Balkenende is imo idd een behoorlijk breekpunt bij een CDA-PVDA kabinet. Balkenende heeft zich ook zo vereenzelvigd met de koers van de afgelopen jaren dat hij volstrekt ongeloofwaardig over zou komen in een CDA-PVDA kabinet.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:45 schreef Fallen het volgende:
Echter in mijn ogen kan Balkenende absoluut niet het gezicht zijn van het komende kabinet. Hij staat naar mijn idee zelf aan het hoofd van 2 vroegtijdig gesneuvelde kabinetten, weigert fouten te erkennen, neemt geen verantwoordelijkheid, heeft gebrek aan sociaal inzicht en bevlogenheid, heeft nooit ergens daadkrachtig opgetreden en heeft een foute campagne gevoerd. Zo'n persoon wil ik niet als premier.
Inderdaad. En ik denk echt niet dat het generaal pardon het grote knelpunt is voor de PVDA. Eerder alle maatregelen mbt de zorg bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Balkenende is imo idd een behoorlijk breekpunt bij een CDA-PVDA kabinet. Balkenende heeft zich ook zo vereenzelvigd met de koers van de afgelopen jaren dat hij volstrekt ongeloofwaardig over zou komen in een CDA-PVDA kabinet.
Lijkt mij een precies-in-het-midden kabinet. Echt niet links van het midden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind een CDA-PVDA colaitie behoorlijk positief! Je hebt dan een links van het midden georiënteerd kabinet, en dat kan ik alleen maar toejuichen tov het rechts van het midden kabinet wat we nu hebben.
Dat is sowieso al de insteek van de PvdA-plannen... je hypotheekrente maximaal voor 42% kunnen aftrekken. Ze hebben nooit gepleit voor een volledige afschaffing.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:04 schreef Falco het volgende:
Aan de andere kant zal de PvdA niet meteen de hele HRA afschaffen, maar komt er eerst een 'verkennende studie' of zoiets suffigs voor dit lastige vraagstuk, waaruit dan blijkt dat hoge inkomens idd onredelijk teveel profiteren van deze regeling. Gevolg is dat de HRA niet rigoreus wordt afgeschaft, maar beperkt wordt voor de hogere inkomens.
Je weet dat Balkenende de meest populaire kandiditaat is voor het komende premierschap? En dat de meeste mensen jouw mening dus niet delen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Balkenende is imo idd een behoorlijk breekpunt bij een CDA-PVDA kabinet. Balkenende heeft zich ook zo vereenzelvigd met de koers van de afgelopen jaren dat hij volstrekt ongeloofwaardig over zou komen in een CDA-PVDA kabinet.
Toch wel, dan nog liever nieuwe verkiezingen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef du_ke het volgende:
Bij voorkeur dan PvdA-CDA.
Het is niet top maar we hebben geen andere keus. Dus ook geen problemen ermee.
Niet alleen Balkenende maar ook de nummer twee van het CDA, Maxime Verhagen. Aan de andere kant zijn er een hoop CDA'ers waarmee volgens mij best een mooi CDA/PvdA-kabinet te maken is, bijvoorbeeld Leers, Doekle Terpstra en eventueel Joop Wijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat hebben de meesten vreemd genoeg nog steeds niet door ondanks dat het al tig keer is verteld. net zoals iedereen nog steeds over die ouderenbelasting blijft emmeren terwijl dat maar een miniscuul deel is van de mensen met een heel hoog aanvullend pensioen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef KieWie het volgende:
[..]
Dat is sowieso al de insteek van de PvdA-plannen... je hypotheekrente maximaal voor 42% kunnen aftrekken. Ze hebben nooit gepleit voor een volledige afschaffing.
Er wordt ook helemaal niet aan de AOW zelf 'gemorreld'. Hooguit aan datgene wat er boven 15.000 euro aan aanvullend pensioen binnen komt. En dan pas bij mensen die na 1945 geboren zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat hebben de meesten vreemd genoeg nog steeds niet door ondanks dat het al tig keer is verteld. net zoals iedereen nog steeds over die ouderenbelasting blijft emmeren terwijl dat maar een miniscuul deel is van de mensen met een heel hoog aanvullend pensioen.
Mensen kunnen gewoon echt niet luisteren kennelijk.
Balkenende zou ook geen zitting nemen in een PvdA/CDA-regering, denk ik. Als Bos premier wordt dus.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:47 schreef Wombcat het volgende:
Dan kom je nog niet op een heel andere verdeling uit. Het CDA en PvdA blijven groot, de VVD klein en verder is het gerommel in de marge.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toch wel, dan nog liever nieuwe verkiezingen.
Een leider als premier zou ook geen kwaad kunnen, positief dusquote:Op dinsdag 21 november 2006 12:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Balkenende zou ook geen zitting nemen in een PvdA/CDA-regering, denk ik. Als Bos premier wordt dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |