abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43781890
Treed binnen maffe en minder maffe truthers,

drink wat thee met

Jomiranda

maak kennis met

Alienirage

en d'r lange afstandsvriendinnetje

Miralien

en last but not least..

kuttekopage

Wees welkom vreemden en bekenden

Stop allen wat in de pruttelpot,

en we aan de boel eens flink laten exploderen

en geef elkaar dan een dikke knuffel

ik hou van jullie jongens (incl het vrouwelijke geslacht natuurlijk)

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43781924
FIPO
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_43781953
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef nokwanda het volgende:
FIPO
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 14:41:27 #4
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43781955
Pfftt....haantje de voorste.

Heb me plicht gedaan voor het ouwehoer en ga nu maar weer es wat anders doen
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik denk idd dat dat beter is, anders voelt het alsof het plafond " op je rust"
Starseed zat ook al commentaar te leveren dat een gekleurd plafond niet goed is, want bijna niemand heeft het. Waar ik op reageer: "dat is voor mij al genoeg reden om het wel te doen en als het na afloop niet bevalt probeer ik gewoon wat anders".
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_43782067
die laatste pic...kuttekopmode die is best wel erg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43782087
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:44 schreef nokwanda het volgende:
die laatste pic...kuttekopmode die is best wel erg.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 14:45:46 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782105
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 14:53:11 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43782359
Ha ha ha maar ik snap het wel hoor
Ik heb het eindelijk door
Mirage gaat voor een Fokaward

Maar welke he, tja dat is de vraag.

Wel grappig gedaan trouwens die foto's.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 22 november 2006 @ 14:55:57 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782451
Inderdaad super gedaan die foto's!!!!
pi_43782482
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:45 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloos
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 november 2006 @ 14:59:58 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782590
Ik vind de eerste foto mooi gemaakt, alsof je hoofd open barst van het licht. Alsof je hoofd helemaal open barst
pi_43782715
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Werken zou je ook voor jezelf moeten doen in principe, werken omdat je graag doet werken. Niet kijken naar mensen die niet werken, kijken naar je eigen werk en blij zijn dat je zelf werk hebt.

Genoeg mensen zonder werk willen graag werken, niet iedereen maar genoeg mensen die hebben geen werk, krijgen amper kansen om zich te ontplooien op de arbeidsmarkt en ga zo door.

Werken zou een verrijking moeten zijn op je dagelijkse leven. Een aanvulling dus ook. Ook om vrije tijd te krijgen. Werk je niet dan heb je geen vrije tijd.
Ik ben harstikke blij dat ik werk heb. Alleen gaat er van het geld wat ik verdien wel ontzettend veel naar de staat. En als er een links kabinet komt wordt er straks nog meer geld bij de werkenden weggehaald om aan de sociaal zwakkeren te geven. Op zich niks mis mee maar je verhoogf daarmee wel de drempel om te gaan werken. Immers, thuisblijven levert je straks meer op en werken levert je straks minder op. Het verschil tussen een uitkering en een minimumloon is nu al enorm klein en het is eigenlijk niet de moeite om te gaan werken.

(geloof even uit mijn hoofd dat het 100 euro per maand bruto scheelt, en dat is dus 40 uur per week werken of thuis zitten)

Ik ben er helemaal vóór om mensen die niet KUNNEN werken te steunen. Mensen die ziek zijn, mensen met emotionele of psychische problemen. Prima, daar mag ook wel wat meer geld naartoe.

Ik ben falikant tégen het supporten van mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Dat moet echt bestreden worden.

Verder ben ik van mening (en dat is niet racistisch bedoeld) dat nederland vol genoeg is en dat het inburgeren van buitenlandse mensen op heel veel vlakken mislukt is.

Ik vind het daarom een goed plan wat bv Geert wilders heeft: grenzen voor een bepaalde tijd dicht en de allochtone bevolking die er NU is goed laten inburgeren.

Ik woon zelf in een buurt met heel veel culturen samen en ik zie dat het ook wel goed kán gaan. Dat moet je stimuleren. Niet, zoals wilders het noemt, dweilen met de kraan wagenwijd open (zoals bv de SP en PVDA willen doen).

Kinderen en gezin:

Ik vind het werkelijk van de zotte dat mensen zonder kinderen moeten bijdragen aan mensen mét kinderen. Je kiest er toch (in de meeste gevallen) zelf voor om kinderen te krijgen?
Dan moet je ook zelf zorgen voor de kosten van zo'n kind. Dat er kinderbijslag bestaat, goed.
Dat de kinderopvang gratis moet worden vind ik werkelijk te idioot voor woorden.
Als je financieel krap zit moet je gewoon niet aan kinderen beginnen, maar dat is mijn mening...

Verder: natuur en milieu.
Ik vind het werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat een partij als groenlinks tegen bv kernenergie is en nog erger. tegen uitbreiding van het wegennet. Dat staat echt haaks op de uitkomsten van luchtkwaliteitsonderzoeken. Files zijn én slecht voor de economie én slecht voor het milieu! en Mensen gaan de auto niet uit, dat zie je nu al. mensen hebben vaak geen keuzes.

En simplistische ideen zoals de SP en PVDA ze aan wil pakken (het verbreden van wegen... blabla, dat slaat nergens op) werken gewoon domweg niet.

Oplossingen van groenlinks, namelijk het investeren in het OV en niet in het wegennet werkt OOK niet. Waarom? omdat het OV geen alternatief is voor de auto. dat is het nooit geweest en dat zal het nooit worden.

Bovendien vind ik het beleid gewoon domweg verkeerd, je moet mensen juist verleiden om het OV te gaan gebruiken. Laten zien dat het een alternatief kan zijn, laten zien dat het goed werkt.

Wat groenlinks nu doet is simpelweg automobilisten pesten zodat ze een niet bestaand alternatief moeten gebruiken.

Wat Wilders en bv de VVD wil vind ik wel een goed plan. Gewoon in Allebei investeren en als je wil dat mensen het OV willen gebruiken moet je dát zo aantrekkelijk mogelijk maken. En als dan blijkt dat het OV geen alternatief is moet je ook niet gaan zaniken en investeren in bv alternatieve aandrijfmethodes voor auto's.

Ik ben die overheidsbemoeienis een beetje schijtzat.

Ik zie het heel simpel:

- Werk je, dan moet dat worden beloond
- Kun je niet werken, dan moet dat goed opgevangen worden
- Kun je wel werken, dan moet je werken, (of werken voor je uitkering)
- Investeren in alternatieve energie vind ik erg belangrijk (en helaas schieten de groene partijen hier echt te kort)
- zo min mogelijk overheidsbemoeienis op ALLE fronten (dus die HRA mag van mij ook per direct de deur uit)
- Mensen moeten weer hun EIGEN verantwoording durven en willen nemen en niet alles meer op vadertje staat afschuiven.

Aldus een ietwat rechts liberaal persoon

sorry dat het even duurde om in te tikken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43782742
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloos

en een FOK award neuh dank je...

ik zou nog liever een terechte permban oplopen
Sir Winston Churchill
pi_43782793
Men haalt die poen niet eens uit jouw kleine portomoneetje maar uit dat van mensen die de laatste jaren rijker en rijker zijn geworden en het niet eens echt missen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 november 2006 @ 15:08:11 #15
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43782846
Metro
Somt het bijna identiek op als wat ik in gedachten heb.
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:08:28 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43782853
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:

[..]

woensdag 22 november 2006 @ 15:11:43 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782986
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Metro2005 het volgende:

Knip
Kan me je frustratie wel voorstellen. Maar goed. Het zijn sowieso geen goede economische tijden. De economie ben je ook afhankelijk van.

Dan zeggen ze wel dat het beter gaat, maar volgens mij is het nog nooit goed gegaan met de economie.

Heb ook vaak het idee dat ze tegen de stroming inroeien. Maar sowieso is het niet je van het te noemen. Nergens.

Onduidelijk bericht hier Maar ik weet even niets te zeggen nu. Ze hebben een bepaald budget en daar moeten ze het mee doen, zou het budget 10 keer zo groot zijn dan zouden ze meer middelen kunnen aanwenden.

Daarom ga ik ook bijna zeggen dat ze roeien met de riemen die ze hebben. Wederom het geld dat roet in het eten gooit. Maar het is altijd geld dat zorgt voor beperkingen. Hoewel je wanneer je verstandig omgaat met geld, van alles kunt bereiken maar niet alles. Geld heb je nooit genoeg in de politiek.

Ze hebben geen onbeperkte middelen. Ik ben dan wel van mening dat ze alles zo efficient mogelijk moeten doen. Efficientie dus. Kostenbesparen en exact uitkienen welke acties ze moeten doen. Geen geld over de balk gooien, alles precies uitkienen zoals het hoort. Een juiste plan-matige aanpak op alle gebieden. Verstandig te werk gaan. Goede afwegen wat wel en niet nodig is. Rekening houden met iedereen maar dan bepaalde groepen iets meer aandacht schenken.

Salaris van werknemers omhoog ook, een verschil van 100 euro tussen thuis zitten of 40 uur werken is belachelijk.

En dan meteen de mensen die onterecht de hand ophouden laten werken, zodat de mensen die ongewild thuis zitten meer kunnen krijgen.

Gerechtigheid dus ook. Justice for all

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 15:19:14 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 15:12:39 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783025
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wil je ons verlaten

pi_43783095
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wil je ons verlaten

mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 15:17:41 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783213
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hier

You evil woman
pi_43783281
mooi decolette mirage
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:19:46 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43783282
Ik ben het op bijna alle punten wel met metro eens, alleen het gedeeltje over kinderen niet.
Kinderen zijn de toekomst en daar mag best in geinvesteerd worden, moeders met een uitkering MOETEN werken, hoe kun je ze verplichten te werken als de opvang zo vreselijk duur is?
Van kinderen kun je geen eliterecht maken, plus dat het vaak niet zo simpel ligt.
Mijn man en ik hebben er voor gekozen dat ik thuis zou blijven voor de kinderen, dat kunnen we behappen, het is soms erg krap, het water staat ons soms aan de lippen (zeker met alle bijkomende kosten van afgelopen jaren), maar we redden het, en we zijn blij dat we die beslissing hebben genomen.
Maar stel nu dat ik ons huwelijk stuk was gelopen?
Dan was ik in eerste instantie ook afhankelijk geweest van een uitkering, het is wel erg simpel om dan te zeggen dat ik dan maar geen kinderen had moeten nemen, situatie's kunnen veranderen.
Als mijn kinderen ouder zijn dragen ze straks ook hun steentje bij (hoop ik tenminste).
pi_43783290
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hier
Nou nee.. dat het ver over het randje is daar ben ik mij bewust van.

Het is meer dat eht mij interessant lijkt om het te doen en eens te kijken naar de chaos.
(chaos zal het teweeg brengen )
quote:
You evil woman
Je moest eens weten
Sir Winston Churchill
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:22:10 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43783363
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat
  woensdag 22 november 2006 @ 15:31:26 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783727
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:20 schreef Mirage het volgende:

Je moest eens weten
I love evil woman!!!!!

Even over uitkeringen, uitkeringen zijn dus echt geen vet-pot. Thuis zitten om een uitkering te trekken loont zich dus niet. Een uitkering kun je amper van leven. Maar het is nooit een vet-pot geweest. Sowieso niet. Ook niet als je wel werk hebt. Daarbij is thuis zitten zonder werk nogmaals niet fijn, het kan zwaarder zijn dan werken. Bij werken heb je tenminste een bepaald ritme. Zeker bij leuk werk en leuke collega's is het beter om te werken dan thuis te zitten. Ik vraag me vaak af waarom mensen niet willen werken, slechte ervaringen met werken??? Of zijn sommige mensen dus echt te lui om te werken of echt werk-schuw? Liever thuis zitten, het thuis zitten gewoon beter vinden dan in een werk-omgeving zijn? Ik denk dat het eerder aan slechte ervaringen ligt, dat ze nog nooit leuk werk hebben gehad.

Economische goede tijden, ze zeggen dat 1999 zo geweldig was. Maar ik vraag me sterk af hoe geweldig 1999 uberhaupt was. Geweldige economische tijden stel ik me wat anders bij voor, geweldige economische tijden zakken ook niet in na 4-5 jaar.

Geweldige economische tijden daarbij heb je niets te klagen als je werkt, en als je door omstandigheden onmogelijk kunt werken ook niet. Bij geweldige economische tijden krijg je 2 keer zoveel uitkering als je recht hebt daarop.

Bij geweldige economische tijden is er voor elk wat wils op gebied van werk. En bij geweldige economische tijden met een geweldige arbeidsmarkt kijken ze niet naar je papiertje. En als je dan een paar jaar thuis hebt gezeten kraken ze je niet af vanwege je gat op de CV.

Bij geweldige economische tijden heeft niemand wat te klagen in Nederland.

Maar goed, zoals ik al zei. Het zijn geen geweldige tijden en het zijn nooit geweldige tijden geweest. Ik vraag me dus ook af of het ooit geweldige tijden worden.

Dan zie je op tv dat ze verheugd zijn wanneer de beurs op 1 dag 3 procent stijgt, maar het zet geen zoden aan de dijk. Het aantal vacatures stijgt maar ondertussen blijft het nog steeds hetzelfde. Tis altijd de werkgever met de dikste vinger in de pap.

Het is altijd een klein select groepje mensen die het meeste verdienen, dan is dat natuurlijk door hun eigen inzet, maar soms verdienen mensen dus ook meer dan veel omdat ze gewoon......hoe pakken mensen het aan die ruim zitten. Meer dan ruim??? Een gouden idee? Besturen doen ze. Moet je talent hebben om een bestuurder te zijn? Of een plank voor je kop hebben? Bestuurders zijn nodig maar wat maakt een bestuurder een bestuurder? Wat maakt een goede bestuurder een goede bestuurder zodat een goede bestuurder terecht 200,000 euro netto of meer verdiend per jaar? Wat onderscheidt de mensen met een hoog salaris met de mensen die een lager salaris hebben? Talent? Inzet? Ondernemerschap? Of schijt aan anderen? Over lijken kunnen lopen?

Over de economie, ik vind dat we veels te afhankelijk zijn van de economie. Alles draait om de economie.

En nogmaals over uitkeringen, sommige zeggen wel eens van, mensen zijn vuile uitkerings-trekkers. Zoveel valt er niet te trekken bij een uitkering. Je kunt er echt niet 2 keer per jaar van op vakantie. Bij mensen die uitkering krijgen wordt vaak gedaan alsof die mensen slapend rijk worden. Terwijl het gewoon totaal geen vetpot is.

Als je 100 euro meer verdiend dan een uitkering bij 40 uur werken dan is er ook iets goed mis met de huidige economie. Belachelijk is het.

Als je bij 40 uur werken nog steeds belachelijk veel op je centen moet letten. Maar zo moeten veel mensen op de centen letten. Overdreven op de centen letten. Geld als beperking dus. Ik hoef echt geen 10,000 euro per maand. 2000 euro netto. Ieder mens 2000 euro netto, ongeacht wat je doet. En dan bij bepaalde gevallen meer dan 2000 euro netto. 2000 euro netto als laagste standaard, zo zou het moeten zijn bij een geweldige economie.
pi_43783854
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:11 schreef Dromenvanger het volgende:

Ze hebben geen onbeperkte middelen. Ik ben dan wel van mening dat ze alles zo efficient mogelijk moeten doen. Efficientie dus. Kostenbesparen en exact uitkienen welke acties ze moeten doen. Geen geld over de balk gooien, alles precies uitkienen zoals het hoort. Een juiste plan-matige aanpak op alle gebieden. Verstandig te werk gaan. Goede afwegen wat wel en niet nodig is. Rekening houden met iedereen maar dan bepaalde groepen iets meer aandacht schenken.
efficientie, precies datgene wat ons kabinet balkenende (ook enigszins rechts) en vvd de afgelopen jaren gedaan hebben waardoor nu de staatsschuld flink gekrompen is.

Mocht er nu een links kabinet komen dan gaat het volgens mij flink de verkeerde kant op met de economie. Al die mooie plannen als gratis OV ( ) , Gratis kinderopvang etc etc dat moet wel ergens van betaald worden!

2000 netto, dat haal ik niet hoor ik haal 1250 euro per maand binnen. (netto)

[ Bericht 7% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2006 15:42:12 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 15:35:38 #27
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_43783882
LO HA! jullie posten te snel... ik houd het niet meer bij!

leuk pics mir!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 22 november 2006 @ 15:39:57 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784041
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

efficientie, precies datgene wat ons kabinet balkenende (ook enigszins rechts) en vvd de afgelopen jaren gedaan hebben waardoor nu de staatsschuld flink gekrompen is.

Mocht er nu een links kabinet komen dan gaat het volgens mij flink de verkeerde kant op met de economie. Al die mooie plannen als gratis OV ( ) , Gratis kinderopvang etc etc dat moet wel ergens van betaald worden!
Het wordt betaald van geld dat er niet is. Lenen dus.

Maar goed, het geld dus weer. Altijd dat geld. Waarom zitten wij opgescheept met een systeem waar het draait om het geld??? De Romeinen betaalden al met geld. Ruilen is het dus ook jah, hebben ze me bij de eerste lessen in de economie geleerd. Ruilen in natura was het eerst, en toen kwam ruilen met geld.

Omdat er schaarste is ga je ruilen. Schaarste zorgt ervoor dat geld nodig is. Geen onbeperkte goederen. Daarom moet je betalen met geld. Zou er onbeperkt veel te krijgen zijn dan was geld niet eens nodig.

Daarom zou een kopieër-machine geen gekke uitvinding zijn. Je kopieërt alles in een mum van tijd. Je kopiert alle producten. Je gaat gratis kopieëren en je kunt gratis consumeren.

Hoef je tenminste niet meer voor je boodschappen te betalen. Diensten hou je over waar je voor moet dokken. Maar bespaar je 700 euro per maand op boodschappen dan heb je wel weer een mooi bedrag om mee op vakantie te gaan.

Wie weet ben ik te vroeg geboren. Maar wie weet krijg ik straks nog een leven, een leven in een goedkoper bestaan.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:40:12 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784048
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:

leuk pics mir!
Hallo Barra
pi_43784053
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:19 schreef senesta het volgende:
Ik ben het op bijna alle punten wel met metro eens, alleen het gedeeltje over kinderen niet.
Kinderen zijn de toekomst en daar mag best in geinvesteerd worden, moeders met een uitkering MOETEN werken, hoe kun je ze verplichten te werken als de opvang zo vreselijk duur is?
Van kinderen kun je geen eliterecht maken, plus dat het vaak niet zo simpel ligt.
Mijn man en ik hebben er voor gekozen dat ik thuis zou blijven voor de kinderen, dat kunnen we behappen, het is soms erg krap, het water staat ons soms aan de lippen (zeker met alle bijkomende kosten van afgelopen jaren), maar we redden het, en we zijn blij dat we die beslissing hebben genomen.
Maar stel nu dat ik ons huwelijk stuk was gelopen?
Dan was ik in eerste instantie ook afhankelijk geweest van een uitkering, het is wel erg simpel om dan te zeggen dat ik dan maar geen kinderen had moeten nemen, situatie's kunnen veranderen.
Als mijn kinderen ouder zijn dragen ze straks ook hun steentje bij (hoop ik tenminste).
Zorgen dat je meer overhoudt van je salaris (wat dus kan als je een wat rechtser kabinet kiest) en je kunt toe met 1 salaris (van de man bv). Of je gaat allebei parttime werken zodat 1 vd 2 thuis is.

Ben het met je eens dat situaties kunnen veranderen maar ben je het niet met mij eens dat het nogal kort door de bocht is om bv de kinderopvang maar helemaal gratis te maken?
Weet je hoe ontzettend veel geld dat de maatschappij kost?
Bovendien, als je in de bijstand zit ben je thuis en hoef je je kind ook niet naar de kinderopvang te doen. En de kinderbijslag blijft gewoon in stand bij alle partijen en daar ben ik ook helemaal voor. Ik vind het niet erg om wat subsidies te geven aan mensen met kinderen, ik ben er niet voor om hierin door te slaan.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:41:47 #31
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_43784115
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:40 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hallo Barra
Lo droom
stay frosty
  woensdag 22 november 2006 @ 15:41:48 #32
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784118
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar hoorde ik Balkenende over praten pas geleden op TV. Besparen in de zorg, de zorg anders indelen en uitvoeren. In Belgie schijnt het veel beter geregeld te zijn. In Belgie is de zorg veel goedkoper.

Wat ze in Belgie anders doen dat weet ik even niet te vermelden. Maar ze pakken het daar anders aan.

Zo kun je meer zaken anders aanpakken. Mensen in dienst nemen die de boel opnieuw gaan ordenen.

Alleen al de inrichting van een gebouw kan zorgen voor kosten-besparing.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:41:59 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784130
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Lo droom
Alles okey ???????

Hier gaat het wel zijn gangetje. Geestelijk gezien niets te klagen. Maar financieel gezien kan het beter zoals ik net liet zien.

Vraag me soms af waarom het ondertussen niet mogelijk is dat ieder mens modaal kan leven. En wat is modaal???? Niet overdreven uitgeven en zeker ook niet iedere cent moeten omdraaien. Eens onbezorgd 2 keer per jaar op vakantie omdat ieder mens een vakantie verdiend. Mensen verdienen vakantie in het leven.

Lees vaker in de krant van gezinnen die dus echt totaal geen geld hebben, mensen die de hele dag water drinken. Je kunt zeggen dat het beter is dan helemaal geen water maar het is toch de bedoeling dat je ieder jaar vooruit gaat als samenleving?

Waarom is het na 1999 weer achteruit gegaan. 1999 was een redelijke opleving en dan zakt het weer in. Het lijkt wel alsof het gemaakt is om te crashen allemaal.

Waarom geen constante groei ieder jaar? Ieder jaar 2 procent vooruit, 2 procent is genoeg. Zou het vanaf het begin ieder jaar met een rechte lijn 2 procent vooruit zijn gegaan dan zouden we nu in gouden tijden leven. Met een bescheiden groei vooruit iedere keer.

Lijkt soms alsof het allemaal te labiel voor woorden is. Het hele systeem dat te labiel voor woorden is. Niet alleen mensen die labiel kunnen zijn maar zeker het hele systeem van economie en maatschappij.

[ Bericht 64% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 15:48:30 ]
pi_43784315
quote:
[b]Op woensdag 22 november 2006 15:20 schreef
[..]

Je moest eens weten
Dat weet ik dan weer wel

ik was je hier net trouwens aan het spammen in de tent
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43784334
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:

leuk pics mir!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43784366
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Daar hoorde ik Balkenende over praten pas geleden op TV. Besparen in de zorg, de zorg anders indelen en uitvoeren. In Belgie schijnt het veel beter geregeld te zijn. In Belgie is de zorg veel goedkoper.

Wat ze in Belgie anders doen dat weet ik even niet te vermelden. Maar ze pakken het daar anders aan.

Zo kun je meer zaken anders aanpakken. Mensen in dienst nemen die de boel opnieuw gaan ordenen.

Alleen al de inrichting van een gebouw kan zorgen voor kosten-besparing.
Daar gaat het geld niet alleen maar naar het management
Een verzorger of arts is hier bijna de helft (!) van zijn tijd kwijt aan administratieve handelingen.
Dat is echt te belachelijk voor woorden.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:51:22 #37
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784497
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daar gaat het geld niet alleen maar naar het management
Een verzorger of arts is hier bijna de helft (!) van zijn tijd kwijt aan administratieve handelingen.
Dat is echt te belachelijk voor woorden.
Administratie regelen inderdaad, automatische administratie. Geen 100 keer invoeren van hetzelfde, een administratie die zichzelf bijhoudt.

Op mijn opleiding had ik work-flow management gehad, geen papieren bende meer, alles in het systeem. Maar weet niet hoe dat afgelopen is verder.

Management ook. 300,000 euro per jaar voor een bestuurder in de psychiatrie. En dan lopen er 10 van zulke mensen rond of zelfs meer. Besturen is ook vaak standaard, als je eenmaal weet hoe je beslissingen moet nemen dan is het echt geen beroep dat zoveel anders is dan een adminstratieve werknemer. En dan gezien het feit dat ze ook nog eens vaak de foute beslissingen nemen aan de top. Krijgen ze betaald voor fouten maken.
  woensdag 22 november 2006 @ 15:55:48 #38
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43784672
Stel je eens voor dat het vanaf 1980 stabiel gegroeid zou zijn allemaal. Dan neem ik even 1980 en niet 1900. Vanaf 1980 een groei van 2 procent per jaar. Reken dan eens uit waar we zouden zijn op dit moment. We zouden niets te klagen hebben.

Waarom groeit het niet stabiel?

Ik zei vroeger wel eens voor de gein, de economie en het hele systeem is ook manisch depressief en heeft last van stemmings-wisselingen.

Is het zo moeilijk om een consante groei te krijgen??? Ligt het eraan dat je te maken hebt met mensen die onvoorspelbare beslissingen nemen? Het hele klimaat dat heerst?

Het gaat altijd van boven naar beneden, altijd weer omhoog en omlaag. Een opleving en dan weer een recessie. Even een kleine opleving wat de gemoederen positief doet stemmen en daarna zakt het hele kaartenhuis in elkaar. Alsof er totaal geen fundamenten zijn waar op gebouwd wordt. Alsof het zo zwak is als een lammetje en dan is een lammetje zelfs sterk te beschouwen vergeleken met waar wij leefbaar in zijn.

Ik vraag me dus ook af of het wel juist is opgezet allemaal, of ze niet beter helemaal opnieuw kunnen beginnen. Helemaal opnieuw beginnen is moeilijk. Mensen hechten zich vast aan een bestaande manier.

Over die constante groei van 2 procent per jaar, ik denk dat er niet meer inzit. Maar dat kan komen omdat de boel niet in de juiste banen wordt geleidt. Dat de kennis nog niet aanwezig is om de boel 2 procent per jaar te laten groeien. Je hebt overal een wild-was aan mensen die beslissingen nemen en er is overal een andere manier van aanpak.

Mensen werken door elkaar heen en werken elkaar tegen. Overal verschillende manieren waarom gehandeld wordt en ga zo door.

En dan heb je nog bepaalde wetten. Dat je na een bepaalde stijging altijd een daling krijgt Aangetoonde wetten zijn dat dus. Na een bepaalde stijging komt altijd weer een daling. En na een opleving komt een depressie.

Waarom waarom waarom

Waarom niet stabiel recht vooruit

Waarom zo moeilijk?

[ Bericht 19% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 16:01:00 ]
pi_43784713
hier is het !!!!!!

hier moet ik zijn met m'n gekheid !!!!!!

zwoesj bliep
Werewolf
pi_43784800
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Alles okey ???????

Hier gaat het wel zijn gangetje. Geestelijk gezien niets te klagen. Maar financieel gezien kan het beter zoals ik net liet zien.

Vraag me soms af waarom het ondertussen niet mogelijk is dat ieder mens modaal kan leven. En wat is modaal???? Niet overdreven uitgeven en zeker ook niet iedere cent moeten omdraaien. Eens onbezorgd 2 keer per jaar op vakantie omdat ieder mens een vakantie verdiend. Mensen verdienen vakantie in het leven.

Lees vaker in de krant van gezinnen die dus echt totaal geen geld hebben, mensen die de hele dag water drinken. Je kunt zeggen dat het beter is dan helemaal geen water maar het is toch de bedoeling dat je ieder jaar vooruit gaat als samenleving?

Waarom is het na 1999 weer achteruit gegaan. 1999 was een redelijke opleving en dan zakt het weer in. Het lijkt wel alsof het gemaakt is om te crashen allemaal.

Waarom geen constante groei ieder jaar? Ieder jaar 2 procent vooruit, 2 procent is genoeg. Zou het vanaf het begin ieder jaar met een rechte lijn 2 procent vooruit zijn gegaan dan zouden we nu in gouden tijden leven. Met een bescheiden groei vooruit iedere keer.

Lijkt soms alsof het allemaal te labiel voor woorden is. Het hele systeem dat te labiel voor woorden is. Niet alleen mensen die labiel kunnen zijn maar zeker het hele systeem van economie en maatschappij.
Jij zegt hier zo ongeveer dat vakantie een grondrecht is. vakantie is een extreme vorm van luxe!
En dat is een beetje het hele probleem van de huidige samenleving.
Er móet zoveel geconsumeerd worden omdat je anders anders bent dan anderen (lekkere zin )
Je móet een grote televisie, je móet een auto (liefst 2 want dat hebben de buren ook), je móet altijd 40 soorten frisdrank in huis hebben. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wanneer beseffen we nou eens dat dat allemaal een vorm van enorme luxe is!
Het is toch harstikke chique dat iemand die in de bijstand zit een televisie heeft?
Als mensen in Afrika dat horen komen ze hier toch massaal kijken of het waar is?

Zalm zei het al en ik deel die mening wel: armoede is relatief.
vroeger (jaar of 40 geleden) gingen mensen helemaal niet op vakantie. En nu is het ineens ondenkbaar dat je niet op vakantie gaat?

Ik zeg niet dat het leven makkelijk is als je bv kinderen hebt, dat hoor je mij echt niet zeggen maar bekijk het ook eens vanuit een ander perspectief. Relativeer het eens. We hebben het hier in NL niet slecht. Echt niet. Misschien alleen minder goed dan 5 jaar geleden, en een stap terug doen is schijnbaar erg moeilijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2006 16:04:18 ]
pi_43784932
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Stel je eens voor dat het vanaf 1980 stabiel gegroeid zou zijn allemaal. Dan neem ik even 1980 en niet 1900. Vanaf 1980 een groei van 2 procent per jaar. Reken dan eens uit waar we zouden zijn op dit moment. We zouden niets te klagen hebben.

Waarom groeit het niet stabiel?

Ik zei vroeger wel eens voor de gein, de economie en het hele systeem is ook manisch depressief en heeft last van stemmings-wisselingen.

Is het zo moeilijk om een consante groei te krijgen??? Ligt het eraan dat je te maken hebt met mensen die onvoorspelbare beslissingen nemen? Het hele klimaat dat heerst?

Het gaat altijd van boven naar beneden, altijd weer omhoog en omlaag. Een opleving en dan weer een recessie. Even een kleine opleving wat de gemoederen positief doet stemmen en daarna zakt het hele kaartenhuis in elkaar. Alsof er totaal geen fundamenten zijn waar op gebouwd wordt. Alsof het zo zwak is als een lammetje en dan is een lammetje zelfs sterk te beschouwen vergeleken met waar wij leefbaar in zijn.

Ik vraag me dus ook af of het wel juist is opgezet allemaal, of ze niet beter helemaal opnieuw kunnen beginnen. Helemaal opnieuw beginnen is moeilijk. Mensen hechten zich vast aan een bestaande manier.
stabiele groei kan niet, een economie heeft altijd een conjunctuurbeweging (golfbeweging) omdat je nou eenmaal afhankelijk bent van een wereldeconomie. En die economie wordt beinvloed door oorlogen, tekorten op bv de oliemarkt, rampen (denk maar aan een paar orkanen die boorplatformen weggevaagd hebben) enz enz.
Dat voorkom je nooit helemaal. Overigens wordt die 2% groei wel vaak gehaald hoor, alleen is het de ene keer 0,2% groei en de volgende keer 5%. Gemiddeld genomen groeit de economie altijd. De golfbeweging vindt dan ook plaats rondom een licht stijgende lijn.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:04:13 #42
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43785015
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Jij zegt hier zo ongeveer dat vakantie een grondrecht is. vakantie is een extreme vorm van luxe!
En dat is een beetje het hele probleem van de huide samenleving.
Er móet zoveel geconsumeerd worden omdat je anders anders bent dan anderen (lekkere zin )
Je móet een grote televisie, je móet een auto (liefst 2 want dat hebben de buren ook), je móet altijd 40 soorten frisdrank in huis hebben. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wanneer beseffen we nou eens dat dat allemaal een vorm van enorme luxe is!
Het is toch harstikke chique dat iemand die in de bijstand zit een televisie heeft?
Als mensen in Afrika dat horen komen ze hier toch massaal kijken of het waar is?

Zalm zei het al en ik deel die mening wel: armoede is relatief.
vroeger (jaar of 40 geleden) gingen mensen helemaal niet op vakantie. En nu is het ineens ondenkbaar dat je niet op vakantie gaat?

Ik zeg niet dat het leven makkelijk is als je bv kinderen hebt, dat hoor je mij echt niet zeggen maar bekijk het ook eens vanuit een ander perspectief. Relativeer het eens. We hebben het hier in NL niet slecht. Echt niet. Misschien alleen minder goed dan 5 jaar geleden, en een stap terug doen is schijnbaar erg moeilijk.
Mag ik dan vragen waarom jij meer wilt verdienen dan een uitkering? Je zegt dat we te luxe leven en je wilt wel meer geld in het laadje krijgen.

Dan zou ik eerder verwachten dat je zou zeggen dat je niet meer wilt verdienen dan een uitkering.

Of wil je meer verdienen dan een uitkering omdat je die ene met die uitkering dat geld niet gunt? Dat het een principe kwestie is dat een uitkering lager moet zijn dan een inkomen?

Ik vind op vakantie gaan niet vallen als extreme luxe. Een keer eens wat anders zien van de wereld kan geen kwaad. Je kunt wel altijd hele lage eisen stellen maar je kunt ook eens zeggen dat je na al die eeuwen eens verwacht dat het wereldwijd wat luxer is.

En dan verwacht ik dus zeker geen 20,000 euro per maand.

Je hele leven binnen 4 muren leven, dat gaat ook vervelen. Dat is dus ook de reden dat ik wil werken, ik ga werken om geld te verdienen. Ik zal echt niet alleen maar werken uit hobby.

Werken om te leven en leuke dingen te doen. Leuke dingen doen hoort bij het leven.

Als ik ga beweren dat ik teveel luxe heb dan hou ik mezelf voor de gek. Ik beweer het af en toe dus wel een keer, maar in principe zou ik een reis van 3 weken niet afslaan. Sparen kan natuurlijk. Maar goed. Ik wil dan snel sparen.

Ik kan natuurlijk schijnheilig gaan zeggen dat ik niet geef om luxe ( ik zeg niet dat jij schijnheilig bent, ik zeg dat ik zelf niet zo ga doen nu) maar ik geef wel degelijk om een bescheiden hoeveelheid luxe.

Ik kan mijn wensen zo aanpassen dat ik de hele dag water ga drinken, maar daarmee doe ik mezelf te kort.

Jezelf een keer verwennen kan geen kwaad in het leven. Dat doe jij ook als je een auto koopt. Daarom zeg ik dat 2000 euro netto voor ieder mens redelijk is na al die eeuwen dat we hier rondlopen. Het lijkt soms van de meters niet op te schieten.

Over nog eens 2000 jaar is het slechter geworden misschien, dat wilt zeggen dat de mens niet intelligent is. Zou de mens intelligent zijn dan zouden ze wat weten te verzinnen op die conjunctuur-schommelingen. Lijkt wel alsof de mens niet leert van het verleden, en dan heb ik het over de hele mensheid waar je toch van mag verwachten dat er slimmerikken rondlopen. Genoeg slimmerikken met een herseninhoud waar je mee in staat bent tot rekenen en denken en schrijven en praten.

Dat de computer bestaat is al een wonder boven wonder

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 16:09:21 ]
pi_43785250
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Mag ik dan vragen waarom jij meer wilt verdienen dan een uitkering? Je zegt dat we te luxe leven en je wilt wel meer geld in het laadje krijgen.
Omdat degene met een uitkering niks doet voor zijn geld en degene die werkt wel misschien?

Of wil je meer verdienen dan een uitkering omdat je die ene met die uitkering dat geld niet gunt? Dat het een principe kwestie is dat een uitkering lager moet zijn dan een inkomen?

Dat heeft niks met gunnen te maken, dat heeft alles met werken te maken.
Uitzondering is zoals ik al zei als je niet kúnt werken, dan gun ik mensen heus wel meer dan de uitkering die ze nu ontvangen (bv zelfde als minimumsalaris of zoveel % van laatste loon)

Ik vind op vakantie gaan niet vallen als extreme luxe. Een keer eens wat anders zien van de wereld kan geen kwaad. Je kunt wel altijd hele lage eisen stellen maar je kunt ook eens zeggen dat je na al die eeuwen eens verwacht dat het wereldwijd wat luxer is.

Deze opmerking bewijst maar weer eens hoe verwend we in Nederland zijn.
Hoeveel landen in de wereld zijn er denk je waar mensen elk jaar 1,2 of 3 keer op vakantie kunnen?
Ik denk dat je die op 1 hand kunt tellen.

Je hele leven binnen 4 muren leven, dat gaat ook vervelen. Dat is dus ook de reden dat ik wil werken, ik ga werken om geld te verdienen. Ik zal echt niet alleen maar werken uit hobby.

Kijk, zie je wel dat het hebben van een lage uitkering effect heeft? Je geeft nu zelf al het antwoord.
Jij wilt op vakantie, je wilt daar geld voor DUS ga je werken

Werken om te leven en leuke dingen te doen. Leuke dingen doen hoort bij het leven.

Zo mag ik het horen

Bijstand om te overleven
Werken om leuke dingen te kunnen doen naast het overleven.

en droom, moet je eens kijken hoe mensen pak em beet 100 jaar geleden leefden en hoe we nu leven.
Vindt je dan nog steeds dat we er niet op vooruit zijn gegaan?

Nog geen 30 jaar geleden had nog bijna niemand een auto, was tv nog luxe en bestonden er nog nog geen mobieltjes en internetverbindingen. Dvd spelers en home cinemasets waren ondenkbaar.

Als ik zie hoeveel materiele zaken men tegenwoordig heeft t.o.v. toen ik klein was (en zó oud ben ik niet!) dan gaat de welvaart echt met sprongen vooruit. Helaas gaat het klagen om meer ook steeds harder vooruit.

[ Bericht 13% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2006 16:19:09 ]
pi_43785376
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:46 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat weet ik dan weer wel

ik was je hier net trouwens aan het spammen in de tent

Hoe wie wat en waar ?
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 16:13:48 #45
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_43785404
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:47 schreef nokwanda het volgende:

[..]

stay frosty
pi_43785471
welkom

Barra
Sir Winston Churchill
pi_43785481
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:13 schreef Mirage het volgende:

[..]

Hoe wie wat en waar ?
Hier op mijn werk bij een van de dames. We hadden het al eerder over je gehad natuurlijk. En nou kon ik even je fotoboek laten zien over wie we het nou hadden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43785577
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:15 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hier op mijn werk bij een van de dames. We hadden het al eerder over je gehad natuurlijk. En nou kon ik even je fotoboek laten zien over wie we het nou hadden.
ik schrok al,

er maalden allerlei pics door mijn gedachten..

wat zou ze laten zien.. kuttekop ? de coentunnel ? alienirage ?

maar gelukkig de beschaafde varianten in mijn fotoboek

pview
Sir Winston Churchill
pi_43785616
ow, de door jou genoemde ook hoor
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43785649
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:18 schreef nokwanda het volgende:
ow, de door jou genoemde ook hoor
op je werk ??

Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 16:21:50 #51
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43785774
Als ik naar mijn behoeften-patroon kijk dan vergelijk ik mezelf dus niet met anderen, ik vergelijk mezelf ook niet met andere landen omdat mijn ouders me vaak verteld hebben dat je je niet met anderen moet vergelijken in het leven. Ik kijk wel naar anderen en zie dat het niet in orde is hoe het allemaal is. Maar ik ga niet vergelijken met anderen, ik kijk naar de situatie van anderen maar ik leg geen verband met mijn eigen situatie omdat ik er niets mee opschiet. Met mijn eigen leven bezig zijn dus wel. En dan zeker niet egocentrisch omdat ik zeker aandacht schenk aan anderen. Vandaar ook mijn sponsoring aan het goede doel op fok!, omdat ik kijk naar de situatie en meeleef. Maar vergelijken is het niet, zeker niet vergelijken om beter van te worden, een slechte situatie nemen om zelf beter te voelen, af en toe deed ik dat wel eens in zware depressie.

Ik vind het wel zeer triest dat er extreme armoede heerst in de wereld en dat is ook een gebrek aan kunde en kennis en vooral aan samenwerking. Op deze wereld werkt ieder voorzich, ook landen werken voor zich, mensen werken voor zich, ondernemingen werken voor zich. Iedereen heeft een andere handelswijze waarbij het vaak een foute handelswijze is.

Als er op deze wereld meer zou worden samengewerkt op politiek en economisch vlak, dan zou je veel meer kunnen bereiken, veel handen maken licht werk, en veel hersens zorgen voor veel oplossingen.

Als ik me vergelijk met een kind dat 10 KM moet lopen voor water dan schiet ik daar dus niets mee op, het kan verzachtend werken als ik me slecht voel door te relativeren. Maar mag ik niet op vakantie omdat deze wereld ziek is?

Moet ik mijn hele leven aanpassen omdat de wereld na miljoenen jaren nog niet in staat is tot eerlijke welvaart?

En dan ligt het probleem bij samenwerken dus. Je kunt gaan zeggen dat ik niet samenwerk omdat ik op vakantie wil 2 keer per jaar het liefst 5 weken lang. Maar ik denk wel samen na over oplossingen en aan het probleem van armoede.

En dat is gewoon gebrek aan kennis, ze noemen het niet voor niets kennis-economie, hoewel ik twijfel aan de hoeveelheid kennis die nu voorhanden is. Lijkt wel alsof ze altijd doorgaan op dezelfde manier.

Oorlog voeren, ook nog steeds aan de orde. De meest belachelijke reden waarom ze oorlog voeren, en dan twijfel ik dus wel eens aan het verstand. Dan kom ik er wel eens achter dat verstand in bepaalde gevallen helemaal niet met de jaren hoeft te groeien. Soms denk ik wel eens dat het verstand gedurende de jaren aan het afnemen is. Alsof mensen dommer worden inplaats van slimmer.

Samenwerken dus, landen die het hoofd samen voegen, iedereen die samen gaat werken voor oplossingen. Niet ieder voor zich, wat je ook ziet in de Nederlandse maatschappij. Als ik over straat loop dan zie ik vaak mensen lopen die overkomen alsof ze alleen maar voor zichzelf leven.

Heb een keer een gesprek gehad met iemand uit het buitenland en die vond dat het meest irritante aan de Nederlandse maatschappij, mensen kijken alleen naar zichzelf.

En dan nogmaals, ik kan overkomen dat ik ook naar mezelf kijk als ik zeg dat ik mijn behoeften niet doe afstemmen op een 3e wereldland. Maar ik zeg wel dat het gewoon triest is dat het zolang moet duren allemaal.

Ik raak soms ongeduldig van alles. Het schiet niet op. Jaren en eeuwen gaan voorbij en de situatie lijkt amper te veranderen, wat is dan nodig voor a big change?

Of zijn we gedoemd om op deze manier door te leven?

En nogmaals gezegd, ik verlang geen inkomen van 20,000 euro.

Ik hoef geen jacht en 10 huizen, omdat ook teveel welvaart kan zorgen voor minder welzijn omdat je op een gegeven moment steeds minder tevreden bent met iets nieuws.

Ik vraag me dus af waarom het niet voor ieder mens een goed bestaan kan zijn, ik zie dan in dat we zolang aanwezig zijn als mensheid.

Stel ze zijn in jaar 0 begonnen met bouwen, dan mag je toch verwachten dat ze in 2006 al ver gevorderd zijn met alles? Dan is het probleem dat ze niet genoeg bouwen, ze breken meer af dan ze bouwen. En als ze bouwen dan bouwen ze wat fouts op.

Armoede is relatief even, het heeft zeker te maken met wat je wenst in het leven. Of je A-merken of B-merken koopt. Mij boeit het niet of het een A-merk of B-merk is. Ik kijk naar andere zaken. Maar als ik zie dat de rekeningen al een boel geld opeisen dan begin ik me achter de oren te krabben. Alleen al de vaste verplichtingen waardoor je steeds minder overhoudt.

Maar goed, ik ga positief denken. Ik zou wel willen werken in de ontwikkelings-samenwerking. Proberen samen te werken dus. Proberen om partijen bij elkaar te krijgen. Zo'n werk zou me voldoening kunnen geven, maar dan wil ik wel profijt zien van wat ik doe in het werk. Niet werken en niet zien dat je gewerkt hebt.

Genoeg werk waarbij je niet ziet dat je werkt. Werk waarbij je iets kunt afronden.

Ik zou dat ontwikkelingswerk in een leuke werkomgeving willen werken.

En dat loopt dus niet synchroom aan mijn wensen van 2000 euro, hoewel ik het heb over de toekomst. Ieder mens op aarde 2000 euro. Dat had allang zo moeten zijn.

Of 1000 euro en lage prijzen. Of 400 euro en lage prijzen.

Of 0 euro en geen prijzen

[ Bericht 10% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 16:30:32 ]
pi_43785787
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

op je werk ??

oooowwww, DIE coentunnel...nee, dat niet. Alleen de alienserie en de kuttekopdubbelecoentunnel
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43785862
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

op je werk ??

Juist op mijn werk is zoiets niet shockerend
Ja...wel....ik zou er de arme heren hier niet mee op willen zadelen. Die kijken dan heel vies en wenden geschokt hun blik af
Maar bij de dames doe je het wel goed hier.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43785893
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Juist op mijn werk is zoiets niet shockerend
Ja...wel....ik zou er de arme heren hier niet mee op willen zadelen. Die kijken dan heel vies en wenden geschokt hun blik af
Maar bij de dames doe je het wel goed hier.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 16:25:57 #55
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43785962
Vakantie....zooooo saaaiiiiii
Heb zo'n beetje alles gedaan wat ik wilde doen. Moet nog iets vinden om te doen tot zondag ochtend.
pi_43785998
Mirage, hoe heb je die foto's gedaan?
Werewolf
pi_43786045
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:27 schreef sararaats het volgende:
Mirage, hoe heb je die foto's gedaan?
met m'n mac.. photobooth, vissenoog/uitrekken en dat soort dingen..

was even flauw, melig en opdstandig
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 16:32:30 #58
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43786237
Opstandig

Zullen we een opstand beginnen? Ik wil in opstand komen tegen......tegen......de traagheid van de ontwikkeling.

Ik wil iedere dag ontwikkelingen zien in het nieuws, iedere dag wil ik op teletekst pagina 101 nieuwe mooie ontwikkelingen zien. Verse ontwikkelingen waarbij alles perfect geregeld wordt.

Ik wil positieve berichten lezen in het nieuws!!!!

Hoe kun je opstandig worden tegen slechte berichten?

Kun je positieve ontwikkelingen boosten? Door bijvoorbeeld te focussen. Focussen op de hele wereld, je focussed je op de wereld met een team, en je zorgt dat de positieve ontwikkelingen vanzelf naar voren komen door die focus. Niet helemaal vanzelf maar doordat je kracht zet achter de positieve ontwikkeling.
  woensdag 22 november 2006 @ 16:33:25 #59
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43786276
OPSTAND!!!
  woensdag 22 november 2006 @ 16:33:50 #60
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43786300
Arghhhhhhhhh!!!!!!!!!!

A rage!!!!!!!

A new movement!!!!!
  woensdag 22 november 2006 @ 16:34:56 #61
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43786351
Arggghhhh me matey

woensdag 22 november 2006 @ 16:36:04 #62
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43786392
Let's build an army!!!!

Argggggg.

Pirates of the Universe!!!!!!
  woensdag 22 november 2006 @ 16:37:56 #63
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43786473
* Ashavan gaapt en verveelt zich en heeft geen idee wat te gaan doen
* Ashavan maakt vervolgens een notitie om niet langer dan 1 week vakanties op te nemen aangezien 2 weken te lang en te saai is.

Een weekje Engeland en weekje Parijs was overigens ook lang genoeg.
pi_43786505
@ droom,

Het is inderdaad niet eerlijk verdeeld in de wereld dat ben ik helemaal met je eens.

Vergeet niet dat nederland ook een hoop geld geeft aan ontwikkelingssamenwerking. Al vraag ik me zeer regelmatig af of al dat geld wel goed besteed wordt . Daar moet eens kritisch naar gekeken worden. Meer geld is lang niet altijd de oplossing.

Bovendien is het erg lastig om landen te helpen die overlopen van corruptieschandalen en een leger wat een eigen willetje heeft. op die manier bereik je de bevoling nooit. Hoezeer je ook je best doet.

Triest dat het zo loopt helaas
pi_43786507
Jaaaaaaaa !!!

Laten we onze handen ineen slaan en chaos creeeren !
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 16:43:35 #66
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43786725
Chaos is goed
  woensdag 22 november 2006 @ 16:43:36 #67
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43786727
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:38 schreef Metro2005 het volgende:
@ droom,

Het is inderdaad niet eerlijk verdeeld in de wereld dat ben ik helemaal met je eens.

Vergeet niet dat nederland ook een hoop geld geeft aan ontwikkelingssamenwerking. Al vraag ik me zeer regelmatig af of al dat geld wel goed besteed wordt . Daar moet eens kritisch naar gekeken worden. Meer geld is lang niet altijd de oplossing.

Bovendien is het erg lastig om landen te helpen die overlopen van corruptieschandalen en een leger wat een eigen willetje heeft. op die manier bereik je de bevoling nooit. Hoezeer je ook je best doet.

Triest dat het zo loopt helaas
Daarom zeg ik dat het allemaal door elkaar loopt, wil je ergens hulp verlenen dan krijg je weer te maken met zaken die tegenwerken, en zo werkt altijd wel wat tegen. Het gaat niet lekker vlot. Altijd weerstand en tegenstand. Ik zei vroeger vaker dat je tegenstand nodig hebt om een voorwaartse beweging te kunnen maken maar dat is denk ik niet altijd het geval.

Alles open en bereikbaar, alles vrij toegankelijk. Overal wordt meegewerkt aan een wereld-wijde oplossing. Meer rekening houden met. Een gezamelijke manier van aanpak maar dat gaat nooit gebeuren.

Een leger met een eigen wil heb je inderdaad, en binnen het leger militairen met een eigen wil. Net zoals je binnen bedrijven mensen hebt die totaal niet bezig zijn met de manier waarop het bedrijf werkt. Of het bedrijf zelf heeft geen duidelijke richtlijnen.

Alles loopt door elkaar, alles loopt in de soep.

CHAOS!!!!!

Maar dat willen we toch??? We willen toch chaos???

Dus waarom zou ik zeuren, deze wereld heeft chaos in zich, dat is toch mooi of niet? Alleen moet het misschien zoveel chaos worden totdat niemand meer weet wat ze moeten doen. Iedereen zakt onderuit en alleen de mensen die in de chaos weten te gedijen die zullen overleven.

Arghhhh arghhhh arghhhhhh.

De stoplichten werken wereld-wijd niet meer. Groen=Rood en Rood= Groen.

De dag wordt nacht en de nacht wordt dag. Alle klokken ter wereld slaan door, ze verplaatsen zich per seconde in 1 uur. De tijd gaat sneller en sneller, we worden getransformeerd naar buitengewone mensen en we gaan sneller dan snel.

De dag is voorbij in 1 seconde.

We worden niet ouder maar gaan wel richting de toekomst.

Arggg argg arggggh

Alles gaat tollen, de realiteit wordt vervormd, alles gaat draaien en tollen en we gaan in de achtbaan, we verplaatsen ons door tijd en ruimte en de hele realiteit verdwijnt, we komen terecht in...we komen terecht in....we komen terecht in de wildernis.

We zijn weer terug bij af.

Welke kant moet je kiezen, welke kant ga je op???? Het maakt niet uit, iedere weg leidt tot een verdwaling in de wildernis. Dit doolhof is niet uit te komen.

Opgesloten in de hel!!!!!!!

Het rad van verdwaling gaat draaien, het gaat tollen in alle richtingen, we worden meegesleurd naar een onbekende plek en tijd, we worden aan ons lot overgelaten, geen Goden en regeringen die ons helpen in het zoeken. We worden gedropped, dit is de ultieme dropping.

Geen bemoeienissen meer, geen hulp.

Het is nu ieder voor zich en wie het eerst komt die het eerst maalt.

De uitgang ....de uitgang. Maar er is nogmaals geen uitgang.

Het is niet hopeloos verloren zijn in dit nieuwe bestaan.

We zijn vrij

We zijn vrij en verlost

We zijn verlost van de overheid en van onze werkgevers, we zijn verlost van onze rekeningen, we zijn verlost van het geld. We zijn verlost van 7 dagen in een week, we zijn verlost van het ritme van de dagen en seizoenen en jaren. We zijn verlost van alles dat stond voor structuur en orde.

We zijn geboren!!! We zijn opnieuw geboren als oer-mensen. Maar we zijn meer dan oer-mensen, we zijn veel meer. Dit is een bestaan waar je kunt opnieuw beginnen. Hier kun je bouwen, hier kun je met een schone lei beginnen. Hier kun je zelf kiezen voor orde of niet. En willen we orde?????

Nee we willen geen orde!!!!!

We willen chaos!!!!!!!

Welcome to the jungle!!!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 16:55:43 ]
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 16:43:51 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43786741
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:40 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zorgen dat je meer overhoudt van je salaris (wat dus kan als je een wat rechtser kabinet kiest) en je kunt toe met 1 salaris (van de man bv). Of je gaat allebei parttime werken zodat 1 vd 2 thuis is.

Ben het met je eens dat situaties kunnen veranderen maar ben je het niet met mij eens dat het nogal kort door de bocht is om bv de kinderopvang maar helemaal gratis te maken?
Weet je hoe ontzettend veel geld dat de maatschappij kost?
Bovendien, als je in de bijstand zit ben je thuis en hoef je je kind ook niet naar de kinderopvang te doen. En de kinderbijslag blijft gewoon in stand bij alle partijen en daar ben ik ook helemaal voor. Ik vind het niet erg om wat subsidies te geven aan mensen met kinderen, ik ben er niet voor om hierin door te slaan.
We leven nu ook van één salaris, dat van mijn man.
Ik heb na de basisschool geen afgeronde opleiding, mijn moeder is hertrouwd met een man die maar één missie had en dat was mij de deur uitkrijgen en met mijn moeder en zijn kinderen een gezinnetje vormen.
Ik was dus erg vroeg de deur uit en heb altijd gewerkt om mijn hoofd boven water te houden, ik probeer niet zielig te doen hoor, ik probeer alleen uit te leggen waarom we niet voor gecombineerd werken hebben gekozen.
Ik zou op zich ook wel willen werken maar dat zet gewoon niet veel zoden aan de dijk.

Helemaal gratis zou voor mij niet hoeven, in ieder geval niet voor iedereen, volgens mij is het nu betalen naar inkomen en ik denk dat dat geen verkeerd systeem is.
Al mag het wel iets minder vind ik, mensen met een uitkering betalen helemaal niets voor peuterspeelzaal en ik moet mijn dochter van psz halen omdat het te duur is voor ons

Ik vind alleen wel dat als je mensen verplicht om te gaan werken, je ook moet zorgen dat er betaalbare opvang is.
pi_43787052
quote:
Op woensdag 22 november 2006 16:43 schreef senesta het volgende:

[..]

We leven nu ook van één salaris, dat van mijn man.
Ik heb na de basisschool geen afgeronde opleiding, mijn moeder is hertrouwd met een man die maar één missie had en dat was mij de deur uitkrijgen en met mijn moeder en zijn kinderen een gezinnetje vormen.
Ik was dus erg vroeg de deur uit en heb altijd gewerkt om mijn hoofd boven water te houden, ik probeer niet zielig te doen hoor, ik probeer alleen uit te leggen waarom we niet voor gecombineerd werken hebben gekozen.
Ik zou op zich ook wel willen werken maar dat zet gewoon niet veel zoden aan de dijk.

Helemaal gratis zou voor mij niet hoeven, in ieder geval niet voor iedereen, volgens mij is het nu betalen naar inkomen en ik denk dat dat geen verkeerd systeem is.
Al mag het wel iets minder vind ik, mensen met een uitkering betalen helemaal niets voor peuterspeelzaal en ik moet mijn dochter van psz halen omdat het te duur is voor ons

Ik vind alleen wel dat als je mensen verplicht om te gaan werken, je ook moet zorgen dat er betaalbare opvang is.
Ik vind, nee ik WEET dat de overheid ook op andere manieren de opvang goedkoper kan maken.

Er is nu op (even uit mijn hoofd) 6 kinderen 1 leidster nodig. (eis vd overheid)
Waarom maak je daar niet op 12 kinderen 1 leidster van? dan halveer je al effectief de personeelskosten per kind (en dat is zomaar 3000 euro per maand wat je kwijt bent aan een opvangleidster)
Als je even gaat rekenen: 3000 / 6 is al 500 euro per kind per maand wat je kwijt bent. Dan moet je nog allerlei voorzieningen verplicht hebben (van de overheid opgelegd), je moet je huur betalen, je GEB etc etc.
Zo winstgevend is kinderopvang niet eens als je alles bij elkaar gaat bekijken, maar duur is het wel!
En dat is, hoe krom ook, de schuld van de overheid zelf door wildgroei aan regels en eisen die opgelegd worden aan de kinderopvang.

Mijn tante heeft zelf een kinderdagverblijf dus ik weet wel wat van de enorme hoeveelheid eisen en wetten die er de afgelopen 10 jaar ongeveer zijn doorgedrukt.

Als je dáár nou eens naar gaat kijken als overheid ipv met mooie woorden proberen het goedkoper te krijgen over de rug van de belastingbetaler dan is het een win win situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')