Jawel..quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:02 schreef dVTB het volgende:
[..]
Het CDA is de initiatiefnemer, dus die legt als grootste partij de coalitieplannen op tafel. PvdA gaat alleen in een kabinet stappen als ze er voldoende van hun punten in kunnen verwezenlijken. Natuurlijk moeten alle partijen water bij de wijn doen, maar de PvdA staat sterk. Sterk, omdat ze feitelijk onmisbaar zijn voor een coalitie. Ik kan geen reëele coalitie bedenken zonder de PvdA.
Ach, 25 zetels is nog steeds een fantastische uitslag!!!!quote:
Goed voortschrijdend inzichtquote:
Marianne Thieme ook weer blij...quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:33 schreef dVTB het volgende:
Wat we trouwens nog niet hebben gemeld, is dat er ook een WINNAAR is in dit verhaal. De SP is een zetel kwijt, de PvdA heeft er eentje bij.
En dat is goed nieuws voor de nummer 33, Harm-Evert Waalkens. En dat is toch iemand met een verhaal. Hij stond aanvankelijk op een onverkiesbare 51e plaats, maar het congres zette hem op 33. Verder was hij tweemaal op rij dierenbeschermer van het jaar.
Idd, goed nieuws alleen jammer dat ie in de handen van links blijftquote:
Mijn pa en oom's schuldquote:Op vrijdag 24 november 2006 22:23 schreef Sidekick het volgende:
Buitenlandse stemmen bezorgen de PvdA een extra zetel. Alweer die buitenlanders die op links stemmen!
In het verleden waren dat toch vooral VVD en CDA stemmers of heb ik dat nu mis?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:23 schreef Sidekick het volgende:
Buitenlandse stemmen bezorgen de PvdA een extra zetel. Alweer die buitenlanders die op links stemmen!
Nog steeds hoor.quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:16 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In het verleden waren dat toch vooral VVD en CDA stemmers of heb ik dat nu mis?
Volgens mij is dat een beetje gelul, want zoals Freako hier ergens aantoonde bleek uit de stemmenaantallen zoals ze woensdagavond bekend werden al dat de PvdA vermoedelijk recht had op een extra zetel. De lijstcombinatie SP/GL had minder stemmen dan de PvdA maar een zetel meer. Het ANP had gewoon een foutje gemaakt bij de vertalingen van de stemmenaantallen naar zetels.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:23 schreef Sidekick het volgende:
Heb je een linkje naar de bron van deze cijfers?quote:Op zaterdag 25 november 2006 12:40 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nog steeds hoor.
1. VVD
2. CDA
3. PvdA
Nauwelijks. Maar een rechts kabinet lijkt me nu erg onwaarschijnlijk, omdat je aan drie partijen niet genoeg hebt. CDA + VVD + PvdV is een minderheidskabinet, nog afgezien van de vraag of CDA en VVD wel met PvdV willen regeren.quote:Op vrijdag 24 november 2006 14:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Kon jij dat bij de vorige verkiezingsuitslag wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |