abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43781890
Treed binnen maffe en minder maffe truthers,

drink wat thee met

Jomiranda

maak kennis met

Alienirage

en d'r lange afstandsvriendinnetje

Miralien

en last but not least..

kuttekopage

Wees welkom vreemden en bekenden

Stop allen wat in de pruttelpot,

en we aan de boel eens flink laten exploderen

en geef elkaar dan een dikke knuffel

ik hou van jullie jongens (incl het vrouwelijke geslacht natuurlijk)

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43781924
FIPO
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_43781953
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef nokwanda het volgende:
FIPO
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 14:41:27 #4
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43781955
Pfftt....haantje de voorste.

Heb me plicht gedaan voor het ouwehoer en ga nu maar weer es wat anders doen
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:40 schreef Mirage het volgende:

[..]

ik denk idd dat dat beter is, anders voelt het alsof het plafond " op je rust"
Starseed zat ook al commentaar te leveren dat een gekleurd plafond niet goed is, want bijna niemand heeft het. Waar ik op reageer: "dat is voor mij al genoeg reden om het wel te doen en als het na afloop niet bevalt probeer ik gewoon wat anders".
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_43782067
die laatste pic...kuttekopmode die is best wel erg.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_43782087
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:44 schreef nokwanda het volgende:
die laatste pic...kuttekopmode die is best wel erg.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 14:45:46 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782105
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 14:53:11 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43782359
Ha ha ha maar ik snap het wel hoor
Ik heb het eindelijk door
Mirage gaat voor een Fokaward

Maar welke he, tja dat is de vraag.

Wel grappig gedaan trouwens die foto's.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 22 november 2006 @ 14:55:57 #9
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782451
Inderdaad super gedaan die foto's!!!!
pi_43782482
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:45 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloos
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 november 2006 @ 14:59:58 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782590
Ik vind de eerste foto mooi gemaakt, alsof je hoofd open barst van het licht. Alsof je hoofd helemaal open barst
pi_43782715
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Werken zou je ook voor jezelf moeten doen in principe, werken omdat je graag doet werken. Niet kijken naar mensen die niet werken, kijken naar je eigen werk en blij zijn dat je zelf werk hebt.

Genoeg mensen zonder werk willen graag werken, niet iedereen maar genoeg mensen die hebben geen werk, krijgen amper kansen om zich te ontplooien op de arbeidsmarkt en ga zo door.

Werken zou een verrijking moeten zijn op je dagelijkse leven. Een aanvulling dus ook. Ook om vrije tijd te krijgen. Werk je niet dan heb je geen vrije tijd.
Ik ben harstikke blij dat ik werk heb. Alleen gaat er van het geld wat ik verdien wel ontzettend veel naar de staat. En als er een links kabinet komt wordt er straks nog meer geld bij de werkenden weggehaald om aan de sociaal zwakkeren te geven. Op zich niks mis mee maar je verhoogf daarmee wel de drempel om te gaan werken. Immers, thuisblijven levert je straks meer op en werken levert je straks minder op. Het verschil tussen een uitkering en een minimumloon is nu al enorm klein en het is eigenlijk niet de moeite om te gaan werken.

(geloof even uit mijn hoofd dat het 100 euro per maand bruto scheelt, en dat is dus 40 uur per week werken of thuis zitten)

Ik ben er helemaal vóór om mensen die niet KUNNEN werken te steunen. Mensen die ziek zijn, mensen met emotionele of psychische problemen. Prima, daar mag ook wel wat meer geld naartoe.

Ik ben falikant tégen het supporten van mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Dat moet echt bestreden worden.

Verder ben ik van mening (en dat is niet racistisch bedoeld) dat nederland vol genoeg is en dat het inburgeren van buitenlandse mensen op heel veel vlakken mislukt is.

Ik vind het daarom een goed plan wat bv Geert wilders heeft: grenzen voor een bepaalde tijd dicht en de allochtone bevolking die er NU is goed laten inburgeren.

Ik woon zelf in een buurt met heel veel culturen samen en ik zie dat het ook wel goed kán gaan. Dat moet je stimuleren. Niet, zoals wilders het noemt, dweilen met de kraan wagenwijd open (zoals bv de SP en PVDA willen doen).

Kinderen en gezin:

Ik vind het werkelijk van de zotte dat mensen zonder kinderen moeten bijdragen aan mensen mét kinderen. Je kiest er toch (in de meeste gevallen) zelf voor om kinderen te krijgen?
Dan moet je ook zelf zorgen voor de kosten van zo'n kind. Dat er kinderbijslag bestaat, goed.
Dat de kinderopvang gratis moet worden vind ik werkelijk te idioot voor woorden.
Als je financieel krap zit moet je gewoon niet aan kinderen beginnen, maar dat is mijn mening...

Verder: natuur en milieu.
Ik vind het werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat een partij als groenlinks tegen bv kernenergie is en nog erger. tegen uitbreiding van het wegennet. Dat staat echt haaks op de uitkomsten van luchtkwaliteitsonderzoeken. Files zijn én slecht voor de economie én slecht voor het milieu! en Mensen gaan de auto niet uit, dat zie je nu al. mensen hebben vaak geen keuzes.

En simplistische ideen zoals de SP en PVDA ze aan wil pakken (het verbreden van wegen... blabla, dat slaat nergens op) werken gewoon domweg niet.

Oplossingen van groenlinks, namelijk het investeren in het OV en niet in het wegennet werkt OOK niet. Waarom? omdat het OV geen alternatief is voor de auto. dat is het nooit geweest en dat zal het nooit worden.

Bovendien vind ik het beleid gewoon domweg verkeerd, je moet mensen juist verleiden om het OV te gaan gebruiken. Laten zien dat het een alternatief kan zijn, laten zien dat het goed werkt.

Wat groenlinks nu doet is simpelweg automobilisten pesten zodat ze een niet bestaand alternatief moeten gebruiken.

Wat Wilders en bv de VVD wil vind ik wel een goed plan. Gewoon in Allebei investeren en als je wil dat mensen het OV willen gebruiken moet je dát zo aantrekkelijk mogelijk maken. En als dan blijkt dat het OV geen alternatief is moet je ook niet gaan zaniken en investeren in bv alternatieve aandrijfmethodes voor auto's.

Ik ben die overheidsbemoeienis een beetje schijtzat.

Ik zie het heel simpel:

- Werk je, dan moet dat worden beloond
- Kun je niet werken, dan moet dat goed opgevangen worden
- Kun je wel werken, dan moet je werken, (of werken voor je uitkering)
- Investeren in alternatieve energie vind ik erg belangrijk (en helaas schieten de groene partijen hier echt te kort)
- zo min mogelijk overheidsbemoeienis op ALLE fronten (dus die HRA mag van mij ook per direct de deur uit)
- Mensen moeten weer hun EIGEN verantwoording durven en willen nemen en niet alles meer op vadertje staat afschuiven.

Aldus een ietwat rechts liberaal persoon

sorry dat het even duurde om in te tikken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43782742
quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:56 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dubbele coentunnel ook. Maar dan in decollete-vorm. En helemaal haarloos

en een FOK award neuh dank je...

ik zou nog liever een terechte permban oplopen
Sir Winston Churchill
pi_43782793
Men haalt die poen niet eens uit jouw kleine portomoneetje maar uit dat van mensen die de laatste jaren rijker en rijker zijn geworden en het niet eens echt missen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 22 november 2006 @ 15:08:11 #15
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_43782846
Metro
Somt het bijna identiek op als wat ik in gedachten heb.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:08:28 #16
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43782853
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:

[..]

woensdag 22 november 2006 @ 15:11:43 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43782986
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Metro2005 het volgende:

Knip
Kan me je frustratie wel voorstellen. Maar goed. Het zijn sowieso geen goede economische tijden. De economie ben je ook afhankelijk van.

Dan zeggen ze wel dat het beter gaat, maar volgens mij is het nog nooit goed gegaan met de economie.

Heb ook vaak het idee dat ze tegen de stroming inroeien. Maar sowieso is het niet je van het te noemen. Nergens.

Onduidelijk bericht hier Maar ik weet even niets te zeggen nu. Ze hebben een bepaald budget en daar moeten ze het mee doen, zou het budget 10 keer zo groot zijn dan zouden ze meer middelen kunnen aanwenden.

Daarom ga ik ook bijna zeggen dat ze roeien met de riemen die ze hebben. Wederom het geld dat roet in het eten gooit. Maar het is altijd geld dat zorgt voor beperkingen. Hoewel je wanneer je verstandig omgaat met geld, van alles kunt bereiken maar niet alles. Geld heb je nooit genoeg in de politiek.

Ze hebben geen onbeperkte middelen. Ik ben dan wel van mening dat ze alles zo efficient mogelijk moeten doen. Efficientie dus. Kostenbesparen en exact uitkienen welke acties ze moeten doen. Geen geld over de balk gooien, alles precies uitkienen zoals het hoort. Een juiste plan-matige aanpak op alle gebieden. Verstandig te werk gaan. Goede afwegen wat wel en niet nodig is. Rekening houden met iedereen maar dan bepaalde groepen iets meer aandacht schenken.

Salaris van werknemers omhoog ook, een verschil van 100 euro tussen thuis zitten of 40 uur werken is belachelijk.

En dan meteen de mensen die onterecht de hand ophouden laten werken, zodat de mensen die ongewild thuis zitten meer kunnen krijgen.

Gerechtigheid dus ook. Justice for all

[ Bericht 15% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 22-11-2006 15:19:14 ]
  woensdag 22 november 2006 @ 15:12:39 #18
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783025
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:04 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wil je ons verlaten

pi_43783095
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Wil je ons verlaten

mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
Sir Winston Churchill
  woensdag 22 november 2006 @ 15:17:41 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783213
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

mwoah... het is meer dat ik het interessant zou vinden om te kijken wat er gebeurd als ik bepaalde dingen doe.... en dat stuk is mij best een permban waard.
Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hier

You evil woman
pi_43783281
mooi decolette mirage
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:19:46 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43783282
Ik ben het op bijna alle punten wel met metro eens, alleen het gedeeltje over kinderen niet.
Kinderen zijn de toekomst en daar mag best in geinvesteerd worden, moeders met een uitkering MOETEN werken, hoe kun je ze verplichten te werken als de opvang zo vreselijk duur is?
Van kinderen kun je geen eliterecht maken, plus dat het vaak niet zo simpel ligt.
Mijn man en ik hebben er voor gekozen dat ik thuis zou blijven voor de kinderen, dat kunnen we behappen, het is soms erg krap, het water staat ons soms aan de lippen (zeker met alle bijkomende kosten van afgelopen jaren), maar we redden het, en we zijn blij dat we die beslissing hebben genomen.
Maar stel nu dat ik ons huwelijk stuk was gelopen?
Dan was ik in eerste instantie ook afhankelijk geweest van een uitkering, het is wel erg simpel om dan te zeggen dat ik dan maar geen kinderen had moeten nemen, situatie's kunnen veranderen.
Als mijn kinderen ouder zijn dragen ze straks ook hun steentje bij (hoop ik tenminste).
pi_43783290
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:17 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Je wilt dus kijken hoe ver je kunt gaan hier
Nou nee.. dat het ver over het randje is daar ben ik mij bewust van.

Het is meer dat eht mij interessant lijkt om het te doen en eens te kijken naar de chaos.
(chaos zal het teweeg brengen )
quote:
You evil woman
Je moest eens weten
Sir Winston Churchill
  Moderator woensdag 22 november 2006 @ 15:22:10 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_43783363
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:14 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat
  woensdag 22 november 2006 @ 15:31:26 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_43783727
quote:
Op woensdag 22 november 2006 15:20 schreef Mirage het volgende:

Je moest eens weten
I love evil woman!!!!!

Even over uitkeringen, uitkeringen zijn dus echt geen vet-pot. Thuis zitten om een uitkering te trekken loont zich dus niet. Een uitkering kun je amper van leven. Maar het is nooit een vet-pot geweest. Sowieso niet. Ook niet als je wel werk hebt. Daarbij is thuis zitten zonder werk nogmaals niet fijn, het kan zwaarder zijn dan werken. Bij werken heb je tenminste een bepaald ritme. Zeker bij leuk werk en leuke collega's is het beter om te werken dan thuis te zitten. Ik vraag me vaak af waarom mensen niet willen werken, slechte ervaringen met werken??? Of zijn sommige mensen dus echt te lui om te werken of echt werk-schuw? Liever thuis zitten, het thuis zitten gewoon beter vinden dan in een werk-omgeving zijn? Ik denk dat het eerder aan slechte ervaringen ligt, dat ze nog nooit leuk werk hebben gehad.

Economische goede tijden, ze zeggen dat 1999 zo geweldig was. Maar ik vraag me sterk af hoe geweldig 1999 uberhaupt was. Geweldige economische tijden stel ik me wat anders bij voor, geweldige economische tijden zakken ook niet in na 4-5 jaar.

Geweldige economische tijden daarbij heb je niets te klagen als je werkt, en als je door omstandigheden onmogelijk kunt werken ook niet. Bij geweldige economische tijden krijg je 2 keer zoveel uitkering als je recht hebt daarop.

Bij geweldige economische tijden is er voor elk wat wils op gebied van werk. En bij geweldige economische tijden met een geweldige arbeidsmarkt kijken ze niet naar je papiertje. En als je dan een paar jaar thuis hebt gezeten kraken ze je niet af vanwege je gat op de CV.

Bij geweldige economische tijden heeft niemand wat te klagen in Nederland.

Maar goed, zoals ik al zei. Het zijn geen geweldige tijden en het zijn nooit geweldige tijden geweest. Ik vraag me dus ook af of het ooit geweldige tijden worden.

Dan zie je op tv dat ze verheugd zijn wanneer de beurs op 1 dag 3 procent stijgt, maar het zet geen zoden aan de dijk. Het aantal vacatures stijgt maar ondertussen blijft het nog steeds hetzelfde. Tis altijd de werkgever met de dikste vinger in de pap.

Het is altijd een klein select groepje mensen die het meeste verdienen, dan is dat natuurlijk door hun eigen inzet, maar soms verdienen mensen dus ook meer dan veel omdat ze gewoon......hoe pakken mensen het aan die ruim zitten. Meer dan ruim??? Een gouden idee? Besturen doen ze. Moet je talent hebben om een bestuurder te zijn? Of een plank voor je kop hebben? Bestuurders zijn nodig maar wat maakt een bestuurder een bestuurder? Wat maakt een goede bestuurder een goede bestuurder zodat een goede bestuurder terecht 200,000 euro netto of meer verdiend per jaar? Wat onderscheidt de mensen met een hoog salaris met de mensen die een lager salaris hebben? Talent? Inzet? Ondernemerschap? Of schijt aan anderen? Over lijken kunnen lopen?

Over de economie, ik vind dat we veels te afhankelijk zijn van de economie. Alles draait om de economie.

En nogmaals over uitkeringen, sommige zeggen wel eens van, mensen zijn vuile uitkerings-trekkers. Zoveel valt er niet te trekken bij een uitkering. Je kunt er echt niet 2 keer per jaar van op vakantie. Bij mensen die uitkering krijgen wordt vaak gedaan alsof die mensen slapend rijk worden. Terwijl het gewoon totaal geen vetpot is.

Als je 100 euro meer verdiend dan een uitkering bij 40 uur werken dan is er ook iets goed mis met de huidige economie. Belachelijk is het.

Als je bij 40 uur werken nog steeds belachelijk veel op je centen moet letten. Maar zo moeten veel mensen op de centen letten. Overdreven op de centen letten. Geld als beperking dus. Ik hoef echt geen 10,000 euro per maand. 2000 euro netto. Ieder mens 2000 euro netto, ongeacht wat je doet. En dan bij bepaalde gevallen meer dan 2000 euro netto. 2000 euro netto als laagste standaard, zo zou het moeten zijn bij een geweldige economie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')