Zeker, maar nog niet alle stemmen zijn geteld. D66 zit net op 3 zetels, dat kan evt. weer 2 worden. Maar als het zo blijft is dat mooi, dan kan de bio-industrie in NL in ieder geval worden afgeschaft. Hopelijkquote:
Die usernamequote:Op donderdag 23 november 2006 17:40 schreef eendierheeftookgevoel het volgende:
Ik ben ontzettend blij met de 2 zetels!!
Ik hoop echt dat er nu dingen gaan veranderen voor de dieren!
Marianne en al de andere PvdD stemmers! jullie hebben een hart van goud!
Geldt dat specifiek voor deze partij dan?quote:Op donderdag 23 november 2006 15:40 schreef Fir3fly het volgende:
Want zeg nou zelf, bijna niemand leest het partijprogramma.
Ze was idd niet sterk in het debat (ervaring?). Haar slotrede vond ik wel fraai.quote:En afgaan op die Thieme is al helemaal erg, na die blamage op dat lijsttrekkersdebat.
Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geldt dat specifiek voor deze partij dan?
Precies.... en dat is precies het probleem in Nederland. Van Nistelrooy zou zeggen dat het 'ik mag je gehalte' een te belangrijke rol speelt bij de stemkeuze van mensen.quote:
Geen enkel probleemquote:Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef qwerty_x het volgende:
probeer voor de lol eens in het buitenland uit te leggen dat er zo'n partij bestaat in Nederland
en dat er nog mensen op stemmen ook
Ben je zo onzeker over je eigen mening dat je de 'mening der dieren' er ter rationalisatie bij moet halen? Goh.quote:zelfs de dieren zelf vinden het ongetwijfeld belachelijk:
Probeer eerst eens dingen te begrijpen, voor je ze gaat proberen belachelijk te makenquote:de kip wil geen club om de worm te beschermen, evenmin als de worm op een kippenclub zit te wachten !
Ging prima eigenlijkquote:Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef qwerty_x het volgende:
probeer voor de lol eens in het buitenland uit te leggen dat er zo'n partij bestaat in Nederland
en dat er nog mensen op stemmen ook
!
Dan leg je het wellicht niet goed uit. Dat is vrijwel zeker inherent aan het feit dat je het zelf belachelijk vind. Zo werkt dat nu eenmaal.quote:Op donderdag 23 november 2006 20:23 schreef qwerty_x het volgende:
Mijn ervaring is enigszins anders: totaal onbegrip op z'n minst
quote:En heer V
Dat mag je uiteraard vinden, maar je probeert het weldegelijk belachelijk te maken. Door te chargeren.quote:het is geheel niet nodig om zo op mijn post te reageren;ik probeer niks belachelijk te maken, het is in mijn ogen gewoon belachelijk.
Pfoei... zèlf het ene na het andere oordeel vellen, maar een beetje tegengas... sjongejonge.quote:Jullie zijn zo verwend dat je dat blijkbaar niet eens meer in de gaten hebt.
volkskrantquote:Wereldprimeur in Haags parlement
DEN HAAG - Nederland is het eerste land ter wereld met een landelijke partij die specifiek is gericht op het welzijn van dieren. Het succes is mede gekomen dankzij twintig bekende lijstduwers.
Een wereldprimeur noemt Paul Lucardie de toetreding van de Partij voor de Dieren tot het landelijke politieke bestel. Volgens Lucardie, werkzaam bij het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen, is nergens anders een partij op nationaal niveau actief die zich inzet voor het dierenwelzijn.
Uit nieuwsgierigheid besloot Lucardie na te gaan in welke andere landen vergelijkbare partijen opereren. De oogst was mager, met groeperingen in Duitsland, Canada en Tasmanië die louter lokale politiek bedrijven. En die, in de woorden van Lucardie, worden geleid door wereldvreemde figuren en oude dametjes die met honden en poezen in de weer zijn.
In Nederland voldoen 66 duizend stemmen om in de Kamer te komen. Dat maakt het aanlokkelijk voor partijen als de PvdD om te proberen een plaats in Den Haag af te dwingen. Andere landen kennen echter een kiesdrempel. Daardoor kan de Duitse Tierschutzpartei slechts dromen van een plaats in de Bundestag.
Ook het moment van de verkiezingen is gunstig geweest voor de PvdD, zegt Lucardie. ‘Er zijn zelden zoveel zwevende kiezers geweest met belangstelling voor de politiek, maar die ook een bepaalde onvrede wilden uiten.’
Koos de boze Nederlander in 2002 massaal voor de Lijst Pim Fortuyn, woensdag gingen veel stemmen tegen de gevestigde orde naar Geert Wilders en de PvdD. ‘In die zin is de Partij voor de Dieren een protestpartij’, zegt politicoloog Philip van Praag.
Eenderde van de mensen die in 2003 niet stemden, koos nu voor de PvdD. Uit de statistieken blijkt dat de dierenliefhebbers voorheen waren uitgewaaierd over andere partijen.
Bij de vorige verkiezingen, toen lijsttrekker Marianne Thieme (34) het partijwerk er nog bij deed, werd de basis voor het succes gelegd. De PvdD kwam 16 duizend stemmen tekort voor een zetel. Sinds woensdag heeft ze er twee. Naast Thieme zal ook Esther Ouwehand (30), voorheen werkzaam in de wereld van de jongerentijdschriften, haar opwachting in de Kamer maken.
Een verschil met drie jaar geleden is dat toen geen twintig bekende Nederlanders op de lijst werden gezet om kiezers te lokken. Hoeveel voorkeursstemmen zijn uitgebracht op Georgina Verbaan en Kees van Kooten wordt pas volgende week bekend. ‘Maar dat iemand als Van Kooten borg staat voor een partij, betekent voor kiezers dat die groep te vertrouwen is’, aldus Lucardie.
Tel daarbij de royale steun van een geldschieter, waardoor een intensieve en goed zichtbare campagne kon worden gefinancierd en het succes van de Partij voor de Dieren is zo verrassend niet.
GroenLinks heeft naar mijn mening - helaas - concessies gemaakt op dierenrechten. Maar ook op gebied van duurzaamheid. Daarnaast is het aantal keren dat ze de dierenrechtenproblematiek hebben aangekaart gewoon te mager. Er is absoluut ruimte voor een partij die zich primair bezig houdt met dieren. Wat natuurlijk niet betekent dat ze over andere onderwerpen geen mening hebben. Maar ze zien een acuut onbehandeld probleem op dit punt, en dat rechtvaardigt dat je je hier specifiek op richt. Vergelijk het maar met Wilders en de Islam: tuurlijk heeft hij meer punten, tuurlijk lijkt zijn gedachtengoed op de VVD, maar hij vindt dat zo'n belangrijk punt, dat hij vindt dat hij daarmee in de kamer mag, en de kiezers vinden dat blijkbaar ook, dus op welke basis denk je dat beter te weten?quote:Op vrijdag 24 november 2006 11:21 schreef MrVVD het volgende:
tis een lekker ding en ik zou dol graag seks met haar willen.
maar vraag ik mij af had Femke Halsema haar taken niet moeten vervullen. waarom ben je GROENlinks denk ik dan.
quote:Kwalijk
Een wonderlijk gevolg van de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen is de komst van de Partij voor de Dieren van Marianne Thieme. Nergens anders in de wereld zijn kiezers op het idee gekomen om een partij in het parlement te kiezen die als hoofddoelstelling heeft het bevorderen van het welzijn van de dieren.
Niet dat het geluk van dieren een onbelangrijke zaak is. Maar wel omdat er genoeg andere partijen zijn die dat welzijn, naast al hun andere doelstellingen, ook nastreven. Daarvoor was geen aparte partij nodig.
Bovendien gaat meer dan negenennegentig procent van de onderwerpen waarover in de Tweede Kamer wordt gesproken en besloten, niet over het dierenwelzijn, maar over andere uiterst belangrijke zaken zoals de groei van de economie, de omvang van de welvaartsstaat, het wegnemen van achterstanden, de gezondheidszorg en het buitenlands beleid.
Wat de Partij voor de Dieren met die zaken gaat doen is een raadsel. Maar te vrezen valt dat zij als ’emancipatiepartij’ van de dieren, zich wel aan de linkse partijen zal uitleveren. Of haar kiezers daarmee gediend zijn, is uiterst ongewis.
Het ergste is wel dat een reeks van bekende Nederlanders zich achter die partij heeft geschaard. Ze hebben daarmee de democratie in ons land geen dienst bewezen, en dat is hen hoogst kwalijk te nemen.
quote:Kwalijk
Een wonderlijk gevolg van de uitslag is een groot aantal debiele stukjes op fora en in kranten waarin men het zo onbegrijpelijk vindt dat de Partij voor de Dieren een mooie uitslag heeft weten te behalen.
Dit is terug te voeren op een aantal factoren:
Ten eerste de onterechte aanname dat de Partij voor de Dieren puur standpunten inneemt op het gebied van dierenrechten. Dit kan al weersproken worden door een simpele blik op het programma van uitgangspunten, dat zich uitstrekt van duurzaamheid tot sociaal beleid en economie. Deze partij heeft, zoals onze democratie dat voorschrijft, het recht om deel te nemen aan alle debatten en stemmingen.
Ten tweede, de kiezers maken zelf wel uit of een partij nodig is. Door partijen te demoniseren en kiezers te ontmoedigen hun eigen vrije keus te maken, daarmee ben je pas een antidemocraat, en daarmee laat de Telegraaf zich ernstig kennen.
Dat 99% van de onderwerpen waarover wordt gesproken in de Tweede Kamer niet over dieren gaat, is een schande, en niet een verworvenheid.
Wat de Partij voor de Dieren gaat doen is voor iedereen een raadsel, net zoals dat is met alle partijen. Daarom hebben we een transparant democratisch proces en gaan we elke 4 jaar weer naar de stembus. Het lijkt mij sterk dat de kans op ontregeling van dit eeuwenoude proces door deze 2 zetels dermate is, dat de Telegraaf moet suggereren dat nieuwe partijen niet te vertrouwen zijn of geweerd moeten worden. Elke partij was ooit nieuw.
Het principe van lijstduwers is al zo oud als de wereld, wordt ingezet door zowel gevestigde als nieuwe partijen, en de selectieve verontwaardiging hier roept dan ook vraagtekens op.
Kortom, met dit laakbare stuk, duidelijk ingegeven door een persoonlijke agenda, heeft de Telegraaf "de democratie in ons land geen dienst bewezen".
VAN ONZE LAFFE ANONIEME REDACTEUR
Ach hou nou toch op. Dit is echt een blamage voor Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:40 schreef eendierheeftookgevoel het volgende:
Ik ben ontzettend blij met de 2 zetels!!
Ik hoop echt dat er nu dingen gaan veranderen voor de dieren!
Marianne en al de andere PvdD stemmers! jullie hebben een hart van goud!
Redundant and unnecessary.. Story of your lifequote:Op vrijdag 24 november 2006 16:42 schreef Raski het volgende:
dubbel..
Brabants Dagbladquote:Op vrijdag 24 november 2006 16:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een "Dagblad de Limburger" lezer
wat wilders betreft vind ik het jammer dat ie weg is bij de VVD. hij had de gedachtegoed die veel nederlanders blijkbaar aanspreken namens de VVD kunnen vertolken. ik ben bang dat ie als PVV fouten maakt doordat ie minder serieus genomen word.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:47 schreef soylent het volgende:
[..]
GroenLinks heeft naar mijn mening - helaas - concessies gemaakt op dierenrechten. Maar ook op gebied van duurzaamheid. Daarnaast is het aantal keren dat ze de dierenrechtenproblematiek hebben aangekaart gewoon te mager. Er is absoluut ruimte voor een partij die zich primair bezig houdt met dieren. Wat natuurlijk niet betekent dat ze over andere onderwerpen geen mening hebben. Maar ze zien een acuut onbehandeld probleem op dit punt, en dat rechtvaardigt dat je je hier specifiek op richt. Vergelijk het maar met Wilders en de Islam: tuurlijk heeft hij meer punten, tuurlijk lijkt zijn gedachtengoed op de VVD, maar hij vindt dat zo'n belangrijk punt, dat hij vindt dat hij daarmee in de kamer mag, en de kiezers vinden dat blijkbaar ook, dus op welke basis denk je dat beter te weten?
Boeren in Nederland hebben eigenlijk geen bestaansrecht meer. We lopen ze maar te beschermen met handelsbeperkingen voor Afrika etc maar dat is natuurlijk van de gekken.quote:Op vrijdag 24 november 2006 21:55 schreef habsudovafan het volgende:
Want er is meer werkgelegenheid bij betrokken dan men erg in heeft. Bovendien proberen veel boeren het wel goed te doen maar de slechten krijgen alleen de aandacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |