Volgens mij helaas niet stilgelegd.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Die ene wedstrijd waarbij de Feyenoord-aanhang "Louis had een kankerwijf" zong is toch ook stilgelegd (en zeer terecht)
Volgens mij ook niet. Over scheidsrechtelijike dwalingen gesproken... Het meest walgelijke liedje ooit in een stadion gezongen, in mijn opinie. Bij NAC - FC Utrecht, enkele jaren geleden, werd ook een dergelijk walgelijk liedje gezongen. NAC-speler Ferry van Vliet was een paar maanden eerder overleden en zou die avond jarig zijn. Utrechtaanhang: "Er was er één jarig, hoera hoera". Kutpubliek.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Volgens mij helaas niet stilgelegd.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:17 schreef Mwanatabu het volgende:
Die ene wedstrijd waarbij de Feyenoord-aanhang "Louis had een kankerwijf" zong is toch ook stilgelegd (en zeer terecht)
Na de hervatting scoorde Twente wel direct.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:07 schreef Dos37 het volgende:
Twente tegen Ajax 2 is ook een keer gestaakt was voor de beker. (dûh)
anders speel je niet tegen ajax 2
Later wel hervat.
Zat aan de andere kant van het stadion en ik hoorde er geen zak vanquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:56 schreef SoA-Holic het volgende:
Ajax- az ( ik meen '98) waar er massaal werd gezongen:
'Dries Boussatta je moeder heeft een snor'.
Eerst stilgelegd, later werd het hervat.
oowja nou je het zegtquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Na de hervatting scoorde Twente wel direct.
(Was uit een corner, terwijl Twente een ingooi kreeg toen)
Waar dan?quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:55 schreef Sethje het volgende:
...Die lijstjes kun je toch gewoon terugvinden op het net....
"Boss'n, Boss'n, Je ma verwekte je in de hooischuur" ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:03 schreef DarkShine het volgende:
Heracles Almelo - Roda JC 05/06
Scheidsrechter ?
Stilgelegd wegens spreekkoren van Heracles. Wedstrijd is hervat.
Geen id, in het uitvak was werkelijk niks ervan te horen...quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:21 schreef Elvislives het volgende:
[..]
"Boss'n, Boss'n, Je ma verwekte je in de hooischuur" ?
Wat heeft dat te maken met het stilleggen/staken van wedstrijdenquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:43 schreef DarkShine het volgende:
Je kunt ook wedstrijden verbieden omdat het koopzondag is.
"Weer trekken wij ten strijde, voor Rood, Rood en....Rood!"quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:43 schreef DarkShine het volgende:
Je kunt ook wedstrijden verbieden omdat het koopzondag is.
En weet men nog de problemen die NEC toendertijd had in de UEFA-Cup omdat het koopavond was in de stad?
Meer een reactie op Hathor, die begon over de belachelijke acties die burgemeesters in dit land vaker maken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:39 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het stilleggen/staken van wedstrijden
bronquote:laatst gewijzigd: 25-01-2004 22:07
Wedstrijd gestaakt na vijf keer rood
De Turkse competitiewedstrijd tussen Besiktas en Samsunspor is gestaakt nadat vijf Besiktas-spelers rood hadden gekregen.
Onreglementair
Scheidsrechter Papila stuurde in de 85ste minuut sterspeler Ilhan Mansiz van Besiktas van het veld, en floot meteen voor het einde van de wedstrijd. Er stonden nog maar zes Besiktas-spelers tussen de lijnen, en dat is reglementair te weinig. Eerder zagen de Braziliaanse verdediger Carlos Antonio Zago (twee keer geel), Ibrahim Uzulmez, Ahmet Yildirim en Daniel Pancu de rode kaart.
Koploper
Besiktas, de koploper in Turkije, keek op het moment dat de wedstrijd gestaakt werd tegen een 4-1 achterstand aan. De Turkse voetbalbond roept waarschijnlijk volgende week Samsunspor officieel uit tot winnaar. Ook worden stappen tegen Besiktas overwogen; puntenaftrek is niet uitgesloten.
Ik heb het over 13 tot 20 jaar terug, dat durf ik je echt niet meer te zeggen.quote:Op woensdag 22 november 2006 10:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Digger en Spurs weten jullie ook de scheidsrechters in kwestie nog?
http://www.adofans.nl/foto/19911992/gae1992/gae1992.htmquote:Op woensdag 22 november 2006 12:16 schreef TerroRobbie het volgende:
Klopt die had ik ook al in de OP staan. Ik bedoelde eigenlijk die wedstrijd tegen de GAE.
Andere Tijden heeft er later nog eens een stukje over gemaakt:quote:Op woensdag 22 november 2006 12:15 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik heb het over 13 tot 20 jaar terug, dat durf ik je echt niet meer te zeggen.
Mbt Den Haag - neusjes op 1 Maart 1987 is wel een hoop te vinden, kijk hier maar eens: http://www.adofans.nl/news/20012002/special_fcdhajax1987.htm
Is toch 1 van de meest bekende/beruchte definitief gestaakte wedstrijden in de geschiedenis van het Nederlandse voetbal.
Tis denk ik de meest bizarre wedstrijd die ik ooit heb bijgewoond en die in Deventer een goede 2e. Woonde toen zelfs in Deventer en stond in een GAE vak met verbazing te volgen wat er allemaal gebeurde. De binnenstad was 1 grote ravage, een spoor van vernielde telefooncellen, omgekeerde auto's, ingegooide ruiten etc. van station/stad naar stadion. Horeca die nog tot in de lengte der jaren alles dichttimmerde als Den Haag in Deventer moest spelen.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Andere Tijden heeft er later nog eens een stukje over gemaakt:
http://geschiedenis.vpro.(...)fleveringen/9146694/
Wat was het toen koud! Je ballen vroren eraf en de koffie bevroor terwijl je hem dronk!quote:Op woensdag 22 november 2006 12:35 schreef M.Melandri het volgende:
groningen-roda (2001 dacht ik) stilgelegd bij 0-2 stand daarna nog 3-2.
edit: 2002 dus http://www.trotsvanhetnoorden.nl/foto0203.php?id=213&sid=2002
Zeg maar gerust dat het bekogelen met golfballen gebeurde.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:10 schreef Polvere het volgende:
NAC - Willem II. 2001/2002. Na 20 minuten gestaakt bij de stand 0-1. Supporters op Vak G bekogelen keeper met geld, GSM'etjes, vislood etc. Wedstrijd gestaakt en uitgespeeld zonder publiek (ik meen 1-1).
Telstar - Eindhoven zou ik zo niet weten, maar bij de wedstrijd H'lem - Telstar was het scheidsrechter Luinge. Wedstrijd was in de 1ste helft al een kwartier gestaakt en in de 74ste minuut heeft hij hem definitief gestaakt.quote:Op woensdag 22 november 2006 08:17 schreef spurs het volgende:
03/10/03 Telstar - Eindhoven ivm lichtuitval ind e 65ste minuut, is anderhalve week later uitgespeeld.
31/03/02 H'lem - Telstar ivm spreekkoren van de H'lem aanhang naar een Telstar speler. Aantal dgn later uitgespeeld zonder publiek.
Filmpje doet het hier niet.. ligt dat aan mijn pc?quote:Op woensdag 22 november 2006 12:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Andere Tijden heeft er later nog eens een stukje over gemaakt:
http://geschiedenis.vpro.(...)fleveringen/9146694/
doet het hier op m'n werk wel, maar het werkt geloof ik niet met de Windows mediaplayer. Moet je RealPlayer pakken.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:16 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Filmpje doet het hier niet.. ligt dat aan mijn pc?
Komt me bekend voor: paar jaar terug kwam Utrecht ook ff buurten in het familievak van Vitesse. Ik kan me een vrouw met een giga blauw oog herinneren...quote:Op woensdag 22 november 2006 21:38 schreef Stampie22 het volgende:
Ik kan me er twee herinneren...
20-12-1996: Willem II - FC Utrecht 3-0
Stilgelegd wegens rellen. Utrechtsupporters breken uit hun vak en gaan via de familietribune richting de aanhang van Willem II. De beelden van een huilende ballenjongen waren de dagen erna vaak te zien op tv en in de krant.
Nee... Ik heb de data opgezocht op de site van Willem II, scheidsrechters staan er niet bij, ook geen verslag.quote:Op woensdag 22 november 2006 21:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Weet je de scheidsrechters nog?
quote:6 oktober 1979 was een memorabele dag in het NAC stadion. NAC - Feyenoord. Een horde wilden uit Rotterdam probeerde met de bekende grote mond in Breda eens flink huis te houden. Lukte trouwens ook nog heel behoorlijk. Een met precisie geplaatste asbak op het hoofd van grensrechter Matena(aier) was aanleiding tot staken van de wedstrijd bij een 2-2 stand. Het staken van de wedstrijd werd gevolgd door het mooiste politie-optreden aller tijden in een Nederlands voetbalstadion. Over de volle lengte van het veld stoomde de ME op naar de lange staantribune.
Nog nooit vertoond en nimmer geëvenaard. Later op de historische 23 april 1980 werd het resterende gedeelte van de wedstrijd zonder publiek uitgespeeld. De uiteindelijke 3-2 winst werd door maar liefst 3000 NAC fans op het voorplein uitbundig gevierd. Voor de NAC aanhang was een en ander wel een aanleiding om met ingang van het volgende seizoen een nieuwe stek te kiezen. Nooit zou meer een vijandige aanhang op de overdekte staantribune (of waar dan ook) rotzooi durven schoppen. De verhuizing naar Vak B was een feit: de B-Side was geboren.
Dat spandoek hangt er nog steedsquote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef Stampie22 het volgende:
. Het prachtige spandoek heeft er nooit meer gehangen.
Wesley is inmiddels aan zijn 2e spandoek bezig....quote:Op woensdag 22 november 2006 23:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat spandoek hangt er nog steeds![]()
Klopt, maar niet dezelfdequote:Op woensdag 22 november 2006 23:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat spandoek hangt er nog steeds![]()
3e...quote:Op donderdag 23 november 2006 00:27 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wesley is inmiddels aan zijn 2e spandoek bezig....
Zelfde tekst. Als je zegt dat ie in de fik is gevlogen is het logisch dat het nite dezelfde is?quote:Op donderdag 23 november 2006 01:07 schreef Stampie22 het volgende:
[..]
Klopt, maar niet dezelfdeEn volgens mij ook een nieuwe tekst.
Volgens mij 4 seizoen geleden, het werd 1-1, goal van Maxwellquote:Op zondag 26 november 2006 22:12 schreef Semoi het volgende:
RKC Waalwijk - Ajax (wederom weet ik niet meer welk seizoen en welke scheidsrechter)
RKC was bezig aan een goede wedstrijd en de Ajax aanhang begon met spreekkoren. De wedstrijd werd toen stilgelegd. Ajax speelde veel beter na de hervatting en volgens mij won Ajax uiteindelijk ook.
een detail:quote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef Stampie22 het volgende:
Wat ik me van Willem II - FC Utrecht herinner, was dat het m'n eerste uitwedstrijd was. Bij Willem II hing toen altijd op de lange zijde een meterslang spandoek met "Hup Willem II Stoere Kerels, Groetjes Wesley". Daar had ik met een vriend al vaak om gelachen, we wisten toen niet dat die zin uit het clublied van Willem II kwam en vonden het dus een schitterend bedachte zin van een klein jochie.
Op die koude decemberavond hing dat spandoek er natuurlijk ook. Utreg speelde dramatisch, het waren de magere jaren. Opeens braken er wat Utregters uit (of braken.. het hek was gewoon open?) en ze liepen door de gracht en over de familietribune richting de overkant. Onderweg kwamen ze langs dat mooie spandoek. En toen gebeurde het: iemand stak het in de fik. Het prachtige spandoek heeft er nooit meer gehangen.
Is dat die Wesley ?quote:Op zondag 26 november 2006 23:33 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
een detail:
Dit is de Wesley in kwestie.en ja, hij had een real life soap op SBS
[afbeelding]
Dat laatste komt niet door de Utrecht aanhang. Het spandoek is namelijk wel degelijk (gesponsord door oa. utrechtse bedrijven) terug gekomen en door optredens van de Wesley in kwestie. Het heeft er vervolgens nog even gehangen. Het echte wat iedereen in Tilburg Utrecht kwalijk neemt is dat Wesley's zangcarierrequote:Op woensdag 22 november 2006 21:52 schreef Stampie22 het volgende:
Wat ik me van Willem II - FC Utrecht herinner, was dat het m'n eerste uitwedstrijd was. Bij Willem II hing toen altijd op de lange zijde een meterslang spandoek met "Hup Willem II Stoere Kerels, Groetjes Wesley". Daar had ik met een vriend al vaak om gelachen, we wisten toen niet dat die zin uit het clublied van Willem II kwam en vonden het dus een schitterend bedachte zin van een klein jochie.
Op die koude decemberavond hing dat spandoek er natuurlijk ook. Utreg speelde dramatisch, het waren de magere jaren. Opeens braken er wat Utregters uit (of braken.. het hek was gewoon open?) en ze liepen door de gracht en over de familietribune richting de overkant. Onderweg kwamen ze langs dat mooie spandoek. En toen gebeurde het: iemand stak het in de fik. Het prachtige spandoek heeft er nooit meer gehangen.
Die hangt er echt niet meer hoorquote:Op donderdag 23 november 2006 10:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zelfde tekst. Als je zegt dat ie in de fik is gevlogen is het logisch dat het nite dezelfde is?![]()
Hij heeft er wel echt lang nog gehangenquote:Op zondag 26 november 2006 23:55 schreef existenz het volgende:
[..]
Die hangt er echt niet meer hoorMeeste spandoeken (dan wel niet alle) komen namelijk vanuit Stichting Kingzine die er voor zorgt dat de spandoeken opgehangen worden van iedereen.
Dat klopt idd.quote:Op maandag 27 november 2006 00:13 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij heeft er wel echt lang nog gehangen
Als ik ADO - Roda van 23-4-2005, lees nergens iets van het provocerende gedrag van de wouten. Lees ik nergens dat de gehele drankvoorraard (ook wat onderin de bus stond) tijdens de wedstrijden uit de bussen is geheel.quote:Op maandag 27 november 2006 00:38 schreef existenz het volgende:
http://www.civ-voetbal.com/jv-0405/incidenten.htm is ook wel een interessante link hierin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |