kansloos, binnen 1 min reactie m.a.w. je kon mijn stuk nooit hebben gelezen. En zonder onderbouwing iets roepen is typisch SP. Damn wat haat ik ignorant SP volk. En toch overweeg ik serieus om op ze te stemmen om long-term strategische redenen.quote:Op maandag 20 november 2006 23:38 schreef Panick het volgende:
SP.
Ik ga het niet onderbouwen, gewoon doen
Ik denk dat mijn scenario redelijk waarschijnlijk is en zelfs al houdt een SP regering 3 jaar stand, dan nog is het moeite waard.. als dat nou de prijs is die ik moet betalen om nederland eindelijk wakker te schudden en verlossen van een ziekelijke sympathie voor linkse underdogs, VVD eindelijk sterker te maken en the dirty jobs waar VVD zich niet aan wil branden (aow en hra) eindelijk gedaan worden...quote:Op maandag 20 november 2006 23:40 schreef thettes het volgende:
Ik snap je wel, maar je denkt wel heel ver vooruit. Je scenario zou zomaar uit kunnen komen, maar die kans is ook maar beperkt. Ik zou als ik jou was lekker VVD stemmen, de oppositie zit er toch al dik in voor ze. Sowieso vind ik het raar om compleet het tegenovergestelde van je eigen mening te stemmen, ik zou bijv nooit VVD stemmen.
bij 9 zetels was er al zo een clown Ali Lazrak die weigerde zijn salaris in te leveren zoals vooraf afgesproken, hij had zicht toen afgesplitst. Toevallig ook kamerlid die minste aanwezig was en geen (?) kamervragen gesteld heeft. Met 30 zetels gaan er heus nog wel een paar afsplitsen of anders in ieder geval zorgen voor smeuige schandalen en idote uitspraken.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:01 schreef onemangang het volgende:
Hier een rationele reden om voor de SP te gaan: de VVD zit al sinds 1990 onafgebroken in de regering. Nieuwe mensen met nieuwe ideeen in de regering kan nooit kwaad. En als dat niet werkt, ach, dan kies je de volgende keer maar weer de VVD. Voor LPF-toestanden bij de SP ben ik niet bang. Ze zijn inmiddels volwassen genoeg om mee te regeren (zou ik 8 jaar geleden niet hebben gezegd) en hebben het grootste ledenaantal van alle politieke partijen, dus genoeg potentieel talent in die club.
quote:Op maandag 20 november 2006 23:38 schreef Panick het volgende:
SP.
Ik ga het niet onderbouwen, gewoon doen
Ik stem zelf geen SP deze keer.quote:Op maandag 20 november 2006 23:59 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
kansloos, binnen 1 min reactie m.a.w. je kon mijn stuk nooit hebben gelezen. En zonder onderbouwing iets roepen is typisch SP. Damn wat haat ik ignorant SP volk. En toch overweeg ik serieus om op ze te stemmen om long-term strategische redenen.
[..]
Ik denk dat mijn scenario redelijk waarschijnlijk is en zelfs al houdt een SP regering 3 jaar stand, dan nog is het moeite waard.. als dat nou de prijs is die ik moet betalen om nederland eindelijk wakker te schudden en verlossen van een ziekelijke sympathie voor linkse underdogs, VVD eindelijk sterker te maken en the dirty jobs waar VVD zich niet aan wil branden (aow en hra) eindelijk gedaan worden...
Ik zag de topictitel en dacht dat je gek was maar je redenaties vallen wel mee. TOch een paar kantekeningenquote:
ik haat ignorant SP volk, dus domme mensen die om verkeerde redenen stemmen op SP.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:10 schreef Panick het volgende:
Ik stem zelf geen SP deze keer..
Maar alles beter dan de VVD.
uitstekende kantekeningen maar ik overweeg daarom ook op SP te stemmen in een hoop dat ze dan groter dan PvdA worden en dat ze dus harder gaan saneren in aow en hra dan PvdA dat wil. In mijn scenario hoop ik dan toch op een linkse meerderheid met SP als grootste partij. Dat wordt dan flink slikken en proberen te overleven 3 jaar zonder te emigreren maar dan zijn we daarna ook beslist van die clowns af en ik zou het voor over hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:11 schreef Napalm het volgende:
Ik zag de topictitel en dacht dat je gek was maar je redenaties vallen wel mee. TOch een paar kantekeningen
* AOW aanpak? De aanpak van Bos is volstrekt onvoldoende en enkel om rijke bejaarden te naaien voor het feit dat ze lang hebben gespaard.
* Hetzelfde met de hypotheekrente aftrek. BOs wil dit geld ook niet terug geven aan zij die nu profiteren maar gebruikt het voor "sociaal beleid". Hiermee straf je mensen die hard werken en hun best hebben gedaan op school met hogere belastingen. EN straks weer piepen dat mensen met goede opleidingen die de economie draaiende houden, allemaal vertrekken naar het buitenland.
* SP_GL_PVDA hebben samen geen meerderheid. Indien CDA of VVD hierbij komt zal er niets veranderen aan AOW of HRA
* D66 geen optie voor je? Die hebben als enige een reeel pensioenplan; de AOW leeftijd naar 67.
* Ik raad iedereen af "strategisch" te stemmen, het loopt toch altijd anders dan gedacht.
Ik heb geen idee of ik uberhaupt wel ga stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:14 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
ik haat ignorant SP volk, dus domme mensen die om verkeerde redenen stemmen op SP.
Ik ken ook intelligente SP stemmers en daar is nix mis mee. Prima mensen al ben ik het niet met ze eens.
Wat ga stemmen eigenlijk?
BrEeZaAh taal is diep triest maar een klein quasi-parodiserend woordje met een onschuldige x vind ik juist mooi staan en het is beslist geen 'typfaut'quote:Op dinsdag 21 november 2006 00:22 schreef Panick het volgende:
Ik heb geen idee of ik uberhaupt wel ga stemmen.
Ik voel mij nauwelijks Nederlander en heb niet de intentie hier nog lang te wonen.
Vind het dan een beetje gek om dan wel te stemmen. Aan de andere kant vind ik wel dat je je stem moet laten horen.
Ik zette er trouwens niet voor niets bij dat ik het niet ging onderbouwen. Maar als ik het partijdprogramma van de VVD en de SP naast elkaar leg zou ik altijd blind op de SP stemmen. Vandaar mij reactie ook.
Het woordje "nix" staat trouwens wel onwijs dom tussen de rest van je post.
En ik heb nog nooit "om de verkeerde reden" op de SP gestemd trouwens.
8 mensen hebben al ervaring in de de kamer, 2 in 1ste kamer, er zitten 3 wethouders bij. Een goede mix tussen jong en oud. En de rest is raadslid of bestuurslid in het land. Denk niet dat je argument sterk staat.quote:Op maandag 20 november 2006 23:37 schreef spooky1234 het volgende:
Waarom overweeg ik dan te stemmen op SP? Omdat;
- Een SP met 30 zetels of meer wordt een zeer instabiele partij, er komen ineens 20 nieuwe onervaren mensen de kamer, dat wordt een fiasco a la LPF
Ik heb altijd SP heb gestemd omdat het met afstand de partij is die het best aansluit bij wat ik voor ogen heb voor een socialer Nederland (nu klink ik net als Bosquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:30 schreef spooky1234 het volgende:
[..]
BrEeZaAh taal is diep triest maar een klein quasi-parodiserend woordje met een onschuldige x vind ik juist mooi staan en het is beslist geen 'typfaut'
ik ben nu wel benieuwd waarom je blind zou stemmen op de SP?
Mag ik trouwens vragen waarheen je gaat emigreren?
Dat heb ik ook een beetje, eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:43 schreef nietzman het volgende:
Zwevende kiezer, zwevende kiezer... Er is gewoon geen fatsoenlijke middenpartij.
Tuig stukknuppelen, heerlijk. Missies naar Afghanistan en kekke speeltjes voor het leger, tof, doen. Rijke stinkerts meer laten dokken? Prima! Wil je dood? Prima, euthanasie is de bom! Ben je écht zielig? Tuurlijk helpen we je! Ben je een vervelende kutMarokkaan die muziek door de speakers van z'n telefoon luistert? Optiefen! Openbaar vervoer veel aantrekkelijker maken als de auto? Waar kan ik tekenen!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:43 schreef nietzman het volgende:
Zwevende kiezer, zwevende kiezer... Er is gewoon geen fatsoenlijke middenpartij.
Tuig stukknuppelen, heerlijk. Missies naar Afghanistan en kekke speeltjes voor het leger, tof, doen. Rijke stinkerts meer laten dokken? Prima! Wil je dood? Prima, euthanasie is de bom! Ben je écht zielig? Tuurlijk helpen we je! Ben je een vervelende kutMarokkaan die muziek door de speakers van z'n telefoon luistert? Optiefen! Openbaar vervoer veel aantrekkelijker maken als de auto? Waar kan ik tekenen!
Moeilijk hoor. Stemwijzer zegt Christenunie maar dat is ook een 'over my dead body'.. Ik wil Paars drie.
.
Jammer dat D66 zo makkelijk vergeten wordt. Qua standpunten zijn ze heel fatsoenlijk en midden, qua ervaring hebben ze ook veel in huis, qua afgelopen regeringsperiode hebben ze helaas te veel fouten gemaakt. Maar ach, er bestaat ook nog zoiets als 'vergeven'. Er zijn partijen die grotere blunders hebben begaan.quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:43 schreef nietzman het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |