Trots niet, blij wel.quote:Op donderdag 23 november 2006 05:18 schreef OFfSprngr het volgende:
We mogen af en toe wel ff trots blij zijn en iig pretenderen dat we enigzinds gelukkig zijn met wie we zijn en waar we zijn.![]()
Wie denkt dat Amerika beter is ook niet, dus ach.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:06 schreef StefanP het volgende:
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd.
Jij bent trots op de VS, dat is de laatste eeuw al bergafwaards gegaan.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:06 schreef StefanP het volgende:
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd.
Schei uit joh, zonder de VS waren we nu duitsers geweest.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Jij bent trots op de VS, dat is de laatste eeuw al bergafwaards gegaan.
Dat laatste is trouwens niet waar.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Nou en, dan wisten wij toch niet beter?quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:50 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Schei uit joh, zonder de VS waren we nu duitsers geweest.![]()
En zonder Eruopa was de VS nog steeds een niet gecultiveerd stuk grond geweest waar alleen lading Indianen rondliepen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:50 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden. En onlangs nog in Joegoslavie - je eigen achtertuin nota benequote:Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Is het dan niet slim om zelf de nederlander te pogen te zijn waarop je wél trots zou zijn ...?quote:Op donderdag 23 november 2006 05:25 schreef Cracka-ass het volgende:
Verder zie ik ook weinig punten waar je trots op zou kunnen zijn. Tolerant zijn we inmiddels niet meer/kunnen we inmiddels niet meer zijn. Achterdocht en afgunst vieren hoogtij. Ik heb eigenlijk best een hekel aan de Nederlandse mentaliteit als ik er echt over nadenk.![]()
Toch jammer dat de Amerikanen het 'redden' een beetje zijn verleerd.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden. En onlangs nog in Joegoslavie - je eigen achtertuin nota bene
Volgens mij is Europa de VS even komen koloniseren vanaf 1492.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden. En onlangs nog in Joegoslavie - je eigen achtertuin nota bene
Zou ik je tijdmachine een tijdje mogen lenen? Ik wil ook graag net als jij aan den lijve ondervinden hoe het leven in die ontzettend geëmancipeerde tijd was.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:06 schreef StefanP het volgende:
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd. (...)
Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers(...)
Zoals jij? Lekker wegvluchten en dan vanaf afstand kritiek leveren?quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers, etnomasochisten en politiek correcte "intellectuelen" die hun eigen geschiedenis "fout" vinden en je veroordelen voor het dragen van een Nederlands vlaggetje op je jas![]()
Volgens mij vergeet je ook nog even de Canadezen, Engelsen, Australiers, Polen en nog velen andere landen die Nederland bevrijd hebben. Het was zeker niet alleen de VS.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden.
Wij waren er nog niet eens man.quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers, etnomasochisten en politiek correcte "intellectuelen" die hun eigen geschiedenis "fout" vinden en je veroordelen voor het dragen van een Nederlands vlaggetje op je jas![]()
Ik pretendeer niet 'trots' te zijn op Nederland om het ondertussen te vernielen en leeg te zuigen. Laat het maar naar de k*t gaan, het zal me een zorg wezen. De echte volksverlakkers moet je toch echt in NL zoeken, niet daarbuiten. Maar da's misschien iets te hoog gegrepen, het vraagt enig abstract denken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zoals jij? Lekker wegvluchten en dan vanaf afstand kritiek leveren?![]()
quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:53 schreef Vampier het volgende:
de US is beter dan alles op deze planeet!
Enige zelfrelativering zou je sieren.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Stoer man, iemand NSB'er noemen!Held op sokken die je bent. Triest mannetje. Ik hoop dat het je terecht een tijdje in de koelkast oplevert.
quote:Op donderdag 23 november 2006 06:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Trots niet, blij wel.
Ik zie 'trots zijn op' als iets wat jezelf, je kinderen, vrienden etc. weten klaar te spelen. Daar kun je trots op zijn.
Maar toch niet op de plek waar je toevallig bent geboren?
Grappig. Dat vind ik nu juist van mensen die in de US wonen. Mensen die op Nederland kankeren zijn niet goed bij hun hoofd. We hebben hier meer vrijheid dan jullie ooit zullen hebben:quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:06 schreef StefanP het volgende:
Dat waren de Canadezen.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:50 schreef Sensation89 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |