abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 05:18:10 #1
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43810756
En nee, dat bedoel ik niet in rascistisch, nationalistisch, chauvenistische of andere manieren.

Puur alleen omdat zoveel mensen lopen te kankeren op Nederland en dat alles maar slecht is en als links/rechts aan de macht komt men gaat emigreren?, zijn we eigenlijk nog wel trots op Nederlander te zijn?, ik persoonlijk wel, ik ben een stuk liever een Nederlander dan dat ik bv een Duitser zou zijn of ergens in Afrika honger zou moeten lijden.

We mogen af en toe wel ff trots zijn en iig pretenderen dat we enigzinds gelukkig zijn met wie we zijn en waar we zijn.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_43810763
Ik ben niet trots op Nederland en dat heeft er voornamelijk mee te maken dat ik het vroeger niet aangeleerd heb gekregen zoals het in andere landen gebeurt.
Net als dat ik gelovig zou zijn geweest als ik gelovig was groot gebracht, denk ik.

Verder zie ik ook weinig punten waar je trots op zou kunnen zijn. Tolerant zijn we inmiddels niet meer/kunnen we inmiddels niet meer zijn. Achterdocht en afgunst vieren hoogtij. Ik heb eigenlijk best een hekel aan de Nederlandse mentaliteit als ik er echt over nadenk.
  donderdag 23 november 2006 @ 06:48:23 #3
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43810817
Neuh, ik zie geen reden om trots te zijn op mijn nationaliteit. Ik heb er niet voor gekozen om hier geboren te worden en heb ook geen reet bijgedragen aan de opbouw of 'verbetering' van het land. Ja, je studeert of werkt en versterkt zo de economie, maar dat is natuurlijk niet uitzonderlijk te noemen. Een land of nationaliteit is geen pronkstuk en ik vind dat trots zijn op je land nogal asociaal overkomt op buitenlanders/het buitenland. Ik ben dus niet trots op Nederland maar ben (vanzelfsprekend) wel erg blij met de gang van zaken hier. Zeker vergeleken bij Amerika, waar de siegheilmentaliteit er bij veel kinderen met de paplepel ingegoten wordt, en zoals jij al zei Afrika. Als je het zo relativeert maakt het eigenlijk niet eens uit of er een links of rechts kabinet is, Nederland blijft voorlopig nog wel even Nederland.

[ Bericht 5% gewijzigd door NASDAQbastardo op 23-11-2006 07:02:27 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
  donderdag 23 november 2006 @ 06:52:39 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43810823
quote:
Op donderdag 23 november 2006 05:18 schreef OFfSprngr het volgende:

We mogen af en toe wel ff trots blij zijn en iig pretenderen dat we enigzinds gelukkig zijn met wie we zijn en waar we zijn.
Trots niet, blij wel.

Ik zie 'trots zijn op' als iets wat jezelf, je kinderen, vrienden etc. weten klaar te spelen. Daar kun je trots op zijn.

Maar toch niet op de plek waar je toevallig bent geboren?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 23 november 2006 @ 06:58:43 #5
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43810834
Kan je trouwens uitleggen wat in jouw optiek nationalisme/chauvinisme onderscheidt van 'trots zijn op je land'? Die 2 woorden laten bij veel mensen een zure nasmaak achter, maar is 'trots zijn op je land' niet gewoon een eufemisme?
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_43810937
Nee ben niet trots om half nederlands te zijn, door al dat gezeik van paars en multiculti. Maar ben wel trots op nederland van hun geschiedenis en Pim. Klinkt misschien rechts en dat ben ik ook best wel.
pi_43810990
Niet trots per sé, ik ben wel blij er te mogen wonen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 23 november 2006 @ 09:25:42 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_43812019
Trots is een te groot woord, ik ben blij dat ik in dit land geboren ben en dat ik er kan en mag wonen. Maar als ik in een ander land geboren was had ik het ook niet erg gevonden. Je past je aan aan de omstandigheden denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_43864804
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43865067
Ik ben blij dat ik in Nederland geboren ben en vind het een prima land. Ik heb genoeg van de wereld gezien om te weten dat het veel erger kan. Trots ben ik ook wel eens, maar niet op alles.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:23:43 #11
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43865473
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:06 schreef StefanP het volgende:
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd.
Wie denkt dat Amerika beter is ook niet, dus ach.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:44:39 #12
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43866164
quote:
Jij bent trots op de VS, dat is de laatste eeuw al bergafwaards gegaan.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:49:41 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43866325
Ik ben een trotse Nederlander.
Waarom? Al sla je me dood.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_43866339
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:44 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Schei uit joh, zonder de VS waren we nu duitsers geweest.
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:51:11 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43866375
quote:

[..]

Dat laatste is trouwens niet waar.

Trots. Nee, ik ben niet trots op m'n land of iets dergelijks. Ik denk wel dat ik op een van de beste plekken ter wereld ben geboren. Er is hier een hoop dat je nergens anders kan vinden. In zoverre ben ik wel heel blij om Nederlander te zijn.

Het is eerder een gelukkig lot, dan een goede eigenschap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:21:01 #16
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43867294
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 22:50 schreef Sensation89 het volgende:

[..]

Nou en, dan wisten wij toch niet beter?
  vrijdag 24 november 2006 @ 23:26:00 #17
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43867454
quote:

[..]

En zonder Eruopa was de VS nog steeds een niet gecultiveerd stuk grond geweest waar alleen lading Indianen rondliepen.

[ Bericht 2% gewijzigd door ethiraseth op 24-11-2006 23:32:08 ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_43867664
Ach, trots, dat ook weer niet. Mijn zal het allemaal aan m'n zak jeuken waar ik woon. Nou kan ik me hier wel heel vaak kapot gaan liggen ergeren om die onnodige politieke correctheid en de duizenden klote gesubsidieëerde organisaties, bondjes en stichtingen, maar dat ga je toch op den duur overal krijgen. Amerika bijvoorbeeld kampt daar al langer mee.
pi_43868888
quote:

[..]

Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden. En onlangs nog in Joegoslavie - je eigen achtertuin nota bene

Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers, etnomasochisten en politiek correcte "intellectuelen" die hun eigen geschiedenis "fout" vinden en je veroordelen voor het dragen van een Nederlands vlaggetje op je jas
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 25 november 2006 @ 00:20:34 #20
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43869225
Ja, zonder Rusland was het Amerika echt gelukt om ons even te bevrijden (uit eigenbelang wel te verstaan) . De oorlog is niet door een land gewonnen maar door meerdere. Dat Amerika een grote rol speelde is leuk en aardig, maar nu is het een kutland.
pi_43869684
quote:
Op donderdag 23 november 2006 05:25 schreef Cracka-ass het volgende:

Verder zie ik ook weinig punten waar je trots op zou kunnen zijn. Tolerant zijn we inmiddels niet meer/kunnen we inmiddels niet meer zijn. Achterdocht en afgunst vieren hoogtij. Ik heb eigenlijk best een hekel aan de Nederlandse mentaliteit als ik er echt over nadenk.
Is het dan niet slim om zelf de nederlander te pogen te zijn waarop je wél trots zou zijn ...?
anders is hetgeen wat je voelt ook 'zelf-haat'.

natuurlijk kun je miepen over wat 'nederlanders' allemaal _niet_ zijn ... maar je bent er zelf een deel van en dus kun je ook je best doen om je land zélf wel weer goed te maken..
begin er dan mee om zelf niet te vallen voor de 'afgunst' en 'achterdocht'.

Wat mezelf betreft, ja ik ben wel gewoon trots op wat nederland is, wat nederlanders bereikt hebben en hoe men dingen telkens weer bereikt ...
Alhoewel men leeft met het beukende water op de dijken en de continue angst dat het water over die dijken heenkomt, of die het niet houden, bestaat er volgens mij een erg sterke 'overlevingsdrang' in nederland en is men bereid ver te gaan in de 'maakbaarheid' van het eigen land ....

Nederland is een zeer mooi en eigen land, met een duidelijke en herkenbare cultuur, die erg hoge hoogtepunten bereikt heeft maar altijd al direkt 'volks' is geweest.Een goede staatsordening, tollerantie (nog steeds, zelfs onze racisten slaan zichzelf op de borst zo tollerant te zin, behoorlijk rechtse partijen met bijna 'aracistische' programapunten, maar die dan wel een allochtoon of moslim op de kandidatenlijst hebben staan, dat is typisch 'nederlands')
pi_43870265
Er is een hoop om trots op te zijn, al zou ik dat niet specifiek willen richten op Nederland. De situatie in de oude EU landen en buren is vergelijkbaar.
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 00:10 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden. En onlangs nog in Joegoslavie - je eigen achtertuin nota bene
Toch jammer dat de Amerikanen het 'redden' een beetje zijn verleerd.

zaterdag 25 november 2006 @ 01:25:50 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43870817
quote:

[..]

Volgens mij is Europa de VS even komen koloniseren vanaf 1492.
  zaterdag 25 november 2006 @ 01:47:53 #24
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43871197
pi_43871536
Ik schaam me dood om Nederlander te zijn.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_43871939
quote:
Tot pakweg 1945 is de geschiedenis van NL iets om trots op te zijn. Daarna is het in een lachwekkend tempo bergafwaarts gegaan. Wie tegenwoordig nog trots is op Nederland is niet goed bij zijn hoofd. (...)

Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers(...)
Zou ik je tijdmachine een tijdje mogen lenen? Ik wil ook graag net als jij aan den lijve ondervinden hoe het leven in die ontzettend geëmancipeerde tijd was.

Daarnaast zijn volgens mij de ware huilebalken diegenen die een land ontvluchten, zich op grote afstand vestigen en vervolgens iedere gelegenheid aangrijpen om maar kritiek op Nederland te leveren, zonder zelf ook maar enig initiatief te nemen om het in positieve (al valt dat nog te bezien) zin te veranderen.
pi_43872122
JPB
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 25 november 2006 @ 03:53:17 #28
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_43872632
quote:

[..]

Nederland was een prachtig land. Met een prachtige geschiedenis. Met stoere mensen. Alleen bestaan die nu bijna niet meer - het is nu een verzameling huilebalken, volksverlakkers, etnomasochisten en politiek correcte "intellectuelen" die hun eigen geschiedenis "fout" vinden en je veroordelen voor het dragen van een Nederlands vlaggetje op je jas
Zoals jij? Lekker wegvluchten en dan vanaf afstand kritiek leveren?
pi_43873140
Ondanks alle negatieve zaken ben ik nog steeds trots op Nederland.

Naast de genoemde huilebalken, reljeugd etc, is er een grotere groep Nederlanders ( ook allochtonen trouwens)
die wel de schouders er onder zetten.
Onze economie en werkloosheid zijn in verhouding helemaal zo slecht nog niet.

Wat dit land nodig heeft is dat de mensen weer eens wat meer verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen acties en
meer structuur bij het opvoeden van de volgende generatie.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_43877778
quote:

[..]

Volgens mij is de VS jullie in 44/45 nog eventjes komen redden.
Volgens mij vergeet je ook nog even de Canadezen, Engelsen, Australiers, Polen en nog velen andere landen die Nederland bevrijd hebben. Het was zeker niet alleen de VS.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:17:45 #31
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43878029
quote:

[..]

Wij waren er nog niet eens man.
Wat ik hier al eerder aan gaf, hadden wij er wat van gemerkt als ze onze grootouders niet hadden gered?
Ik denk het niet, aangezien onze generatie de huidige situatie zoals het nu is niet zouden kennen en dus niet beter zouden weten.
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:47:26 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43881419
quote:

[..]

Wat ben je toch ook een NSB'er.
pi_43882424
meldt zich!
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_43884735
Yup,

- Denk bijvoorbeeld aan onze multinationals (Philips, Unilever etc..)
- Als klein land gewoon een goed voetballand zijn
- Gouden eeuw.
pi_43885277
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 03:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Zoals jij? Lekker wegvluchten en dan vanaf afstand kritiek leveren?
Ik pretendeer niet 'trots' te zijn op Nederland om het ondertussen te vernielen en leeg te zuigen. Laat het maar naar de k*t gaan, het zal me een zorg wezen. De echte volksverlakkers moet je toch echt in NL zoeken, niet daarbuiten. Maar da's misschien iets te hoog gegrepen, het vraagt enig abstract denken.
-Mark Steyn
pi_43890023
Alle nederlanders moeten hun bek houwen en hun lot aanvaarden... de US is beter dan alles op deze planeet!

WORSHIP US!!
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 25 november 2006 @ 21:55:31 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_43890072
Oh shit, vampier heeft weer een paar jointjes op.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:03:36 #38
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43890269
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 21:53 schreef Vampier het volgende:
de US is beter dan alles op deze planeet!
Kneus.
  zaterdag 25 november 2006 @ 22:04:27 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_43890294
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Stoer man, iemand NSB'er noemen! Held op sokken die je bent. Triest mannetje. Ik hoop dat het je terecht een tijdje in de koelkast oplevert.
Enige zelfrelativering zou je sieren.
pi_43890932
alle landen zijn kut, netzoals alle regeringen
  zondag 26 november 2006 @ 22:45:47 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43916623
Ik vind dat jongeren van de straten geslagen moeten worden.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_43920809
quote:
Op donderdag 23 november 2006 06:52 schreef popolon het volgende:

[..]

Trots niet, blij wel.

Ik zie 'trots zijn op' als iets wat jezelf, je kinderen, vrienden etc. weten klaar te spelen. Daar kun je trots op zijn.

Maar toch niet op de plek waar je toevallig bent geboren?
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_43920848
quote:
Grappig. Dat vind ik nu juist van mensen die in de US wonen. Mensen die op Nederland kankeren zijn niet goed bij hun hoofd. We hebben hier meer vrijheid dan jullie ooit zullen hebben:

- Marihuana wordt hier gedoogd (in de US is het illegaal; per jaar vallen er duizenden doden meer door alcohol, maar dat is legaal. Het wordt zelfs belast!)

- Amsterdam bestaat als de homo hoofdstad van de wereld (in de US mogen ze blij zijn wanneer ze dezelfde rechten hebben als hetero's; door de helft van je landgenoten worden ze zelfs uitgekotst en bestempeld als ziek)

- Prostitutie is hier legaal (een voorrecht wat jullie voor zover ik weet alleen in Nevada hebben; doordat het legaal is kan het op zijn minst gecontroleerd worden. Door het te verbieden neem je het niet weg, je dwingt het slechts in het criminele circuit),

- Volgens verschillende onafhankelijke onderzoeken behoort Nederland tot de top drie van meest democratische landen ter wereld (de US komt in diezelfde onderzoeken niet hoger dan een 30e plek)

- Ondanks dat Nederland qua oppervlakte niet eens in de buurt komt van de US behoort onze economie tot een van de 10 grootste ter wereld

- Nederland blijft trouw aan haar bondgenoten. Zelfs wanneer die bondgenoot haar meerdere keren schoffeert, en zelfs wanneer een stuk stront als Vampier de militairen die in Afghanistan zitten om de troep van de US op te ruimen belachelijk maakt.

Als het aan mij lag hadden we alle banden met dat kutland van jullie al verbroken. Jullie vinden jezelf het beste land ter wereld, denken dat jullie daarom het recht hebben om overal ter wereld politieagentje te spelen, en jullie bondgenoten kunnen schofferen, chanteren of simpelweg negeren wanneer ze zich niet schikken naar jullie wensen. Dat terwijl de US in economisch opzicht net zo afhankelijk is van de EU als andersom.

- Ondanks jullie gehuil dat de overheid hier geld afpakt van werkende mensen, om dit vervolgens te geven aan mensen die te lui zijn om te werken, maakt de Nederlandse economie op dit moment een groei door, terwijl die van de US stagneert.

- Aan de andere kant zorgt het sociale vangnet dat wij hier hebben ervoor dat niemand hier honger hoeft te lijden. Onze stoere Amerikaan Vampier kotst op een land zoals Frankrijk omdat ze daar rellen hebben in de buitenwijken. Dat terwijl in een stad zoals Los Angeles zo'n beetje de halve stad off-limits is, en je door je reisburo wordt afgeraden om je daar als blanke te begeven.

Lang verhaal kort? Is Nederland het perfecte land? Nee. Is de US een kutland? Nee. Ik heb tijdens mijn bezoek aan de US veel dingen gezien waar ze daar toe in staat zijn, en die waren zeker indrukwekkend. Hetzelfde kan echter worden gezegd van Nederland. Ik wordt een beetje moe van die mensen die menen Nederland te moeten bashen, omdat de US zo veel beter is. Een dergelijk superioriteitscomplex komt meestal voort uit een gebrek van eigenwaarde (dit geldt overigens niet voor Vampier, dat is gewoon een troll die het leuk vind om te zuigen). Een land dat zich werkelijk superieur waande zou niet de behoefte hebben dit voortdurend te benadrukken, en zich te beroepen op haar economische of militaire macht om haar gelijk hier in te halen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43920856
quote:

[..]

Dat waren de Canadezen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  maandag 27 november 2006 @ 09:18:19 #45
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43921369
ik tief hier een slotje op.
Als ik een paar koppen koffie verder ben ga ik dit eens rustig opruimen.
Elkaar de tyfus dchelden is not done
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')