abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 december 2006 @ 01:59:11 #201
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44784699
Netjes op de bankrekening.

En met de pensioensregeling die ik nu heb zit ik in no time op een zeer acceptabel niveau. Tel daarbij nog op de extra spaarlonen, bonussen etc.

Ik streef SteefP's salaris na de komende twee jaar, ik ben er nog niet.

Maar goed, dit gaat meer de kant op van werk- en geldzaken zo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44784771
Als je er maar van genoten hebt

Toch van je vrouwke geprofiteerd dus

Hoeveel nam de fiscus af ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44786832
quote:
Op woensdag 27 december 2006 05:25 schreef StefanP het volgende:
Nog meer emigranten die post van de belastingdienst kregen waarin staat dat je ze een brief van o.a. je pensioenverzekeraar moet sturen? Met daarin hoeveel pensioen e.d. je heb opgebouwd hebt. Volgens de belastingdienst moet ik dat, omdat 'u feitelijk niet meer in Nederland woont en Nederland het heffingsrecht over deze inkomensbronnen zeker wil stellen.' Men moest namelijk eventjes 'op het moment van emigratie een conserverende aanslag opleggen.'

Dat geloof je toch niet? Smerige, schofterige dieven. Die gaat dus rechtstreeks de prullenbak in, net als de vorige brief met een 50-pagina tellend formulier dat ik even moest invullen. Thanks for reminding me waarom ik ook alweer zo'n vreselijke hekel aan dat kutland had en heb.

Nederland
Nee die brief heb ik nog niet gehad. Die eerste vragenlijst wel. Gewoon teruggestuurd met een kopie van een loonstrook en de opmerking "bij PZ kunnen ze me nog niet eens eenduidig vertellen hoe ik in het ziekenfonds kom". Nog niets van vernomen
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 28 december 2006 @ 12:52:41 #204
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44789955
Bij mij op het werk ligt al 2 dagen mail en telefoon naar buiten Taiwan volledig plat
Vanwege die gebroken glasvezel kabels dus, door de aardbeving.

En hier thuis werkt internet gewoon
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_44817291
quote:
Nog meer emigranten die post van de belastingdienst kregen waarin staat dat je ze een brief van o.a. je pensioenverzekeraar moet sturen? Met daarin hoeveel pensioen e.d. je heb opgebouwd hebt. Volgens de belastingdienst moet ik dat, omdat 'u feitelijk niet meer in Nederland woont en Nederland het heffingsrecht over deze inkomensbronnen zeker wil stellen.' Men moest namelijk eventjes 'op het moment van emigratie een conserverende aanslag opleggen.'

Dat geloof je toch niet? Smerige, schofterige dieven. Die gaat dus rechtstreeks de prullenbak in, net als de vorige brief met een 50-pagina tellend formulier dat ik even moest invullen. Thanks for reminding me waarom ik ook alweer zo'n vreselijke hekel aan dat kutland had en heb.

Nederland
Werd je ook zo boos op Nederland toen je de pensioenpremies mocht aftrekken van de Belasting toen je nog in Nederland woonde ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_44823202
quote:
Op maandag 25 december 2006 07:10 schreef dimage het volgende:
* dimage melt Antibes zuid-frankrijk
studeer je daar?
la france
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:17:49 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44831026
Ik heb trouwens nog geen bericht gehad van de belastingdienst.... ik heb wel 5 jaar geleden mijn belastingen op papier geheel afgerond, en speciaal de formulieren voor emigranten/vertrekkers aangevraagd zodat ik Nederland verliet met alles goed geregeld. Ik heb tevens 6 of 7 jaar pensioen betaald, maar daar heb ik niets mee gedaan.... dat staat dus nog gewoon in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 december 2006 @ 17:26:30 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_44831339
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:17 schreef maartena het volgende:
Ik heb trouwens nog geen bericht gehad van de belastingdienst.... ik heb wel 5 jaar geleden mijn belastingen op papier geheel afgerond, en speciaal de formulieren voor emigranten/vertrekkers aangevraagd zodat ik Nederland verliet met alles goed geregeld. Ik heb tevens 6 of 7 jaar pensioen betaald, maar daar heb ik niets mee gedaan.... dat staat dus nog gewoon in Nederland.
Ik wel, maar ik hoef niks te betalen (voorlopige aanslag).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:07:10 #209
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44840724
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:26 schreef wonderer het volgende:
Ik wel, maar ik hoef niks te betalen (voorlopige aanslag).
Ik heb al 4 jaar niets meer van de belastingdienst gekregen..... En ik verwacht ook niets verder, ik heb mijn zaken afgesloten, netjes alle belastingzaken geregeld voor (en tijdens want ze waren traag) mijn emigratie naar de VS, dus ik verwacht eigenlijk niets.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:11:49 #210
71919 wonderer
pi_44840866
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:07 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik heb al 4 jaar niets meer van de belastingdienst gekregen..... En ik verwacht ook niets verder, ik heb mijn zaken afgesloten, netjes alle belastingzaken geregeld voor (en tijdens want ze waren traag) mijn emigratie naar de VS, dus ik verwacht eigenlijk niets.....
Ik moet een half jaar zorgpremie terugbetalen omdat ze er pas in oktober achterkwamen dat ik niet meer verzekerd was... heb nog steeds de acceptgiro niet gehad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:29:04 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44841331
Overigens: Deze topicreeks kan feestelijk verder zonder het gebagger van onze grote vriend uit Argentinië. Hij is voor "onbepaalde tijd" gebanned aldus bericht uit het banmeldtopic.

@wonderer: Ik herrinner me nog wel dat ik in het eerste jaar (2002) opeens een brief kreeg van de gemeente, of ik even belasting wilde betalen voor het HELE 2e kwartaal 2002, terwijl ik op 9 April - 9 dagen in het 2e kwartaal dus - me heb uitgeschreven en op 11 April ben vertrokken naar het buitenland. Hoe ze er precies op gekomen zijn dat ik voor het hele kwartaal nog moest afdragen is me een raadsel gebleven, maar het moge in ieder geval duidelijk zijn wat ik met die brief heb gedaan.....
-
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:31:59 #212
71919 wonderer
pi_44841421
Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet waar ze nu nog belasting over kunnen vragen... Ik krijg nog wel dingen binnen op mijn Nederlandse rekening, moet ik daar dan belasting over betalen? En als ik dat hier opneem of laat overschrijven, moet ik er hier dan WEER belasting over betalen?

Heb me er niet echt in verdiept, eigenlijk. Ik zie wel welke formulieren ik krijg enzo.
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:36:21 #213
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44841558
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:31 schreef wonderer het volgende:
Ik krijg nog wel dingen binnen op mijn Nederlandse rekening, moet ik daar dan belasting over betalen?
Als het onder de 3900-nogwat Euro is (was het vroeger niet iets van 8000 gulden?) per jaar is, ben je er geen belasting over verschuldigd. Dus als het om een paar honderd euro per maand gaat voor wat freelancen zou ik me er niet veel zorgen over maken.
quote:
En als ik dat hier opneem of laat overschrijven, moet ik er hier dan WEER belasting over betalen?
Gewoon opnemen in de ATM met je Nederlandse bankpas en als cash uitgeven. Geen hond die daar achter komt. Geheel officieel gezien moet je buitenlands inkomen ook bij de IRS aangeven, maar daar kunnen ze onmogelijk achter komen als je dat niet doet.
quote:
Heb me er niet echt in verdiept, eigenlijk. Ik zie wel welke formulieren ik krijg enzo.
Ik zou me er niet echt veel zorgen over maken iig.
-
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:40:45 #214
71919 wonderer
pi_44841670
Ja, meer dan 3900 wordt het helaas niet

Bedankt voor de info. Ik laat het op de NL rekening staan voorlopig, superhandig als ik wat in NL wil kopen Scheelt weer tweemaal omwisselen ook op vakantie.
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:42:43 #215
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44841717
3900 * 1.31 = $4411

Leuke koers hoor.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 29 december 2006 @ 22:44:32 #216
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44841758
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:40 schreef wonderer het volgende:
Ja, meer dan 3900 wordt het helaas niet

Bedankt voor de info. Ik laat het op de NL rekening staan voorlopig, superhandig als ik wat in NL wil kopen Scheelt weer tweemaal omwisselen ook op vakantie.
Dat doe ik ook. Veel geld heb ik niet meer in Nederland, maar mijn vrouw heeft net weer een paar honderd euro verdiend met wat consulting, en dat staat nu op onze Nederlandse rekening. Inderdaad handige spaarpotjes voor bezoeken aan NL en zo.
-
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:00:09 #217
71919 wonderer
pi_44842275
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 22:42 schreef popolon het volgende:
3900 * 1.31 = $4411

Leuke koers hoor.
Ik zit er ook sterk aan te denken om het geld van mijn spaarrekening wel over te zetten naar een spaarrekening hier, da's meer dan 6000 euro. Met de huidige koers is daar nog best wat op te verdienen...
  Moderator vrijdag 29 december 2006 @ 23:09:10 #218
45833 crew  Fogel
pi_44842580
Die koers keldert vast nog wel meer, heb je over een paar jaar 20000$ voor die 6000¤
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 29 december 2006 @ 23:25:35 #219
71919 wonderer
pi_44843129
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:09 schreef Fogel het volgende:
Die koers keldert vast nog wel meer, heb je over een paar jaar 20000$ voor die 6000¤
En dan kun je er nog net een brood voor kopen..
  vrijdag 5 januari 2007 @ 03:22:37 #220
46960 StefanP
polemicist
pi_45029181
Ik ben al 5 kilo aangekomen sinds ik hier ben en m'n broeken passen niet meer goed.

Klote VS
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 5 januari 2007 @ 04:28:33 #221
71919 wonderer
pi_45029514
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 03:22 schreef StefanP het volgende:
Ik ben al 5 kilo aangekomen sinds ik hier ben en m'n broeken passen niet meer goed.

Klote VS
Ik ken het probleem

Volgende week komt het fitnessapparaat
  vrijdag 5 januari 2007 @ 05:34:13 #222
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45029686
Meer baantjes trekken in jullie zwembaden
pi_45052146
quote:

Nederland
Volgens mij heb ik die brief ook ergens liggen. Aangezien zij er nogal lang over doen om dit ding op te sturen, leek de reply mij ook niet al teveel haast hebben. Kijk er deze week wel door heen, vrij rustig in de City op het moment...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 6 januari 2007 @ 03:40:14 #224
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45066263
Vreemd, ik heb zo'n brief nooit gehad.

Maar ik heb wel nog een paar jaar lang een belastingformulier ingevuld waarop ik aangaf ¤ 0,- inkomsten in NL te hebben. En om een of andere reden die ik nooit heb begrepen heb ik nog 3 jaar lang geld terug gekregen van de belastingen terwijl ik niks betaalde. Bij elkaar > ¤10.000.
Op een bepaald moment stopte dat en toen ben ik gestopt met het formulier in te sturen
Mijn reisverslagen
  zondag 7 januari 2007 @ 16:51:14 #225
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45112794
Gelukkig nieuwjaar emigranten!

NYE in Havana was a-ok!

(jammer alleen van die dictator die ze daar hebben)
reset
pi_45160504
Vraagje voor de mensen uit de UK: ik ga een paar maanden naar Birmingham, wat voor telefoon provider raden jullie aan? Pre-paid denk ik want een abo zal wel niet mogelijk zijn
pi_45160695
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:06 schreef Erasmusch het volgende:
Vraagje voor de mensen uit de UK: ik ga een paar maanden naar Birmingham, wat voor telefoon provider raden jullie aan? Pre-paid denk ik want een abo zal wel niet mogelijk zijn
Je hebt hem zelf al ingekopt! Net als in Nederland, heb je hier, zover ik weet, enkel abonnement van 12 maanden of meer. Als je een prepaid neemt, jezelf even goed laten informeren door wat locals. Ik kreeg op een bepaald moment een heerlijk schimmige provider, waarbij ik slecht 3 pence per minuut betaald naar Nederland. Enige nadeel was dat het opladen maar op weinig plekken kon en altijd 24 uur duurde...
pi_45160827
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:10 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je hebt hem zelf al ingekopt! Net als in Nederland, heb je hier, zover ik weet, enkel abonnement van 12 maanden of meer. Als je een prepaid neemt, jezelf even goed laten informeren door wat locals. Ik kreeg op een bepaald moment een heerlijk schimmige provider, waarbij ik slecht 3 pence per minuut betaald naar Nederland. Enige nadeel was dat het opladen maar op weinig plekken kon en altijd 24 uur duurde...
tnx. Opladen
Ik hoef niet goedkoop naar NL te kunnen bellen, vooral voor gebruik ter plekke.
pi_45160869
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:12 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

tnx. Opladen
Ik hoef niet goedkoop naar NL te kunnen bellen, vooral voor gebruik ter plekke.
Nou: Prepaid. Dus je betaalt van tevoren en kunt dan bellen, door veel mensen aangeduid als 'opladen'.

EDIT: Lokaal schelen dit soort zaken ook behoorlijk. Even dronken met je chic bellen in Nederland kost je met een normale provider direct een pond per minuut... Het is maar een tip. Wil je gewoon een goeie provider, neem dan Vodafone.
pi_45160953
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:13 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou: Prepaid. Dus je betaalt van tevoren en kunt dan bellen, door veel mensen aangeduid als 'opladen'.
OK, maar je kan toch gewoon zo'n nr van n kraskaart en dat smsen en dan is ie meteen opgeladen? Is alweer een poosje geleden dat ik prepaid had.

edit: ja ik weet het. Heb net een rekening gehad van 70e bovenop de abokosten wegens één avondje in Nancy, Frankrijk Ik wis gewoon de NLse nrs uit mn foon denk ik.
pi_45161101
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:15 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

OK, maar je kan toch gewoon zo'n nr van n kraskaart en dat smsen en dan is ie meteen opgeladen? Is alweer een poosje geleden dat ik prepaid had.
Hoe je op laadt scheelt per provider, je hebt hier naast de grote aanbieders ook heel vel vage aanbieders, die hun geld verdienen door goedkope bundels in te kopen. In Nederland zie je dit volgens mij nog niet zo actief. Ik heb zelf ook maar 4 weken prepaid gehad ofzo...
  dinsdag 9 januari 2007 @ 19:13:44 #232
46960 StefanP
polemicist
pi_45186720
Ik zie trouwens dat ik jaarlijks maar liefst 5 weken vakantie heb, excl. nationale feestdagen

Nederlandse toestanden in de VS Maar wel met een VS salaris
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45186823
ff een vraagje, zijn er hier mensen die naar het buitenland gegaan zijn terwijl ze een relatie hebben/hadden en hoe ging/ga je daar mee om?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:17:19 #234
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45189548
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:13 schreef StefanP het volgende:
Ik zie trouwens dat ik jaarlijks maar liefst 5 weken vakantie heb, excl. nationale feestdagen

Nederlandse toestanden in de VS Maar wel met een VS salaris
Lekker.

Ik krijg er per jaar vijf bij, tm 25 dagen.

Al neem ik regelmatig een dag of middag vrij die we gewoon krijgen. Wat dat betreft is de IT afdeling hier een beetje eigen baas. En 's avonds doen we thuis op de bank met een biertje nog wel eens wat remote dus dat is gewoon 'comp' time.

Ik denk dat ik in Nederland meer werkte voor minder geld.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:21:48 #235
71919 wonderer
pi_45189733
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Lekker.

Ik krijg er per jaar vijf bij, tm 25 dagen.

Al neem ik regelmatig een dag of middag vrij die we gewoon krijgen. Wat dat betreft is de IT afdeling hier een beetje eigen baas. En 's avonds doen we thuis op de bank met een biertje nog wel eens wat remote dus dat is gewoon 'comp' time.

Ik denk dat ik in Nederland meer werkte voor minder geld.
Klinkt bekend (afgezien van die 5 dagen per jaar extra). Ik lig regelmatig in bed naast een vent die nog even een script aan het testen is
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:25:52 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45189927
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Klinkt bekend (afgezien van die 5 dagen per jaar extra). Ik lig regelmatig in bed naast een vent die nog even een script aan het testen is

Alleen doe ik dat niet in bed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in NL ook veel reistijd had. Nu gelukkig niet.
  Moderator dinsdag 9 januari 2007 @ 20:34:25 #237
45833 crew  Fogel
pi_45190290
Ik heb ook 25 vakantiedagen, paar dagen verplicht vrij (buiten de landelijke vrije dagen) die niet van de van de vakantiedagen af gaan. Extreem veel vrijheid in werktijd (zolang de secretaresse weet of en zo ja waar ik bereikbaar ben is het al goed), vrij vragen bestaat niet, vrij nemen wel. En mijn loon is ongeveer zoals dat van StefanP.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:39:17 #238
71919 wonderer
pi_45190457
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:34 schreef Fogel het volgende:
Ik heb ook 25 vakantiedagen, paar dagen verplicht vrij (buiten de landelijke vrije dagen) die niet van de van de vakantiedagen af gaan. Extreem veel vrijheid in werktijd (zolang de secretaresse weet of en zo ja waar ik bereikbaar ben is het al goed), vrij vragen bestaat niet, vrij nemen wel. En mijn loon is ongeveer zoals dat van StefanP.
Wow, wat voor werk doe je, waar en bij welk bedrijf?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:42:34 #239
71919 wonderer
pi_45190583
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Alleen doe ik dat niet in bed.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in NL ook veel reistijd had. Nu gelukkig niet.
Mijn vent heeft tussen de vijf en tien minuten (auto of op de fiets), afhankelijk van het verkeer. We wonen aan een van die drukke wegen die het centrum ingaan en van de snelweg komen, zonder veel stoplichten. Dus als het een beetje druk is, sta je zo een aantal minuten te wachten tot je de weg op kunt.
  Moderator dinsdag 9 januari 2007 @ 20:47:09 #240
45833 crew  Fogel
pi_45190784
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wow, wat voor werk doe je, waar en bij welk bedrijf?
Ik doe research bij een organisatie waar ik de naam niet van wil noemen hier.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:51:49 #241
71919 wonderer
pi_45190972
Welke staat?
  Moderator dinsdag 9 januari 2007 @ 20:56:24 #242
45833 crew  Fogel
pi_45191136
Noorwegen
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:04:38 #243
71919 wonderer
pi_45191462
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:56 schreef Fogel het volgende:
Noorwegen
Ahh, dat verklaart alles

Lijkt me wel relaxt in ieder geval, hoewel ik er door mijn luiheid en procrastinatiedrang waarschijnlijk niet zo goed mee om zou kunnen gaan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:05:40 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45191497
5 weken.... 25 dagen..... niet verkeerd

Ik moet het slechts met 16 dagen per jaar doen. (Dus eigenlijk 3 weken + 1dag) Verder ook geen probleem met vrij vragen/nemen, eerder naar huis, etc.... ik zit niet op een prikklok te werken iig. Ik werk vaak genoeg een uurtje langer door, dus als ik om wat te regelen om 2 uur naar huis wil gaan ze ook niet zeuren dat het van mijn vakantieuren af moet ofzo. Ook aangezien ik wel eens remote inlog inderdaad of wordt opgepiept voor e.e.a.... vrij flexibel allemaal.

Verder heb ik natuurlijk wel een zootje feestdagen (dus lange weekenden enzo) erbij.

Qua reistijd zit ik op de 30 a 40 minuten, afhankelijk van hoe druk het is op de snelweg. Als er echt helemaal geen file is kan ik er in 20 minuten zijn, maar dat komt hier zelden voor.....
-
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:18:02 #245
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45191971
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:15 schreef PeuRac het volgende:
ff een vraagje, zijn er hier mensen die naar het buitenland gegaan zijn terwijl ze een relatie hebben/hadden en hoe ging/ga je daar mee om?
Relatie meegenomen. Maar ja, ik kwam dan ook door die relatie in de VS terecht natuurlijk.

Qua relaties in Nederland, geen ervaring mee. Maar ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de persoon waarmee je een relatie hebt, en hoe serieus de relatie is. Sommige mensen moeten er niet aan DENKEN om Nederland te verlaten, en anderen vinden het wel weer prettig en gaan gewoon mee. Als het tijdelijk is kan de relatie gewoon thuisblijven natuurlijk, maar als het allemaal langer dan een jaar of twee jaar gaat duren, zou je toch eens moeten overwegen om de relatie mee te nemen.

En dan kun je ook nog met legale problemen te maken krijgen: Zo kun je bijv. op een werkvisum naar Canada, Australië en de VS (dat zijn zo even de 3 landen waarvan ik het weet) je partner alleen meenemen als het een getrouwde partner betrefd. Deze landen kennen geen partnerregistratie zoals Nederland dat kent, en voor de immigratiewetten geldt dan ook dat allen de man of vrouw meemag, en dus moet je getrouwd zijn.

Ook is het in de VS en Canada zo (over Aus weet ik dat dus even niet) dat je niet naderhand kunt gaan trouwen, en je partner dus kunt importeren. (Denk even aan een Marokkaan die bijv een verblijfsvergunning in Nederland krijgt om te werken, en vervolgens wil gaan trouwen met iemand uit Marokko en haar hier wil halen, dat mag dus ook niet zomaar in Nederland, dat kan pas als ze Nederlander zijn geworden door naturalisatie.) Je moet dus tijdens de aanvraag van het werkvisum voor het andere land de beslissing voor een huwelijk nemen, en dat kan natuurlijk als je relatie nog maar relatief pril is een probleem zijn.

Voor de VS en Canada geldt ook dat je 1 maal per jaar een toeristenvisum voor 6 maanden kunt aanvragen middels het consulaat, en op die manier zou je ook 6 maanden op, 6 maanden af kunnen spelen voor een aantal jaren zonder dat je gaat trouwen. (En als je het slim speelt kun je in de overige 6 maanden ook nog gewoon eens 90 dagen met een Visa Waiver naar de VS komen, dus zit je 75% van het jaar in de VS) Voor de minder serieuze relaties is dat een goede optie, alleen krijg je dus wel weer een probleem als de relatie wel serieus wordt. Tevens is de partner dan toerist, dus geen social security number, geen rijbewijs, niet werken, geen ziektekostenverzerkering etc.....

Dilemma's, dilemma's. Als je een vriendin wil meenemen naar de VS, Canada of Australië, dan is het het beste om maar gewoon te trouwen, want dat bespaard je echt een ENORME hoeveelheid ellende.
-
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:18:58 #246
71919 wonderer
pi_45192012
Hoeveel national holidays heb jij, maarten? Brad maar acht... Waarvan vier in de laatste twee maanden (2x thanksgiving 2x kerst).
  dinsdag 9 januari 2007 @ 21:26:50 #247
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45192372
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 21:18 schreef wonderer het volgende:
Hoeveel national holidays heb jij, maarten? Brad maar acht... Waarvan vier in de laatste twee maanden (2x thanksgiving 2x kerst).
Ook zoiets geloof ik, Thanksgiving, Kerst, 4th of July, Labor Day, Memorial Day, Nieuwjaarsdag, en Presidents day geloof ik....

Ik let er eigenlijk nooit op, ik ben ooit wel eens op een Maandag naar mijn werk gereden, en dacht goh.... wat is het toch rustig op de weg vandaag! Was het Labor Day ofzoiets, en waar alle Amerikanen uit automatisme thuis blijven had ik dat niet door op een of andere manier....

Ik vergeet Amerikaanse feestdagen gewoon Ik moet het echt in mijn agenda zetten dat ik vrij ben!
-
  dinsdag 9 januari 2007 @ 22:02:32 #248
71919 wonderer
pi_45194014
Heheeh. Ik zou ze ook niet weten hoor. Nou ja, ongeveer wel, want tijdens Memorial Day weekend hadden we onze "huwelijksreis" en labor day kan op mijn verjaardag vallen. 4th of July is nogal makkelijk te onthouden. Alleen presidents day zou ik niet weten maar volgens mij heeft Brad ook geen vrij dan.
pi_45199892
Ik begin 's ochtends trouwens ook alleen voor 10 uur als er een vergadering o.i.d. is... je eigen tijden bepalen roeleert.
-Mark Steyn
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:25:09 #250
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45200609
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 22:02 schreef wonderer het volgende:
Heheeh. Ik zou ze ook niet weten hoor. Nou ja, ongeveer wel, want tijdens Memorial Day weekend hadden we onze "huwelijksreis" en labor day kan op mijn verjaardag vallen. 4th of July is nogal makkelijk te onthouden. Alleen presidents day zou ik niet weten maar volgens mij heeft Brad ook geen vrij dan.
Hebben jullie geen vrij voor MLK dag volgende week maandag? In New Jersey iig wel, maar ik weet niet of het een national holiday is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:32:19 #251
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45200713
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Hebben jullie geen vrij voor MLK dag volgende week maandag? In New Jersey iig wel, maar ik weet niet of het een national holiday is.
Hangt meer van het bedrijf/instantie af waar je werkt.

M'n vrouw werkt in de adoptie en die krijgen gewoon vrij. Ik niet (IT gezondheidszorg).
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:39:46 #252
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45200807
Het beginnen hier wel erg amerikaanse toestanden te worden...

Maar om ontopic te blijven, ik heb 21 dagen per jaar vakantie. Daarnaast hebben we nog de volgende feestdagen in een jaar:
New Year
Hari Raya Haji
Chinese New Year (3 dagen)
Good Friday
Labour Day
Vesak Day
National Day
Deepavali
Hari Raya Puasa
Christmas (1 dag)

En de goede reden dat als een holiday op zondag valt, de vrije dag doorgeschoven wordt naar de maandag.
  woensdag 10 januari 2007 @ 01:54:57 #253
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45200962
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:32 schreef popolon het volgende:

[..]

Hangt meer van het bedrijf/instantie af waar je werkt.

M'n vrouw werkt in de adoptie en die krijgen gewoon vrij. Ik niet (IT gezondheidszorg).
Ah, ok. Ik doe ook IT, maar dan voor big pharma. En die zijn Maandag wel vrij, met een mailtje van de directeur over hoe we allemaal de "spirit" van MLK levend moeten houden etc. Ik ben trouwens niet vrij, werk voor een New Jersey client vanuit London deze weken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_45201035
Hier zijn ook genoeg vrije dagen. Ik ben alleen niet in vaste dienst bij een bedrijf of zo, dus daar doe ik allemaal niet aan mee. Misschien maar goed ook, zo'n Kerstdag kan ik ook prima besteden aan andere dingen dan thuiszitten.
  woensdag 10 januari 2007 @ 11:08:28 #255
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45205524
Ben nu nog self-employed dus ik kan zoveel mogelijk dagen opnemen als ik wil!

Net na 5 weken werken 3 weken op vakantie geweest. 5 op 3 af lijkt me prima, maar ik denk niet dat ik dan lang bij hetzelfde bedrijf zit.. Van deze vakantie wisten ze voordat ik begon.

Ik zie steeds meer mogelijkheden voor vrijheid!
reset
pi_45205746
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 19:15 schreef PeuRac het volgende:
ik ben naar duitsland gegaan en heb mijn vriendin in nederland achtergelaten (550 km uit elkaar). Dat is 1 jaar goed gegaan, maar nu zijn we uit elkaar, met nog 1 jaar duitsland te gaan. Jammer, maar ik heb geen spijt van mijn keuzes.
  woensdag 10 januari 2007 @ 12:09:20 #257
111528 Viajero
Who dares wins
pi_45207030
Ik heb hier in de UK trouwens 20 dagen, maar het is me vorig jaar niet gelukt die allemaal op te nemen.. teveel projecten tegelijk.
pi_45210980
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 11:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik ben naar duitsland gegaan en heb mijn vriendin in nederland achtergelaten (550 km uit elkaar). Dat is 1 jaar goed gegaan, maar nu zijn we uit elkaar, met nog 1 jaar duitsland te gaan. Jammer, maar ik heb geen spijt van mijn keuzes.
Kwam dat door de afstand of om andere redenen?
pi_45211077
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:12 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Kwam dat door de afstand of om andere redenen?
dat kwam door de afstand ja, maar je weet natuurlijk nooit of het alleen maar bespoedigd wat anders ook was gebeurt of niet. mijn ervaring is dat je sowieso je eigen plan moet trekken, want als je een droombaan opgeeft voor je vriendin en vervolgens toch je vriendin verliest, voel je je behoorlijk genaaid. en mijn andere ervaring is dat relaties niet het eeuwige leven hebben, maar goed, misschien moet ik de ware nog vinden
pi_45211227
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat kwam door de afstand ja, maar je weet natuurlijk nooit of het alleen maar bespoedigd wat anders ook was gebeurt of niet. mijn ervaring is dat je sowieso je eigen plan moet trekken, want als je een droombaan opgeeft voor je vriendin en vervolgens toch je vriendin verliest, voel je je behoorlijk genaaid. en mijn andere ervaring is dat relaties niet het eeuwige leven hebben, maar goed, misschien moet ik de ware nog vinden
Ik ga mn cariere inderdaad niet op t spel zetten voor een (prille) relatie, ik probeer uit te vinden of het kan werken of dat ik er beter een eind aan kan maken voordat ik veel geld uit geef aan het op en neer vliegen.
pi_45211541
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:20 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik ga mn cariere inderdaad niet op t spel zetten voor een (prille) relatie, ik probeer uit te vinden of het kan werken of dat ik er beter een eind aan kan maken voordat ik veel geld uit geef aan het op en neer vliegen.
als het een prille relatie zou mijn voorkeur uitgaan naar uitmaken. op en neer vliegen is een hoop gedoe en uitputtend.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 09:38:09 #262
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_45307729
Een gelukkig nieuw jaar voor u allen!

Mijn jaar begon met een stevig griep maar inmiddels loopt alles weer lekker. Stockholm is voor de tijd van het jaar verschrikkelijk warm (5,3 C op het moment) en de Zweden zijn van slag omdat er geen sneeuw is!

Zijn hier nog users uit Duitsland actief? Even een vraagje voor mijn werk: heeft Duitsland populaire krasloten? En zoja, welke? Bvd!
pi_45309407
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 09:38 schreef ennuik het volgende:
Een gelukkig nieuw jaar voor u allen!

Mijn jaar begon met een stevig griep maar inmiddels loopt alles weer lekker. Stockholm is voor de tijd van het jaar verschrikkelijk warm (5,3 C op het moment) en de Zweden zijn van slag omdat er geen sneeuw is!

Zijn hier nog users uit Duitsland actief? Even een vraagje voor mijn werk: heeft Duitsland populaire krasloten? En zoja, welke? Bvd!
Ik zit in Duitsland, maar van krasloten weet ik niets. In de grote steden staan wel veel kranten kioskjes in de winkelstraten waar ze ook loten verkopen.

Hier zijn ze iig ook erg in de war geen sneeuw, warm etc...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 11:57:01 #264
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45309433
SteefP, heb je de bloempotten binnen gezet?

Het was in sommige delen van Texas zelfs kouder dan in Michigan.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 15:11:47 #265
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_45314332
Gisteren 4 uur (!) vastgestaan in de file en waarschijnlijk maandag a.s. weer ....
Wat is het toch leuk om in een miljoenenstad te wonen.

een zwart gat in São Paulo ...
zonnig Brasil
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:43:18 #266
71919 wonderer
pi_45320727
Woensdag een low van 1 F... da's -17...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:05:26 #267
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45321469
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 18:43 schreef wonderer het volgende:
Woensdag een low van 1 F... da's -17...
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:08:10 #268
71919 wonderer
pi_45321587
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:05 schreef popolon het volgende:

[..]

En sneeuw ook Brr. Kan ik het ijs weer van de binnenkant van de ramen krabben
pi_45321789
73F hier, de lente is weer begonnen Zit lekker op mijn balkonnetje in de zon
  zaterdag 13 januari 2007 @ 19:30:17 #270
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45322441
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 19:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

En sneeuw ook Brr. Kan ik het ijs weer van de binnenkant van de ramen krabben
Bij jullie is het nu nog vrij warm. Ik zit echt te wachten op een goede vorst, even wat van die insecten doodvriezen. Dat scheelt straks weer in de lente en zomer.
pi_45323502
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 11:57 schreef popolon het volgende:
SteefP, heb je de bloempotten binnen gezet?

Het was in sommige delen van Texas zelfs kouder dan in Michigan.

Gisterochtend naar werk gegaan zonder jas, omdat het toen 16 graden was... toen ik om 1830 huiswaarts ging, was het 3 graden of zo. Jakkie bah!

Tijd om weer te emigreren. Hawaii of zo. Of Mexico, dat is onderhand toch bijna leeg.
-Mark Steyn
pi_45323710
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:01 schreef StefanP het volgende:

[..]

[afbeelding]

Gisterochtend naar werk gegaan zonder jas, omdat het toen 16 graden was... toen ik om 1830 huiswaarts ging, was het 3 graden of zo. Jakkie bah!

Tijd om weer te emigreren. Hawaii of zo. Of Mexico, dat is onderhand toch bijna leeg.
je hebt toch stoelverwarming in de supra?
  zaterdag 13 januari 2007 @ 20:14:16 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45323973
quote:

zondag 14 januari 2007 @ 03:20:56 #274
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45334865
quote:
Aggut.... je kan het veranderlijke weer van dit land niet meer aan?
-
  zondag 14 januari 2007 @ 03:39:25 #275
71919 wonderer
pi_45334994
Toch raar om te klagen over de kou terwijl vorig jaar het warmste ooit was in de VS
pi_45335792
Goed, tijd om eens naar Nederland te gaan, voor het eerst in ruim een half jaar. Toch stiekem wel een beetje spannend
  zondag 14 januari 2007 @ 10:54:12 #277
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45336855
Goede reis Indah, tussenstop in KL of SG?
  maandag 15 januari 2007 @ 02:36:55 #278
19840 Libris
Live from Singapore
pi_45363052
Het is hier nat nat nat en nog eens nat. In Zuid-maleisie (ik zie de hoofdstad van Johor, de zuidelijke staat, vanaf mijn werkplek) zijn 100.000 mensen op de vlucht voor het water. En mijn grootste probleem is dat mijn wasgoed niet droogt... Problemen zijn relatief.
pi_45368366
Ik had een tussenstop in KL en SIN.... dit omdat het de goedkoopste was (200 euro goedkoper dan vertrek vanaf SIN (zonder eerst KL dus) en 300 goedkoper dan Jakarta... bizar gewoon, maar dan maar wat extra vliegen. Ook leuk voor de statistiekjes.

Inmiddels dus weer thuis. Maar direct aan het werk, want het is fris hier, ik heb genoeg te doen en voor de rest is hier toch niets veranderd.. haha.
  maandag 15 januari 2007 @ 13:34:24 #280
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_45370796
Climate change gaat nog lang niet hard genoeg;
quote:
Annual average temperatures look set to rise by between 2C and 3.5C by the 2080's. The south and east of the UK will most likely see the largest rise in temperature, in contrast to the north and west which will see the least.
2080 haal ik waarschijnlijk niet meer en dan nog steeds is het maar 2-3.5C meer...

En in 1979 zong Strummer (the Clash) nog;
quote:
The ice age is coming, ...
Het is hier wel 10C warmer dan dat het zou moeten zijn op het moment, maar natuurlijke palmbomen heb ik nog niet gezien hier. Wat merken jullie van climate change?
reset
pi_45370893
quote:
Op maandag 15 januari 2007 02:36 schreef Libris het volgende:
Het is hier nat nat nat en nog eens nat. In Zuid-maleisie (ik zie de hoofdstad van Johor, de zuidelijke staat, vanaf mijn werkplek) zijn 100.000 mensen op de vlucht voor het water. En mijn grootste probleem is dat mijn wasgoed niet droogt... Problemen zijn relatief.
jah, maar klam wasgoed is zeker niet fijn, ik weet er alles van. Inmiddels is het in Yogya al sinds de jaarwisseling droog, dus de was wil ook weer lekker drogen. Helaas snappen de plantjes in de tuin werkelijk niets van dit droge weer.
pi_45396752
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer. Moet het nou echt vriezen en tegelijkertijd regenen? Waardeloos. En er komt nog meer aan ook Kom maar op met die global warming, het kan mij niet hard genoeg gaan.
-Mark Steyn
pi_45396765
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 20:14 schreef popolon het volgende:

[..]

ik woon in San Francisco, NorCal, oftewel ex-Mexico, maar heb deze week wel mijn planten moeten binnenzetten!
pi_45396873
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 01:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

MLK is zeer zeker een national holiday. Banken dicht, Wall Street idem ditto, evenals alle overheidsgebouwen en scholen. Yeehaw!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 08:57:33 #285
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45397238
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:19 schreef Walrik het volgende:
MLK is zeer zeker een national holiday. Banken dicht, Wall Street idem ditto, evenals alle overheidsgebouwen en scholen. Yeehaw!
Het was inderdaad lekker rustig toen ik naar mijn werk reed vanochtend!
-
pi_45397342
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Het was inderdaad lekker rustig toen ik naar mijn werk reed vanochtend!
scheelt je vast weer file-rijden, of is dat daar niet zo erg als in Nederland?
pi_45478357
Ik heb me in de wiki toegevoegd... na 7 maanden Die kaart van Popo heb ik wat zitten aanrommelen, maar toevoegen wilde niet.
pi_45480066
WTF, ik sta al op de kaart. Die applet crashte steeds, maar kennelijk niet op tijd om dat opslaan fout te laten gaan.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:29:38 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45495174
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
scheelt je vast weer file-rijden, of is dat daar niet zo erg als in Nederland?
In Nederland weten ze niet wat files zijn.... totdat men in Los Angeles heeft gereden in de spits. Op die pruts 2 en 3 baans weggetjes in Nederland is alleen een beetje "vertraging", meer niet.
-
pi_45495473
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

In Nederland weten ze niet wat files zijn.... totdat men in Los Angeles heeft gereden in de spits. Op die pruts 2 en 3 baans weggetjes in Nederland is alleen een beetje "vertraging", meer niet.
ik zit nog ff in nederland en heb vanavond bijna 4 uur over 35 kilometer gedaan

(oke, de A2 was afgesloten vanwege t bagger weer)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 00:58:15 #291
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45495574
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:05 schreef StefanP het volgende:
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer.
Langlaufen.

Ik ben per dag zeker een half uur kwijt met sneeuwschuiven, radio aan in de garage. Vind het best leuk en het is meteen een goede oefening, alleen die verdraaide oprit is zo groot.

Zo'n schuiver met een motor koop ik niet, dit is gratis fitness.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 01:05:27 #292
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45495724
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 08:05 schreef StefanP het volgende:
Wat een vreselijk schijtweer zeg. Ik heb al 10 dagen niet kunnen hardlopen door dit pokkeweer. Moet het nou echt vriezen en tegelijkertijd regenen? Waardeloos. En er komt nog meer aan ook Kom maar op met die global warming, het kan mij niet hard genoeg gaan. [afbeelding]
Global Warming is NIET goed voor Texas.... waarschijnlijk zal het gehele zuiden door Global Warming een hele hoop meer regen zien. Door de stijging van de zeespiegel en het warmer worden van de Atlantische Oceaan zullen er meer orkanen vormen in het Caribisch gebied. Nu zul je van die Orkanen in midden/noord Texas niet veel last hebben, maar de regenstorm die het nog steeds is tegen de tijd dat ie bij jou komt blijft toch nog een flinke regenbui.

Als je het droog en warm wil hebben zul je naar California of Arizona moeten komen..... daar wordt door Global Warming juist verwacht dat we langere droge periodes krijgen. Naar verwachting echter zal het zuiden van de VS (Florida -- New Mexico) en het Mid-westen ("Tornado Alley) de meeste problemen ondervinden van Global Warming in de VS.
-
  vrijdag 19 januari 2007 @ 05:43:46 #293
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45497491
Nóg langere drogere periodes in Arizona?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:09:15 #294
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_45534880
Hoe zit het met jullie, wat is jullie ervaring:
toen ik uit NL vertrok, vele vele jaren geleden, was Pim Fortuyn onbekend, evenals Theo van Gogh. Balkenende was nog druk aan het leren en paars moest nog uitgevonden worden. We hadden de gulden nog, kerken zaten vol en moskeeën moesten nog gebouwd worden. Dat de buurman de vuilniszak te vroeg buiten zette of dat diezelfde buurman zaterdagochtend vroeg z'n stereo op tien zette, waren -voor zover ik me kan herinneren- de algemene problemen van de gemiddelde nederlander.
Na al die jaren heb ik de feeling met NL totaal verloren en het enige contact is deze site.
Nou begrijp ik dat vooral extreme opvattingen hun weg naar dit forum vinden, maar als ik de topics hier lees, lijkt het alsof de islam / marokkanen / buitenlanders NL overstromen en er een puinhoop van maken. Is het werkelijk zo treurig gesteld of worden onze mede-allochtonen teveel in een kwaad daglicht gesteld ?
zonnig Brasil
pi_45538182
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 00:29 schreef maartena het volgende:

[..]

hehe.. ja, goed punt. Vertraging is wellicht een goede omschrijving. In indonesie kennen ze gelukkig geen files (daar gaat het verkeer altijd met vertragingen gepaard), dus dat scheelt weer een paar minuten fileberichten na het nieuws.
pi_45538220
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:09 schreef qwerty_x het volgende:
Hoe zit het met jullie, wat is jullie ervaring:
toen ik uit NL vertrok, vele vele jaren geleden, was Pim Fortuyn onbekend, evenals Theo van Gogh. Balkenende was nog druk aan het leren en paars moest nog uitgevonden worden. We hadden de gulden nog, kerken zaten vol en moskeeën moesten nog gebouwd worden. Dat de buurman de vuilniszak te vroeg buiten zette of dat diezelfde buurman zaterdagochtend vroeg z'n stereo op tien zette, waren -voor zover ik me kan herinneren- de algemene problemen van de gemiddelde nederlander.
Na al die jaren heb ik de feeling met NL totaal verloren en het enige contact is deze site.
Nou begrijp ik dat vooral extreme opvattingen hun weg naar dit forum vinden, maar als ik de topics hier lees, lijkt het alsof de islam / marokkanen / buitenlanders NL overstromen en er een puinhoop van maken. Is het werkelijk zo treurig gesteld of worden onze mede-allochtonen teveel in een kwaad daglicht gesteld ?
Wanneer ben je vertrokken uit Nederland dan? En wanneer ben je er voor het laatst geweest?
  zondag 21 januari 2007 @ 03:00:07 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45551401
Mwah, ik ben in 2000 uit NL vertrokken maar t/m 2002 kwam ik er nog vaak. In 2002 was NL in elk geval nog een heel prettig land. Of het daarna verslechterd is weet ik niet. (Vanaf 2003 heb ik totaal hooguit een dag of 10 in NL doorgebracht)
Mijn reisverslagen
  zondag 21 januari 2007 @ 08:30:35 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552259
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 05:43 schreef popolon het volgende:
Nóg langere drogere periodes in Arizona?
Dat zit er wel in. Europa zal trouwens ook niet gespaard blijven, er is met global warming een veel hogere kans op stormen zoals degene die afgelopen week over west Europa raasde.
-
  zondag 21 januari 2007 @ 08:31:44 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552261
En weet je wat?
-
  zondag 21 januari 2007 @ 08:32:28 #300
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_45552264
Ik gooi dit topic gewoon dicht!

Hier verder: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 15)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')