abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43785656
vanavond ga ik een koelkast ophalen met - hoe kan het naders - een auto.

Hoe vervoer ik die het best : het is een tafelmodel dat niet kan staan- in de auto - dus liggend.
Op de zijkant, op de voorkant óf de achterkant ?
Het ding is één jaar oud.

bedankt alvast.
pi_43785795
zijkant is het makkelijkst. Achterkant lukt meestal niet ivm koel-element e.d., voorkant gaa took niet lekker vanwege handvat, dus zijkant. Laat em na plaatsing wel eerst 24uur uit en stil staan voordat je em aan zet (zeker als ie plat heeft gelegen)
pi_43785820
Op een zijkant, anders komt er misschien veel druk op de leidingen aan de achterkant. Daar zit eigenlijk altijd wel een beschermend rooster voor, maar als je het niet hoeft te belasten, kun je dat ook net zo goed niet doen. Doe een stuk ducktape op de deur om die dicht te houden, anders lazeren alle lades en planken er misschien uit
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_43785977
En waar slaat die kk op in TT?
Kan het niet schadelijk zijn om een koelkast op zijn kant te vervoeren? Mbt vloeistoffen etcetera die er in zitten?
pi_43786423
je moet m dan wel even een tijd laten staan om de vloeistoffen weer tot rust te laten komen volgensmij
pi_43786561
Minimaal 12 uur laten staan maar het beste is 24 uur.
En idd op zn zijkant vervoeren. (wel even de plankjes eruit halen ).
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  † In Memoriam † woensdag 22 november 2006 @ 17:11:01 #7
16961 legacythe2nd
pi_43787829
....
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 17:25:26 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_43788390
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
En waar slaat die kk op in TT?
Kan het niet schadelijk zijn om een koelkast op zijn kant te vervoeren? Mbt vloeistoffen etcetera die er in zitten?
kk staat ongetwijfeld voor Koelkast
pi_43788565
quote:
Op woensdag 22 november 2006 17:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

kk staat ongetwijfeld voor Koelkast
ja logisch toch (?)
* altijd erg graag bezig met afkortingen.

Bedankt voor de tips: op de zijkant - planken en bakken eruit - deur vastplakken - 24 uur niet gebruiken.
Wordt net gebeld : het wordt maandag.
Nou ja, in ieder geval voorbereid.
pi_43798067
Topictitel toch iets aangepast
  woensdag 22 november 2006 @ 21:54:56 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43800601
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:40 schreef BOKA het volgende:
Minimaal 12 uur laten staan maar het beste is 24 uur.
En idd op zn zijkant vervoeren. (wel even de plankjes eruit halen ).
Ik zou eerder voor 24 tot 48 uur gaan zeker omdat je hem liggend vervoerd hebt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43800821
Hoel lang die rechtop moet staan voordat je de stekker erin doet zal toch wel in de handleiding staan? De machine is nog vrij jong, dus op internet moet de handleiding wel te vinden zijn.
pi_43803960
Letop niet alle koelkasten kunnen op hun zijkant (lees ook: voorkant of achterkant) vervoerd worden.
Dit komt door de compressor van de koelkast, de meeste zitten inwendig vast maar bij sommige merken zit het gedeelte in de compressor niet vast maar staat los op 3 pinnen.
Bij het anders vervoeren valt het inwendige dan van de pinnen en werkt de compressor niet meer.
Lees eerst de gebruiksaanwijzing voordat je verder van huis ben, doordat je er een nieuwe compresor in moet laten zetten.
pi_43804084
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:58 schreef Marsepein het volgende:
Hoel lang die rechtop moet staan voordat je de stekker erin doet zal toch wel in de handleiding staan? De machine is nog vrij jong, dus op internet moet de handleiding wel te vinden zijn.
Ik heb net een nieuwe vrieskast gekocht, die hoefde maar 6 uur te staan. Hoe ht bij koelkasten is weet ik niet precies, maar 24 uur is ruim voldoende.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 22 november 2006 @ 23:20:30 #15
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43804246
gewoon uurtje of 12 doen en even tussen die zwate pot ( compressor) en de koelkast erboven even een stuk piepschuim drukken zodat die compressor allekanten oprammelt tijdens transport dat vindt ie niet leuk.
pi_43814304
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:17 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuwe vrieskast gekocht, die hoefde maar 6 uur te staan. Hoe ht bij koelkasten is weet ik niet precies, maar 24 uur is ruim voldoende.
24 uur is inderdaad meer dan genoeg het gaat erom dat de vloeistof die erin zit geheel tot rust is gekomen. 24 uur is al behoorlijk lang daarvoor, en meestal is 12 uur al wel genoeg. Just to be sure even 24 uur aanhouden. 48 mag ook, maar is veel langer dus dan echt nodig is.
pi_43814320
quote:
Op woensdag 22 november 2006 23:20 schreef -chefke- het volgende:
gewoon uurtje of 12 doen en even tussen die zwate pot ( compressor) en de koelkast erboven even een stuk piepschuim drukken zodat die compressor allekanten oprammelt tijdens transport dat vindt ie niet leuk.
dat stuk piepschuim is zeker een goede tip. Ik heb t nog nooit gedaan (meestal maar op hoop van zegen, of een paar oude lappen er tussen) maar het klinkt als een perfecte oplossing
pi_43819644
de tip van Klipper om na te kijken of de compressor op 3 pinnen zit of vast, is een goeie .
Plus die van piepschuim : gaan we even in de schuur - met restant bouwmateriaal - zoeken.

Van ons gaat de koelkast weer naar Brabant.
Op verzoek van mijn digibete zwager kijk ik op internet naar keuken apparatuur.
Jammer, dat-ie de Atag mét wokbrander van Dude (nog) te duur vond.

Vaatwasser heeft-ie via mij in zijn regio gescore'd.
Nu nog: een wasemkap en gaskookding mét wok bij voorkeur.
Voorlopig kan die ons vrieskastje bruiklenen.

tot zover, nogmaals dank voor alle bruikbare tips.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')