abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43770173
Ik heb ooit een meerkeuze tentamen gehad, een vraag met 4 keuze mogelijkheden en daarna moest je het volgende invullen over je antwoord

1) Ik ben weet het zeker. Antwoord juist 2 ptn, onjuist -2 ptn
2) Ik ben er redelijk zeker van. Antwoord juist 1 pnt, onjuist -1 ptn
3) Ik weet het niet. Antwoord juist 0 ptn, onjuist -2 ptn

Zoiets TS, is alleen maar iets voor intellectuelen hè
  woensdag 22 november 2006 @ 00:45:27 #27
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_43770178
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:42 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb een bovengemiddeld iq (doe HBO) stemde D66 bij de vorige verkiezingen. Maar nu Pechtold lijsttrekker is weet ik het echt niet meer. Maakt dat mij nu ook minderwaardig?
Het maakt je wel minder geloofwaardig
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_43770213
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:45 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb ooit een meerkeuze tentamen gehad, een vraag met 4 keuze mogelijkheden en daarna moest je het volgende invullen over je antwoord

1) Ik ben weet het zeker. Antwoord juist 2 ptn, onjuist -2 ptn
2) Ik ben er redelijk zeker van. Antwoord juist 1 pnt, onjuist -1 ptn
3) Ik weet het niet. Antwoord juist 0 ptn, onjuist -2 ptn

Zoiets TS, is alleen maar iets voor intellectuelen hè
Als je de TT even niet meetelt, maar alleen de posts
Lees ff, man.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_43770276
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Of je HBO doet zegt net zo min iets over je IQ als dat het feit dat ik Universiteit doe iets zou zeggen over het feit of ik al dan niet slimmer dan jou ben.
Ik ben niet dom laten we het zo stellen.
lollig
pi_43770305
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:46 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je de TT even niet meetelt, maar alleen de posts
Lees ff, man.
Nah, ik had het wel gehad na je openingspost, verder geen offence maar je hebt het over IQ (je posting......) en over het nadeel wat je in de wereld hebt wanneer domme, onwetende, liegende of wat dan ook ergens een mening over hebben
pi_43770382
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nah, ik had het wel gehad na je openingspost, verder geen offence maar je hebt het over IQ (je posting......) en over het nadeel wat je in de wereld hebt wanneer domme, onwetende, liegende of wat dan ook ergens een mening over hebben
Ik begrijp je posting helaas niet helemaal. Mijn OP en TT bevatten idd dingen over IQ, maar dit heb ik later in dit topic laten varen. Het was maar een vrije gedachtengang, zoals die een (goede) discussie op zou kunnen/moeten wekken.
Later ben ik er op teruggekomen dat mensen zelf de mogelijkheid moeten hebben om aan te geven in hoeverre hun stem serieus genomen kan worden. Er is naar mijn mening namelijk een verschil tussen mensen die politie geëngageerd zijn (lid politieke partij / duidelijk achter bepaalde punten staan / een bepaald doel hebben) en dan mensen die zomaar wat lukraak gaan kiezen, zonder visie of argumentatie..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_43770800
Ik ben het er helemaal mee eens.

Er zijn veel te veel domme, stompzinnige mensen met een IQ lager dan 100. Daar kun je geen rationele beslissing van verwachten.

Derhalve ben ik er voorstander van om een gewicht aan een stem te hangen. Ben je dom? Dan weegt jouw stem minder zwaar.

IQ <70: uberhaupt niet mogen stemmen
70 < IQ < 80: 1/5e
80 < IQ < 90: 1/3e
90 < IQ < 100: 1/2
100 < IQ < 110: 3/4
110 < IQ: 1
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43770850
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:14 schreef StefanP het volgende:

Er zijn veel te veel domme, stompzinnige mensen met een IQ lager dan 100. Daar kun je geen rationele beslissing van verwachten.

Derhalve ben ik er voorstander van om een gewicht aan een stem te hangen. Ben je dom? Dan weegt jouw stem minder zwaar.

Geweldig! Maar dan zit je nog met het probleem dat veel studenten, met een IQ dat gemiddeld vaak boven 110 ligt, overwegend links stemmen (en dus dom zijn in jouw ogen). Hoe gaan we dat oplossen?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_43770870
quote:

Maar IQ zegt niet alles, zelfs hoogbegaafden kunnen onwetend zijn. Hoogbegaafden kunnen ook irrationele beslissingen nemen, al kan dat een normaal niet op te lossen nadeel zijn maar dan nog.
Dat onwetende een mening hebben, deze profileren, verkondigen enzo, helaas en datis een heikel punt en daarom ben ik anti referenda
pi_43771310
quote:
Tja, zo ben ik weer voorstander om een stem aan het gewicht te hangen. Ben je te zwaar, dan verlies je je stemrecht. Dikke mensen zijn van die mensen die altijd moeilijk zullen doen over dingen als wegenbelasting. Verder zullen ze de problematiek omtrend overgewicht altijd ontkennen.

Ik zie dat totaal niet zitten en ben dan ook voorstander van het betrekken van een BMI meter als het gaat om dingen als stemrecht.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_43771335
Omdat enkel de eche slimmerik inziet dat elke mening op prijs gesteld moet worden.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
pi_43771343
quote:

Aan de andere kant ben jij een goed voorbeeld van iemand met hersens die er geen hol van begrijpt. Dat neutraliseert elkaar wel denk ik.
pi_43771399
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:15 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Diegene die denkt dat hij/zij slim is, is minder slim dan hij/zij denkt
Dat is wel een dooddoener, volgens mij klopt dat namelijk helemaal niet.

Dat neemt echter niet weg dat de belangen van zogenaamd domme mensen niet minder belangrijk zijn.
Het enige wat voor mij van belang is, is dat je je intelligent genoeg bent om bewust te kunnen zijn van wat je aan het doen bent met je stemrecht. Hoeft dus niet eens te betekenen dat je er werkelijk mee bezig bent, maar wel dat je de capaciteit hebt om dat te kunnen begrijpen.
pi_43771437
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:09 schreef Skv het volgende:
Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool
Grappig dat je het zegt. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en (met uitzondering van een enkeling die onder curatele is gesteld) mogen die ook gewoon stemmen. Eentje stemt er groenlinks omdat hij bomen mooi vindt en de rest zou ik zodanig kunnen beinvloeden dat ze stemmen wat ik wil
  woensdag 22 november 2006 @ 02:00:10 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43771461
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:14 schreef onemangang het volgende:
O, je bedoeld dat er een onderscheid tussen úbermenschen en üntermenschen gemaakt moet worden?

Prima idee. Maar dan ben ik wel voorstander dat degene die zich verheven voelen boven alle andere mensen degenen dienen te zijn die geen stemrecht verdienen. Zij zijn immers degenen die ondemocratisch zijn.
ik ben heel graag ondemocratisch als ik zie wat een niveau de democratie in dit land bereikt heeft
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_43771483
Feit blijft dat er te weinig van deze mensen zijn om werkelijk de verkiezingen te beïnvloeden. Daarom is het ook helemaal niet rampzalig om het principe in stand te houden om iedereen een even zwaar stemrecht te geven.

Ideeën als deze zijn vroeger wel uitgevoerd, in de VS telde ooit 1 blanke stem voor 5 zwarte stemmen. (was een compromis tussen noordelijke en zuidelijke staten).
  woensdag 22 november 2006 @ 02:16:03 #42
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_43771609
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:58 schreef Xennia het volgende:

[..]

Grappig dat je het zegt. Ik werk met verstandelijk gehandicapten en (met uitzondering van een enkeling die onder curatele is gesteld) mogen die ook gewoon stemmen. Eentje stemt er groenlinks omdat hij bomen mooi vindt en de rest zou ik zodanig kunnen beinvloeden dat ze stemmen wat ik wil
En maak je er gebruik van of laat je ze gewoon op een knopje drukken?
Ull de llebre.
  woensdag 22 november 2006 @ 02:19:29 #43
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_43771632
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:16 schreef bofneger het volgende:

[..]

De meesten hebben wel hulp nodig om dat knopje te vinden, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  woensdag 22 november 2006 @ 02:21:02 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43771644
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:19 schreef bolivian het volgende:

[..]

De meesten hebben wel hulp nodig om dat knopje te vinden, .
Eerst is het vinden van het gaatje het probleem.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 22 november 2006 @ 02:22:42 #45
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_43771663
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eerst is het vinden van het gaatje het probleem.
Kwestie van prioriteiten, .
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  woensdag 22 november 2006 @ 02:29:11 #46
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_43771695
Dit is echt het domste wat ik ooit gehoord heb. Verder ga ik er dan ook maar niet op in.

De OP getuigd dan ook niet van een dusdanig IQ dat je jezelf lijkt toe te dichten
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_43771698
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:16 schreef bofneger het volgende:

[..]

Ik heb ze in eenvoudig taalgebruik proberen voor te lichten over de verkiezingsprogramma's. Aangezien met name de linkse partijen willen investeren in zorg en dit hun leven het meest direct raakt, zal hun stem die kant op gaan.
pi_43771702
quote:
Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.
En daarom hebben we dus een parlementaire democratie en geen directe democratie. De kiezers wijzen volksvertegenwoordigers aan die vervolgens de beslissingen nemen. Dat werkt beter omdat zij meer kennis van zaken hebben en keuzes moeten maken.

Daarom ben ik ook tegen referenda. De mensen die op die manier direct een beslissing nemen hoeven zelf geen keuze te maken. Meer dan het aankruisen van een vakje hoeven ze niet te doen. De consequentie merken ze immers zelf niet. Politici moeten die keuzes wel maken en daarom kun je de beslissing veel beter bij hen leggen. Bevallen hun keuzes je niet, dan stem je de volgende keer op iets anders.
  woensdag 22 november 2006 @ 02:31:54 #49
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_43771713
quote:
Op woensdag 22 november 2006 02:29 schreef Xennia het volgende:

[..]

Ik heb ze in eenvoudig taalgebruik proberen voor te lichten over de verkiezingsprogramma's. Aangezien met name de linkse partijen willen investeren in zorg en dit hun leven het meest direct raakt, zal hun stem die kant op gaan.
Is dat het taalgebruik waarmee TomTom je op weg helpt of gaat het net even iets verder?
Ull de llebre.
pi_43771717
quote:
Zoals je nu ook weer ziet: 25% van de stemmers is zwevend, veel hebben niet eens een idee wat het programma van de partijen is en wat de inhoud wil zeggen.
(Een deel) van deze mensen stemt maar wat, zonder te weten wat ze doen.

Is het geen idee om mensen die er wél van overtuigd zijn, of wél duidelijk weten wat ze willen een dubbele stem te geven? Ik vind het gewoon kut dat mijn (overtuigde) stem evenveel telt als de stem van de eerste de beste mongool die op het laatste moment maar beslist één of andere partij te stemmen zonder reden.

Kunnen ze dat niet beter regelen? Óf dat er een motivatieknop is (ik heb er over nagedacht dus mijn stem telt dubbel / ik heb er niet over nagedacht dus ik laat mijn stem maar één keer tellen) óf dat ze alle mensen met weinig IQ gewoon het stemrecht ontnemen?

Het gaat wel over het bestuur van ons hele land..
Is stelligheid in politieke voorkeur altijd een teken van een hoog IQ, zou ik me dan weer afvragen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')