Waar in rijswijk zei je? k moet een X360 hebben met gears of warquote:Op maandag 20 november 2006 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
Hoi,
Ik keek vandaag ff op de media markt site en keek in de folder van Rijswijk.
Daar zag ik tot mijn verbazing, een DS Lite voor 99 euro en een xbox 360 voor 250 euro
Hoe kan de media markt nou dat verkopen voor 50 euro minder dan de prijs in alle andere winkels?
Kopen ze er ZO veel in dat het niets kost voor ze? Zijn ze van de vrachtwagen gevallen?
Hoe zit dat?
Ik heb me pa zover gekregen dat hij de verzekering voor me betaald zonder voorwaardenquote:Op maandag 20 november 2006 20:45 schreef staticdata het volgende:
Simpel tegen inkoopprijs of onder de inkoopprijs verkopen. van microsoft krijgen ze van zelf wel op hun donder als het niet mag, en dan na de waarschuwing gaan ze gewoon tegen de normale prijs weg.
ze hebben de publiciteit en hopen op andere zaken marge te maken.
@viro als je die 360 zou kopen snap ik je niet meer hoor. eerst zeggen dat je geen geld hebt voor die verzekering en toch een 360 en straks een ps3 kunnen kopen
Nee, ze kopen juist heel weinig van die dingen in, dan is het verlies ook niet zo groot. Maar als je eenmaal in de winkel bent hopen ze je een aantal andere producten aan te kunnen smeren.quote:Op maandag 20 november 2006 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
Hoe kan de media markt nou dat verkopen voor 50 euro minder dan de prijs in alle andere winkels?
Kopen ze er ZO veel in dat het niets kost voor ze? Zijn ze van de vrachtwagen gevallen?
maar waarom zouden ze verlies willen maken? omdat ze genoeg geld verdienen met de games die later worden gekocht?quote:Op maandag 20 november 2006 20:45 schreef staticdata het volgende:
Simpel tegen inkoopprijs of onder de inkoopprijs verkopen. van microsoft krijgen ze van zelf wel op hun donder als het niet mag, en dan na de waarschuwing gaan ze gewoon tegen de normale prijs weg.
ze hebben de publiciteit en hopen op andere zaken marge te maken.
@viro als je die 360 zou kopen snap ik je niet meer hoor. eerst zeggen dat je geen geld hebt voor die verzekering en toch een 360 en straks een ps3 kunnen kopen
soms wordt er in een winkel verlies op een product gemaakt om traffic te genereren (veel mensen die je winkel bezoeken) al die mensen lopen langs je schappen en de kans is dan groot dat ze nog meer meenemen. bij de 360 zullen de meeste ook gelijk spellen kopen, accessoires en daar zitten de winsten opquote:Op dinsdag 21 november 2006 17:42 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
maar waarom zouden ze verlies willen maken? omdat ze genoeg geld verdienen met de games die later worden gekocht?
en als je je games ergens anders koopt, dan word media markt toch failliet![]()
Mediamarkt doet voor grote merken echt niet aan parallel import, zeker vanwege garanties e.d.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:48 schreef wwwer het volgende:
dat heet paralelimport. De aparaten komen uit een ander land en worden zo in nederland goedkoper verkocht.
je hebt dus slechte garantie omdat de nederlandse importeur geen garantie verleend. en het dus vaak naar weet ik veel waar gestuurd wordt. kapot = maanden kwijt.
Paralel import is leuk, goedkoper maar als er dan wat misgaat heb je een supper probleem. Okay madia-markt helpt daar wel bij maar reken niet dat iets snel gefixt is.
Tevens nemen ze genoegen met een paar euro winst, omdat je vaak toch van alles er bij wil kopen meteen. en daar zit weer een betere winst marge op. de belende lokkrtjes.
waarom denkje dat de Aldi en Liddl zoveel non-food verkopen.. allemaal extra omzet. de marge op die dingen is vaak zo veel beter dan op Food, maar de klant die die camra daar koopt doet ook meteen even boodschappen en dat = kassa!
Zolang de voorraad strekt,chinese nepperts.quote:Op maandag 20 november 2006 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
Hoi,
Ik keek vandaag ff op de media markt site en keek in de folder van Rijswijk.
Daar zag ik tot mijn verbazing, een DS Lite voor 99 euro en een xbox 360 voor 250 euro
Hoe zit dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |