Dat model had in ieder geval geen last van te weinig airflow.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Voor die prijs kun je nergens zo'n pc krijgen.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
Binnenkort krijg ik ook de nieuwe NFS en misschien wil ik ook nog wel andere spellen proberen. Maar het is dus wel een aanrader? Een goedkopere pc hoef ik sowieso niet. Ik wil wel een die weer een aantal jaar meekan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:33 schreef Andyvie het volgende:
Qua service heb ik alleen maar goeie ervaringen met Medion. Ik had een pc gekocht van de Aldi en die maakte een lawaai als een stofzuiger (bekend probleem van die serie). Ik gebeld en binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur die een nieuwe koeler monteerde.
Sindsdien nooit meer problemen gehad.
Voor die prijs kun je nergens zo'n pc krijgen.
Het is alleen de vraag of je het allemaal wel nodig hebt, want ik denk dat jij voor een pc die jij wilt hebben om de spellen te spelen die jij opnoemt gerust met een mindere (en dus goedkopere) pc toe kunt...
Ja als ik die vond deed ik dat ook. Maar waar vind ik die?quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
Ik heb één medion PC gehad en dat was een prima ding tegen een superscherpe prijs...
Tegenwoordig krijg je er echter overbodige dingen als die tv-kaart bij, en mag je je afvragen of je wel wil betalen voor zaken die je toch niet gebruikt... Als je elders een gelijkwaardige pc (zonder de overbodige onderdelen) kan krijgen voor een scherpere prijs dan de medion , zou ik dat doen... Anders heb je met de medion gewoon een goede computer met een goede prijs.
Ik kan zeggen dat de versie van maart 2003 een goede versie was.quote:Op zondag 26 november 2006 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vergelijk het altijd een beetje met een Kia of het vroegere Daewoo:
Op papier, in de folder ziet het er fantastisch uit en zit het vol met mooie opties voor minder geld dan bij welk merk dan ook.
Maar als je zo'n auto dan rond de 2 ton hebt zitten weet je ineens weer waarom het zo goedkoop was.
Maar er zijn ook goede modellen van Medion. Dat is het listige.
Je zal het systeem echt een week moeten testen, voluit, om te weten of het aan je eisen voldoet.
Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:25 schreef CecilBDemented het volgende:
medion is bagger alleen meer ellende mee gehad alles is al vermeld in topic.
je kunt beter wachten op een nieuwe targa variant van de lidl
Het is jammer dat de ervaringen zo verschillend zijn.quote:Op maandag 27 november 2006 00:46 schreef Siegfried het volgende:
Ik heb alleen maar heel goeie ervaringen met Aldi en Medion.
Mijn vader werkt inmiddels alweer 6 jaar zonder enig probleem op een aldi/medion PC.
Targa daarentegen is een ramp!
Mijn tante heeft er deze maand een bij de lidl gekocht, en de specificaties waren totaal niet van deze tijd. 512mb ram, 160gb hardeschijf, dat werk. Behoorlijk oude modellen, voor de prijs van nu zeg maar
Ik zeg: Medion
MEdion koeler kwam er bij een oude bios pas sterk in als de temp >56graden wasquote:Op maandag 27 november 2006 19:11 schreef RainofDeath het volgende:
Die krengen zijn altijd warm aangezien ze een cooler gebruiken die slechter is dan de boxed versie. Mijn medion werd rond de 55/60 graden met de medion cooler maar toen ik een nieuw moederbord had met dezelfde processor en de orginele boxed cooler van intel was dat gedaalt tot 30/40 graden... , niet kopen dus
MaGNeT zegt: Koop hem gewoon, is het echt niks dan lever je hem zo weer inquote:Op zondag 26 november 2006 22:38 schreef MaGNeT het volgende:
Dat is dan weer een voordeel van de Aldi: niet goed, geld terug zonder discussie. Dat is dan ook de enige reden waarom ik nu zeg: haal 'm gewoon en kijk of het bevalt.
Zelfde als ik heb.. Gewoon een goede serie is dat geweestquote:Op maandag 27 november 2006 22:04 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb nog nooit zo lang gedaan met een PC als deze van Medion. Stamt alweer van 2003, maar voldoet nog altijd uitstekend. Het is een prima, complete computer voor een heel redelijke prijs geweest. Het apparaat heeft in die 3,5 jaar eigenlijk bijna non-stop aangestaan. Ben er nog altijd zeer content mee.
Ik zie je stukje ja. Jij hebt er duidelijk meer verstand van dan ik.quote:Op maandag 27 november 2006 22:17 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zelfde als ik heb.. Gewoon een goede serie is dat geweest
@hierboven
Gewone tobo die bij de mijne zat was wel goed, alleen weinig knopjes. Dus heb sinds kort een Logitech Media Elite.
Muis die erbij zat was een MS Intellipoint. met balletje..
En een muis koop je altijd van MS of Logitech lijkt me... de rest zou ik nooit willen hebben..
1keer een Typhoon gehad..
Na 5minuten gebruik krijg ik tintelingen in mn pols.. Met mn MS muisje nog nooit gebeurd.
Heb ook andere muis gekocht trouwens.. Microsoft Comfort 3000
In dit topic had ik al eerder vermeld dat ik al een scherm hebquote:Op maandag 27 november 2006 22:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Nou, als jij blij bent met de specificaties dan moet je hem toch kopen.. ik ben 1 van de weinigen lees ik, maar ik heb dus niks dan goede ervaringen met een pc bij de Aldi vandaan (ook Medion).
Heb er zelf 1 gekocht met m'n moeder, jaartje of 3 a 4 geleden en die werkt nog steeds 100%.
Deze was toendertijd 1000 euro en hij gaat nu nog steeds mee als 1 van de goede pc's dier er zijn.
TS, ben benieuwd naar je keuze maar voor 799 zou ik er in iedergeval over nadenken. Wel jammer dat er geen scherm bij zit. Dat is overigens wel de reden waarom ik zelf een andere zou kiezen, maar dat is meer persoonlijk.
Zelf heb ik afgelopen week dit systeem gekocht:
Slimeline HP pc (599 euro)
LG 19" widescreen monitor (249 euro)
In totaal dus 848 euro, net iets meer als 799 maar dus wel met scherm en voor mij specificaties die goed genoeg zijn.
De oude prescott neuk gevallen ja.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:19 schreef Ghostbuster het volgende:
Alleen ik zou de koeling veranderen in de kast
Schijnt nogal een drama te zijn bij die dingen
Dat lijkt mij geen enkel probleemquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:24 schreef Lippie85 het volgende:
Ik heb net NFS Carbon op mijn oude pc geïnstalleerd.
Instellingen staan op 640 bij 480 detailniveau laag. En nog draait het slecht
Kan ik met die Aldi pc wel op minimaal 1024x768 en detailniveau hoog spelen? Of misschien maximaal?
Kan makkelijk ik kan hem makkelijk vol draaien, Carbon is vrij licht qua specs welquote:Op dinsdag 28 november 2006 22:24 schreef Lippie85 het volgende:
Ik heb net NFS Carbon op mijn oude pc geïnstalleerd.
Instellingen staan op 640 bij 480 detailniveau laag. En nog draait het slecht
Kan ik met die Aldi pc wel op minimaal 1024x768 en detailniveau hoog spelen? Of misschien maximaal?
De PCs zijn vaak erg scherp maar dat komt omdat er op een paar onderdelen altijd bezuinigt wordt omdat dat geen sexy onderdelen zijn. De CPU kunnen ze weinig aan verkloten, dan het geheugen daar staat niet bij hoe snel het is en ik kan me ook voorstellen dat het ene merk geheugen sneller is dan het andere merk. Vervolgens de videokaart, een 7800XL, deze zit alleen in deze PC en is dus niet eens een mainstream kaart zoals een willekeurige VGA kaart wel is. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk dat de klok snelheid erg laag is. De kaart komt ergens tussen de 7800GS en GT volgens GoT en dat betekent bij lange na geen high-end card. Het moederbord wordt niet eens genoemd wat dus betekent dat dat ook niet geweldig zal zijn. De performance verschillen zullen niet dramatisch zijn maar ze zijn er wel, ook daar lever je dus op in. De voeding wordt ook niet genoemt dus ook daar zal wel op gekort zijn, zal wel voldoende zijn maar of het over houdt...quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:07 schreef Lippie85 het volgende:
Medion Data-Bay und Multifunktions-Display
Intel Core 2 Duo E6600 (2,4 Ghz)
2048 MB DDR2 Ram
Nividia Geforce 7800 XL mit 256 MB High End Grafikkarte
Samsung 400 GB HDD
Sony DVD-Rom
Sony 16 x DualLayer, DVD-CD Brenner
TV-Karte mit 2 x DVB-S, 2 x DVB-T, 2 x Analog-TV / Kabel-TV
W-LAN
dazu wie immer reichlich Software
+ einen Gutschein für ein kostenloses Upgrade auf Windows Vista.
Preis 999,00 Euro !!!!!
Ahaquote:Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef Lippie85 het volgende:
Tsja wat heeft TS besloten?
Zal ik het maar verklappen dan?
Hij staat hier op mijn bureau
Dank!quote:Op woensdag 29 november 2006 23:06 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Aha
Hou ons op de hoogte hoe die bevalt![]()
![]()
en succes ermee natuurlijk
![]()
![]()
Misschien moet jij het dan nog eens goed lezen want deze pc is juist heel stil en de koeling lijkt juist goed te gaan itt vorige pc's.quote:Op donderdag 30 november 2006 09:33 schreef fokME2 het volgende:
En als je nu goed het topic leest, dan zijn de grootste klachten bij de users > cooling en herrie.
Bouw je beestje in een andere kast en het is de perfecte PC?
In Duitsland ligt ook bijna geen kabel. Vrijwel alles gaat via DVB-T (via de ether) en DVB-S (via satelliet).quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:12 schreef HiDiHo het volgende:
Mooi systeem voor een lage prijs, alleen de service is wat lastig bij de Aldi
Alleen vreemd dat er geen DVB-C op zit (Cable)
stomme opmerkingquote:Op vrijdag 24 november 2006 21:12 schreef HiDiHo het volgende:
Mooi systeem voor een lage prijs, alleen de service is wat lastig bij de Aldi
Ik heb zelf met alle tevredenheid een Medion pc naast me staanquote:Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Misschien moet jij het dan nog eens goed lezen want deze pc is juist heel stil en de koeling lijkt juist goed te gaan itt vorige pc's.
Check anders ook ff het topic @ GoT.
Dus je laat em toch staan ?quote:Op woensdag 29 november 2006 23:05 schreef Lippie85 het volgende:
................
Hij staat hier op mijn bureau
Gooi die subwoofer eens op de grond!quote:
Waar niet dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 08:25 schreef PiRANiA het volgende:
hier kost ie 799 :S
Gedaan. Moet dat beter klinken? Ik vind van niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:28 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Gooi die subwoofer eens op de grond!![]()
Ik wil 'm wel nakijken voor je, heb genoeg spullen om de PC te testen.quote:Op donderdag 30 november 2006 19:23 schreef OG-Loco het volgende:
Oja, als iemand een oplossing weet voor bovenstaand probleem, schaam je niet om het mij te vertellen.
Heeft geen zin, is gewoon hopeloos met medion volgens mijquote:Op donderdag 30 november 2006 20:28 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ik wil 'm wel nakijken voor je, heb genoeg spullen om de PC te testen.![]()
sommige mensen willen ook meer dan t apparaat kan :pquote:Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Heeft geen zin, is gewoon hopeloos met medion volgens mijOnze buren hebben een laptop en een pc van Medion en ze weten het minstens 4x per jaar wel voor elkaar te krijgen het ding helemaal stuk (=start niet meer op) te maken. Sinds n tijdje hebben ze er 2 (echte) pc's bij en die zijn nog nooit stuk geweest
![]()
Nou sorry hoor maar daar geloof ik weinig van.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:56 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Heeft geen zin, is gewoon hopeloos met medion volgens mijOnze buren hebben een laptop en een pc van Medion en ze weten het minstens 4x per jaar wel voor elkaar te krijgen het ding helemaal stuk (=start niet meer op) te maken. Sinds n tijdje hebben ze er 2 (echte) pc's bij en die zijn nog nooit stuk geweest
![]()
Ja GOH ligt het probleem bij de gebruikers zelf, als je de pc niet aanzet en stroomloos laat staan zal ie niet crashen nee. Maar ik merk alleen op dat Medion pc's blijkbaar niet geschikt zijn voor 'normaal gebruik' (lees: gebruik door noobs).. zelfde probleem met Packard Bellquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:04 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar daar geloof ik weinig van.
9 van de 10 keer ligt er ook een groot deel bij de gebruikers zelf.
hebben 5 medion pc's in de familie, één ervan is al 6 jaar oud, werkt nog steeds, nog nooit gecrashd, wel 3 x geformatteerd,.. ik denk dat jij erg overdrijft mannetjequote:Op vrijdag 1 december 2006 09:58 schreef dikkekaas het volgende:
[..]
Ja GOH ligt het probleem bij de gebruikers zelf, als je de pc niet aanzet en stroomloos laat staan zal ie niet crashen nee. Maar ik merk alleen op dat Medion pc's blijkbaar niet geschikt zijn voor 'normaal gebruik' (lees: gebruik door noobs).. zelfde probleem met Packard BellMisschien inmiddels niet meer, maar ik heb ook meegemaakt dat 'noobs' een PB pc hadden die voortdurend doodging (vond ik niet erg, geld verdienen is leuk), en uiteindelijk hebben ze maar een nieuwe pc gekocht en op wonderlijke wijze blijft die tot op heden (een jaar) heel.
OK, ik gooi die van mij dan maar vast wegquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:25 schreef koen_pijl het volgende:
Heb veel slechte verhalen gehoord over de Aldi pc's...
Dat zeg ik nietquote:Op vrijdag 1 december 2006 12:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
OK, ik gooi die van mij dan maar vast weg![]()
Waar zit je apenstaartje?quote:Op vrijdag 1 december 2006 19:42 schreef Remzz het volgende:
Wij hebben hem hier ook sinds een dag thuis staan. Wel strak ding, vooral Windows Media Center ziet er erg goed uit. Toetsenbord is heel vaag alle tekens staan op andere plekken waarom is me niet helemaal duidelijk
. Ik had al niets van de boxjes verwacht maar het is nog minder, er komt er nauwlijks fatsoenlijk geluid uit. Ding is wel erg stil, en loopt erg lekker snel, meteen zo'n externe harde schrijf erbij gekocht, die wel heeel erg warm word..
Als hij boven de 2 zit, dan is je toetsenindeling gewoon VS.quote:Op zaterdag 2 december 2006 08:01 schreef Remzz het volgende:
Helemaal linksboven.
Eerst eens uitleggen hoe je hebt aangesloten enzo. Als we er dan niet uitkomen kun je altijd nog een externe HD box kopen. Mocht je in de buurt van Rozenburg wonen dan kun je altijd mijne even lenen, gebruik m toch niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:54 schreef SimtekF1 het volgende:
2: Ik heb 120 gig aan data op een andere HD staan. (van mijn oude pc)
Die heb ik toen straks aangesloten in de nieuwe pc, maar hij word niet herkend en nu moet ik dus iets verzinnen om die data toch op de nieuwe HD te krijgen.
Is het een draadloos toetsenbord?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik heb hem ook aangesloten en ben er erg blij mee, alleen heb ik 2 problemen.
1: ik krijg mijn toetsenbord niet aan, of hij is kapot of ik doe iets verkeerd.
Het gekke is dat de muis het wel gewoon doet.
2: Ik heb 120 gig aan data op een andere HD staan. (van mijn oude pc)
Die heb ik toen straks aangesloten in de nieuwe pc, maar hij word niet herkend en nu moet ik dus iets verzinnen om die data toch op de nieuwe HD te krijgen.
Iemand tips of ideeen?
Draadloos ja.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is het een draadloos toetsenbord?
Zitten er batterijen in je toetsenbord?
Zitten ze er goed in?
Zijn het volle batterijen?
Heb je al op de "connect" knoppen op je ontvanger, toetsenbord en muis gedrukt?
Zitten er geen connect knoppen onderop je muis en toetsenbord dan? Dit is wel gangbaar bij draadloos.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:22 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Draadloos ja.
De receiver zit goed aangesloten, anders zou hij de muis ook niet zien.
Batterijen zijn nieuw dus die zouden vol moeten zijn.
Er zit maar 1 knop op de receiver en die brand gewoon.
Maar ik zal zo de batterijen eens verwisselen.
Zit de harddisk die je erbij gehangen hebt niet gewoon op een schijfletter van je card-reader zodat je hem niet kan zien?quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:47 schreef SimtekF1 het volgende:
Ok, het probleem is opgelost.
Boekje lezen helpt ook weleens.![]()
Nu het andere probleem nog.
Ik zal het straks even proberen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 17:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zit de harddisk die je erbij gehangen hebt niet gewoon op een schijfletter van je card-reader zodat je hem niet kan zien?
Even kijken in configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> schijfbeheer (onder opslag) of je hem daar wél ziet staan en welke schijfletter hij heeft.
Snelle methode is -> rechterknop op "deze computer" en dan op "beheren" klikken. Daar weer op schijfbeheer (onder opslag).
Als het een letter is die in gebruik is klik je rechts op de schijf, dan schijfletter wijzigen en kies je een vrij beschikbaare schijfletter (niet te verwarren met chocolade letter).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |