Goed zo!quote:
Behoeft geen uitleg!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:55 schreef guitarist.nl het volgende:
Mja, als ik op mijn flikker krijg dan leg ik wel even uit wat GAS betekend
quote:Op donderdag 23 november 2006 10:57 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Behoeft geen uitleg!
[afbeelding]
quote:Ow modjes, GAS betekend Gear Acquisition Syndrome
http://www.guitarnoise.com/article.php?id=225
Datis een koop verslaving voor gitaarapparatuur
Jij voelde de bui al hangen!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:59 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb even een topic report geplaatst!
[..]
Nee, lang niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:03 schreef SNArky het volgende:
Was dat een snelheidsrecord?
En avatars bij werkenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:02 schreef -Beer- het volgende:
Oh, Brain je moet de OP even updaten. Even de sample dump er inzetten etc.
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=605638
dat is het leuke! dan heb je het 'Spaar ze allemaal!' effect.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:41 schreef Sloavink het volgende:
Ik heb ook gas.
Maar niet genoeg geld.
Maar het duurt zolang voordat ik daadwerkelijk iets kán kopen.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:43 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat is het leuke! dan heb je het 'Spaar ze allemaal!' effect.![]()
en als je eindelijk hebt wat je zo graag wilde, verkoop je iets anders om nog een nieuwe te kopen.
en dat gaat zo maar door en door en door en door en door en door en dooren door.![]()
![]()
voor een gibson moet je wel ff sparen iddquote:Op donderdag 23 november 2006 15:51 schreef Sloavink het volgende:
[..]
Maar het duurt zolang voordat ik daadwerkelijk iets kán kopen.![]()
Ik wil gewoon gvd een Gibson Sg, dikke pedalboard, vette buizenversterker.![]()
I know.quote:Op donderdag 23 november 2006 15:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
voor een gibson moet je wel ff sparen idd![]()
...wat hij zei.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:13 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Die zijn wel heel vet
Maar ik wil de bovenste voor de kleur met EMG's![]()
Ze zijn niet eens zo vreselijk duur, 1.000 dollar ofzo. Dacht dat ESP echt zo'n high-end merk was.quote:
ESP wel, als je op de site kijkt zie je ook dat bijna al hun gitaren eigenlijk LTD zijn. eentje waar ESP op staat kos minstens 2000 ofzo.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ze zijn niet eens zo vreselijk duur, 1.000 dollar ofzo. Dacht dat ESP echt zo'n high-end merk was.
Oja, ik zit verkeerd te kijken, deze horen bij de LTD series.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:44 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ESP wel, als je op de site kijkt zie je ook dat bijna al hun gitaren eigenlijk LTD zijn. eentje waar ESP op staat kos minstens 2000 ofzo.
dus.
Ik heb die dean, echt wel lekkere gitaar! Alleen wel aan te raden om gelijk andere snaren erop te zetten. Want die erbij zitten zijn echt bagger.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:31 schreef kingjotte het volgende:
Ik heb ook GAS, welke is volgens jullie beter?
Ibanez V70 CE NT
[afbeelding]
of de
Dean Performer E
[afbeelding]
En waar zit dat verschil hem dan vooral in?
Bij een set neck is de hals los op de body gelijmd en geschroefd. Bij een neck-thru zijn de basis van de hals en body uit één stuk. Op dit stuk wordt dan de rest van de body gelijmd, de oren of vleugels, en op de hals natuurlijk de toets en frets.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:51 schreef imported_sphinx het volgende:
wat is nu eigenlijk het verschil tussen een set neck en neck thru?![]()
Verkapte TVP hequote:Op donderdag 23 november 2006 18:16 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
3 4 fucking nutteloze posts. damn![]()
nerds
quote:Op donderdag 23 november 2006 18:17 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
al een tijdje schijnt.. ik was ook heel geschokt toen ik het hoorde[afbeelding]
![]()
![]()
1 stap lager dan normaal E? ik heb m'n gitaar eens in drop B gezet.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:13 schreef ibaneX het volgende:
HOI
*speelt slayer-raining blood op zijn raggitaar (ibanez grg170Dx) in D gestemd:) *
nee hoor, hoewel je vaak inderdaad op simpele riffjes uitkomt, kun je er ook gewoon toffe akkoorden mee spelen en andere dan normaal. ik vind het een toffe stemmingquote:Op donderdag 23 november 2006 21:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Eb is idd een halve stap (1 fret is immers een semitoon) lager, D een hele stap. En drop x is voor numetal
scenepointsquote:Op donderdag 23 november 2006 22:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ja dat klopt, ik stem ook wel eens in drop D voor bijv The Doors - The End en die ene beat van Pachelbel. Maar in metal (nouja, "harde muziek") wordt het vooral gebruikt als een makkelijke oplossing voor powerchords. En daar verlies je scenepoints mee. Oja, en toonladders worden er ook niet makkelijker op, als je in A harmonic minor wil riffen moet je van positie 7 op "E" naar positie 5/4 vanaf A.
Nu je hier toch bent, wat moet die Strat kosten?quote:
strat? ik heb geen strat?quote:Op donderdag 23 november 2006 22:28 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Nu je hier toch bent, wat moet die Strat kosten?
Ja die, en vraag maar even, als je wil [en je er af wilquote:Op donderdag 23 november 2006 22:56 schreef Maaark het volgende:
[..]
strat? ik heb geen strat?
Als je het over die Hondo hebt, da's een soort verneukt SG model...
Oh en de prijs zou ik aan pa moeten vragen, aangezien dat ding eeuwen terug ooit door hem gekocht is...
Ja het gewone distortion pedaal vond ik iets te schel, deze schijnt veelzijdiger te zijn, ben beetje o pzoek naar een zware distortionquote:Op donderdag 23 november 2006 23:03 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ja die, en vraag maar even, als je wil [en je er af wil]
En dat knappen nog nooit meegemaakt. Heb er bijna altijd wel één op mijn kamer staan, maar nog nooit meegemaakt
Heavy MetalKlinkt al veelbelovend
![]()
Productiefoutje lijkt me, door de blijvende spanning rekt de snaar steeds iets meer op op het punt waar een (haar)scheurtje zit en op een gegeven moment knapt ie.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:58 schreef Fentoozler het volgende:
Hebben jullie ooit wel eens gehoord van gitaarsnaren die knappen door de stilte? Ik zocht laatst een logische verklaring van een gitaarsnaar die s'nachts knapte zonder dat ik eraan zat.. en iemand zei: "komt door de stilte"....
Vroeg me af of meer mensen hier wel eens van gehoord hebben, want vind het wel een hele erge TRU antwoord.. en nee ik ben niet into TRU![]()
Binnekort btw ook een basgitaar kopen (ik hoor het jullie denken: OVERLOPER!!.. nee ik loop niet over, blijf beide spelen), en daarna een mooie akoestische wss..
Die H&K Warp, is da wa? Ik heb hier nl. ook een silver edition versterker staan, matched daar wel mooi bij natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:13 schreef Desensitized het volgende:
Marshall Jackhammer kopen, die is echt zwaar
"If you want to move mountains, you need a Jackhammer."
Of een Huge Geknetter Warp Factor.![]()
Dat noem je kruip.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:15 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Productiefoutje lijkt me, door de blijvende spanning rekt de snaar steeds iets meer op op het punt waar een (haar)scheurtje zit en op een gegeven moment knapt ie.
De kacht neemt over het algemeen niet toe... Echter als een draad gaat insnoeren dan neemt het oppervlak dat de kracht moet opvangen af, aangezien de oppervlakte afneemt, neemt de spanning toe.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:29 schreef Desensitized het volgende:
Maar die snaar houd toch op een gegeven moment een bepaalde spanning? Hoe kan die blijven oplopen?
Duidelijkquote:Op donderdag 23 november 2006 23:39 schreef TheArowana het volgende:
Is het niet gewoon zo simpel dat zolang ergens kracht opstaat, het wel degelijk kan rekken? Normaal gesproken, in de elementaire natuurkunde (om jullie nog maar eens met middelbare schoolstof om de oren te slaan), zou een evenwicht berijkt moeten worden tussen de kracht die de snaar uitrekt en de kracht die de snaar in vorm houdt. En daar ligt net het foutje: De snaar kan geen toereikende tegenkracht opwekken en blijft uitrekken, tot hij knapt.
Die hebben zo te zien goed afgekeken bij Boss. Behalve dan de kleurtjes.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:00 schreef Dribbel_ het volgende:
Net opgehaald laatste 2 morgen ff testen![]()
[afbeelding]
Nicequote:Op vrijdag 24 november 2006 10:22 schreef Gitarist het volgende:
Eindelijk is 'ie er! M'n nieuwe gitaar!![]()
Ik heb hem al begin augustus besteld en al jaren op zitten kwijlen dus heb er ff op moeten wachten... vanmiddag ga ik hem ophalen
quote:Op vrijdag 24 november 2006 10:39 schreef Svyatagor het volgende:
En wat Nasdaq zegt klopt niet. Hoe meer je koopt, des te meer gas...![]()
Ahhh vét... doet me denken aan Desert Sessions...quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:44 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb zin in dit weekend. Ik ga met mijn band in een klein houten huisje op de Veluwe zitten met shitloads aan gear en een pc. Nummers schrijven, opnemen, bier drinken, chillen, en dat alles in de middle of nowhere. Geen internet, wel een open haard.
Desert Sessionsquote:Op vrijdag 24 november 2006 12:27 schreef Maaark het volgende:
[..]
Ahhh vét... doet me denken aan Desert Sessions...
"The Sessions began in August 1997 at a place called Rancho de la Luna in Joshua Tree when Homme brought together musicians from the bands Monster Magnet, Goatsnake, earthlings?, Kyuss (his own band) and Soundgarden. The ranch is an old house filled to the brim with rare and unique recording equipment and instruments and is owned by Dave Catching and the late Fred Drake. Songs are written on the spot in matters of hours usually, and no place in the home is safe from the music. "
Wil ik ook altijd nog een keer![]()
quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:38 schreef Maaark het volgende:
SNArky anders gaan we met wat instrument bespelende stoners ergens op de veluwe zitten![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |