abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:04:58 #1
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_43767012
Dat is toch niet normaal zo hard als dat staat? Zit je lekker relaxted James Bond te kijken, ineens begin er keihard reclame te bleren, zodat je verschrikt de afstandsbediening moet opzoeken om weer rust te krijgen. Ik schrik me steeds een ongeluk.
Al die zenders hebben de reclame zo hard staan, echt een verschrikking. Waarom toch.
How can I make this topic about me?
pi_43767056
de reclame staat niet harder. er komt hetzelfde aantal decibels uit je speakers.
De geluiscompressie is anders (duurder) dan die in de film. hierdoor lijkt het harder
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_43767070
Ik heb laatst het excuusverhaal dat ze de bass filteren waardoor het harder klinkt (ofzo)
pi_43767090
Walgelijk inderdaad. Ik krijg alleen maar meer een afkeer tegen zo'n dergelijke reclame en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Het volume is trouwens niet hoger maar door een bepaalde compressie lijkt 't harder.
X
X
X
pi_43767232
vandaag geleerd op school: het geluid wordt zodanig gefiltert dat de frequenties die wij normaal niet zo goed horen beter door het filter heen komen, zodat het uiteindelijk lijkt alsof het harder is.

De vraag blijft natuurlijk: waarom doen ze dit?
Antwoord: om je aandacht te proberen te trekken. Tenminste, dat denk ik.
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:12:27 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43767295
Ze maken het verschil tussen zachte en harde tonen kleiner en blijven net onder de max db grens. Daardoor krijg je als luisteraar niet de rustposes die je tijdens de film ervoor wel hebt gekregen. Dat trekt idd aandacht.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_43767328
af en toe zou je willen, dat ook reclames ondertiteling kregen. *zucht*
pi_43767593
compleet mee eens
erg irritant inderdaad
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_43767622
Idd. Op Sbs6 is het erg, die is meestal minder hard dan andere zenders. Fijn die reclames als je dan in slaap bent gevallen.

If u know what i mean?
KLAAS JAN HUNTELAAR
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:23:39 #10
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_43767676
Films kijken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_43767712
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:23 schreef Maikuuul het volgende:
Films kijken
Brommer rijden
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43767934
Vooral Discovery is er erg mee. De reclame staat wel dubbel zo hard als de rest van de programma's. Erg irritant omdat ik dan steeds het volume naar beneden moet zetten als er weer eens reclame op is.
pi_43767962
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:31 schreef The_Terminator het volgende:
Vooral Discovery is er erg mee. De reclame staat wel dubbel zo hard als de rest van de programma's. Erg irritant omdat ik dan steeds het volume naar beneden moet zetten als er weer eens reclame op is.
Tyf je eindelijk in slaap wordt je weer wakker
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43768903
Als gevolg daarvan ram ik al op mute op het moment dat ik het logo zie wegfaden. De achterlijke commerciele bavianen hebben blijkbaar nog niet in de gaten dat ze met die onzin juist de mensen wegjagen.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
pi_43769439
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:59 schreef Nexxennium het volgende:
Als gevolg daarvan ram ik al op mute op het moment dat ik het logo zie wegfaden. De achterlijke commerciele bavianen hebben blijkbaar nog niet in de gaten dat ze met die onzin juist de mensen wegjagen.
Maar dat wegfaden doen ze tegenwoordig ookal niet meer op de meeste
Ik wacht op de eerste die over downloaden begingt
pi_43773441
quote:
Op woensdag 22 november 2006 00:17 schreef EleQusion het volgende:

[..]

Maar dat wegfaden doen ze tegenwoordig ookal niet meer op de meeste
Ik wacht op de eerste die over downloaden begingt
Naja either way, zodra weer 1 of andere kneus begint over "win nu een pauperplasmascherm, SMS IDIOOT naar 9876!" grijp ik naar de remote.

En ja. Downloaden is wel degelijk een uitkomst. Nieuwe films kijk ik wel in de bioscoop als ze een beetje de moeite waard zijn, maar series komen mijn huiskamer toch regelmatig via ADSL binnen.
Thus spake the master programmer:
"A well-written program is its own heaven; a poorly-written program is its own hell.''
  woensdag 22 november 2006 @ 09:31:57 #17
138448 PeZu
Suspended animation
pi_43773526
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:06 schreef gebruikersnaam het volgende:
de reclame staat niet harder. er komt hetzelfde aantal decibels uit je speakers.
De geluiscompressie is anders (duurder) dan die in de film. hierdoor lijkt het harder
ongelovelijk wat een onzin

het geluid bij reclame staat gewoon harder

heb gelukkig zelf een tv die het verschil in geluid niveau nivelleerd

en dat doet ie aan de hand van het decibell niveau
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_43775998
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:06 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ja, het klinkt harder, dat er hetzelfde aantal decibels uit mijn speakers komen zal mij een zorg zijn, of zit jij met zo'n apparaatje het aantal DB's te meten als je een film gaat kijken? Het is gewoon belachelijk dat ik nog erger schrik van de reclame dan van de schrik effecten in de film zelf.

Ze moeten daar gewoon mee kappen. Oja en die reclames van UPC die ze er zelf tussen proppen zijn nog eens een keer harder, dus dat is helemaal irri.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 22 november 2006 @ 11:37:55 #20
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_43776341
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 23:32 schreef Badabingea het volgende:

[..]

Tyf je eindelijk in slaap wordt je weer wakker
Bwhehe, dat had ik net dus ook. Ik lag lekker half suffend een beetje op bed, komt er reclame Was dus meteen weer klaarwakker
Maar toch niet helemaal.
pi_43776560
Mute knop doe ik ook altijd, heerlijke rust dan ineens.
pi_43776664
Ze moesten de manier van meten eens veranderen, het max toegestane aantal dB's als richtlijn voldoet niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_43777054
quote:
Op woensdag 22 november 2006 11:45 schreef EvilWasp het volgende:
Mute knop doe ik ook altijd, heerlijke rust dan ineens.
Dan gaat er een wereld voor je open.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_70716306
En nog steeds is het een pokkenherrie (ja, toen dit topic geopend werd was het nog pokkEherrie zonder tussen-N ik weet het), het irritante zit het vooral in het verschil tussen normale uitzending en de reclame zelf (vooral na een rustig praatprogramma of het NOS-journaal waarbij je de tv wat harder zet, is dit echt zeer ergerlijk.

Een vuvuzela is irritant, maar hier in Nederland kunnen we er ook wat van.

goeie link hierover met veel extra info en doorlinks: http://datkanbeter.vpro.nl/forum/topics/2119736:Topic:132

STOPPEN MET DAT TYFUSVERSCHIL IN GELUID (ja, ik weet dat ze zeggen dat het aantal decibel zgn. 'gelijk' is aan reguliere uitzending en dat ze een kutsmoesje gebruiken over geluidstechniek, ik weet dat er gezapt
kan worden en dat er een knop op de tv zit, maar soms heb je de afstandsbediening niet op tijd (of kwijt) en ik kijk graag tv (vnl voetbal en iedereen die zegt dat hij/zij geen tv kijkt is een hypocriete teringsukkel met boter op zijn hoofd (behalve als het echt zo is natuurlijk, dan neem ik dat terug).

Samenvatting: het is een complot!!
Er is leven na de lach.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')