Goed, goed, de baby is niet dood maar het had zomaar wel kunnen gebeuren. Of glas in de babyogen.. Toch slechts een boetetje. Die gozer snuift zo`n bedrag waarschijnlijk maandelijks weg aan coke.quote:108 Teletekst di 21 nov
Stenengooier krijgt 750 euro boete
` De man die vorig jaar augustus in Ede
een steen naar een trein gooide,heeft
een boete van 750 euro gekregen.Volgens
de rechtbank in Arnhem is hij schuldig
aan vernieling.Hij werd vrijgesproken
van poging tot doodslag.
De 20-jarige man gooide de steen nadat
hij met vrienden cocaïne had gesnoven.
De steen vloog door de ruit van de
trein;door glasscherven raakte een baby
gewond.De man zegt dat hij de trein
niet wilde raken,maar volgens justitie
was het een poging tot doodslag.
Justitie had een taakstraf van 200 uur
geëist,plus een celstraf van een jaar,
waarvan negen maanden voorwaardelijk.
Ik weet niet, het is niet feitelijk poging tot doodslag, want hij gooide die steen denk ik meer door zijn trip en door dat hij het lollig vond dan met een bedoeling om mensen dood te krijgen..quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de topictitel wel héél erg misleidend.
Ik weet eigenlijk niet wat ik van de straf vind, ik ben geen rechter. Bepaalde dingen zijn zo moeilijk om in een straf om te zetten. Er is niemand dood gegaan en ook al werd er gesproken van 'poging tot doodslag', ik weet niet of je dat wel zo moet stellen.
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:24 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik weet niet, het is niet feitelijk poging tot doodslag, want hij gooide die steen denk ik meer door zijn trip en door dat hij het lollig vond dan met een bedoeling om mensen dood te krijgen..
whehequote:Op dinsdag 21 november 2006 11:37 schreef veldmuis het volgende:
Nou is-ie nog beter!!
Een steen gooien = een aanval op een trein?!
Ik snap je frustratie maar je kunt iemand nu eenmaal niet straffen voor iets wat hij niet gedaan heeft. Gelukkig maar trouwens.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?
Deze straf schrikt anderen niet af.
maar het was geen POGING tot doodslag, hij had geen bedoeling om met die steen iemand dood te gooien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
Stel dat de baby wel doodgegaan was. Dan kan je toch niet zeggen "oeps, ongelukje". Hij gooit die steen toch bewust?
Deze straf schrikt anderen niet af.
Hij nam wel het risico iemand te doden. Rijd maar eens met 150 door een 30 km zone..quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
maar het was geen POGING tot doodslag, hij had geen bedoeling om met die steen iemand dood te gooien.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:38 schreef Frollo het volgende:
Ik snap je frustratie maar je kunt iemand nu eenmaal niet straffen voor iets wat hij niet gedaan heeft. Gelukkig maar trouwens.
Wat is er mis met lijfstraffen ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:47 schreef Flashwin het volgende:
typische wilders aanhanger, wat een mongooltje die ts
Altijd weer die bennekommersquote:Een 20-jarige jongeman die vorig jaar augustus in Ede met zijn neus vol coke een steen door de ruit van een trein gooide, is door de rechter vrijgesproken van poging tot doodslag. De glassplinters van het raam waardoor de steen naar binnen vloog, verwondde indertijd een baby. Daarom eiste het Openbaar Ministerie één jaar gevangenisstraf waarvan negen maanden voorwaardelijk en een werkstraf van 200 uur.
De dader, A.G. die voorheen in Bennekom woonde, verklaarde tegen de rechter dat hij niet de bedoeling had om de trein te raken en dat hij niet wist dat die ging passeren. De rechter heeft enige tijd geleden ter plaatse bekeken of de jongen de trein inderdaad niet zou hebben kunnen zien aankomen.
De rechter veroordeelde de stenengooier uiteindelijk tot 750 euro boete wegens vernieling.
Inderdaad, een voorbeeld zou hier best gesteld mogen worden. Een jaartje tussen 4 muren zou hem volop tijd geven om daar eens rustig over na te denken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:55 schreef Zwansen het volgende:
Iemand die 20 jaar is moet zich toch wel bewust zijn van de eventuele gevolgen van zo'n actie.
Nee, dat bestaat ook niet lijkt me. Je hebt doodslag, poging tot MOORD en moord.quote:Op dinsdag 21 november 2006 11:39 schreef boem-dikkie het volgende:
maar het was geen POGING tot doodslag
Je hebt een steen in je hand, die raakt een trein. En je wilde de trein niet raken? Is die gast dom of zo?quote:De man zegt dat hij de trein niet wilde raken
De trein bewoog. Dat had ie niet verwachtquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Je hebt een steen in je hand, die raakt een trein. En je wilde de trein niet raken? Is die gast dom of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |