abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:32:19 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45200713
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hebben jullie geen vrij voor MLK dag volgende week maandag? In New Jersey iig wel, maar ik weet niet of het een national holiday is.
Hangt meer van het bedrijf/instantie af waar je werkt.

M'n vrouw werkt in de adoptie en die krijgen gewoon vrij. Ik niet (IT gezondheidszorg).
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:39:46 #252
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45200807
Het beginnen hier wel erg amerikaanse toestanden te worden...

Maar om ontopic te blijven, ik heb 21 dagen per jaar vakantie. Daarnaast hebben we nog de volgende feestdagen in een jaar:
New Year
Hari Raya Haji
Chinese New Year (3 dagen)
Good Friday
Labour Day
Vesak Day
National Day
Deepavali
Hari Raya Puasa
Christmas (1 dag)

En de goede reden dat als een holiday op zondag valt, de vrije dag doorgeschoven wordt naar de maandag.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:54:57 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45200962
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Hangt meer van het bedrijf/instantie af waar je werkt.

M'n vrouw werkt in de adoptie en die krijgen gewoon vrij. Ik niet (IT gezondheidszorg).
Ah, ok. Ik doe ook IT, maar dan voor big pharma. En die zijn Maandag wel vrij, met een mailtje van de directeur over hoe we allemaal de "spirit" van MLK levend moeten houden etc. Ik ben trouwens niet vrij, werk voor een New Jersey client vanuit London deze weken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45201035
Hier zijn ook genoeg vrije dagen. Ik ben alleen niet in vaste dienst bij een bedrijf of zo, dus daar doe ik allemaal niet aan mee. Misschien maar goed ook, zo'n Kerstdag kan ik ook prima besteden aan andere dingen dan thuiszitten.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:08:28 #255
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45205524
Ben nu nog self-employed dus ik kan zoveel mogelijk dagen opnemen als ik wil!

Net na 5 weken werken 3 weken op vakantie geweest. 5 op 3 af lijkt me prima, maar ik denk niet dat ik dan lang bij hetzelfde bedrijf zit.. Van deze vakantie wisten ze voordat ik begon.

Ik zie steeds meer mogelijkheden voor vrijheid!
reset
pi_45205746
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:15 schreef PeuRac het volgende:
ff een vraagje, zijn er hier mensen die naar het buitenland gegaan zijn terwijl ze een relatie hebben/hadden en hoe ging/ga je daar mee om?
ik ben naar duitsland gegaan en heb mijn vriendin in nederland achtergelaten (550 km uit elkaar). Dat is 1 jaar goed gegaan, maar nu zijn we uit elkaar, met nog 1 jaar duitsland te gaan. Jammer, maar ik heb geen spijt van mijn keuzes.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:09:20 #257
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45207030
Ik heb hier in de UK trouwens 20 dagen, maar het is me vorig jaar niet gelukt die allemaal op te nemen.. teveel projecten tegelijk.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45210980
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik ben naar duitsland gegaan en heb mijn vriendin in nederland achtergelaten (550 km uit elkaar). Dat is 1 jaar goed gegaan, maar nu zijn we uit elkaar, met nog 1 jaar duitsland te gaan. Jammer, maar ik heb geen spijt van mijn keuzes.
Kwam dat door de afstand of om andere redenen?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_45211077
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Kwam dat door de afstand of om andere redenen?
dat kwam door de afstand ja, maar je weet natuurlijk nooit of het alleen maar bespoedigd wat anders ook was gebeurt of niet. mijn ervaring is dat je sowieso je eigen plan moet trekken, want als je een droombaan opgeeft voor je vriendin en vervolgens toch je vriendin verliest, voel je je behoorlijk genaaid. en mijn andere ervaring is dat relaties niet het eeuwige leven hebben, maar goed, misschien moet ik de ware nog vinden
pi_45211227
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat kwam door de afstand ja, maar je weet natuurlijk nooit of het alleen maar bespoedigd wat anders ook was gebeurt of niet. mijn ervaring is dat je sowieso je eigen plan moet trekken, want als je een droombaan opgeeft voor je vriendin en vervolgens toch je vriendin verliest, voel je je behoorlijk genaaid. en mijn andere ervaring is dat relaties niet het eeuwige leven hebben, maar goed, misschien moet ik de ware nog vinden
Ik ga mn cariere inderdaad niet op t spel zetten voor een (prille) relatie, ik probeer uit te vinden of het kan werken of dat ik er beter een eind aan kan maken voordat ik veel geld uit geef aan het op en neer vliegen.
pi_45211541
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik ga mn cariere inderdaad niet op t spel zetten voor een (prille) relatie, ik probeer uit te vinden of het kan werken of dat ik er beter een eind aan kan maken voordat ik veel geld uit geef aan het op en neer vliegen.
als het een prille relatie zou mijn voorkeur uitgaan naar uitmaken. op en neer vliegen is een hoop gedoe en uitputtend.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 09:38:09 #262
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_45307729
Een gelukkig nieuw jaar voor u allen!

Mijn jaar begon met een stevig griep maar inmiddels loopt alles weer lekker. Stockholm is voor de tijd van het jaar verschrikkelijk warm (5,3 C op het moment) en de Zweden zijn van slag omdat er geen sneeuw is!

Zijn hier nog users uit Duitsland actief? Even een vraagje voor mijn werk: heeft Duitsland populaire krasloten? En zoja, welke? Bvd!
pi_45309407
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 09:38 schreef ennuik het volgende:
Een gelukkig nieuw jaar voor u allen!

Mijn jaar begon met een stevig griep maar inmiddels loopt alles weer lekker. Stockholm is voor de tijd van het jaar verschrikkelijk warm (5,3 C op het moment) en de Zweden zijn van slag omdat er geen sneeuw is!

Zijn hier nog users uit Duitsland actief? Even een vraagje voor mijn werk: heeft Duitsland populaire krasloten? En zoja, welke? Bvd!
Ik zit in Duitsland, maar van krasloten weet ik niets. In de grote steden staan wel veel kranten kioskjes in de winkelstraten waar ze ook loten verkopen.

Hier zijn ze iig ook erg in de war geen sneeuw, warm etc...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:57:01 #264
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45309433
SteefP, heb je de bloempotten binnen gezet?

Het was in sommige delen van Texas zelfs kouder dan in Michigan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:11:47 #265
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_45314332
Gisteren 4 uur (!) vastgestaan in de file en waarschijnlijk maandag a.s. weer ....
Wat is het toch leuk om in een miljoenenstad te wonen.

een zwart gat in São Paulo ...
zonnig Brasil
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:43:18 #266
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_45320727
Woensdag een low van 1 F... da's -17...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:05:26 #267
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45321469
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:43 schreef wonderer het volgende:
Woensdag een low van 1 F... da's -17...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:08:10 #268
71919 wonderer
pi_45321587
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:05 schreef popolon het volgende:

[..]

En sneeuw ook Brr. Kan ik het ijs weer van de binnenkant van de ramen krabben
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_45321789
73F hier, de lente is weer begonnen Zit lekker op mijn balkonnetje in de zon
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:30:17 #270
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45322441
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

En sneeuw ook Brr. Kan ik het ijs weer van de binnenkant van de ramen krabben
Bij jullie is het nu nog vrij warm. Ik zit echt te wachten op een goede vorst, even wat van die insecten doodvriezen. Dat scheelt straks weer in de lente en zomer.
pi_45323502
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:57 schreef popolon het volgende:
SteefP, heb je de bloempotten binnen gezet?

Het was in sommige delen van Texas zelfs kouder dan in Michigan.

Gisterochtend naar werk gegaan zonder jas, omdat het toen 16 graden was... toen ik om 1830 huiswaarts ging, was het 3 graden of zo. Jakkie bah!

Tijd om weer te emigreren. Hawaii of zo. Of Mexico, dat is onderhand toch bijna leeg.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45323710
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

[afbeelding]

Gisterochtend naar werk gegaan zonder jas, omdat het toen 16 graden was... toen ik om 1830 huiswaarts ging, was het 3 graden of zo. Jakkie bah!

Tijd om weer te emigreren. Hawaii of zo. Of Mexico, dat is onderhand toch bijna leeg.
je hebt toch stoelverwarming in de supra?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:14:16 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45323973
quote:

zondag 14 januari 2007 @ 03:20:56 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45334865
quote:
Aggut.... je kan het veranderlijke weer van dit land niet meer aan?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 14 januari 2007 @ 03:39:25 #275
71919 wonderer
pi_45334994
Toch raar om te klagen over de kou terwijl vorig jaar het warmste ooit was in de VS
pi_45335792
Goed, tijd om eens naar Nederland te gaan, voor het eerst in ruim een half jaar. Toch stiekem wel een beetje spannend
  zondag 14 januari 2007 @ 10:54:12 #277
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45336855
Goede reis Indah, tussenstop in KL of SG?
  maandag 15 januari 2007 @ 02:36:55 #278
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45363052
Het is hier nat nat nat en nog eens nat. In Zuid-maleisie (ik zie de hoofdstad van Johor, de zuidelijke staat, vanaf mijn werkplek) zijn 100.000 mensen op de vlucht voor het water. En mijn grootste probleem is dat mijn wasgoed niet droogt... Problemen zijn relatief.
pi_45368366
Ik had een tussenstop in KL en SIN.... dit omdat het de goedkoopste was (200 euro goedkoper dan vertrek vanaf SIN (zonder eerst KL dus) en 300 goedkoper dan Jakarta... bizar gewoon, maar dan maar wat extra vliegen. Ook leuk voor de statistiekjes.

Inmiddels dus weer thuis. Maar direct aan het werk, want het is fris hier, ik heb genoeg te doen en voor de rest is hier toch niets veranderd.. haha.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:34:24 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45370796
Climate change gaat nog lang niet hard genoeg;
quote:
Annual average temperatures look set to rise by between 2C and 3.5C by the 2080's. The south and east of the UK will most likely see the largest rise in temperature, in contrast to the north and west which will see the least.
2080 haal ik waarschijnlijk niet meer en dan nog steeds is het maar 2-3.5C meer...

En in 1979 zong Strummer (the Clash) nog;
quote:
The ice age is coming, ...
Het is hier wel 10C warmer dan dat het zou moeten zijn op het moment, maar natuurlijke palmbomen heb ik nog niet gezien hier. Wat merken jullie van climate change?
reset
pi_45370893
quote:
Op maandag 15 januari 2007 02:36 schreef Libris het volgende:
Het is hier nat nat nat en nog eens nat. In Zuid-maleisie (ik zie de hoofdstad van Johor, de zuidelijke staat, vanaf mijn werkplek) zijn 100.000 mensen op de vlucht voor het water. En mijn grootste probleem is dat mijn wasgoed niet droogt... Problemen zijn relatief.
jah, maar klam wasgoed is zeker niet fijn, ik weet er alles van. Inmiddels is het in Yogya al sinds de jaarwisseling droog, dus de was wil ook weer lekker drogen. Helaas snappen de plantjes in de tuin werkelijk niets van dit droge weer.
pi_45396752
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer. Moet het nou echt vriezen en tegelijkertijd regenen? Waardeloos. En er komt nog meer aan ook Kom maar op met die global warming, het kan mij niet hard genoeg gaan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45396765
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

ik woon in San Francisco, NorCal, oftewel ex-Mexico, maar heb deze week wel mijn planten moeten binnenzetten!
pi_45396873
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hebben jullie geen vrij voor MLK dag volgende week maandag? In New Jersey iig wel, maar ik weet niet of het een national holiday is.
MLK is zeer zeker een national holiday. Banken dicht, Wall Street idem ditto, evenals alle overheidsgebouwen en scholen. Yeehaw!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 08:57:33 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45397238
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:19 schreef Walrik het volgende:
MLK is zeer zeker een national holiday. Banken dicht, Wall Street idem ditto, evenals alle overheidsgebouwen en scholen. Yeehaw!
Het was inderdaad lekker rustig toen ik naar mijn werk reed vanochtend!
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_45397342
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Het was inderdaad lekker rustig toen ik naar mijn werk reed vanochtend!
scheelt je vast weer file-rijden, of is dat daar niet zo erg als in Nederland?
pi_45478357
Ik heb me in de wiki toegevoegd... na 7 maanden Die kaart van Popo heb ik wat zitten aanrommelen, maar toevoegen wilde niet.
pi_45480066
WTF, ik sta al op de kaart. Die applet crashte steeds, maar kennelijk niet op tijd om dat opslaan fout te laten gaan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:29:38 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45495174
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
scheelt je vast weer file-rijden, of is dat daar niet zo erg als in Nederland?
In Nederland weten ze niet wat files zijn.... totdat men in Los Angeles heeft gereden in de spits. Op die pruts 2 en 3 baans weggetjes in Nederland is alleen een beetje "vertraging", meer niet.
-
pi_45495473
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

In Nederland weten ze niet wat files zijn.... totdat men in Los Angeles heeft gereden in de spits. Op die pruts 2 en 3 baans weggetjes in Nederland is alleen een beetje "vertraging", meer niet.
ik zit nog ff in nederland en heb vanavond bijna 4 uur over 35 kilometer gedaan

(oke, de A2 was afgesloten vanwege t bagger weer)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:58:15 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45495574
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:05 schreef StefanP het volgende:
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer.
Langlaufen.

Ik ben per dag zeker een half uur kwijt met sneeuwschuiven, radio aan in de garage. Vind het best leuk en het is meteen een goede oefening, alleen die verdraaide oprit is zo groot.

Zo'n schuiver met een motor koop ik niet, dit is gratis fitness.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 01:05:27 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45495724
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:05 schreef StefanP het volgende:
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer. Moet het nou echt vriezen en tegelijkertijd regenen? Waardeloos. En er komt nog meer aan ook Kom maar op met die global warming, het kan mij niet hard genoeg gaan. [afbeelding]
Global Warming is NIET goed voor Texas.... waarschijnlijk zal het gehele zuiden door Global Warming een hele hoop meer regen zien. Door de stijging van de zeespiegel en het warmer worden van de Atlantische Oceaan zullen er meer orkanen vormen in het Caribisch gebied. Nu zul je van die Orkanen in midden/noord Texas niet veel last hebben, maar de regenstorm die het nog steeds is tegen de tijd dat ie bij jou komt blijft toch nog een flinke regenbui.

Als je het droog en warm wil hebben zul je naar California of Arizona moeten komen..... daar wordt door Global Warming juist verwacht dat we langere droge periodes krijgen. Naar verwachting echter zal het zuiden van de VS (Florida -- New Mexico) en het Mid-westen ("Tornado Alley) de meeste problemen ondervinden van Global Warming in de VS.
-
  vrijdag 19 januari 2007 @ 05:43:46 #293
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45497491
Nóg langere drogere periodes in Arizona?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:09:15 #294
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_45534880
Hoe zit het met jullie, wat is jullie ervaring:
toen ik uit NL vertrok, vele vele jaren geleden, was Pim Fortuyn onbekend, evenals Theo van Gogh. Balkenende was nog druk aan het leren en paars moest nog uitgevonden worden. We hadden de gulden nog, kerken zaten vol en moskeeën moesten nog gebouwd worden. Dat de buurman de vuilniszak te vroeg buiten zette of dat diezelfde buurman zaterdagochtend vroeg z'n stereo op tien zette, waren -voor zover ik me kan herinneren- de algemene problemen van de gemiddelde nederlander.
Na al die jaren heb ik de feeling met NL totaal verloren en het enige contact is deze site.
Nou begrijp ik dat vooral extreme opvattingen hun weg naar dit forum vinden, maar als ik de topics hier lees, lijkt het alsof de islam / marokkanen / buitenlanders NL overstromen en er een puinhoop van maken. Is het werkelijk zo treurig gesteld of worden onze mede-allochtonen teveel in een kwaad daglicht gesteld ?
zonnig Brasil
pi_45538182
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

hehe.. ja, goed punt. Vertraging is wellicht een goede omschrijving. In indonesie kennen ze gelukkig geen files (daar gaat het verkeer altijd met vertragingen gepaard), dus dat scheelt weer een paar minuten fileberichten na het nieuws.
pi_45538220
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef qwerty_x het volgende:
Hoe zit het met jullie, wat is jullie ervaring:
toen ik uit NL vertrok, vele vele jaren geleden, was Pim Fortuyn onbekend, evenals Theo van Gogh. Balkenende was nog druk aan het leren en paars moest nog uitgevonden worden. We hadden de gulden nog, kerken zaten vol en moskeeën moesten nog gebouwd worden. Dat de buurman de vuilniszak te vroeg buiten zette of dat diezelfde buurman zaterdagochtend vroeg z'n stereo op tien zette, waren -voor zover ik me kan herinneren- de algemene problemen van de gemiddelde nederlander.
Na al die jaren heb ik de feeling met NL totaal verloren en het enige contact is deze site.
Nou begrijp ik dat vooral extreme opvattingen hun weg naar dit forum vinden, maar als ik de topics hier lees, lijkt het alsof de islam / marokkanen / buitenlanders NL overstromen en er een puinhoop van maken. Is het werkelijk zo treurig gesteld of worden onze mede-allochtonen teveel in een kwaad daglicht gesteld ?
Wanneer ben je vertrokken uit Nederland dan? En wanneer ben je er voor het laatst geweest?
  zondag 21 januari 2007 @ 03:00:07 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45551401
Mwah, ik ben in 2000 uit NL vertrokken maar t/m 2002 kwam ik er nog vaak. In 2002 was NL in elk geval nog een heel prettig land. Of het daarna verslechterd is weet ik niet. (Vanaf 2003 heb ik totaal hooguit een dag of 10 in NL doorgebracht)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 januari 2007 @ 08:30:35 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552259
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 05:43 schreef popolon het volgende:
Nóg langere drogere periodes in Arizona?
Dat zit er wel in. Europa zal trouwens ook niet gespaard blijven, er is met global warming een veel hogere kans op stormen zoals degene die afgelopen week over west Europa raasde.
-
  zondag 21 januari 2007 @ 08:31:44 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552261
En weet je wat?
-
  zondag 21 januari 2007 @ 08:32:28 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552264
Ik gooi dit topic gewoon dicht!

Hier verder: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 15)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')