abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 november 2006 @ 21:50:07 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43800278
Ik heb niet gestemt, om twee redenen:
- Kon m'n stemkaart niet vinden (anders had ik blanco gestemt) en was te lui om te zoeken
- en wilde de democratie uit principe boycotten

Dat laatste om de volgende redenen:
- Geen enkele partij komt op voor de absolute vrijheid van het individu. Heb meer het idee dat we mogen kiezen uit welke slavendrijver ons nu weer gaat slaan: Een linkshandige of een rechtshandige slavendrijver
- Het is onredelijk dat iemand die geen verstand heeft van politiek net zoveel stemrecht heeft als iemand die wel verstand er van heeft. Hoeveel waarde heeft je stem nog als naast jou ook het doorsnee Frans Bauer publiek en de fanatieke leden van Flair en Libelle ook mogen stemmen.

En als er dan echt een partij aan de macht komt die meer dan 75 zetels zou halen en het individu wil bevrijden van regelgeving, ambtenaren en de EU, zouden ze dan ook daadwerkelijk hun beleid kunnen uitvoeren?
* Zouden ze duizenden ambtenaren op straat kunnen zetten en de resterende ambtenaren kunnen korten op hun loon en ze harder en meer dagen kunnen laten werken?
* Zouden ze uit de EU kunnen stappen en enkel met handelsverdragen kunnen werken?
* Zouden ze het koningshuis kunnen afschaffen?
* Zouden ze belastingen tot een minimum kunnen brengen?
* Zouden ze onderwijs, defensie en justitie kunnen privatiseren?
* Zouden ze bijstand kunnen afschaffen en overlaten aan verzekeringsmaatschappijen?
* Zouden ze harddrugs kunnen legaliseren zonder problemen te krijgen met de rest van de wereld?
* Zouden ze Nederland kunnen bevrijden van de democratie en die overgesubsidieerde ijdeltuiten die politici heten? En dit systeem vervangen voor bijvoorbeeld een traditioneel republiekeins model (afgevaardigden), wat veel beter werkt dan het circus dat we nu hebben.

Lijkt er op dat het huidige politieke systeem er hoe dan ook toe leidt datffwij als individu gedwongen worden om ons individu, onze persoonlijke principes, moraal, belang en vrijheid op te offeren voor het belang, moraal en welzijn van de maatschappij.

Daarom boycot ik de democratie

I wonder who would lead us if none of us would vote

Okay, wie heeft er ook niet/blanco gestemt en waarom?
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  woensdag 22 november 2006 @ 21:51:38 #2
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_43800384
Eng he, de buitenwereld.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:52:34 #3
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43800448
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:51 schreef JelleS het volgende:
Eng he, de buitenwereld.
Ach, ik ben niet bang in het donker
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_43800539
Hadden ze die steen niet kunnen laten liggen...
  woensdag 22 november 2006 @ 21:54:17 #5
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_43800560
Beter niet dan blanco, dat slaat werkelijk nergens op
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_43800701
GESTEMD!!!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_43800703
Stem dan D66, lijkt nog het meeste op wat jij wilt.
  woensdag 22 november 2006 @ 21:59:20 #8
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43800849
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:56 schreef frenkck het volgende:
Stem dan D66, lijkt nog het meeste op wat jij wilt.
Willen Democraten 66 de democratie afschaffen?
pi_43801118
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:54 schreef Damzkieee het volgende:
is niet helemaal waar he!
  woensdag 22 november 2006 @ 22:03:47 #10
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43801138
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:56 schreef Biancavia het volgende:
GESTEMD!!!
ach, ik ben nou eenmaal geen taalfascist. Vrijheid van spelling noem ik dat
  woensdag 22 november 2006 @ 22:05:33 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43801257
Niet stemmen is het domste wat je kunt doen. Stem dan Blanco
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 22 november 2006 @ 22:05:40 #12
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43801269
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:03 schreef kootje het volgende:

[..]

is niet helemaal waar he!
leg eens uit?

Ik heb wel eens met zo'n folderaar van D66 gesproken maar dat stimuleerde mij niet om op hun te stemmen.
Had wel een leuk gesprek verder en sommige dingen hadden we wel gemeen met elkaar en sommige punten die ik aandroeg vondt hij ook wel interesant, maar toch..

Ook met Wilders had ik wel wat gemeen, maar een heleboel punten spraken mij weer niet aan bij hem. Vind 'm te rechts en nationalisties.
  woensdag 22 november 2006 @ 22:06:49 #13
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_43801340
Ik heb ook niet gestemd.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 22 november 2006 @ 22:08:41 #14
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_43801466
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:54 schreef Damzkieee het volgende:
Niet is slechter dan blanco, want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij en in dit geval ben je een vieze kut CDAer
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 22 november 2006 @ 22:09:45 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43801516
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef OFfSprngr het volgende:

want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij
Onzin.
pi_43801567
Hier nog een zeer bewuste niet-stemmer. Ooit zullen mensen beseffen dat ze uiteindelijk altijd een keer de lul zijn als ze een meerderheid over hun persoonlijke en economische vrijheden laten beslissen. Zonder enige valse bescheidenheid durf ik te beweren dat wij, de niet-stemmers, de enige echte intellectuele voorhoede (wel even leren spellen Karzeuler) van Nederland zijn en de enigen die zichzelf morgenochtend recht in de spiegel kunnen aankijken. Wij hebben er namelijk voor gepast om op immorele wijze (namelijk het halen van een meerderheid) te trachten aanspraak te maken op de bezittingen en vruchten van de arbeid van een ander.

Lang leve het individu.
pi_43801627
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:05 schreef Karzeuler het volgende:

[..]

leg eens uit?

Ik heb wel eens met zo'n folderaar van D66 gesproken maar dat stimuleerde mij niet om op hun te stemmen.
Had wel een leuk gesprek verder en sommige dingen hadden we wel gemeen met elkaar en sommige punten die ik aandroeg vondt hij ook wel interesant, maar toch..

Ook met Wilders had ik wel wat gemeen, maar een heleboel punten spraken mij weer niet aan bij hem. Vind 'm te rechts en nationalisties.
omdat je dan aangeeft dat je wel wilt stemmen, maar dat er geen enkele rukpartij is waar jij achter staat.
nu sta je naar mijn idee nooit altijd volledig achter 1 partij, maar goed.

en als je niet stemt, moet je ook niet piepen als het anders gaat dan jij wilt,
stem je blanco, dan mag je zeuren :-)
  woensdag 22 november 2006 @ 22:11:40 #18
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43801647
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:08 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Niet is slechter dan blanco, want als je niet stemt gaat je stem naar de grootste partij en in dit geval ben je een vieze kut CDAer
wilde eigenlijk ook blanco stemmen, maar was niet gemotiveerd genoeg om die stemkaart te zoeken. Heb ff gezocht, maar na 10 minuten had ik geen zin meer. Dacht bij mezelf waarom doe ik het toch? Zit nu MIJN kostbare vrije tijd op te offeren voor een systeem dat mij ongevraagt opgedrongen is.
pi_43801659
Koop een eiland, en ga daar lekker alleen wonen. Hoef je ook met niemand rekening te houden.

En beter nog: niemand met jou.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_43801701
Blanco stemmen.. lol.. Net alsof er ook maar één politieke partij is die weet waar jouw blanco stem op slaat. Een protest tegen de politiek? Naar wat precies? Hoe moet er ook maar ÉÉN politici weten waar een bepaald percentage blanco stemmen op moet slaan? Op het nieuws zag ik net een meneer die blanco heeft gestemd omdat de computers bij dat stemkantoor niet goed waren en hij met potlood moest stemmen. Hij vond dat er dan mensen konden meekijken en daar was meneer niet van gewenst. Juist.............

Als je ergens op tegen bent, stem dan op de partij die dit aankaart. Als er geen partij is die dit probleem in zijn programma behandelt, ga dan zelf iets beginnen of ga eens op gesprek bij een partij-bijeenkomst.
pi_43801770
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:10 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Hier nog een zeer bewuste niet-stemmer. Ooit zullen mensen beseffen dat ze uiteindelijk altijd een keer de lul zijn als ze een meerderheid over hun persoonlijke en economische vrijheden laten beslissen. Zonder enige valse bescheidenheid durf ik te beweren dat wij, de niet-stemmers, de enige echte intellectuele voorhoede (wel even leren spellen Karzeuler) van Nederland zijn en de enigen die zichzelf morgenochtend recht in de spiegel kunnen aankijken. Wij hebben er namelijk voor gepast om op immorele wijze (namelijk het halen van een meerderheid) te trachten aanspraak te maken op de bezittingen en vruchten van de arbeid van een ander.

Lang leve het individu.
Hatsjoe!
  woensdag 22 november 2006 @ 22:13:52 #22
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43801783
quote:
Op woensdag 22 november 2006 22:06 schreef VeX- het volgende:
Ik heb ook niet gestemd.
Hulde
Gij zijt een moedig mensch
pi_43802022
quote:

Lang leve het individu.
Lachwekkend verhaal. Vind jij dan niet dat er om 15 miljoen mensen in het gareel te houden een organisatie nodig is die leiding geeft aan dit alles? Hebben wij als land geen verdediging nodig? Hebben ondernemers geen zekerheid nodig dat hun eigendommen worden beschermt? Vervuiling? Maar laten gaan? Een vangnet voor zieken, gehandicapten en werklozen? Nou goed ik kan zo wel even verder gaan maar ik vraag me af of dat nog nut heeft bij mensen die denken dat je de bijstand kan laten regelen door verzekeringsbedrijven
  woensdag 22 november 2006 @ 22:32:11 #24
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43802045
quote:

Lang leve het individu.
_0_ Mooi te weten dat ik niet alleen ben in mijn strijd tegen de altruistische collectivistische a-rationele ijdeltuiten (ja, je ziet het, ik heb "Atlas Shrugged" gelezen)

Wat betreft mijn spelling, ik ben voor vrijheid van spelling :-), oftwel nog steeds te lui om KOFSCHIP te gebruiken
  woensdag 22 november 2006 @ 22:41:52 #25
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_43802212
quote:

Lang leve het individu.
Mooi te weten dat ik niet alleen ben in mijn strijd tegen de altruistische collectivistische a-rationele ijdeltuiten (ja, je ziet het, ik heb "Atlas Shrugged" gelezen)

Wat betreft mijn spelling, ik ben voor vrijheid van spelling :-), oftwel nog steeds te lui om KOFSCHIP te gebruiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')