quote:Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef nokwanda het volgende:
FIPO
Starseed zat ook al commentaar te leveren dat een gekleurd plafond niet goed is, want bijna niemand heeft het. Waar ik op reageer: "dat is voor mij al genoeg reden om het wel te doen en als het na afloop niet bevalt probeer ik gewoon wat anders".quote:Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
ik denk idd dat dat beter is, anders voelt het alsof het plafond " op je rust"
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:44 schreef nokwanda het volgende:
die laatste pic...kuttekopmodedie is best wel erg.
Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloosquote:
Ik ben harstikke blij dat ik werk heb. Alleen gaat er van het geld wat ik verdien wel ontzettend veel naar de staat. En als er een links kabinet komt wordt er straks nog meer geld bij de werkenden weggehaald om aan de sociaal zwakkeren te geven. Op zich niks mis mee maar je verhoogf daarmee wel de drempel om te gaan werken. Immers, thuisblijven levert je straks meer op en werken levert je straks minder op. Het verschil tussen een uitkering en een minimumloon is nu al enorm klein en het is eigenlijk niet de moeite om te gaan werken.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Werken zou je ook voor jezelf moeten doen in principe, werken omdat je graag doet werken. Niet kijken naar mensen die niet werken, kijken naar je eigen werk en blij zijn dat je zelf werk hebt.
Genoeg mensen zonder werk willen graag werken, niet iedereen maar genoeg mensen die hebben geen werk, krijgen amper kansen om zich te ontplooien op de arbeidsmarkt en ga zo door.
Werken zou een verrijking moeten zijn op je dagelijkse leven. Een aanvulling dus ook. Ook om vrije tijd te krijgen. Werk je niet dan heb je geen vrije tijd.
quote:Op woensdag 22 november 2006 14:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloos![]()
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:
[..]![]()
en een FOK awardneuh dank je...
ik zou nog liever een terechte permban oplopen
Kan me je frustratie wel voorstellen. Maar goed. Het zijn sowieso geen goede economische tijden. De economie ben je ook afhankelijk van.quote:
Wil je ons verlatenquote:Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:
[..]![]()
en een FOK awardneuh dank je...
ik zou nog liever een terechte permban oplopen
mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.quote:
Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hierquote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
Nou nee.. dat het ver over het randje is daar ben ik mij bewust van.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hier![]()
Je moest eens wetenquote:You evil woman![]()
Dan ben ik benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaatquote:Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:
[..]
mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
I love evil woman!!!!!quote:
efficientie, precies datgene wat ons kabinet balkenende (ook enigszins rechts) en vvd de afgelopen jaren gedaan hebben waardoor nu de staatsschuld flink gekrompen is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:11 schreef Dromenvanger het volgende:
Ze hebben geen onbeperkte middelen. Ik ben dan wel van mening dat ze alles zo efficient mogelijk moeten doen. Efficientie dus. Kostenbesparen en exact uitkienen welke acties ze moeten doen. Geen geld over de balk gooien, alles precies uitkienen zoals het hoort. Een juiste plan-matige aanpak op alle gebieden. Verstandig te werk gaan. Goede afwegen wat wel en niet nodig is. Rekening houden met iedereen maar dan bepaalde groepen iets meer aandacht schenken.
Het wordt betaald van geld dat er niet is. Lenen dus.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
efficientie, precies datgene wat ons kabinet balkenende (ook enigszins rechts) en vvd de afgelopen jaren gedaan hebben waardoor nu de staatsschuld flink gekrompen is.
Mocht er nu een links kabinet komen dan gaat het volgens mij flink de verkeerde kant op met de economie. Al die mooie plannen als gratis OV () , Gratis kinderopvang etc etc dat moet wel ergens van betaald worden!
Hallo Barraquote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
LO HA! jullie posten te snel... ik houd het niet meer bij!
leuk pics mir!
Zorgen dat je meer overhoudt van je salaris (wat dus kan als je een wat rechtser kabinet kiest) en je kunt toe met 1 salaris (van de man bv). Of je gaat allebei parttime werken zodat 1 vd 2 thuis is.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:19 schreef senesta het volgende:
Ik ben het op bijna alle punten wel met metro eens, alleen het gedeeltje over kinderen niet.
Kinderen zijn de toekomst en daar mag best in geinvesteerd worden, moeders met een uitkering MOETEN werken, hoe kun je ze verplichten te werken als de opvang zo vreselijk duur is?
Van kinderen kun je geen eliterecht maken, plus dat het vaak niet zo simpel ligt.
Mijn man en ik hebben er voor gekozen dat ik thuis zou blijven voor de kinderen, dat kunnen we behappen, het is soms erg krap, het water staat ons soms aan de lippen (zeker met alle bijkomende kosten van afgelopen jaren), maar we redden het, en we zijn blij dat we die beslissing hebben genomen.
Maar stel nu dat ik ons huwelijk stuk was gelopen?
Dan was ik in eerste instantie ook afhankelijk geweest van een uitkering, het is wel erg simpel om dan te zeggen dat ik dan maar geen kinderen had moeten nemen, situatie's kunnen veranderen.
Als mijn kinderen ouder zijn dragen ze straks ook hun steentje bij (hoop ik tenminste).
Lo droomquote:
Daar hoorde ik Balkenende over praten pas geleden op TV. Besparen in de zorg, de zorg anders indelen en uitvoeren. In Belgie schijnt het veel beter geregeld te zijn. In Belgie is de zorg veel goedkoper.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
efficientie, precies datgene wat ons kabinet balkenende (ook enigszins rechts) en vvd de afgelopen jaren gedaan hebben waardoor nu de staatsschuld flink gekrompen is.
Mocht er nu een links kabinet komen dan gaat het volgens mij flink de verkeerde kant op met de economie. Al die mooie plannen als gratis OV () , Gratis kinderopvang etc etc dat moet wel ergens van betaald worden!
Alles okey ???????quote:
Dat weet ik dan weer welquote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:35 schreef BarraCupraCuda het volgende:
LO HA! jullie posten te snel... ik houd het niet meer bij!
leuk pics mir!
Daar gaat het geld niet alleen maar naar het managementquote:Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Daar hoorde ik Balkenende over praten pas geleden op TV. Besparen in de zorg, de zorg anders indelen en uitvoeren. In Belgie schijnt het veel beter geregeld te zijn. In Belgie is de zorg veel goedkoper.
Wat ze in Belgie anders doen dat weet ik even niet te vermelden. Maar ze pakken het daar anders aan.
Zo kun je meer zaken anders aanpakken. Mensen in dienst nemen die de boel opnieuw gaan ordenen.
Alleen al de inrichting van een gebouw kan zorgen voor kosten-besparing.
Administratie regelen inderdaad, automatische administratie. Geen 100 keer invoeren van hetzelfde, een administratie die zichzelf bijhoudt.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar gaat het geld niet alleen maar naar het management
Een verzorger of arts is hier bijna de helft (!) van zijn tijd kwijt aan administratieve handelingen.
Dat is echt te belachelijk voor woorden.
Jij zegt hier zo ongeveer dat vakantie een grondrecht is. vakantie is een extreme vorm van luxe!quote:Op woensdag 22 november 2006 15:41 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Alles okey ???????
Hier gaat het wel zijn gangetje. Geestelijk gezien niets te klagen. Maar financieel gezien kan het beter zoals ik net liet zien.
Vraag me soms af waarom het ondertussen niet mogelijk is dat ieder mens modaal kan leven. En wat is modaal???? Niet overdreven uitgeven en zeker ook niet iedere cent moeten omdraaien. Eens onbezorgd 2 keer per jaar op vakantie omdat ieder mens een vakantie verdiend. Mensen verdienen vakantie in het leven.
Lees vaker in de krant van gezinnen die dus echt totaal geen geld hebben, mensen die de hele dag water drinken. Je kunt zeggen dat het beter is dan helemaal geen water maar het is toch de bedoeling dat je ieder jaar vooruit gaat als samenleving?
Waarom is het na 1999 weer achteruit gegaan. 1999 was een redelijke opleving en dan zakt het weer in. Het lijkt wel alsof het gemaakt is om te crashen allemaal.
Waarom geen constante groei ieder jaar? Ieder jaar 2 procent vooruit, 2 procent is genoeg. Zou het vanaf het begin ieder jaar met een rechte lijn 2 procent vooruit zijn gegaan dan zouden we nu in gouden tijden leven. Met een bescheiden groei vooruit iedere keer.
Lijkt soms alsof het allemaal te labiel voor woorden is. Het hele systeem dat te labiel voor woorden is. Niet alleen mensen die labiel kunnen zijn maar zeker het hele systeem van economie en maatschappij.
stabiele groei kan niet, een economie heeft altijd een conjunctuurbeweging (golfbeweging) omdat je nou eenmaal afhankelijk bent van een wereldeconomie. En die economie wordt beinvloed door oorlogen, tekorten op bv de oliemarkt, rampen (denk maar aan een paar orkanen die boorplatformen weggevaagd hebben) enz enz.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:55 schreef Dromenvanger het volgende:
Stel je eens voor dat het vanaf 1980 stabiel gegroeid zou zijn allemaal. Dan neem ik even 1980 en niet 1900. Vanaf 1980 een groei van 2 procent per jaar. Reken dan eens uit waar we zouden zijn op dit moment. We zouden niets te klagen hebben.
Waarom groeit het niet stabiel?
Ik zei vroeger wel eens voor de gein, de economie en het hele systeem is ook manisch depressief en heeft last van stemmings-wisselingen.
Is het zo moeilijk om een consante groei te krijgen??? Ligt het eraan dat je te maken hebt met mensen die onvoorspelbare beslissingen nemen? Het hele klimaat dat heerst?
Het gaat altijd van boven naar beneden, altijd weer omhoog en omlaag. Een opleving en dan weer een recessie. Even een kleine opleving wat de gemoederen positief doet stemmen en daarna zakt het hele kaartenhuis in elkaar. Alsof er totaal geen fundamenten zijn waar op gebouwd wordt. Alsof het zo zwak is als een lammetje en dan is een lammetje zelfs sterk te beschouwen vergeleken met waar wij leefbaar in zijn.
Ik vraag me dus ook af of het wel juist is opgezet allemaal, of ze niet beter helemaal opnieuw kunnen beginnen. Helemaal opnieuw beginnen is moeilijk. Mensen hechten zich vast aan een bestaande manier.
Mag ik dan vragen waarom jij meer wilt verdienen dan een uitkering? Je zegt dat we te luxe leven en je wilt wel meer geld in het laadje krijgen.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Jij zegt hier zo ongeveer dat vakantie een grondrecht is. vakantie is een extreme vorm van luxe!
En dat is een beetje het hele probleem van de huide samenleving.
Er móet zoveel geconsumeerd worden omdat je anders anders bent dan anderen (lekkere zin)
Je móet een grote televisie, je móet een auto (liefst 2 want dat hebben de buren ook), je móet altijd 40 soorten frisdrank in huis hebben. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Wanneer beseffen we nou eens dat dat allemaal een vorm van enorme luxe is!
Het is toch harstikke chique dat iemand die in de bijstand zit een televisie heeft?
Als mensen in Afrika dat horen komen ze hier toch massaal kijken of het waar is?
Zalm zei het al en ik deel die mening wel: armoede is relatief.
vroeger (jaar of 40 geleden) gingen mensen helemaal niet op vakantie. En nu is het ineens ondenkbaar dat je niet op vakantie gaat?
Ik zeg niet dat het leven makkelijk is als je bv kinderen hebt, dat hoor je mij echt niet zeggen maar bekijk het ook eens vanuit een ander perspectief. Relativeer het eens. We hebben het hier in NL niet slecht. Echt niet. Misschien alleen minder goed dan 5 jaar geleden, en een stap terug doen is schijnbaar erg moeilijk.![]()
Omdat degene met een uitkering niks doet voor zijn geld en degene die werkt wel misschien?quote:Op woensdag 22 november 2006 16:04 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Mag ik dan vragen waarom jij meer wilt verdienen dan een uitkering? Je zegt dat we te luxe leven en je wilt wel meer geld in het laadje krijgen.
quote:Op woensdag 22 november 2006 15:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat weet ik dan weer wel![]()
ik was je hier net trouwens aan het spammen in de tent
Hier op mijn werk bij een van de dames. We hadden het al eerder over je gehad natuurlijk. En nou kon ik even je fotoboek laten zien over wie we het nou hadden.quote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:15 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hier op mijn werk bij een van de dames. We hadden het al eerder over je gehad natuurlijk. En nou kon ik even je fotoboek laten zien over wie we het nou hadden.
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:18 schreef nokwanda het volgende:
ow, de door jou genoemde ook hoor
oooowwww, DIE coentunnel...nee, dat niet. Alleen de alienserie en de kuttekopdubbelecoentunnelquote:
Juist op mijn werk is zoiets niet shockerendquote:
quote:Op woensdag 22 november 2006 16:23 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Juist op mijn werk is zoiets niet shockerend![]()
Ja...wel....ik zou er de arme heren hier niet mee op willen zadelen. Die kijken dan heel vies en wenden geschokt hun blik af![]()
Maar bij de dames doe je het wel goed hier.
met m'n mac.. photobooth, vissenoog/uitrekken en dat soort dingen..quote:Op woensdag 22 november 2006 16:27 schreef sararaats het volgende:
Mirage, hoe heb je die foto's gedaan?
Daarom zeg ik dat het allemaal door elkaar loopt, wil je ergens hulp verlenen dan krijg je weer te maken met zaken die tegenwerken, en zo werkt altijd wel wat tegen. Het gaat niet lekker vlot. Altijd weerstand en tegenstand. Ik zei vroeger vaker dat je tegenstand nodig hebt om een voorwaartse beweging te kunnen maken maar dat is denk ik niet altijd het geval.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:38 schreef Metro2005 het volgende:
@ droom,
Het is inderdaad niet eerlijk verdeeld in de wereld dat ben ik helemaal met je eens.
Vergeet niet dat nederland ook een hoop geld geeft aan ontwikkelingssamenwerking. Al vraag ik me zeer regelmatig af of al dat geld wel goed besteed wordt . Daar moet eens kritisch naar gekeken worden. Meer geld is lang niet altijd de oplossing.
Bovendien is het erg lastig om landen te helpen die overlopen van corruptieschandalen en een leger wat een eigen willetje heeft. op die manier bereik je de bevoling nooit. Hoezeer je ook je best doet.
Triest dat het zo loopt helaas![]()
We leven nu ook van één salaris, dat van mijn man.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zorgen dat je meer overhoudt van je salaris (wat dus kan als je een wat rechtser kabinet kiest) en je kunt toe met 1 salaris (van de man bv). Of je gaat allebei parttime werken zodat 1 vd 2 thuis is.
Ben het met je eens dat situaties kunnen veranderen maar ben je het niet met mij eens dat het nogal kort door de bocht is om bv de kinderopvang maar helemaal gratis te maken?
Weet je hoe ontzettend veel geld dat de maatschappij kost?
Bovendien, als je in de bijstand zit ben je thuis en hoef je je kind ook niet naar de kinderopvang te doen. En de kinderbijslag blijft gewoon in stand bij alle partijen en daar ben ik ook helemaal voor. Ik vind het niet erg om wat subsidies te geven aan mensen met kinderen, ik ben er niet voor om hierin door te slaan.
Ik vind, nee ik WEET dat de overheid ook op andere manieren de opvang goedkoper kan maken.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:43 schreef senesta het volgende:
[..]
We leven nu ook van één salaris, dat van mijn man.
Ik heb na de basisschool geen afgeronde opleiding, mijn moeder is hertrouwd met een man die maar één missie had en dat was mij de deur uitkrijgen en met mijn moeder en zijn kinderen een gezinnetje vormen.
Ik was dus erg vroeg de deur uit en heb altijd gewerkt om mijn hoofd boven water te houden, ik probeer niet zielig te doen hoor, ik probeer alleen uit te leggen waarom we niet voor gecombineerd werken hebben gekozen.
Ik zou op zich ook wel willen werken maar dat zet gewoon niet veel zoden aan de dijk.
Helemaal gratis zou voor mij niet hoeven, in ieder geval niet voor iedereen, volgens mij is het nu betalen naar inkomen en ik denk dat dat geen verkeerd systeem is.
Al mag het wel iets minder vind ik, mensen met een uitkering betalen helemaal niets voor peuterspeelzaal en ik moet mijn dochter van psz halen omdat het te duur is voor ons![]()
Ik vind alleen wel dat als je mensen verplicht om te gaan werken, je ook moet zorgen dat er betaalbare opvang is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |