Nopequote:Op woensdag 22 november 2006 14:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Feb, heb jij al iets in de pilletjes-sfeer geprobeerd?
Tsja, je wilt de feiten niet eens erkennen dus ja, lekker makkelijkquote:Op woensdag 22 november 2006 14:27 schreef r8ality het volgende:
[..]
In mijn ogen staan ze gelijk aan mensen die ik niet moet. Nog beter.
En de BTW inkomsten dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 14:29 schreef FlowDesign het volgende:
Het enige voordeel wat ik zie in legale wiet- en hasjteelt is dat al die criminele kutmarokkanen dan geen dure mercedessen meer kunnen kopen![]()
In Amerika wonen meer simpele zielen. En simpele zielen blowen. Dus heb je automatisch meer blowers. Heeft geen zak te maken met de verkrijgbaarheid, hooguit gaat de prijs omhoog.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:26 schreef febster het volgende:
[..]
In Amerika is het illegaal en dus moeilijker te krijgen en wordt er meer geblowd, de rest laat ik aan jou over.
Wie moet ik citeren dat hash en weed een lage verslavingskans hebben? Trimbos instituut, jellikliniek?Kijk maar op Google, dat is gewoon een feit hoor.
Wat Mex zegt (en ik net ook al zei) die kerels waar jij het over hebt waren anders toch wel aan iets verslaafd geraakt, alleen is dit spul makkelijker te krijgen.
Het aftappen van stroom etc is allemaal de oorzaak dat het illegaal is, als het legaal is kan er veel meer toezicht op gehouden worden en meer gereguleerd worden
Nee kinderen van 4 t/m 12 jaar zijn echt vergelijkingsmateriaal voor het wietprobleem.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Sjongejonge zeg, wat kun jij af en toe een plaat voor je kop hebben!!!
Wat een non-vergelijking trek je weer
Ik noemde enkele voorbeelden, maar goed, blijf jij lekker zitten waar je zit johquote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef r8ality het volgende:
[..]
Nee kinderen van 4 t/m 12 jaar zijn echt vergelijkingsmateriaal voor het wietprobleem.
Ik zie het zo, softdrugs raak je als mens met gezond verstand niet verslaafd aan, dat handje vol wat er wel verslaafd aan raakt, tja, pech, die waren anders wel alcoholist oid geworden. Harddrugs, als coke en hero kun je als normaal stabiel mens wel verslaafd aan raken, en goed ook. Verslaafd aan XTC en LSD kan ik me niet voorstellen, maar ook die mensen zullen er vast zijn. Als er gewoon een goede grens tussen soft en hard blijft dan zie ik verder geen problemen. Softdrugs legaliseren, heb je dat geklooi op zolder een stuk minder, BTW inkomsten (en veel ook) etcetc. Harddrugs laten voor wat het is, accepteren, het is er nu eenmaal, verder niks mee doen.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:31 schreef bleiblei het volgende:
Het moeilijke van legaliseren van Softdrugs is denk ik puur dat je door het verbieden van de rommel de zwakkeren beschermt tegen het in de fout gaan met drugs. Aan de andere kant heeft het ook weer voordelen om het wel te legaliseren omdat het dan uit het schimmige bestaan komt.
Wel is het daarna de vraag, waarom softdrugs wel (waar houdt de scheiding soft en harddrugs op?) en harddrugs niet? Ondanks dat veel mensen beweren van niet weet ik van veel mensen dat die begonnen zijn met een blowtje en experimenterender wijs terecht zijn gekomen in de wereld van XTC, LSD, cocaïne en heroïne. Kijk in UVT. Als je daar roept dat partydrugs verboden moeten worden omdat dat helemaal mis gaat hebben die dezelfde houding als Feb over die hashtroep.
Waar ligt de grens?
Ik denk dat mensen door middel van experimenteren met drugs vaak steeds een stukje verder gaan. Tot het te ver is en de boel in veel gevallen te laat is.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En wat had het gescheeld als hij ja had gezegd?
Om maar niet te spreken van ander soort verslavingen, zoals een seksverslaving, en de allergevaarlijkste: de eetverslaving!quote:Op woensdag 22 november 2006 14:33 schreef bleiblei het volgende:
De één roept dat het belachelijk is om party en harddrugs te verbieden als blowen gedoogd wordt. De ander roept dat als de wietteelt niet gelegaliseerd wordt dat alcohol dan ook verboden moet worden. Want er zijn x aantal alcoholverslaafden in Nederland. Tot waar moet je dat doortrekken? Chocola? Dat heeft ook een licht verslavende werking. Of moet je de grens trekken tot wat de gemiddelde gebruiker af en toe doet omdat het lekker is. Kan je tot aan de XTC pillen de boel gaan legaliseren.
Daar had Freek een mooi stukje over.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:35 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik zie het zo, softdrugs raak je als mens met gezond verstand niet verslaafd aan, dat handje vol wat er wel verslaafd aan raakt, tja, pech, die waren anders wel alcoholist oid geworden. Harddrugs, als coke en hero kun je als normaal stabiel mens wel verslaafd aan raken, en goed ook. Verslaafd aan XTC en LSD kan ik me niet voorstellen, maar ook die mensen zullen er vast zijn. Als er gewoon een goede grens tussen soft en hard blijft dan zie ik verder geen problemen. Softdrugs legaliseren, heb je dat geklooi op zolder een stuk minder, harddrugs laten voor wat het is, accepteren, het is er nu eenmaal, verder niks mee doen.
In enkele gevallen kan het te laat zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen door middel van experimenteren met drugs vaak steeds een stukje verder gaan. Tot het te ver is en de boel in veel gevallen te laat is.
Nou ja, again use Googlequote:Op woensdag 22 november 2006 14:31 schreef bleiblei het volgende:
Het moeilijke van legaliseren van Softdrugs is denk ik puur dat je door het verbieden van de rommel de zwakkeren beschermt tegen het in de fout gaan met drugs. Aan de andere kant heeft het ook weer voordelen om het wel te legaliseren omdat het dan uit het schimmige bestaan komt.
Wel is het daarna de vraag, waarom softdrugs wel (waar houdt de scheiding soft en harddrugs op?) en harddrugs niet? Ondanks dat veel mensen beweren van niet weet ik van veel mensen dat die begonnen zijn met een blowtje en experimenterender wijs terecht zijn gekomen in de wereld van XTC, LSD, cocaïne en heroïne. Kijk in UVT. Als je daar roept dat partydrugs verboden moeten worden omdat dat helemaal mis gaat hebben die dezelfde houding als Feb over die hashtroep.
Waar ligt de grens?
Het probleem met drugs is dat je ze wel kunt verbieden maar niet kunt verbannenquote:Door het softdrugsbeleid wordt het overstappen van softdrugs op hardddrugs niet vergemakkelijkt. Slechts een klein percentage cannabisgebruikers gaat over tot gebruik van harddrugs. Volgens het gezaghebbende ‘Institute of Medicine’ in de VS is er geen overtuigend bewijs dat cannabis op zichzelf, vanwege zijn farmacologische eigenschappen, fungeert als opstap naar harddrugs.
Dat komt door je gezond verstand, niet door de wel of niet legaliteit van de drugs.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
In enkele gevallen kan het te laat zijn.
Want ja, ik heb ook veel gedaan wat God verboden heeft. Net als heel veel mensen in dit topic. Allemaal mensen die gewoon goed terecht zijn gekomen overigens.
Met experimenteren is in mijn ogen niks mis, ook hiervoor geld weer, stabiele mensen kunnen dit wel, labiele personen niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:35 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen door middel van experimenteren met drugs vaak steeds een stukje verder gaan. Tot het te ver is en de boel in veel gevallen te laat is.
Ja, dat zal ik ook niet ontkennen.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:38 schreef r8ality het volgende:
[..]
Dat komt door je gezond verstand, niet door de wel of niet legaliteit van de drugs.
Zodra je met feiten komt, heb je pas een punt Joost. Dingen als "in Amerika wonen meer simpele zielen" mag je mij eens statisch komen uitleggen cq onderbouwenquote:Op woensdag 22 november 2006 14:31 schreef r8ality het volgende:
[..]
In Amerika wonen meer simpele zielen. En simpele zielen blowen. Dus heb je automatisch meer blowers. Heeft geen zak te maken met de verkrijgbaarheid, hooguit gaat de prijs omhoog.
En waarom blowt iedereen dan stug door als ze voor de zoveelste keer last hebben van hoesten, vaagheid, ongelukken door sufheid enz. Zeker omdat ze er zo makkelijk vanaf kunnen blijven he.
Maar er zijn wel een hoop mensen die met XTC op de auto in stappen. Ik heb het nooit geprobeerd maar ik kan me voorstellen dat je der niet blij van wordt als je kind onderweg naar huis vanuit de kroeg op straat zo een mongool tegenkomt. Het probleem zit em niet alleen in de verslavende werking.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:35 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik zie het zo, softdrugs raak je als mens met gezond verstand niet verslaafd aan, dat handje vol wat er wel verslaafd aan raakt, tja, pech, die waren anders wel alcoholist oid geworden. Harddrugs, als coke en hero kun je als normaal stabiel mens wel verslaafd aan raken, en goed ook. Verslaafd aan XTC en LSD kan ik me niet voorstellen, maar ook die mensen zullen er vast zijn. Als er gewoon een goede grens tussen soft en hard blijft dan zie ik verder geen problemen. Softdrugs legaliseren, heb je dat geklooi op zolder een stuk minder, BTW inkomsten (en veel ook) etcetc. Harddrugs laten voor wat het is, accepteren, het is er nu eenmaal, verder niks mee doen.
Dat hoort ook zo.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:38 schreef Stormqueen het volgende:
ik schreef god met een hoofdletter![]()
Ook dat valt niet te controleren en wordt ook niet op gecontroleerd. Op feesten gaat het controleren vaak voor 95% om wapens en 5% om de drugs. Dat spul krijg je toch wel mee naar binnen, desnoods stouw je het 2 minuten voor je in de rij gaat staan allemaal naar binnen.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:38 schreef febster het volgende:
Op feesten is het zo; alles is verboden maar pillen worden gedoogd. Let wel, tot aan 2 pillen, boven de 2 en tot aan de 5 is in beslagname, en boven de 5 is oppakken. Ik vind dat een goede regel in combinatie met voorlichting zoals die heden ten dagen plaatsvindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |