Einde van de wereld volgens de Maya'squote:Op vrijdag 24 november 2006 15:21 schreef mariskasl het volgende:
Er was toch ook iets met 2012?
moet dat niet zijn: einde van dit tijdperk? (Van Vissen naar Aquarius).quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Einde van de wereld volgens de Maya's
Ahaquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Einde van de wereld volgens de Maya's
Omdat veel gelovigen eigenlijk helemaal niet geloven in Christus. Ik denk dat de enkele gelovige die wel in iets gelooft, in iets gelooft. Maar niet in verhalen uit de bijbel. Het is natuurlijk een zonde om zoiets in je geloofsgemeenschap te openbaren. Maar voor een buitenstaander (een atheist zoals ik bijvoorbeeld) is het eigenlijk vrij logisch.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:21 schreef Viking84 het volgende:
geen flauw opmerkingen aub. Dit is wfl, geen onzin. Het viel me trouwens wel op dat die meisjes zo snel afhaakten. Als iemand 'nee' zegt, moet je toch nog even met hel en verdoemenis dreigen?
Ik heb ze naar boven laten komenquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:49 schreef grassiekuik het volgende:
Ik had laatst ook 2 kneuzen aan de deur die kwamen me een folder persoonlijk geven. Ik zat net lekker te gamen. Moest ik gvd helemaal van boven komen om de deur open te doen. Gooi die troep door de brievenbus of flikker op. Die folder lag iig met sneltreinvaart in de prullenbak. Ik zag iets over jezus staan dus toen wist ik al genoeg. Ik weet dus niet of het over het einde van de religie ging. Het lijkt me wel gezien ze altijd samen op tocht gaan.
Als er wel iets frustrerend is dan is het iemand die zijn afspraken maar niet wil nakomen. Een keertje of twee is te vergeven, drie wordt irritant, 5 vervelend, maar veel meer? Dan wordt het tijd om de desbetreffende figuur te verwijderen uit het adressenboekje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:18 schreef Viking84 het volgende:17 mei einde van alle religies. 30 juni komt Jezus terug.
ja, Jehova's, had ik kunnen weten. Dat zijn de enigen die aan de deur komen. En ze hebben natuurlijk al heel wat voorspellingen achter de rugquote:Op vrijdag 24 november 2006 19:42 schreef Doffy het volgende:
Inderdaad werd ik onlangs ook getackled door een stelletje Jehovah's die inderdaad die "boodschap" kwamen verkondigen
Jezus heeft geen datum genoemd, dus kun je hem er niet op aan kijkenquote:Op vrijdag 24 november 2006 18:47 schreef onemangang het volgende:
[..]
Als er wel iets frustrerend is dan is het iemand die zijn afspraken maar niet wil nakomen. Een keertje of twee is te vergeven, drie wordt irritant, 5 vervelend, maar veel meer? Dan wordt het tijd om de desbetreffende figuur te verwijderen uit het adressenboekje.
Die Jezus heeft nou al zo'n 711000 dagen zijn afspraak niet na willen komen. Die heeft dus heel wat uit te leggen.
Ik vind het inderdaad érg apart dat er mensen zijn die claimen te weten wanneer God terug dient te komen. Er staat toch duidelijk geschreven 'niemand behalve de Vader weet het'.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jezus heeft geen datum genoemd, dus kun je hem er niet op aan kijken.
Dat geldt voor de meeste religies welquote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja, Jehova's, had ik kunnen weten. Dat zijn de enigen die aan de deur komen. En ze hebben natuurlijk al heel wat voorspellingen achter de rug.
Jezus heeft ook tegen zijn discipelen gezegd dat hij terug zou komen voor de laatste van hun generatie overleden zou zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:15 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad érg apart dat er mensen zijn die claimen te weten wanneer God terug dient te komen. Er staat toch duidelijk geschreven 'niemand behalve de Vader weet het'.
Éel éel éel apart...
Mar 13,30quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:15 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad érg apart dat er mensen zijn die claimen te weten wanneer God terug dient te komen. Er staat toch duidelijk geschreven 'niemand behalve de Vader weet het'.
Éel éel éel apart...
En zo hebben we ook de statenvertaling:quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:18 schreef onemangang het volgende:
[..]
Mar 13,30
Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.
Oftewel, Jezus zei hier tegen zijn toehoorders dat deze zijn terugkomst nog mee zouden maken... Zeg dus maar rustig dat Jezus had moeten terug keren tussen pakweg 30 en 60 na Christus.
quote:30 Voorwaar, Ik zeg u, dat dit geslacht niet zal voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
En hier wordt het weer anders geformuleerd:quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En zo hebben we ook de statenvertaling:
[..]
Precies, heel makkelijk dat er sprake is van anders formuleren, er zijn genoeg vertalingen die het weer over iets anders hebben, als het dus om een "geslacht" gaat, kan je Jezus geen leugenaar noemen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
En hier wordt het weer anders geformuleerd:
Mar 9,1
Verder zei hij ook nog: 'Ik verzeker jullie: sommigen die hier aanwezig zijn zullen niet sterven voordat ze de komst van het koninkrijk van God in al zijn kracht hebben meegemaakt.'
Lijkt me duidelijk dat Jezus hier beloofde aan zijn toehoorders dat zij hem terug zouden zien keren.
Dit maakt Jezus óf een leugenaar óf iemand die meende dat ie de Zoon van God was, maar dat niet was omdat God niet bestaat (gevalletje Jomanda).
Als zelfs Jezus niet weet wanneer die dag is, dan lijkt het me duidelijk dat het om geslacht gaat en niet generatie.quote:34 Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, totdat al deze dingen zullen geschied zijn.
35 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan, maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Pfff... er zijn nogal wat religies die erg van elkaar verschillen. Dus kan "het einde aan alle religies" alleen maar betekenen dat "geloven" in het algemeen wordt vervangen door iets anders, misschien is dat wel "weten". Tenminste... als het voor de volle 100% klopt wat op die auto stond.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:18 schreef Viking84 het volgende:17 mei einde van alle religies. 30 juni komt Jezus terug.
Hij heeft zelfs gezegd dat hij als een dief in de nacht zou komen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jezus heeft geen datum genoemd, dus kun je hem er niet op aan kijken.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:26 schreef fallrite het volgende:
Was het ook niet zo dat "... niemand weet de dag noch het uur.." ofzo.
quote:36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
Dalai Lama en Jezus Christusquote:Op zaterdag 25 november 2006 17:48 schreef B-FliP het volgende:
De Dalai Lama schijnt ook te kunnen voorspellen waar en wanneer hij wedergeboren
zou worden... Dit is al een heel oud gebruik in Tibet, en schijnbaar vinden ze m iedere
keer... Maar als je dus de baby doodmaakt of de moeder aborteert weet niemand
meer waar hij wedergeboren wordt...
Wel een opvallende overeenkomst...
Niet dat ik gristelijk gelovig ben maar anyways...
Het boeddhisme is veel ouder dan het christendom.quote:Op zondag 26 november 2006 15:20 schreef Zenchi het volgende:
Wat de hel, iedereen is Jezus, dus hoe kan hij dan terugkomen?
En @ Viking84: jawel, het boedhisme leert je dat iedereen Jezus is
er worden wel eens vergelijkingen getrokken tussen Boeddha en Jezus (er zijn mensen die beweren dat het om dezelfde persoon gaat), maar Jezus hoort toch echt bij het christendom en niet bij het boeddhisme. De boeddhistische leer verschilt ook op een aantal belangrijke punten van de christelijke leer.quote:Op zondag 26 november 2006 15:20 schreef Zenchi het volgende:
Wat de hel, iedereen is Jezus, dus hoe kan hij dan terugkomen?
En @ Viking84: jawel, het boedhisme leert je dat iedereen Jezus is, alleen dan op de manier waarop het naar mijn idee klopt, en niet zoals het Christentuig over Jezus denkt.
Heeft het ook niet? Waarom zou je dat opmaken uit mijn post? Ik vind het alleen opvallendquote:Op zondag 26 november 2006 11:59 schreef Viking84 het volgende:
Dalai Lama en Jezus Christus. Ik dacht dat het boeddhisme niks te maken had met Jezus.
en ditquote:Op vrijdag 24 november 2006 15:21 schreef Viking84 het volgende:
Het viel me trouwens wel op dat die meisjes zo snel afhaakten. Als iemand 'nee' zegt, moet je toch nog even met hel en verdoemenis dreigen?
in 1 stukje zetten....quote:geen flauw opmerkingen aub. Dit is wfl, geen onzin.
jaja, een beetje een flauwe opmerking ja, maar zo was het niet bedoeld, hoor.quote:Op zondag 26 november 2006 23:30 schreef pmb_rug het volgende:
hoe kun jij in vredesnaam dit
[..]
en dit
[..]
in 1 stukje zetten....
![]()
ontopic: ik ben niet zo van dit soort profetieen, Jezus komt wanneer de tijd daarvoor klaar is. niemand kent dat uur volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |