abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:04:34 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_43743420
Omdat de verkiezingscampagnes helaas alleen maar over allerlei coalitievormingen is gegaan, open ik ook maar een topic hierover: Wie heeft er eigenlijk geen problemen met een CDA/PvdA (of PvdA/CDA)-coalitie?

Alles wijst erop dat dit toch de enige realistische mogelijkheid gaat worden. Een eerdere poging in 2003 mislukte, maar ik denk dat deze keer Balkenende en Bos er wel uit zullen komen. En gek genoeg (misschien) heb ik daar eigenlijk geen problemen mee. Een links kabinet zie ik totaal niet zitten en de VVD mag van mij ook eens een tijdje in de oppositiebanken verkeren. Blijft dus tot elkaar veroordeeld het CDA en de PvdA.

Het zal wel weer flink vechten worden tijdens de onderhandelingen, maar met wat gepolder denk ik dat beide partijen het toch wel eens kunnen worden over veel zaken . Het CDA zal alsnog instemmen met een generaal pardon. Lekker sociaal gewenst is dat en een groot deel van het CDA heeft daar geen problemen mee. Aan de andere kant zal de PvdA niet meteen de hele HRA afschaffen, maar komt er eerst een 'verkennende studie' of zoiets suffigs voor dit lastige vraagstuk, waaruit dan blijkt dat hoge inkomens idd onredelijk teveel profiteren van deze regeling. Gevolg is dat de HRA niet rigoreus wordt afgeschaft, maar beperkt wordt voor de hogere inkomens.

Blijft natuurlijk hartstikke koffiedik kijken dit, maar ik denk dat CDA en PvdA dus wel overeenstemming kunnen vinden en eerlijk gezegd heb ik daar geen problemen mee. Het is niet een uitgesproken links of rechts kabinet, maar recht door zee een typisch centrum-kabinet, dat het verguisde poldermodel weer nieuw leven kan inblazen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_43743498
De VVD de oppositie in is een uitstekend idee, en ik denk zelf eerlijk gezegd dat een PvdA/CDA centrumkabinet stabieler gaat zijn dan een PvdA/GL/SP (en we komen zetels tekort, dus doe evt. D66 er ook nog maar bij). Om nou te zeggen dat het mijn ideale coalitie is, nee, maar vermoedelijk wel het meest haalbare om weer eens een regeringsperiode vol te maken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2006 @ 12:15:17 #3
862 Arcee
Look closer
pi_43743720
Ik vind een CDA/PvdA-coalitie helemaal niks. Daarmee krijgt zo'n 80% van de kiezers niet z'n zin. Ik denk dat het grootste deel óf over links óf over rechts wil. Daarom worden CDA en PvdA ook zo groot. Niet omdat men die samen wil laten regeren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43743760
Ik vind het iig beter dan CDA-VVD (met nog wat partijen erbij).
pi_43744130
Een CDA/PvdA kabinet is bestuurlijk beter, slagvaardiger en stabieler dan welke 3 of 4-partijen coalitie dan ook.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:45:34 #6
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_43744576
Indien het CDA geneigd is zich socialer op te stellen dan de afgelopen 5 jaar, heb ik er niet zo heel veel moeite mee. Wel overigens onder leiding van Balkenende.

Juist vanwege de polarisatie die zich de afgelopen tijd heeft afgespeeld, lijkt het mij niet zinnig om het huidige kabinet voort te zetten, óf in te ruilen voor een (volledig)links kabinet. Het is duidelijk dat het huidige kabinet is uitgeregeerd en dat men (althans een heel groot deel van het electoraat) ook het huidige beleid niet meer ziet zitten. Een volledig links kabinet zou ik persoonlijk wel de moeite waard vinden, maar zie ook dat dat op ontzettend veel weerstand stuit.
Of de horror-verhalen over de economie die tot stilstand komt, de schatkist die na 2 jaar helemaal leeg is, etc... of die nou waarheid worden of niet, blijkbaar maken zich daar veel mensen zorgen over. Dat betekent is mijn ogen dat je een kabinet moet vormen dat het rustig aan moet doen, om in stabiel water te komen en vandaar uit een andere richting op te gaan.

Echter in mijn ogen kan Balkenende absoluut niet het gezicht zijn van het komende kabinet. Hij staat naar mijn idee zelf aan het hoofd van 2 vroegtijdig gesneuvelde kabinetten, weigert fouten te erkennen, neemt geen verantwoordelijkheid, heeft gebrek aan sociaal inzicht en bevlogenheid, heeft nooit ergens daadkrachtig opgetreden en heeft een foute campagne gevoerd. Zo'n persoon wil ik niet als premier.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_43744615
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:45 schreef Fallen het volgende:
Echter in mijn ogen kan Balkenende absoluut niet het gezicht zijn van het komende kabinet. Hij staat naar mijn idee zelf aan het hoofd van 2 vroegtijdig gesneuvelde kabinetten, weigert fouten te erkennen, neemt geen verantwoordelijkheid, heeft gebrek aan sociaal inzicht en bevlogenheid, heeft nooit ergens daadkrachtig opgetreden en heeft een foute campagne gevoerd. Zo'n persoon wil ik niet als premier.
Balkenende is imo idd een behoorlijk breekpunt bij een CDA-PVDA kabinet. Balkenende heeft zich ook zo vereenzelvigd met de koers van de afgelopen jaren dat hij volstrekt ongeloofwaardig over zou komen in een CDA-PVDA kabinet.
pi_43744701
Maak je geen zorgen: it's never gonna happen...
pi_43744704
Ik vind een CDA-PVDA colaitie behoorlijk positief! Je hebt dan een links van het midden georiënteerd kabinet, en dat kan ik alleen maar toejuichen tov het rechts van het midden kabinet wat we nu hebben.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:51:15 #10
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_43744709
Ik denk dat er geen serieus alternatief is.
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:51:25 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43744713
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Balkenende is imo idd een behoorlijk breekpunt bij een CDA-PVDA kabinet. Balkenende heeft zich ook zo vereenzelvigd met de koers van de afgelopen jaren dat hij volstrekt ongeloofwaardig over zou komen in een CDA-PVDA kabinet.
Inderdaad. En ik denk echt niet dat het generaal pardon het grote knelpunt is voor de PVDA. Eerder alle maatregelen mbt de zorg bijvoorbeeld.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:52:00 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43744726
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind een CDA-PVDA colaitie behoorlijk positief! Je hebt dan een links van het midden georiënteerd kabinet, en dat kan ik alleen maar toejuichen tov het rechts van het midden kabinet wat we nu hebben.
Lijkt mij een precies-in-het-midden kabinet. Echt niet links van het midden.
pi_43744738
Bij voorkeur dan PvdA-CDA.
Het is niet top maar we hebben geen andere keus . Dus ook geen problemen ermee.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:52:29 #14
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_43744740
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:04 schreef Falco het volgende:
Aan de andere kant zal de PvdA niet meteen de hele HRA afschaffen, maar komt er eerst een 'verkennende studie' of zoiets suffigs voor dit lastige vraagstuk, waaruit dan blijkt dat hoge inkomens idd onredelijk teveel profiteren van deze regeling. Gevolg is dat de HRA niet rigoreus wordt afgeschaft, maar beperkt wordt voor de hogere inkomens.
Dat is sowieso al de insteek van de PvdA-plannen... je hypotheekrente maximaal voor 42% kunnen aftrekken. Ze hebben nooit gepleit voor een volledige afschaffing.
Decisions are made by those who show up.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:52:45 #15
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_43744750
quote:

[..]

Je weet dat Balkenende de meest populaire kandiditaat is voor het komende premierschap? En dat de meeste mensen jouw mening dus niet delen?
Humans dont deserve to live...
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:52:52 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43744754
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef du_ke het volgende:
Bij voorkeur dan PvdA-CDA.
Het is niet top maar we hebben geen andere keus . Dus ook geen problemen ermee.
Toch wel, dan nog liever nieuwe verkiezingen.
pi_43744769
quote:

[..]

Niet alleen Balkenende maar ook de nummer twee van het CDA, Maxime Verhagen. Aan de andere kant zijn er een hoop CDA'ers waarmee volgens mij best een mooi CDA/PvdA-kabinet te maken is, bijvoorbeeld Leers, Doekle Terpstra en eventueel Joop Wijn.
pi_43744781
Zolang het CDA maar de grootste is van de twee, heb ik er weinig problemen mee. Anders....
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:54:17 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_43744801
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef KieWie het volgende:

[..]

Dat is sowieso al de insteek van de PvdA-plannen... je hypotheekrente maximaal voor 42% kunnen aftrekken. Ze hebben nooit gepleit voor een volledige afschaffing.
Dat hebben de meesten vreemd genoeg nog steeds niet door ondanks dat het al tig keer is verteld. net zoals iedereen nog steeds over die ouderenbelasting blijft emmeren terwijl dat maar een miniscuul deel is van de mensen met een heel hoog aanvullend pensioen.

Mensen kunnen gewoon echt niet luisteren kennelijk.
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:55:32 #20
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_43744841
Als dit betekent dat het CDA weer terug naar het midden wordt getrokken, okee. Dan kan ik er wel wat vrede mee hebben.
Maar ja, Balkenende is een conservatief privatiseringsidealist, dus dan moet de PvdA wel winnen en Balkenende weg.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 21 november 2006 @ 12:56:43 #21
81989 KieWie
Ja is goed...
pi_43744890
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat hebben de meesten vreemd genoeg nog steeds niet door ondanks dat het al tig keer is verteld. net zoals iedereen nog steeds over die ouderenbelasting blijft emmeren terwijl dat maar een miniscuul deel is van de mensen met een heel hoog aanvullend pensioen.

Mensen kunnen gewoon echt niet luisteren kennelijk.
Er wordt ook helemaal niet aan de AOW zelf 'gemorreld'. Hooguit aan datgene wat er boven 15.000 euro aan aanvullend pensioen binnen komt. En dan pas bij mensen die na 1945 geboren zijn.
Blijft wel mooi dat de partijen die de AOW twee jaar lang bevroren hebben, nu de ketel onterecht verwijten dat hij zwart ziet.
Decisions are made by those who show up.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 november 2006 @ 12:57:37 #22
862 Arcee
Look closer
pi_43744907
quote:
Balkenende zou ook geen zitting nemen in een PvdA/CDA-regering, denk ik. Als Bos premier wordt dus.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_43744938
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Toch wel, dan nog liever nieuwe verkiezingen.
Dan kom je nog niet op een heel andere verdeling uit. Het CDA en PvdA blijven groot, de VVD klein en verder is het gerommel in de marge.
pi_43744969
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 12:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Balkenende zou ook geen zitting nemen in een PvdA/CDA-regering, denk ik. Als Bos premier wordt dus.
Een leider als premier zou ook geen kwaad kunnen, positief dus .
pi_43745001
zolang er maar geen rechtse coalitie komt kan ik er mee leven!
Heb natuurlijk het liefst een links kabinet
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')