abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43709098
Ik vind het echt niet kunnen hoe de linkse partijen onze soldaten door het slijk halen, mbv de Volkskrant, terwijl er volgens het OM niks strafrechtelijk is gebeurd met Iraakse krijgsgevangenen.
Vooral Wouter Bos, wat een zielige vertoning.
pi_43709124
Heel simpel: politiek gewin en verkiezingen.

Plus dat linkse boomknuffelaars niet geloven in militaire oplossingen. Als het aan hun had gelegen waren ontwikkelingswerkers nu gezellig een kopje thee met de Taliban aan het drinken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_43709234
Wat is dit weer voor cliché-topic zeg? Als er zich inderdaad misstanden hebben voorgedaan, mag je daar best tegen ageren. Dat doet elk land wanneer hun soldaten zich misdragen, of het bewind nu links of rechts is. Het spoeddebat zal waarschijnlijk wel uitwijzen hoe de vork in de steel zit.
  maandag 20 november 2006 @ 09:31:14 #4
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43709255
Ik heb me gestoord aan kamerleden die alleen naar aanleiding van een krantenartikel roepen om een parlementaire onderzoek. Nog voordat de minister een reactie had gegeven.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_43709357
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:31 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik heb me gestoord aan kamerleden die alleen naar aanleiding van een krantenartikel roepen om een parlementaire onderzoek. Nog voordat de minister een reactie had gegeven.
Met het oog op de verkiezingen vind ik dat niet schokkend of verbazingwekkend, ook beetje naief, dit topic. Bovendien, als er wel dingen zijn gebeurt dan is 't terecht ook dat er gezeurd wordt op 'onze jongens'
  maandag 20 november 2006 @ 09:39:16 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_43709436
Ik heb nooit echt veel met het leger gehad, (naja het materiaal wat er gebruikt en ontwikkeld wordt voor militaire doeleinden vind ik interessant), maar mijn huidige vriendin komt uit een militair nest en wat me opvalt is dat het leger in Nederland een flink maatschappelijke functie heeft. En dat hoor je nooit iemand over. Ik denk dat het grootste probleem is, dat Nederlanders denken dat wij nix aan een leger hebben omdat hier toch geen oorlog is. En het alleen maar schietgraag tuig oplevert.

Wellicht moeten ze daar wat aan doen. Duidelijk maken dat het leger veel meer doet dan alleen jongens naar het middenoosten en Afrika sturen of oefenen met schieten op Ameland.

Ow en voor linkse partijen is het natuurlijk makkelijk scoren door te schoppen tegen het leger omdat veel van hun aanhangers denken dat er niets zinnigs gebeurd daaro.
pi_43709748
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:29 schreef dVTB het volgende:
Wat is dit weer voor cliché-topic zeg? Als er zich inderdaad misstanden hebben voorgedaan, mag je daar best tegen ageren.
Het OM concludeert dat er niks strafrechtelijk is gebeurd, dus de minister van Defensie heeft gedaan wat er van hem verwacht werd: namelijk correct gehandeld.

De Volkskrant had totaal geen nieuwe feiten, gewoon linkse propaganda.
pi_43709891
Ik denk niet dat iemand de soldaten door het slijk haalt. Ik denk wel dat de doofpot cultuur door het slijk wordt gehaald.
Omdat binnen defensie veel mensen bang zijn dat Nederland de waarheid niet aan kan, worden zoveel verhalen de doofpot in gestopt. Daar komen sommige partijen, die veel binding via de vakbond hebben, voor op.
pi_43710352
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:51 schreef more het volgende:

[..]

Het OM concludeert dat er niks strafrechtelijk is gebeurd, dus de minister van Defensie heeft gedaan wat er van hem verwacht werd: namelijk correct gehandeld.

De Volkskrant had totaal geen nieuwe feiten, gewoon linkse propaganda.
Je hebt een punt. Jammer dat je het weet te brengen met de verve van een jengelend snotkind.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 20 november 2006 @ 10:22:09 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_43710381
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:23 schreef Strolie75 het volgende:
Heel simpel: politiek gewin en verkiezingen.

Plus dat linkse boomknuffelaars niet geloven in militaire oplossingen. Als het aan hun had gelegen waren ontwikkelingswerkers nu gezellig een kopje thee met de Taliban aan het drinken.
Links = boomknuffelaars?

There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_43710422
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Links = boomknuffelaars?

Behalve wanneer ze neo-nazi's op de bek slaan dan. Want dan zijn het terroristen.

Hulde, koningen der holle rechtse fok-retoriek
  maandag 20 november 2006 @ 10:51:01 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43711020
quote:
Op maandag 20 november 2006 09:22 schreef more het volgende:
Ik vind het echt niet kunnen hoe de linkse partijen onze soldaten door het slijk halen, mbv de Volkskrant, terwijl er volgens het OM niks strafrechtelijk is gebeurd met Iraakse krijgsgevangenen.
Vooral Wouter Bos, wat een zielige vertoning.
Berlijn is het met je eens
quote:
Berlijn haalt uit naar linkse oppositiepartijen
http://www.volkskrant.nl/(...)se_oppositiepartijen
ANP

DEN HAAG - ‘Als er iets fout gaat, schromen wij nooit om maatregelen te nemen. Maar als zelfs het Openbaar Ministerie concludeert dat er niets strafbaars gaande was, hoe kunnen mensen dan woorden als marteling en doofpot in de mond nemen.’ Met die woorden haalt viersterrengeneraal Dick Berlijn maandag uit naar de linkse oppositiepartijen in een interview met De Telegraaf.

Berlijn vindt dat de oppositie de naam van Defensie ‘vergooit’ met harde bewoordingen over de vermeende misdragingen van Nederlandse militairen in Irak. ‘Ik had gedacht dat we meer krediet hadden’, aldus de generaal, volgens wie de militairen zich niet hebben misdragen bij de ondervraging van Irakezen.

‘We zaten daar in een oorlogssituatie, geen zondagmiddagklasje. Als je mensen oppakt, is dat omdat die mogelijk een gevaar voor de Nederlandse troepen opleveren’, schets Berlijn de situatie. Volgens hem bestaat er geen ‘theoretische handleiding die voorschrijft hoe je zo'n gesprek voert’, maar gebeurt dat niettemin binnen de richtlijnen.

Nadat de misdragingen van een groep Amerikaanse soldaten tegen Irakezen in de Abu Graib-gevangenis aan het licht kwamen, heeft Defensie de richtlijnen nog eens op papier gezet. Maar dat is volgens de generaal niet gebeurd met de gedachte dat de Nederlanders iets verkeerds hadden gedaan.
De beste stuurlui staan aan de wal in den haag..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 20 november 2006 @ 10:51:24 #13
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43711033
quote:
Generaal haalt uit naar links

,,Als er iets fout gaat, schromen wij nooit om maatregelen te nemen. Maar als zelfs het Openbaar Ministerie concludeert dat er niets strafbaars gaande was, hoe kunnen mensen dan woorden als marteling en doofpot in de mond nemen.'' Met die woorden haalt viersterrengeneraal Dick Berlijn maandag uit naar de linkse oppositiepartijen in een interview met De Telegraaf.

Berlijn vindt dat de oppositie de naam van Defensie ,,vergooit'' met harde bewoordingen over de vermeende misdragingen van Nederlandse militairen in Irak. ,,Ik had gedacht dat we meer krediet hadden'', aldus de generaal, volgens wie de militairen zich niet hebben misdragen bij de ondervraging van Irakezen.

Zondagmiddagklasje

,,We zaten daar in een oorlogssituatie, geen zondagmiddagklasje. Als je mensen oppakt, is dat omdat die mogelijk een gevaar voor de Nederlandse troepen opleveren'', schets Berlijn de situatie. Volgens hem bestaat er geen ,,theoretische handleiding die voorschrijft hoe je zo'n gesprek voert'', maar gebeurt dat niettemin binnen de richtlijnen.

Nadat de misdragingen van een groep Amerikaanse soldaten tegen Irakezen in de Abu Graib-gevangenis aan het licht kwamen, heeft Defensie de richtlijnen nog eens op papier gezet. Maar dat is volgens de generaal niet gebeurd met de gedachte dat de Nederlanders iets verkeerds hadden gedaan.
Bron

De generaal is het in ieder geval met de topic starter eens.
pi_43711041
De generaal lult uit z'n nek. Defensie bekommert zich om defensie.
  maandag 20 november 2006 @ 10:52:17 #15
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43711045
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Berlijn is het met je eens
[..]

De beste stuurlui staan aan de wal in den haag..
Je was me te snel af zie ik!
  maandag 20 november 2006 @ 10:54:04 #16
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_43711087
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
De generaal lult uit z'n nek. Defensie bekommert zich om defensie.
En hoe kom je tot die conclusie?
pi_43711121
kan wat mij betreft prima hier verder

VVD en CDA eisen uitleg Kamp 'martelingen' Irak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')