quote:
Op woensdag 22 november 2006 14:32 schreef Dromenvanger het volgende:Werken zou je ook voor jezelf moeten doen in principe, werken omdat je graag doet werken. Niet kijken naar mensen die niet werken, kijken naar je eigen werk en blij zijn dat je zelf werk hebt.
Genoeg mensen zonder werk willen graag werken, niet iedereen maar genoeg mensen die hebben geen werk, krijgen amper kansen om zich te ontplooien op de arbeidsmarkt en ga zo door.
Werken zou een verrijking moeten zijn op je dagelijkse leven. Een aanvulling dus ook. Ook om vrije tijd te krijgen. Werk je niet dan heb je geen vrije tijd.
Ik ben harstikke blij dat ik werk heb. Alleen gaat er van het geld wat ik verdien wel ontzettend veel naar de staat. En als er een links kabinet komt wordt er straks nog meer geld bij de werkenden weggehaald om aan de sociaal zwakkeren te geven. Op zich niks mis mee maar je verhoogf daarmee wel de drempel om te gaan werken. Immers, thuisblijven levert je straks meer op en werken levert je straks minder op. Het verschil tussen een uitkering en een minimumloon is nu al enorm klein en het is eigenlijk niet de moeite om te gaan werken.
(geloof even uit mijn hoofd dat het 100 euro per maand bruto scheelt, en dat is dus 40 uur per week werken of thuis zitten)
Ik ben er helemaal vóór om mensen die niet KUNNEN werken te steunen. Mensen die ziek zijn, mensen met emotionele of psychische problemen. Prima, daar mag ook wel wat meer geld naartoe.
Ik ben falikant tégen het supporten van mensen die wel kunnen maar niet willen werken. Dat moet echt bestreden worden.
Verder ben ik van mening (en dat is niet racistisch bedoeld) dat nederland vol genoeg is en dat het inburgeren van buitenlandse mensen op heel veel vlakken mislukt is.
Ik vind het daarom een goed plan wat bv Geert wilders heeft: grenzen voor een bepaalde tijd dicht en de allochtone bevolking die er NU is goed laten inburgeren.
Ik woon zelf in een buurt met heel veel culturen samen en ik zie dat het ook wel goed kán gaan. Dat moet je stimuleren. Niet, zoals wilders het noemt, dweilen met de kraan wagenwijd open (zoals bv de SP en PVDA willen doen).
Kinderen en gezin:
Ik vind het werkelijk van de zotte dat mensen zonder kinderen moeten bijdragen aan mensen mét kinderen. Je kiest er toch (in de meeste gevallen) zelf voor om kinderen te krijgen?
Dan moet je ook zelf zorgen voor de kosten van zo'n kind. Dat er kinderbijslag bestaat, goed.
Dat de kinderopvang gratis moet worden vind ik werkelijk te idioot voor woorden.
Als je financieel krap zit moet je gewoon niet aan kinderen beginnen, maar dat is mijn mening...
Verder: natuur en milieu.
Ik vind het werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat een partij als groenlinks tegen bv kernenergie is en nog erger. tegen uitbreiding van het wegennet. Dat staat echt haaks op de uitkomsten van luchtkwaliteitsonderzoeken. Files zijn én slecht voor de economie én slecht voor het milieu! en Mensen gaan de auto niet uit, dat zie je nu al. mensen hebben vaak geen keuzes.
En simplistische ideen zoals de SP en PVDA ze aan wil pakken (het verbreden van wegen... blabla, dat slaat nergens op) werken gewoon domweg niet.
Oplossingen van groenlinks, namelijk het investeren in het OV en niet in het wegennet werkt OOK niet. Waarom? omdat het OV geen alternatief is voor de auto. dat is het nooit geweest en dat zal het nooit worden.
Bovendien vind ik het beleid gewoon domweg verkeerd, je moet mensen juist verleiden om het OV te gaan gebruiken. Laten zien dat het een alternatief kan zijn, laten zien dat het goed werkt.
Wat groenlinks nu doet is simpelweg automobilisten pesten zodat ze een niet bestaand alternatief moeten gebruiken.
Wat Wilders en bv de VVD wil vind ik wel een goed plan. Gewoon in Allebei investeren en als je wil dat mensen het OV willen gebruiken moet je dát zo aantrekkelijk mogelijk maken. En als dan blijkt dat het OV geen alternatief is moet je ook niet gaan zaniken en investeren in bv alternatieve aandrijfmethodes voor auto's.
Ik ben die overheidsbemoeienis een beetje schijtzat.
Ik zie het heel simpel:
- Werk je, dan moet dat worden beloond
- Kun je niet werken, dan moet dat goed opgevangen worden
- Kun je wel werken, dan moet je werken, (of werken voor je uitkering)
- Investeren in alternatieve energie vind ik erg belangrijk (en helaas schieten de groene partijen hier echt te kort)
- zo min mogelijk overheidsbemoeienis op ALLE fronten (dus die HRA mag van mij ook per direct de deur uit)
- Mensen moeten weer hun EIGEN verantwoording durven en willen nemen en niet alles meer op vadertje staat afschuiven.
Aldus een ietwat rechts liberaal persoon
![]()
sorry dat het even duurde om in te tikken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'