Idd, en het verschil merk je over 4 jaar wel aan je bankrekeningquote:Op dinsdag 21 november 2006 20:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
SP of VVD?
is kiezen tussen communisme en liberalisme
is die keuze nou echt zo moeilijk ?
Volgens mij moet jij (en een hoop anderen) eens op gaan zoeken wat echt communisme is.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
SP of VVD?
Ja precies, stem SP voor armen nog armer and rijken nog rijker, stem SP voor een slechter milieu, stem SP voor een slechte zorg (leuk als er zelf in zit), stem SP voor meer auto's en slechter openbaar vervoer, stem SP voor een slechter Nederland.quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:06 schreef kawotski het volgende:
als je voedselbanken en armoede in stand wil houden stem je SP.
Als Nederland zo door gaat dan lígt Schiphol straks in zee, en dat is helemaal niet grappig, dat is heel erg.quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:51 schreef Oksel het volgende:
En Halsema is nu ook kinderachtig bezig met vooraf verzonnen grappen: "U wilt Schiphol in zee leggen? Als u zo doorgaat gebeurd dat vanzelf.."
Met die redenering kan je ook PvdA stemmen. Want Bos en Balkenende kunnen met de huidige verdeling niks anders doen dan samenwerken, en dat gaat zéker niet lang goed, dat ligt net zo snel op z'n gat. En PvdA staat minder ver van de VVD dan SP, dus...quote:Op maandag 20 november 2006 23:37 schreef spooky1234 het volgende:
Dus ik zit te denken om dan maar juist SP te stemmen voor deze ene keer omdat dan;
- een Ultra-Links kabinet komt met hopelijk een zo groot mogelijke SP die dan PvdA kan gaan dicteren
- idiote hypotheekrente kan eindelijk worden afgeschaft en huizenprijzen dalen naar een gezonde hoogte
- AOW wordt gefiscaliseerd en vergrijzing wordt gefinancieerd zonder staatsschuld op te laten lopen
- Een SP met 30 zetels of meer wordt een zeer instabiele partij, er komen ineens 20 nieuwe onervaren mensen de kamer, dat wordt een fiasco a la LPF
- Door de instabiliteit en inhoudelijke verschillen met PvdA zal zo een coalitie binnen 1 of 2 jaar crashen
- VVD heeft dan eindelijk een keer in de oppositie gezeten en ze kunnen leren van hun fouten en komen dan sterker terug en hoeven zelf niet impopulaire AOW en hypotheekrente maatregelen te nemen.
- mensen worden wakkergeschudt en zien dat SP a bunch of fools zijn en komende 10 jaar zal er geen linkse regering meer een reele optie zijn
Do I make sense?![]()
Aangezien er blijkbaar geen betere argumenten tegen de SP bestaan dan dat ze communistisch zouden zijn (wat niet zo is), zal ik maar SP stemmen zeker?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:53 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
SP of VVD?
Als je dezelfde auto als je werkloze buurman wil hebben moet je dat vooral doen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:25 schreef Seneca het volgende:
[..]
Aangezien er blijkbaar geen betere argumenten tegen de SP bestaan dan dat ze communistisch zouden zijn (wat niet zo is), zal ik maar SP stemmen zeker?
Volgens mij moet jij (en een hoop anderen) eens op gaan zoeken waar de SP echt voor staat, i.p.v. simpelweg zich laten inpakken door hun sympathiek ogende populistische leiderquote:Op dinsdag 21 november 2006 22:49 schreef Panick het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij (en een hoop anderen) eens op gaan zoeken wat echt communisme is.
Lapzwans.
Wat grappig. Ik vind nergens in hun partijprogramma terug dat ze mijn buurman dezelfde auto willen geven als ik. En dan willen ze ook nog eens zijn baan afpakken? Schande! Ik stem VVD!quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:28 schreef Pleket het volgende:
[..]
Als je dezelfde auto als je werkloze buurman wil hebben moet je dat vooral doen.
Bij ons staat Zalm niet op de lijst van de VVD...quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:50 schreef Oksel het volgende:
Ik wil wel VVD stemmen, maar vind Rutte echt een lapzwans. Moet ik dan Zalm gaan stemmen?
Ik wil zowiezo uitkeringen voor mensen onder de 27 afgeschaft zien.
Overigens ben ik over 2 jaar toch weg..
Hij wil natuurlijk dezelfde auto als zijn buurman...quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:47 schreef bonfie het volgende:
[..]
Bij ons staat Zalm niet op de lijst van de VVD...
Wat ben jij intelligent!quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:44 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat grappig. Ik vind nergens in hun partijprogramma terug dat ze mijn buurman dezelfde auto willen geven als ik. En dan willen ze ook nog eens zijn baan afpakken? Schande! Ik stem VVD!
Nee, mensen die met onderbuikargumenten komen zoals: als je op de SP stemt rijd je straks in dezelfde auto als je buurman, die zijn intelligent! Ik verplaats de discussie alleen maar naar het niveau waarop deze blijkbaar gevoerd wordt, namelijk op het niveau waarbij de SP niet wordt aangevallen op haar standpunten, maar waar ingespeeld wordt op de angst van de mens door het geven van niet onderbouwde doemscenarios, het associeren van de SP met communisme en massamoorden, op de man spelen en andere drogredeneringenquote:
Wie verplicht je op de lijsttrekker te stemmen?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:50 schreef Oksel het volgende:
Ik wil wel VVD stemmen, maar vind Rutte echt een lapzwans. Moet ik dan Zalm gaan stemmen?
Ik wil zowiezo uitkeringen voor mensen onder de 27 afgeschaft zien.
Overigens ben ik over 2 jaar toch weg..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |