abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43921106
Ach en als er geen religie was hadden we niks uit te lachen natuurlijk. Om die moslims lach je je helemaal in een stuip zo dom als die lui zijn.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_43921133
quote:
Op maandag 27 november 2006 08:52 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Geen en ik ben blij dat er toch nog 60 procent Geen opgeeft. Dat valt me mee. Maar die reli's hebben wel een grote bek iedere keer zeg.
kleuterclichees toepasbaar
(maar daar ga ik niet aan beginnen )
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_43921284
Het zou goed zijn als niet-religieuzen zich verenigden en/of manifesteerden in een anti-religieus verbond.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_43921679
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:10 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Het zou goed zijn als niet-religieuzen zich verenigden en/of manifesteerden in een anti-religieus verbond.
je bedoelt dat we er een soort van religie van maken
  maandag 27 november 2006 @ 09:40:30 #105
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43921726
quote:
atheïsme is ook een geloof , helaas voor jou. Atheïsten zijn op zichzelfstaand misschien nog wel geloofwaardig, maar niet als ze zich gaan organiseren. Misschien voel je je dan ook beter thuis op het Freethinker forum? Lekker christenen afzeiken en jezelf verheffen boven de rest!
Niet meer actief op Fok!
pi_43921961
Ik geloof in de logica....

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je in dingen gelooft die niet wetenschappelijk aantoonbaar zijn. Anderzijds zou je niet meer spreken over "geloven" als bv. zoiets als God/Allah wetenschappelijk bewezen is.
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
  maandag 27 november 2006 @ 10:28:21 #107
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_43922666
quote:
Op maandag 27 november 2006 09:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

atheïsme is ook een geloof , helaas voor jou. Atheïsten zijn op zichzelfstaand misschien nog wel geloofwaardig, maar niet als ze zich gaan organiseren. Misschien voel je je dan ook beter thuis op het Freethinker forum? Lekker christenen afzeiken en jezelf verheffen boven de rest!
Atheïsme is geen geloof, althans niet in religieuze context. Als Atheïsme een geloof in religieuze context is, is kaalheid een haarkleur.
In principe is atheïsme wel een geloof in psychologische/filosofische zin, net zoals ik bijvoorbeeld geloof dat mijn baas rond de 24e elke maand mijn salaris stort. Dit is alleen niet het soort geloof waarop jij waarschijnlijk zinspeelt.

Damn de Nederlandse taal. In het Engels hoef je dit onderscheid niet eens te maken... Daar bestaat het woord "geloof" niet als prullebak van allerlei termen in één term, die fundamentele verschillend zijn.
  maandag 27 november 2006 @ 10:33:33 #108
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43922757
Atheïsme is wél een geloof. Een atheïst gelooft dat God niet bestaat en meent daar wetenschappelijke bewijzen voor te hebben (of die geldig zijn, is hier even niet aan de orde). Een theïst heeft anderssoortige bewijzen voor het bestaan van God die voor hem even geldig zijn als de wetenschappelijke bewijzen zijn voor een atheïst.

Stel dat een gelovig iemand de bliksem ziet inslaan. Tegenwoordig zullen ze dat niet meer zo snel als een waarschuwing van God opvatten, maar dat kán in principe wel. Dat er een natuurwetenschappelijke verklaring voor is, wil nog niet zeggen dat er geen God is die dit verschijnsel stuurt (overigens zeg ik niet dat dit zo is, ik zeg alleen dat het een mogelijkheid is).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 27 november 2006 @ 10:47:08 #109
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_43923034
Je stelt volgens mij het woord "geloof" nu synoniem aan het woord "religie". Wat versta jij precies onder religie? Dat is essentiëel als je claimt dat atheïsme een geloof in religieuze zin is.

Overigens is je beschrijving een prima voorbeeld van geloof in psychologische zin, waar ik het al mee eens was. Met religie heeft het echter niets te maken.

PS: wie zegt dat atheïsten wetenschappelijke bewijzen hebben voor het niet bestaan van een hogere macht? Ze claimen alleen wetenschappelijke bewijzen te hebben voor enkele claims die gemaakt worden in de Bijbel e.d., waardoor het volgens hun (veel) minder waarschijnlijk is dat de claims waar zijn. Als gevolg hiervan gaan ze er vanuit dat de claims niet kloppen. En ja, dat is geloven (in psychologische zin), maar dit heeft niets te maken met religie.
pi_43923067
Rooms Katholiek, wel gedoopt maar ga niet vaak naar de kerk ofzo
pi_43923277
Geen godsdienst.
  maandag 27 november 2006 @ 11:02:45 #112
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_43923421
Nou, het is mogelijk voor niet-religieuze om zich te verenigen. Maar het is niet mogelijk om regels te stellen aan zo'n vereniging.
Je zou kunnen zeggen dat ze de secularisatie moeten handhaven maargoed. Bij welk recht bepaal je dat, want dan ben je weer net zo fout bezig als religies.
I mean no harm
pi_43924307
quote:

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2006 12:18:43 (Spam) ]
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  maandag 27 november 2006 @ 12:54:39 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43926169
quote:
Op maandag 27 november 2006 10:33 schreef Viking84 het volgende:
Atheïsme is wél een geloof. Een atheïst gelooft dat God niet bestaat
NIet per se. Een atheist leeft zonder godsdienst, maar hoeft zich dus niet per se uit te laten over het bestaan van een god. Een atheist doet er alleen niets mee.
  maandag 27 november 2006 @ 14:04:58 #115
124377 pmb_rug
salvation received
pi_43928026
protestant
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 27 november 2006 @ 14:06:05 #116
124377 pmb_rug
salvation received
pi_43928066
quote:
hoe ben je dan anders dan 'religie'?

zie de 'Go God Go' South Park episodes van season 10...
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')