Die extra vitamen lijken me maar kul. Het is toch ook gewoon toegevoegd aan flessenvoeding uiteindelijk. Alleen valt het daarbij niet zo op dat het extra is.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier zit ik met een aantal praktische dilemma's waar ik maar niet uitkom:
1) Thuisbevalling of poliklinisch bevallen
Tja ik wilde altijd poliklinisch bevallen omdat de medische zorg, indien nodig, direct voorhanden is en je thuis geen "rotzooi" ervan hebt. Nu we in het ziekenhuis zijn geweest voor een voorlichtingsavond ben ik minder positief. De verloskamers hebben geen eigen douche en wc, maar die moet je delen met de kamer naast je. Hoe moet dat nou als je allebei tegelijk je pijnlijke weeen weg wil douchen of naar het toilet wil? Verder zag de verloskamer eruit als een oostblokkamer. Niet echt een warm en veilig nest. Slaapvriendje en ik zijn er nog niet uit, maar ik neig meer en meer naar een thuisbevalling.
Ik zou thuis beginnen en je kan dan nog altijd naar het ziekenhuis toch?
2) Borstvoeding of flesvoeding
In eerste instantie dacht ik aan borstvoeding, omdat dat volgens de BV maffia immers het beste is wat je je kindje kunt meegeven. Waarom moeten er dan extra vitaminen naast gegeven worden? Hier konden ze in het ziekenhuis geen duidelijk antwoord op geven. Verder staat het me tegen om te gaan kolven. Ik voel het op dit moment zo als een koe die gemelkt wordt. Zonder kolven wordt het delen van de voedingen onmogelijk en zou ik dus 24x7 paraat moeten staan voor de bv. Ik ben zelf groot geworden op flesvoeding en ook Slaapvriendje heeft nooit borstvoeding gehad. Ik ben me suf aan het lezen over de voors en tegens van beide soorten voedingen, maar ook hier ben ik nog niet uit.
Het kan toch wel hoor. Alleen is dan een voordeel van borstvoeding vervallen.quote:Op donderdag 23 november 2006 22:19 schreef renzell het volgende:
Als je eenmaal met flesvoeding begint, kun je niet meer switchen naar borstvoeding
Wij hebben de eerste maandag van december voorlichting in Almere (waar we kort geleden naar toe zijn verhuisd). Mijn vriendin wil echt niet thuis bevallen + nog niet alles is af in huis.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:16 schreef Ladybos het volgende:
Slaapmeisje, ik sluit me aan bij Renzell.. Hier was ik en Myrthe er niet meer geweest als ik niet toch naar het ziekenhuis was gegaan. Maar het Almeerse ziekenhuis is niet bepaald een aanrader zeg maardus wij zijn uitgeweken naar lelystad. Hilversum is ook een optie, je zit niet vast aan Almere ! Je kunt ook in een kraamhotel bevallen, dan heb je wel de sfeer van thuis maar toch de medici in de buurt.
Wat jij beschrijft is heel naar maar wel een incident natuurlijk, over het algemeen kan je er vanuit gaan dat er in het ziekenhuis sneller/adequater kan worden ingespeeld op een noodsituatie.quote:Op vrijdag 24 november 2006 07:38 schreef Babygirl het volgende:
*ff uit lurkstand komt*
Ik lees hier de bevallings verhalen met een goede afloop in het ziekenhuis. En dat is heel fijn natuurlijk (begrijp me asjeblieft niet verkeerd) Maar het kan ook anders gaan.
Ik ben ook bevallen in het ziekenhuis van mijn oudste zoon.
Met alle complicatie's die je zo ongeveer kan verzinnen. Onze zoon kwam levenloos ter wereld.....
Het is dat de kinderarts toevallig in het ziekehuis was voor een ander probleem geval en hij bij de voordeur terug geroepen kon worden anders had onze zoon het niet gered.
We hadden thuis net zo veel kanssen gehad als in het ziekenhuis.
Als de kinderarts uit zijn bed gebeld had moeten worden had het er helaas heel anders uitgezien.
In het ziekenhuis bevallen is fijn, maar zegt niks over de evt kansen van een kindje als je 's nachts bevalt. Nou was de bezettig bij ons wel heel erg slecht. Er liep 1 gyn met 2 verpleegkundige op een hele drukke nacht. Er zijn in die nacht 8!! kinderen geboren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |