Als het CDA zich niet open opstelt moeten we inderdaad opnieuw naar de stembus ja.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:59 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dan kunnen we opnieuw naar de stembus, want zo dom is het CDA niet.
Recht doen aan de verkiezingsuitslag is bij jou gelijk aan de winnaars opnemen in de regering, maar omdat Wilders jou niet uitkomt mag hij niet meedoen (en arme Marianne wordt ook over het hoofd gezien, terwijl zij van de lijstrekkers toch het meest prettige voorkomen heeft). Beetje vreemd.quote:Op donderdag 23 november 2006 09:39 schreef Genverbrander het volgende:
Als je recht wilt doen aan de verkiezingsuitslag moet de SP in de regering. Maar met wie? De enige mogelijkheid is dan: CDA/SP/PvdA
Ik vind dat deze coalitie meer recht doet aan de uitslag dan CDA/PvdA/CU.
SP gaat van 9 naar 26, wat bijna 200% meer is. Omdat jij relatief kijkt vind jij de SP de winnaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 11:52 schreef Gstyles het volgende:
ben jij nou zo dom of.. ik ga het niet nog een keer uitleggen.. het komt erop neer dat jij alleen je eigen mening wil laten horen over wie je graag in de regering ziet! Get real man!
Amenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
SP gaat van 9 naar 26, wat bijna 200% meer is. Omdat jij relatief kijkt vind jij de SP de winnaar.
Maar, nu wreekt zich de rekensom. Want zowel Wilders als PvdD zijn van 0 naar resp. 9 en 2 gegaan. Een stijging van oneindig %. Nu 9 absoluut meer is dan 2 is volgens jouw normering de winnaar:
WIlders
Echter, dit komt jou niet uit, dus je zal wel een draai aan jouw eigen normering gaan geven. Bij deze alvast veel succes!
De SP moet zich open stellen aan de grootste partij van Nederland wil het mee gaan regeren. Het CDA heeft een veel grotere achterban waarvoor het zich moet verantwoorden.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als het CDA zich niet open opstelt moeten we inderdaad opnieuw naar de stembus ja.
Bereidt je maar voor op afschaffing van het homo huwelijk en abortus.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:57 schreef Schuifpui het volgende:
Ik denk niet dat het CDA het kan maken naar haar kiezers toe om in zo'n links kabinet te gaan zitten. Mij lijkt de optie PvdA - CDA - CU het meest realistisch, in ieder geval de meest stabiele mogelijkheid. Helaas geen VVD in een coalitie, maar links vind ik echt helemaal niets.![]()
Precies hetzelfde gaat op voor de PvdA.quote:Op donderdag 23 november 2006 13:06 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Als het CDA zich niet open opstelt moeten we inderdaad opnieuw naar de stembus ja.
Ik verwacht dat de PvdA nog liever de formatie opblaast dan dit toestaan.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Bereidt je maar voor op afschaffing van het homo huwelijk en abortus.
Amen to this. Veel succes met uitleggenquote:Op donderdag 23 november 2006 13:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
SP gaat van 9 naar 26, wat bijna 200% meer is. Omdat jij relatief kijkt vind jij de SP de winnaar.
Maar, nu wreekt zich de rekensom. Want zowel Wilders als PvdD zijn van 0 naar resp. 9 en 2 gegaan. Een stijging van oneindig %. Nu 9 absoluut meer is dan 2 is volgens jouw normering de winnaar:
WIlders
Echter, dit komt jou niet uit, dus je zal wel een draai aan jouw eigen normering gaan geven. Bij deze alvast veel succes!
Mochten SP en CDA gaan onderhandelen, zit de PvdA erbij aan tafel met een programma dat meer op dat van de SP lijkt dan op dat van het CDA. Dan kan CDA de grootste partij zijn, maar het grootste blok (qua achterban) zit dan toch echt aan de andere kant van de tafel.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:02 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De SP moet zich open stellen aan de grootste partij van Nederland wil het mee gaan regeren. Het CDA heeft een veel grotere achterban waarvoor het zich moet verantwoorden.
Dan kunnen die net een mooie ministerpost aannemenquote:Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Terreros85 het volgende:
SP aan het regeren. Hebben die eigenlijk wel capable mensen op de lijst staan? Uit mijn hoofd kan ik er twee opnoemen: Van Bommel en Kant. Volgens mij houdt het daar ook wel mee op
Valt geen enkele eer te behalen voor het CDA, ingeklemd tussen links en extreem links. De verschillen tussen SP en CDA zijn daarnaast volledig onoverbrugbaar, zeker als de SP verwacht dat alle concessies van een kant moeten komen (wat ze waarschijnlijk zullen doen).quote:Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
Dat wordt hem. CDA moet inleveren en veel socialeren gaan denken.
Ow come on!quote:Op donderdag 23 november 2006 15:08 schreef Sniper het volgende:
[..]
Valt geen enkele eer te behalen voor het CDA, ingeklemd tussen links en extreem links. De verschillen tussen SP en CDA zijn daarnaast volledig onoverbrugbaar, zeker als de SP verwacht dat alle concessies van een kant moeten komen (wat ze waarschijnlijk zullen doen).
Super instabiel, het CDA zal continu de vinger op de selfdestruct button hebben.
In een CDA PVDA CU variant is de PvdA waarschijnlijk trigger happy (onze vriendjes van de SP zijn er niet bij! boehoe).
Nederland schiet hier weinig mee op.
Waarom denk jij dat als de SP haar programma zo schrijft dat ze het pluche op kunnen de idealen zijn mee veranderd? Geloof jij echt dat Jan Marijnissen heeft ingezien dat hij het altijd fout zag? Natuurlijk niet. De SP is en blijft "extreem" links.quote:
SP moet net zo goed inleveren, een kabinet gaat ze dus veel zetels kosten bij de komende verkiezingen. Maar ik hou ze niet tegen hoor.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
Dat wordt hem. CDA moet inleveren en veel socialeren gaan denken.
Irrgang, Van Velzen. Zouden ze mogen meeregeren voldoende dus. De Wit hebben ze ook nog als veteraan maar die vind ik altijd vrij soft overkomen. Ook al kan dat misschien wel goed zijn als tegenhanger van sommige bijtertjes die bij de SP zitten.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:11 schreef Terreros85 het volgende:
SP aan het regeren. Hebben die eigenlijk wel capable mensen op de lijst staan? Uit mijn hoofd kan ik er twee opnoemen: Van Bommel en Kant. Volgens mij houdt het daar ook wel mee op
Amen.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat als de SP haar programma zo schrijft dat ze het pluche op kunnen de idealen zijn mee veranderd? Geloof jij echt dat Jan Marijnissen heeft ingezien dat hij het altijd fout zag? Natuurlijk niet. De SP is en blijft "extreem" links.
En de PvdA is natuurlijk nog steeds links, ook al roept Marijnissen dat het niet zo is. Verkiezingspraatjes...
Laten we het hopen!quote:Op donderdag 23 november 2006 00:05 schreef Alecks het volgende:
Op de één of andere manier zie ik PvdA-SP-VVD eerder gebeuren. Ik denk dat het CDA bij de onderhanelingen iets teveel het onderste uit de kan wil halen en daardoor te zware eisen aan de coalitiepartners stelt.
SP en PvdA zijn dan afhankelijk van de VVD, reken maar dat ze dat ten volle uitbuiten. De VVD heeft overigens altijd relatief veel macht al je het vergelijkt met het aantal zetels, ze zijn sterk in onderhandelingen. Bovendien denk ik dat de VVD zich niet laat lenen voor het aan een meerderheid helpen van de SP. Dat zou ik een enorme afgang vinden voor de VVD.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:39 schreef rebel6 het volgende:
VVD is dan de kleinste partij van de 3 en heeft dan weinig in te brengen.
Dat is allemaal leuk en aardig maar volledig onrealistisch en niet echt democratisch. CDA is veruit de grootste partij, die kun je echt niet naar de oppositie schuiven.quote:Op donderdag 23 november 2006 16:39 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Laten we het hopen!
Bij CDA-Pvda-SP zal het CDA aansturen op een snelle mislukking.
Bij nieuwe verkiezingen blijven ze dan waarschijnlijk de grootste (want de kiezer wil absoluut niet PvdA of SP als grootste) en is de VVD weer hersteld van de klap. En dus krijg je over 3 maanden opnieuw CDA-VVD.![]()
Pvda en SP moeten daar niet intrappen, maar met de VVD gaan.
VVD is dan de kleinste partij van de 3 en heeft dan weinig in te brengen.
Maar ze zullen veel minder snel de stekker uit het kabinet trekken als het CDA, want dan verliezen ze nog meer zetels.
natuurlijk wel de VVD op Integratie en Immigratie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |