Goed, goed, de baby is niet dood maar het had zomaar wel kunnen gebeuren. Of glas in de babyogen.. Toch slechts een boetetje. Die gozer snuift zo`n bedrag waarschijnlijk maandelijks weg aan coke.quote:108 Teletekst di 21 nov
Stenengooier krijgt 750 euro boete
` De man die vorig jaar augustus in Ede
een steen naar een trein gooide,heeft
een boete van 750 euro gekregen.Volgens
de rechtbank in Arnhem is hij schuldig
aan vernieling.Hij werd vrijgesproken
van poging tot doodslag.
De 20-jarige man gooide de steen nadat
hij met vrienden cocaïne had gesnoven.
De steen vloog door de ruit van de
trein;door glasscherven raakte een baby
gewond.De man zegt dat hij de trein
niet wilde raken,maar volgens justitie
was het een poging tot doodslag.
Justitie had een taakstraf van 200 uur
geëist,plus een celstraf van een jaar,
waarvan negen maanden voorwaardelijk.
Ik weet niet, het is niet feitelijk poging tot doodslag, want hij gooide die steen denk ik meer door zijn trip en door dat hij het lollig vond dan met een bedoeling om mensen dood te krijgen..quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de topictitel wel héél erg misleidend.
Ik weet eigenlijk niet wat ik van de straf vind, ik ben geen rechter. Bepaalde dingen zijn zo moeilijk om in een straf om te zetten. Er is niemand dood gegaan en ook al werd er gesproken van 'poging tot doodslag', ik weet niet of je dat wel zo moet stellen.
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik weet niet, het is niet feitelijk poging tot doodslag, want hij gooide die steen denk ik meer door zijn trip en door dat hij het lollig vond dan met een bedoeling om mensen dood te krijgen..
whehequote:Op dinsdag 21 november 2006 11:37 schreef veldmuis het volgende:
Nou is-ie nog beter!!
Een steen gooien = een aanval op een trein?!
Ik snap je frustratie maar je kunt iemand nu eenmaal niet straffen voor iets wat hij niet gedaan heeft. Gelukkig maar trouwens.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?
Deze straf schrikt anderen niet af.
maar het was geen POGING tot doodslag, hij had geen bedoeling om met die steen iemand dood te gooien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?
Deze straf schrikt anderen niet af.
Hij nam wel het risico iemand te doden. Rijd maar eens met 150 door een 30 km zone..quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
maar het was geen POGING tot doodslag, hij had geen bedoeling om met die steen iemand dood te gooien.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:38 schreef Frollo het volgende:
Ik snap je frustratie maar je kunt iemand nu eenmaal niet straffen voor iets wat hij niet gedaan heeft. Gelukkig maar trouwens.
Wat is er mis met lijfstraffen ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:47 schreef Flashwin het volgende:
typische wilders aanhanger, wat een mongooltje die ts
Altijd weer die bennekommersquote:Een 20-jarige jongeman die vorig jaar augustus in Ede met zijn neus vol coke een steen door de ruit van een trein gooide, is door de rechter vrijgesproken van poging tot doodslag. De glassplinters van het raam waardoor de steen naar binnen vloog, verwondde indertijd een baby. Daarom eiste het Openbaar Ministerie één jaar gevangenisstraf waarvan negen maanden voorwaardelijk en een werkstraf van 200 uur.
De dader, A.G. die voorheen in Bennekom woonde, verklaarde tegen de rechter dat hij niet de bedoeling had om de trein te raken en dat hij niet wist dat die ging passeren. De rechter heeft enige tijd geleden ter plaatse bekeken of de jongen de trein inderdaad niet zou hebben kunnen zien aankomen.
De rechter veroordeelde de stenengooier uiteindelijk tot 750 euro boete wegens vernieling.
Inderdaad, een voorbeeld zou hier best gesteld mogen worden. Een jaartje tussen 4 muren zou hem volop tijd geven om daar eens rustig over na te denken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:55 schreef Zwansen het volgende:
Iemand die 20 jaar is moet zich toch wel bewust zijn van de eventuele gevolgen van zo'n actie.
Nee, dat bestaat ook niet lijkt me. Je hebt doodslag, poging tot MOORD en moord.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
maar het was geen POGING tot doodslag
Je hebt een steen in je hand, die raakt een trein. En je wilde de trein niet raken? Is die gast dom of zo?quote:De man zegt dat hij de trein niet wilde raken
De trein bewoog. Dat had ie niet verwachtquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je hebt een steen in je hand, die raakt een trein. En je wilde de trein niet raken? Is die gast dom of zo?
Jij vindt de straf terecht? En ja ik heb VVD gestemd.quote:Op woensdag 22 november 2006 15:05 schreef tho_Omas het volgende:
Gezien jullie mening over de te milde straffen mag ik er vanuit gaan dat jullie rechts gaan stemmen vandaag he?
Ik heb liever dat hij wat Oosters wordt aangepakt. Gevangenisstraf geven en behoorlijk aftakelen die gast.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:13 schreef Mikrosoft het volgende:
De stenengooier wordt op zijn Hollands, dus keizacht aangepakt.
Ik vind dat hij zwaar gestraft moet worden en daarom stem ik ook rechts.quote:Op woensdag 22 november 2006 16:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Jij vindt de straf terecht? En ja ik heb VVD gestemd.![]()
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:20 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom niet een gevangenisstraf met stokslagen?
Idd. Prachtige uitspraak weer van die wereldvreemde sukkels.quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:10 schreef Napalm het volgende:
Update van de FP
[..]
Altijd weer die bennekommers![]()
De arme jongen had niet in de gaten dat er een trein voorbij kwam.![]()
De rrechters in NL zijn nog altijd zo gek als een deur.
Dat hij kansloos is heeft ie al ruimschoots bewezen denk ik.quote:wat is die jongen dan als die over een paar jaar uit de bak komt, een crimineel of een kansloze junk oid
nah, hooguit dat die stom is ..quote:Op zaterdag 25 november 2006 04:03 schreef Coolfool het volgende:
[..]
Dat hij kansloos is heeft ie al ruimschoots bewezen denk ik.
Als die baby niet de machinst was, dan moet de steen dus een zijruit van de trein geraakt hebben.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:31 schreef moussie het volgende:
uhm, als ik het goed begrijp heeft die gast gewoon een steen naar beneden gegooid, hij had geen idee dat net op dat moment een trein aankwam, zoals ook werdt vastgesteld door de rechter, dat die dat niet kon zien ..
uiteraard is het uitermate stom om zo'n steen naar beneden te gooien, kinderachtig en levensgevaarlijk en voor zoiets moet je gestraft worden .. daarvoor is 750¤ een flinke boete ..
Bron?quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:31 schreef moussie het volgende:
zijn er nou echt nog mensen die denken dat dat helpt .. in zowat alle landen waar de straffen bikkelhard zijn komt er meer en zwaardere misdaad voor dan hier in nederland
via de bolling van de neus afgestuiterd naar de zijmuur en van daaruit naar het raam .. zoiets ?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:06 schreef Napalm het volgende:
Als die baby niet de machinst was, dan moet de steen dus een zijruit van de trein geraakt hebben.
Dan gooi je toch wel wat raar&wild. Je laat iig niet een steen zomaar vallen.
erm, not right now, geen zin/tijd om uitgebreid te googelen, vooral omdat ik al die gegevens heb staan op mijn eigen computer die ik .. uhm *kijkt op klok* .. volgende week terug krijg uit de shop .. dus geef me een paar dagen ajb ..quote:Bron?
Verder zou dat ook nog een omdraaing van oorzaak en gevolg kunnen zijn.
Whehe, leuk stuk. Heb mede op basis daarvan voor mijn opleiding een scriptie geschreven over straffen in ons rechtssysteem.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:55 schreef moussie het volgende:
in de tussentijd wat leesvoer
De veiligheidsutopie : hedendaags onbehagen en verlangen rond misdaad en straf
Naast een preventieve werking is het voornamelijke doel van de gevangenis nog altijd STRAF. Wat voor voorbeeld geeft die domme rechter met zo'n uitspraak? Hij heeft geen STRAF. Derhalve is het niet erg wat die sukkel gedaan heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:31 schreef moussie het volgende:
zijn er nou echt nog mensen die denken dat dat helpt .. in zowat alle landen waar de straffen bikkelhard zijn komt er meer en zwaardere misdaad voor dan hier in nederland
Jij gaat niet uit van het goede dat in ieder mens zit, jij fixeert je op dat ene slechte moment.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Naast een preventieve werking is het voornamelijke doel van de gevangenis nog altijd STRAF. Wat voor voorbeeld geeft die domme rechter met zo'n uitspraak? Hij heeft geen STRAF. Derhalve is het niet erg wat die sukkel gedaan heeft.
Als je hond op het tapijt schijt en je betrapt hem maar geeft geen straf, dan blijft hij het ook doen.
goh .. je snapt het nog ook ..quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij gaat niet uit van het goede dat in ieder mens zit, jij fixeert je op dat ene slechte moment.
Ik ben van mening dat ondanks je de intentie niet hebt je verantwoordelijk gesteld moet worden voor je daden. Straffen dus. Je moet nadenken wat voor consequenties een actie zou kunnen hebben. Het is niet heel zeldzaam dat er een trein over de treinrails rolt!! Er zijn ook mensen vermoord omdat ze zich even moeten afreageren !quote:Op zaterdag 25 november 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Jij gaat niet uit van het goede dat in ieder mens zit, jij fixeert je op dat ene slechte moment.
Iedereen maakt fouten, de een rijdt eens door het rode licht, de ander plast wild, een derde gooit een steen dwars door de ruit van een rijdende trein.
Ms was die knul wel die dag ontslagen vanwege een reorganisatie, ms was zijn relatie net uit, ms leefde hij wel op de armoedegrens en was hem weer een toelage waar hij recht op heeft geweigerd, zodat hij nu zijn moeder die ook op bijstandsniveau zit, niet meer kan steunen financieel, en ja danwil je je wel afreageren, de een doet dat door naar het UWV te gaan en de baliemedewerkster neer te steken en de ander gooit een steen door de ruit van een rijdende trein, niet wetende dat het een trein was, dat er een trein zou komen, dat een trein ruiten heeft, er passagiers achter die ruiten zitten (hoe kon hij ook dat vermoeden, hij wist niet eens van die ruiten) of dat een steen schade kan toebrengen, laat staan een dodelijk wapen kan zijn als je het met kracht gooit.
Dat het zo zou kunnen aflopen, dat er ook maar enig gevaar zou kunnen zijn had de man nooit kunnen vermoeden, zijn intentie was niet beschadigen, niet het raken van wat dan ook, nee, hij wilde zich slechts afreageren.
Laten we hopen op een barmhartiger kabinet die de armoede in NL aanpakt, opdat niet meer mensen in hun ultieme wanhoop onbedoeld of bedoeld maartot het uiterste gedreven vanwege een kil en koud beleid, tot zulke daden komen.
![]()
ben het met je eens, hoorquote:Op zondag 26 november 2006 08:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ondanks je de intentie niet hebt je verantwoordelijk gesteld moet worden voor je daden. Straffen dus. Je moet nadenken wat voor consequenties een actie zou kunnen hebben. Het is niet heel zeldzaam dat er een trein over de treinrails rolt!! Er zijn ook mensen vermoord omdat ze zich even moeten afreageren !
Wat de reden ook is (misschien is het een hele aardige knul met de beste intenties) straffen voor je daden PUNT
dat houdt dus ook in dat je iedere automobilist die te snel rijdt, door rood rijdt of met alcohol op achter het stuur stapt bij een aanrijding de gevangenis in zou moeten stoppen voor poging tot doodslag .. je kan immers anticiperen dat er iemand over gaat steken oid ?quote:Op zondag 26 november 2006 08:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat ondanks je de intentie niet hebt je verantwoordelijk gesteld moet worden voor je daden. Straffen dus. Je moet nadenken wat voor consequenties een actie zou kunnen hebben. Het is niet heel zeldzaam dat er een trein over de treinrails rolt!! Er zijn ook mensen vermoord omdat ze zich even moeten afreageren !
Wat de reden ook is (misschien is het een hele aardige knul met de beste intenties) straffen voor je daden PUNT
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |