion
Het is jammer dat de ervaringen zo verschillend zijn.
Het komt er dus op neer dat je gewoon mazzel moet hebben met je pc van de Aldi dat hij geen problemen geeft. De MD8800 is nog steeds te koop bij Medionshop.nl voor 999 euro. Dan is de aanbieding van overmorgen toch een stuk beter.
Ik wil nog meer meningen horen. Teveel negatiefs en ik koop hem niet.
Ik twijfel nog steeds.
pi_43937171
Die krengen zijn altijd warm aangezien ze een cooler gebruiken die slechter is dan de boxed versie. Mijn medion werd rond de 55/60 graden met de medion cooler maar toen ik een nieuw moederbord had met dezelfde processor en de orginele boxed cooler van intel was dat gedaalt tot 30/40 graden... , niet kopen dus
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_43937296
Ben al bijna 3 jaar heel blij met mijn aldi-pctje. Service bij Medion is ook super, geen problemen mee gehad.

De ervaringen lijken echter nogal uit elkaar te lopen .
pi_43941272
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef RainofDeath het volgende:
Die krengen zijn altijd warm aangezien ze een cooler gebruiken die slechter is dan de boxed versie. Mijn medion werd rond de 55/60 graden met de medion cooler maar toen ik een nieuw moederbord had met dezelfde processor en de orginele boxed cooler van intel was dat gedaalt tot 30/40 graden... , niet kopen dus
MEdion koeler kwam er bij een oude bios pas sterk in als de temp >56graden was

Met nieuwe bios zit ik tussen 38 en 43 in (en draait nu continu)
  maandag 27 november 2006 @ 22:00:49 #26
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43945232
Zijn er toevallig ook mensen die van plan zijn deze pc woensdag te gaan kopen?
  maandag 27 november 2006 @ 22:04:00 #27
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_43945385
Ik heb nog nooit zo lang gedaan met een PC als deze van Medion. Stamt alweer van 2003, maar voldoet nog altijd uitstekend. Het is een prima, complete computer voor een heel redelijke prijs geweest. Het apparaat heeft in die 3,5 jaar eigenlijk bijna non-stop aangestaan. Ben er nog altijd zeer content mee.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 27 november 2006 @ 22:05:54 #28
142400 RedFever007
pi_43945484
Een Targa zou ik overigens never kopen

Maar zoals
quote:
Op zondag 26 november 2006 22:38 schreef MaGNeT het volgende:

MaGNeT zegt: Koop hem gewoon, is het echt niks dan lever je hem zo weer in
  maandag 27 november 2006 @ 22:15:03 #29
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43946036
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al een draadloze muis en toestenbord had van Medion waarvan sowieso het toetsenbord zeer slecht bevalt. Weekje gebruikt en zit inmiddels allang weer in de doos. De muis functioneert ook niet helemaal goed meer, maar dat komt meer doordat die door een onhandige beweging na het stappen op de grond was gevallen
Ook mijn huidige tv-kaart is van Medion, die bevalt ook niet geweldig. Tenmiste de software die erbij zit niet. Je kan niet eens handmatig naar zenders zoeken en soms slaat hij een zender gewoon over bij het scannen.
Dus mijn ervaringen tot nu toe zijn niet geweldig.
Maar hoe zou deze pc scoren met 3Dmark06?
En nog niemand gehoord die van plan is m te kopen.
pi_43946206
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:04 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb nog nooit zo lang gedaan met een PC als deze van Medion. Stamt alweer van 2003, maar voldoet nog altijd uitstekend. Het is een prima, complete computer voor een heel redelijke prijs geweest. Het apparaat heeft in die 3,5 jaar eigenlijk bijna non-stop aangestaan. Ben er nog altijd zeer content mee.
Zelfde als ik heb.. Gewoon een goede serie is dat geweest

@hierboven

Gewone tobo die bij de mijne zat was wel goed, alleen weinig knopjes. Dus heb sinds kort een Logitech Media Elite.
Muis die erbij zat was een MS Intellipoint. met balletje..

En een muis koop je altijd van MS of Logitech lijkt me... de rest zou ik nooit willen hebben..
1keer een Typhoon gehad..
Na 5minuten gebruik krijg ik tintelingen in mn pols.. Met mn MS muisje nog nooit gebeurd.
Heb ook andere muis gekocht trouwens.. Microsoft Comfort 3000
  maandag 27 november 2006 @ 22:27:46 #31
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_43946635
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:17 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zelfde als ik heb.. Gewoon een goede serie is dat geweest

@hierboven

Gewone tobo die bij de mijne zat was wel goed, alleen weinig knopjes. Dus heb sinds kort een Logitech Media Elite.
Muis die erbij zat was een MS Intellipoint. met balletje..

En een muis koop je altijd van MS of Logitech lijkt me... de rest zou ik nooit willen hebben..
1keer een Typhoon gehad..
Na 5minuten gebruik krijg ik tintelingen in mn pols.. Met mn MS muisje nog nooit gebeurd.
Heb ook andere muis gekocht trouwens.. Microsoft Comfort 3000
Ik zie je stukje ja. Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik.

De muis en het toetsenbord heb ik inderdaad al meerdere keren vervangen. Maar ik gebruik dat spul zo intensief....Verder werkelijk geen centje problemen gehad. Alleen de harde schijven lopen nu vol, dus ga ik er binnenkort maar eens een losse harde schijf bij kopen.

Ik heb een veel modernere laptop voor ernaast, maar ik denk er voorlopig nog absoluut niet aan die op mijn bureau te installeren in plaats van de Medion.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_43946890
Ik heb al rond de 4 jaar een medion pc en hij doet het nog perfect. alleen het enige wat er aan is veranderd is de voeding, die ging kapot ( na 3 jaar gebruik).
pi_43947564
Nou, als jij blij bent met de specificaties dan moet je hem toch kopen.. ik ben 1 van de weinigen lees ik, maar ik heb dus niks dan goede ervaringen met een pc bij de Aldi vandaan (ook Medion).
Heb er zelf 1 gekocht met m'n moeder, jaartje of 3 a 4 geleden en die werkt nog steeds 100%.
Deze was toendertijd 1000 euro en hij gaat nu nog steeds mee als 1 van de goede pc's dier er zijn.

TS, ben benieuwd naar je keuze maar voor 799 zou ik er in iedergeval over nadenken. Wel jammer dat er geen scherm bij zit. Dat is overigens wel de reden waarom ik zelf een andere zou kiezen, maar dat is meer persoonlijk.
Zelf heb ik afgelopen week dit systeem gekocht:

Slimeline HP pc (599 euro)
LG 19" widescreen monitor (249 euro)
In totaal dus 848 euro, net iets meer als 799 maar dus wel met scherm en voor mij specificaties die goed genoeg zijn.
  maandag 27 november 2006 @ 23:24:53 #34
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43949122
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nou, als jij blij bent met de specificaties dan moet je hem toch kopen.. ik ben 1 van de weinigen lees ik, maar ik heb dus niks dan goede ervaringen met een pc bij de Aldi vandaan (ook Medion).
Heb er zelf 1 gekocht met m'n moeder, jaartje of 3 a 4 geleden en die werkt nog steeds 100%.
Deze was toendertijd 1000 euro en hij gaat nu nog steeds mee als 1 van de goede pc's dier er zijn.

TS, ben benieuwd naar je keuze maar voor 799 zou ik er in iedergeval over nadenken. Wel jammer dat er geen scherm bij zit. Dat is overigens wel de reden waarom ik zelf een andere zou kiezen, maar dat is meer persoonlijk.
Zelf heb ik afgelopen week dit systeem gekocht:

Slimeline HP pc (599 euro)
LG 19" widescreen monitor (249 euro)
In totaal dus 848 euro, net iets meer als 799 maar dus wel met scherm en voor mij specificaties die goed genoeg zijn.
In dit topic had ik al eerder vermeld dat ik al een scherm heb
Namelijk een Iiyama Prolite 1900S B-2

Daarom koop ik sowieso niet een pc met beeldscherm inbegrepen.
Die HP lijkt me niets, met videokaart onboard. Ik wil wel spellen op hoogst kunnen spelen. Heb net sinds vandaag Need for Speed Carbon, dus moet wel een hebben met een beetje goede videokaart.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:15:52 #35
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43970187
Morgenochtend is al het zover. Kopen of niet?
Iemand die me over de streep trekt of juist roept: Niet doen!!!!!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:18:55 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43970283
Ik zou 'm gewoon kopen.
Bij mij werkt het ding al 2 jaar prima, garantie is ook goed geregeld.
Wat kost een computer elders met dezelfde specificaties?
pi_43970305
Alleen ik zou de koeling veranderen in de kast
Schijnt nogal een drama te zijn bij die dingen
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_43971290
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:19 schreef Ghostbuster het volgende:
Alleen ik zou de koeling veranderen in de kast
Schijnt nogal een drama te zijn bij die dingen
De oude prescott neuk gevallen ja.
Denk dat deze c2d wel goed koel blijft.

Tevens is het verder onmogelijk koelers in te bouwen
pi_43972885
service van medion is goed. Bij mn laptop brandde de adapter door (lag op mn bed>kon zn hitte niet kwijt) en toen kreeg ik netjes een nieuwe nadat ik de kapotte had opgestuurd.

Mijn vader heeft onlangs zo'n medion multimedia PC gekocht (de pentium D930 versie):
Wel heb ik gemerkt bij zo'n alles in 1 pc dat alleen de hoofdonderdelen goed zijn; de dingen waar iedereen naar kijkt als processor en hoeveelheid geheugen enzo. De tv kaart van de vorige was nogal ruk met zeer slechte software.Bovendien werkte de afstandsbediening slecht; valt de muis vaak uit en het toetsenbord straalt ook niet bepaald duitse degelijkheid uit.
Maar de prijs is er ook naar dus op zich is de prijs/kwaliteit verhouding wel ok denk ik.

btw: de behuizing vond ik wel echt super. Prachtig stil en prachtig afgewerkt met stoere display die aangaf wat je in mediaplyer afspeelde bijv. en als ie uit staat zie je de tijd+datum

ow en over de "oververhittingsproblemen"
Hij staat hier net voor de verwarming geparkeerd en heeft 22 uur achterelkaar lopen renderen in 3ds max. Dat betekent elke core 100% . Ok de videokaart wordt dan niet gebruikt maar het geeft denk ik wel wat aan.

[ Bericht 12% gewijzigd door menesis op 28-11-2006 20:46:55 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 22:24:17 #40
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_43976813
Ik heb net NFS Carbon op mijn oude pc geïnstalleerd.
Instellingen staan op 640 bij 480 detailniveau laag. En nog draait het slecht
Kan ik met die Aldi pc wel op minimaal 1024x768 en detailniveau hoog spelen? Of misschien maximaal?
pi_43986493
mijn broers en ik hebben samen de afgelopen 6 jaar al zo'n 5 medion pc's gekocht. Zeeeeeeeeeeeeer tevreden, ook over de service. Ja, die koeling die lawaai maakte hadden wij ook maar die is keurig vervangen. 2 maanden geleden was mijn pc van 2,5 jaar kapot. Is netjes opgehaald en heel teruggebracht, en ze hebben gelijk de dvd writer vernieuwd terwijl die niet eens kapot was. Ik vind Medion TOP
Bye the way: ALLE 5 de pc's draaien nog steeds!!
pi_43986848
Tsja, dit model is voor de rest nog niet uit, dus moeilijk te zeggen.
Wat je wel al kunt zeggen, qua specs en prijs is het een goeie deal.
Maar hoe het uiteindeljk presteert weet ik niet, en de service van Aldi is over het algemeen wel goed.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:50:20 #43
142400 RedFever007
pi_43986929
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:24 schreef Lippie85 het volgende:
Kan ik met die Aldi pc wel op minimaal 1024x768 en detailniveau hoog spelen? Of misschien maximaal?
Dat lijkt mij geen enkel probleem
pi_43994723
tvp
pi_43994796
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 22:24 schreef Lippie85 het volgende:
Kan makkelijk ik kan hem makkelijk vol draaien, Carbon is vrij licht qua specs wel
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_43995354
En, gekocht?
  woensdag 29 november 2006 @ 16:44:42 #47
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_43995851
Vind het leuk dat je die externe hardeschijf op zo n deck kan vastpluggen!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  woensdag 29 november 2006 @ 16:46:15 #48
142400 RedFever007
pi_43996391
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:07 schreef Lippie85 het volgende:
Medion Data-Bay und Multifunktions-Display
Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz)
2048 MB DDR2 Ram
Nividia Geforce 7800 XL mit 256 MB High End Grafikkarte
Samsung 400 GB HDD
Sony DVD-Rom
Sony 16 x DualLayer, DVD-CD Brenner
TV-Karte mit 2 x DVB-S, 2 x DVB-T, 2 x Analog-TV / Kabel-TV
W-LAN
dazu wie immer reichlich Software
+ einen Gutschein für ein kostenloses Upgrade auf Windows Vista.

Preis 999,00 Euro !!!!!
De PCs zijn vaak erg scherp maar dat komt omdat er op een paar onderdelen altijd bezuinigt wordt omdat dat geen sexy onderdelen zijn. De CPU kunnen ze weinig aan verkloten, dan het geheugen daar staat niet bij hoe snel het is en ik kan me ook voorstellen dat het ene merk geheugen sneller is dan het andere merk. Vervolgens de videokaart, een 7800XL, deze zit alleen in deze PC en is dus niet eens een mainstream kaart zoals een willekeurige VGA kaart wel is. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat de klok snelheid erg laag is. De kaart komt ergens tussen de 7800GS en GT volgens GoT en dat betekent bij lange na geen high-end card. Het moederbord wordt niet eens genoemd wat dus betekent dat dat ook niet geweldig zal zijn. De performance verschillen zullen niet dramatisch zijn maar ze zijn er wel, ook daar lever je dus op in. De voeding wordt ook niet genoemt dus ook daar zal wel op gekort zijn, zal wel voldoende zijn maar of het over houdt...

Anyway, de aanbiedingen klinken erg scherp in de oren als je een persoon bent die normaal gesproken een PC van fatsoenlijke componenten samenstelt. Ik begin 99% v/d tijd al met een Asus bord en een fatsoenlijke VGA kaart en geheugen. Doe je dat dan lukt het je gewoonweg niet om onder de Aldi prijs te komen maar goed ik zag op Tweakers ook het volgende lijstje staan:
C2D E6600: 289 euro
Antec Sonata 2: 100 euro
Asus P5W DH Delue: 200 euro
2x1 GB OCZ: 225 euro
Seagate 400GB: 141 euro
Asus DRW-1612BLT: 37 euro

Gooi t Asus MB eruit, mik er een ASRock in en mik er voor 170,- een X1950 in. Dan mis je alleen de TVkaart die je toch niet gebruikt en je update naar Vista en de voeding. Ik denk dat je dan iig een betere PC hebt dan de Aldi PC
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 29 november 2006 @ 23:05:26 #50
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44009265
Tsja wat heeft TS besloten?
Zal ik het maar verklappen dan?
Hij staat hier op mijn bureau
  woensdag 29 november 2006 @ 23:06:49 #51
142400 RedFever007
pi_44009310
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef Lippie85 het volgende:
Tsja wat heeft TS besloten?
Zal ik het maar verklappen dan?
Aha
Hou ons op de hoogte hoe die bevalt

en succes ermee natuurlijk
  woensdag 29 november 2006 @ 23:16:26 #52
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44009634
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:06 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Aha
Hou ons op de hoogte hoe die bevalt

en succes ermee natuurlijk
Dank!
Ik heb even zitten spelen met het Mediacentre gedeelte. Wel grappig, alleen de tvkaart werkt slecht met een analoge tv aansluiting, slecht beeld, slecht geluid. Kortom de vooroordelen over een brakke tvkaart kloppen denk ik wel. Weet niet hoe het eruit zou zien met digitale tv.
NFS Carbon doet het goed op maximaal.
Draadloze toetsenbord ga ik vervangen. Ik kan bij PES6 niet tegelijk pijltje links, pijltje naar beneden en e indrukken (dus kan niet schuinlopen en versnellen tegelijk). Vreemde is dat als ik r voor rennen invoer, het wel werkt Bovendien werkt ie op gewone batterijen, nou doe me dan maar bedraad keyboard
En het geluidsniveau is een verademing in vergelijking met mijn oude lawaaibak!
Verder staat er standaard software op waarvan ik de virusscanner al heb verwijderd en vervangen door AVG. Morgen maar weer eens verder kijken wat ik eraf kan gooien.
Tot nu toe bevalt het wel goed, ik ga nu maar fijn dromen over wat ik er allemaal mee kan
Ik ga slapen,
pi_44014442
Ik heb hem ook gekocht.
Mijn oude systeem heb ik 4 of 5 jaar geleden zelf samengesteld maar heb nu bewust gekozen voor iets dat al helemaal in elkaar zit, dat is gewoon makkelijker.

Sluit hem morgenavond, als ik weekend heb lekker aan en dan flikker ik gelijk al die software eraf en pleur er m'n eigen zooi op.

Die update naar Windows Vista, heb je die al gedaan TS?
  donderdag 30 november 2006 @ 08:25:01 #54
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_44014577
hier kost ie 799 :S
pi_44015512
En als je nu goed het topic leest, dan zijn de grootste klachten bij de users > cooling en herrie.

Bouw je beestje in een andere kast en het is de perfecte PC?
pi_44015548
Een Aldi PC is nooit een perfecte PC in een perfect PC zitten namelijk onderdelen van hogere kwaliteit dan in deze Aldi PC. Belangrijkste is denk ik om de VGA kaart te vervangen en dan maar hopen dat de voeding t trekt
pi_44016423
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:33 schreef fokME2 het volgende:
En als je nu goed het topic leest, dan zijn de grootste klachten bij de users > cooling en herrie.

Bouw je beestje in een andere kast en het is de perfecte PC?
Misschien moet jij het dan nog eens goed lezen want deze pc is juist heel stil en de koeling lijkt juist goed te gaan itt vorige pc's.
Check anders ook ff het topic @ GoT.

[ Bericht 0% gewijzigd door SimtekF1 op 30-11-2006 10:41:27 ]
pi_44016849
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:12 schreef HiDiHo het volgende:
Alleen vreemd dat er geen DVB-C op zit (Cable)
In Duitsland ligt ook bijna geen kabel. Vrijwel alles gaat via DVB-T (via de ether) en DVB-S (via satelliet).
pi_44016923
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 21:12 schreef HiDiHo het volgende:
stomme opmerking
de service van Medion is juist top!
pi_44017581
Ik had ooit in het verleden ook een idee om zo'n pc te kopen. Uieindelijk op aandringen van mijn mijn ouders gekocht. Het is duurkoop gebleken. Systeem werd te warm, en de brakke schijf was dood aan het gaan. Ik kon de pc terugbrengen(mediamarkt) maar dat zou 4 weken minimaal duren.
Uiteindelijk zelf alles maar gefixed.

Qua prijs en componenten zitten die pc's vaak wel erg goed. Nadeel is de upgradability, want er zit vaak zo'n moederbord in waar je te weinig mee kan. Vooral de behuizing(en voeding) is een ramp van dat soort systemen.

Ik kies nu echt alleen maar voor zelfbouw, dan weet je wat voor componenten in huis haalt en wat ze kunnen. Voor die paar Euro meer kies ik liever voor zekerheid.
pi_44026380
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Misschien moet jij het dan nog eens goed lezen want deze pc is juist heel stil en de koeling lijkt juist goed te gaan itt vorige pc's.
Check anders ook ff het topic @ GoT.
Ik heb zelf met alle tevredenheid een Medion pc naast me staan Maar als ik het topic lees, is dat wat ik concludeer uit de 'tegenstanders'.
pi_44026509
Ja maar volgens mij ging dat vooral over de vorige versies die de Aldi verkocht.
pi_44026593
gister 2 19" TFT schermen gehaalt voor mn ouders

niks mis mee

geen Dode / Luie Pixels, digitale ingang,

geweldig

zat er aan tedenken om dr zelf ook 1 te halen nog .. maar hij zal niet staan naast mn 19" Samsung
pi_44026856
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef Lippie85 het volgende:
................
Dus je laat em toch staan ?
Computers are not intelligent. They only think they are.
-
MCSE : Multiple Choice Selection Expert
-
  donderdag 30 november 2006 @ 16:58:14 #65
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44028041

pi_44030308
Creatief bureau man
  donderdag 30 november 2006 @ 18:28:58 #67
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_44030674
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:58 schreef Lippie85 het volgende:
[afbeelding]
Gooi die subwoofer eens op de grond!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  donderdag 30 november 2006 @ 18:43:02 #68
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44031041
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:25 schreef PiRANiA het volgende:
hier kost ie 799 :S
Waar niet dan?
  donderdag 30 november 2006 @ 18:43:32 #69
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44031050
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:28 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Gooi die subwoofer eens op de grond!
Gedaan. Moet dat beter klinken? Ik vind van niet.
pi_44031118
Neehee dan gaatie toch kapot als je em op de grond gooit
Maareh ik zou geen Aldi spul kopen, perfecte winkel voor je wekelijkse booschappen, maar niet voor een laptop. Haal dan gewoon een HP (Als geld niet het grootste probleem is)
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_44032314
Mijn Cybermaxx ( Medion ) kwam bij Kruidvat vandaan, eind 2004. Het was mijn eerste eigen PC, ik weet nu dat ik nu een fatsoenlijke winkel moet opzoeken.

Zó traag kan een PC niet zijn. Windows-herinstalls helpen niet en een opstarttijd van 10 minuten ( mede omdat hij bij 'de zwarte schermen' 5 minuten vast zit ( ) hebben me ertoe gebracht een nieuwe te bestellen.

Nu in zee gegaan met een speciaalzaak die dan wel fors duurder is, maar hiervan weet ik dat de service perfect is.

Oja, als iemand een oplossing weet voor bovenstaand probleem, schaam je niet om het mij te vertellen.

En nee, dat laatste is geen verkapte topickaping
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_44034929
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:23 schreef OG-Loco het volgende:

Oja, als iemand een oplossing weet voor bovenstaand probleem, schaam je niet om het mij te vertellen.
Ik wil 'm wel nakijken voor je, heb genoeg spullen om de PC te testen.
  donderdag 30 november 2006 @ 21:56:46 #73
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_44038374
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:28 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ik wil 'm wel nakijken voor je, heb genoeg spullen om de PC te testen.
Heeft geen zin, is gewoon hopeloos met medion volgens mij Onze buren hebben een laptop en een pc van Medion en ze weten het minstens 4x per jaar wel voor elkaar te krijgen het ding helemaal stuk (=start niet meer op) te maken. Sinds n tijdje hebben ze er 2 (echte) pc's bij en die zijn nog nooit stuk geweest
pi_44038537
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Heeft geen zin, is gewoon hopeloos met medion volgens mij Onze buren hebben een laptop en een pc van Medion en ze weten het minstens 4x per jaar wel voor elkaar te krijgen het ding helemaal stuk (=start niet meer op) te maken. Sinds n tijdje hebben ze er 2 (echte) pc's bij en die zijn nog nooit stuk geweest
sommige mensen willen ook meer dan t apparaat kan :p
pi_44040110
Volgens mij is het wel een goede deal, Ik ken diverse mensen met een Medion PC waaronder mijn broer en een collega.
De collega heeft een keertje een defecte brander gehad, werd na anderhalfe week vervangen door een monteur die langskwam.
Naast deze redelijke service mag je bij aldi altijd ruilen, binnen twee weken dacht ik.
Deze PC is vast niet de allergoedkoopste maar de kwaliteit en service is wel in orde, ik geloof dat medion nogal veel zaken doet met MSI.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_44046635
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Nou sorry hoor maar daar geloof ik weinig van.
9 van de 10 keer ligt er ook een groot deel bij de gebruikers zelf.
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:58:11 #77
162594 dikkekaas
crazy legoracer
pi_44047469
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:04 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Nou sorry hoor maar daar geloof ik weinig van.
9 van de 10 keer ligt er ook een groot deel bij de gebruikers zelf.
Ja GOH ligt het probleem bij de gebruikers zelf, als je de pc niet aanzet en stroomloos laat staan zal ie niet crashen nee. Maar ik merk alleen op dat Medion pc's blijkbaar niet geschikt zijn voor 'normaal gebruik' (lees: gebruik door noobs).. zelfde probleem met Packard Bell Misschien inmiddels niet meer, maar ik heb ook meegemaakt dat 'noobs' een PB pc hadden die voortdurend doodging (vond ik niet erg, geld verdienen is leuk), en uiteindelijk hebben ze maar een nieuwe pc gekocht en op wonderlijke wijze blijft die tot op heden (een jaar) heel.
pi_44050771
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:58 schreef dikkekaas het volgende:

[..]

Ja GOH ligt het probleem bij de gebruikers zelf, als je de pc niet aanzet en stroomloos laat staan zal ie niet crashen nee. Maar ik merk alleen op dat Medion pc's blijkbaar niet geschikt zijn voor 'normaal gebruik' (lees: gebruik door noobs).. zelfde probleem met Packard Bell Misschien inmiddels niet meer, maar ik heb ook meegemaakt dat 'noobs' een PB pc hadden die voortdurend doodging (vond ik niet erg, geld verdienen is leuk), en uiteindelijk hebben ze maar een nieuwe pc gekocht en op wonderlijke wijze blijft die tot op heden (een jaar) heel.
hebben 5 medion pc's in de familie, één ervan is al 6 jaar oud, werkt nog steeds, nog nooit gecrashd, wel 3 x geformatteerd,.. ik denk dat jij erg overdrijft mannetje
pi_44050801
Heb veel slechte verhalen gehoord over de Aldi pc's...
Xbox Live: koenpijl
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:36:44 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_44051122
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:25 schreef koen_pijl het volgende:
Heb veel slechte verhalen gehoord over de Aldi pc's...
OK, ik gooi die van mij dan maar vast weg
pi_44051169
- dubbel -
pi_44051172
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

OK, ik gooi die van mij dan maar vast weg
Dat zeg ik niet
pi_44063810
Wij hebben hem hier ook sinds een dag thuis staan. Wel strak ding, vooral Windows Media Center ziet er erg goed uit . Toetsenbord is heel vaag alle tekens staan op andere plekken waarom is me niet helemaal duidelijk . Ik had al niets van de boxjes verwacht maar het is nog minder, er komt er nauwlijks fatsoenlijk geluid uit. Ding is wel erg stil, en loopt erg lekker snel, meteen zo'n externe harde schrijf erbij gekocht, die wel heeel erg warm word..
pi_44068490
Probeer voor je toetsenbord ctrl+shift eens. Je tobo kan de verkeerde taalinstelling hebben.
So all I gotta say is What Uuuuuuuup
Check! [TK] OG Loco's Media Hoekje!
pi_44071400
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:42 schreef Remzz het volgende:
Wij hebben hem hier ook sinds een dag thuis staan. Wel strak ding, vooral Windows Media Center ziet er erg goed uit . Toetsenbord is heel vaag alle tekens staan op andere plekken waarom is me niet helemaal duidelijk . Ik had al niets van de boxjes verwacht maar het is nog minder, er komt er nauwlijks fatsoenlijk geluid uit. Ding is wel erg stil, en loopt erg lekker snel, meteen zo'n externe harde schrijf erbij gekocht, die wel heeel erg warm word..
Waar zit je apenstaartje?
pi_44073465
Helemaal linksboven.
pi_44073891
Boven de 2, da's toch normaal!
  zaterdag 2 december 2006 @ 10:00:02 #88
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_44073986
en euh ik hoorde dat de duitse versie van deze pc een digitaal display aan de voorzijde bij het HD desk heeft... is dit ook zo bij de nederlandse versie zo?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_44075878
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 08:01 schreef Remzz het volgende:
Helemaal linksboven.
Als hij boven de 2 zit, dan is je toetsenindeling gewoon VS.
Blijkbaar staan je taal/toetsenbord instellingen op je PC gewoon verkeerd ingesteld.

Configuratiescherm -> Landinstellingen -> Talen -> Details -> Zorg dat alleen taal "Nederlands" met als toetsenbord "Verenigde Staten (internationaal)" blijft staan.
pi_44078283
Ik heb hem ook aangesloten en ben er erg blij mee, alleen heb ik 2 problemen.

1: ik krijg mijn toetsenbord niet aan, of hij is kapot of ik doe iets verkeerd.
Het gekke is dat de muis het wel gewoon doet.

2: Ik heb 120 gig aan data op een andere HD staan. (van mijn oude pc)
Die heb ik toen straks aangesloten in de nieuwe pc, maar hij word niet herkend en nu moet ik dus iets verzinnen om die data toch op de nieuwe HD te krijgen.

Iemand tips of ideeen?
pi_44078379
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Die heb ik toen straks aangesloten in de nieuwe pc, maar hij word niet herkend en nu moet ik dus iets verzinnen om die data toch op de nieuwe HD te krijgen.
Eerst eens uitleggen hoe je hebt aangesloten enzo. Als we er dan niet uitkomen kun je altijd nog een externe HD box kopen. Mocht je in de buurt van Rozenburg wonen dan kun je altijd mijne even lenen, gebruik m toch niet.
pi_44078741
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 13:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb hem ook aangesloten en ben er erg blij mee, alleen heb ik 2 problemen.

1: ik krijg mijn toetsenbord niet aan, of hij is kapot of ik doe iets verkeerd.
Het gekke is dat de muis het wel gewoon doet.

Iemand tips of ideeen?
Is het een draadloos toetsenbord?

Zitten er batterijen in je toetsenbord?
Zitten ze er goed in?
Zijn het volle batterijen?
Heb je al op de "connect" knoppen op je ontvanger, toetsenbord en muis gedrukt?
pi_44078833
De Medion HD die er nu in zit heeft een SATA aansluiting, mijn oude HD (waar alle gegevens opstaan) heeft een ATA aansluiting.

Mijn oude HD ingesteld als cable select, de DVD speler heb ik los gekoppeld en die kabels heb ik gebruikt om mijn oude HD aan te sluiten.
In principe zou je hem dan in Windows gelijk moeten zien, maar dat doet die dus niet.

Thanks voor 't aanbod trouwens, alleen Rozenburg <-> Zutphen is een beetje ver weg.
pi_44078865
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is het een draadloos toetsenbord?

Zitten er batterijen in je toetsenbord?
Zitten ze er goed in?
Zijn het volle batterijen?
Heb je al op de "connect" knoppen op je ontvanger, toetsenbord en muis gedrukt?
Draadloos ja.
De receiver zit goed aangesloten, anders zou hij de muis ook niet zien.
Batterijen zijn nieuw dus die zouden vol moeten zijn.
Er zit maar 1 knop op de receiver en die brand gewoon.

Maar ik zal zo de batterijen eens verwisselen.
pi_44081465
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 14:22 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Draadloos ja.
De receiver zit goed aangesloten, anders zou hij de muis ook niet zien.
Batterijen zijn nieuw dus die zouden vol moeten zijn.
Er zit maar 1 knop op de receiver en die brand gewoon.

Maar ik zal zo de batterijen eens verwisselen.
Zitten er geen connect knoppen onderop je muis en toetsenbord dan? Dit is wel gangbaar bij draadloos.
pi_44081857
Ok, het probleem is opgelost.
Boekje lezen helpt ook weleens.

Nu het andere probleem nog.

[ Bericht 57% gewijzigd door SimtekF1 op 02-12-2006 17:04:15 ]
pi_44082704
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Ok, het probleem is opgelost.
Boekje lezen helpt ook weleens.

Nu het andere probleem nog.
Zit de harddisk die je erbij gehangen hebt niet gewoon op een schijfletter van je card-reader zodat je hem niet kan zien?

Even kijken in configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer (onder opslag) of je hem daar wél ziet staan en welke schijfletter hij heeft.
Snelle methode is -> rechterknop op "deze computer" en dan op "beheren" klikken. Daar weer op schijfbeheer (onder opslag).

Als het een letter is die in gebruik is klik je rechts op de schijf, dan schijfletter wijzigen en kies je een vrij beschikbaare schijfletter (niet te verwarren met chocolade letter).
  zondag 3 december 2006 @ 13:03:43 #98
133747 Lippie85
Maar ik rook niet
pi_44100419
Het probleem met het toetsenbord heb ik hier ook. Maar ik was toch al van plan een bedraad toetsenbord te kopen. De knoppen zitten er inderdaad onlogisch op én op VS int zetten helpt niet.
pi_44105619
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zit de harddisk die je erbij gehangen hebt niet gewoon op een schijfletter van je card-reader zodat je hem niet kan zien?

Even kijken in configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer (onder opslag) of je hem daar wél ziet staan en welke schijfletter hij heeft.
Snelle methode is -> rechterknop op "deze computer" en dan op "beheren" klikken. Daar weer op schijfbeheer (onder opslag).

Als het een letter is die in gebruik is klik je rechts op de schijf, dan schijfletter wijzigen en kies je een vrij beschikbaare schijfletter (niet te verwarren met chocolade letter).
Ik zal het straks even proberen.
  zondag 3 december 2006 @ 16:28:25 #100
52513 whosvegas
The Trickster
pi_44106693
Een paar maanden geleden heb ik m'n moederbord verprutst, omdat ik zo nodig moest klooien met geheugen.

Het nieuwe moederbord heb ik bij Funprice gehaald, er onstonden wat problemen oa de koeler hield er mee op. En het geheugen bleek niet goed te zijn. Over de service van Funprice was niks te klagen, ben een paar keer met m'n computer naar ze toe geweest. Gelijk werd er gekeken wat er aan de hand was. Mbt garantie i(van het geheugen wat ik bij m'n moederbord had gekocht) werd helemaal niet moelijk gedaan. Dus de volgende keer als ik hardware nodig heb ga ik eerst bij Funprice kijken.
Are you nuts??
pi_44106817
ik zou een netwerkje bouwen met je oude pc. die is nog goed en snel genoeg om alles mee te kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')