abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43760256
ben benieuwd waar neer het 2de seizoen in nederland eindelijk es uit komt.
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_43770621
GITS is heilig

Al moet ik wel zeggen dat zowel beide films als de series voor 'gevorderde' anime liefhebbers zijn. Zeker met de series wordt er nogal veel van je gevraagd.

Bij de beide series had ik vaak dat het schijnbare 'doelloos gelul' toch wel een reden had, maar dit kwam vooral doordat de vloedgolf van informatie duidelijk werd aan het einde van bijna elke aflevering. Dit hield dus in dat je niet ELKE zin hoefte te snappen (ondanks de ondertiteling). Het 'doelloze' gelul is dus voor de echte fans/filosofie liefhebbers weggelegd, maar het totale verhaal was goed te volgen voor de mensen die daar geen interesse in hadden. Je moet alleen wel het geduld hebben om dit uit te kijken.

Toch is het geen serie de ik zou aanraden aan iemand die begint met anime, het is te abstract, te vaag, te moeilijk, te veeleisend voor iemand die net met dat genre in aanraking komt. Het schrikt mensen eerder af dan dat het mensen trekt. Toch, als je eenmaal hiermee begint dan is het een fantastische serie, zowel beide films als beide series en de toekomstige film waar ik ook hoge verwachtingen van heb.

Het is al eerder geroepen hier, maar er is hier @ fok een algemeen anime topic waar o.a. GITS al besproken is, maar ook films/series die in het zelfde straatje liggen (Ergo Proxy ). En waar nieuwe ideeen altijd welkom zijn:

Het Grote Anime/Manga Topic Deel 34 : vrouwlijke kip+outcast
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:
Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w
  woensdag 22 november 2006 @ 01:14:13 #28
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43770780
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:05 schreef Zeurberus het volgende:
GITS is heilig

Al moet ik wel zeggen dat zowel beide films als de series voor 'gevorderde' anime liefhebbers zijn. Zeker met de series wordt er nogal veel van je gevraagd.

Bij de beide series had ik vaak dat het schijnbare 'doelloos gelul' toch wel een reden had, maar dit kwam vooral doordat de vloedgolf van informatie duidelijk werd aan het einde van bijna elke aflevering. Dit hield dus in dat je niet ELKE zin hoefte te snappen (ondanks de ondertiteling). Het 'doelloze' gelul is dus voor de echte fans/filosofie liefhebbers weggelegd, maar het totale verhaal was goed te volgen voor de mensen die daar geen interesse in hadden. Je moet alleen wel het geduld hebben om dit uit te kijken.

Toch is het geen serie de ik zou aanraden aan iemand die begint met anime, het is te abstract, te vaag, te moeilijk, te veeleisend voor iemand die net met dat genre in aanraking komt. Het schrikt mensen eerder af dan dat het mensen trekt. Toch, als je eenmaal hiermee begint dan is het een fantastische serie, zowel beide films als beide series en de toekomstige film waar ik ook hoge verwachtingen van heb.
Tenzij dat juist is wat je aantrekt in anime. Die iets hogere moeilijkheidsgraad en abstractie van films als GITS en Akira heeft mij toen alleen maar nieuwsgieriger gemaakt naar meer.
pi_43771184
quote:
Op woensdag 22 november 2006 01:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Tenzij dat juist is wat je aantrekt in anime. Die iets hogere moeilijkheidsgraad en abstractie van films als GITS en Akira heeft mij toen alleen maar nieuwsgieriger gemaakt naar meer.

Hier ook, maar besef zelf HEEL goed dat niet voor iedereen zo is, zeker nu de 'tv-kinderen' dingen voorgeschoteld krijgen als DBZ (opzich niets mis mee, maar het vormt een bepaald relatief simpel beeld), pokemon, yu-gi-oh enz.

Onze 'jeugd' was Akira en GITS, en dan heb je meteen een goede basis voor dit soort dingen, maar dat is (helaas) nu niet meer aan de orde.

Ik raad iemand die nog nooit een anime heeft gezien (buiten de series op tv om) geen GITS aan, eerder een serie zoals Hunter X Hunter of Full Metal Alchemist. Deze series brengen de goede kwaliteiten van anime naar boven, maar niet de diepe, moeilijke of complexe dingen zoals GITS doet.. Mocht iemand daarin na het kijken van deze series geinteresseerd zijn in andere dingen, ja dan raad ik GITS aan, it will blow your mind
  woensdag 22 november 2006 @ 01:50:49 #30
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_43771337
Hey, waar blijft seizoen 3 van Stand Alone Complex?
The Internets, I needs it..
pi_43771789
die....komt er voorlopig nog niet aan

Wel is er een nieuwe film die gebaseerd is op de SAC series

http://digg.com/videos_an(...)th_English_Subtitles

Ghost In The Shell Stand Alone Complex Solid State Society ('kortom' GITS:SAC:STS)
pi_43791221
Wel geinig de soundtrack van "Ghost In The Shell Stand Alone Complex Solid State Society" Van de soundtrack van Ghost In The Shell verwacht ik ook veel. Ik moet nog even wachten voor ik die heb geloof ik..
De persoon achter die laatste soundtrack is Kenji Kawai dat wist ik dus niet maar die zat ook achter de soundtrack van "Avalon" Geen manga maar zeker wel een film om voor iemand die Ghost In The Shell waarderen kan.
pi_43791725
De soundtracks van GITS 1 en 2 komen idd van Kenji Kawai. Hij is de man achter dat zenuwachtige trommel en zang-gebeuren.

De soundtracks van de GITS - Stand Alone Complex series en film (Solid State Society) komen van de beroemde Yoko Kanno (ook bekend van soundtracks van oa Cowboy Bebop, Wolf's Rain, Vision of Escaflowne)... Deze soundtracks zijn veel toegankelijker en bevatten wat meer pop en rock.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 22 november 2006 @ 19:29:04 #34
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43792610
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:51 schreef Odysseuzzz het volgende:
Wel geinig de soundtrack van "Ghost In The Shell Stand Alone Complex Solid State Society" Van de soundtrack van Ghost In The Shell verwacht ik ook veel. Ik moet nog even wachten voor ik die heb geloof ik..
De persoon achter die laatste soundtrack is Kenji Kawai dat wist ik dus niet maar die zat ook achter de soundtrack van "Avalon" Geen manga maar zeker wel een film om voor iemand die Ghost In The Shell waarderen kan.
Avalon is dan ook van Oshii net als als GITS.
pi_43793458
quote:
Op woensdag 22 november 2006 19:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Avalon is dan ook van Oshii net als als GITS.
Aha, cool. Echt een te heerlijke film was dat.
Zie net dat hij ook iets heeft met Nils Holgerson een van de favoriete series uit mijn vroege jeugd.
pi_43813125
Nog wat plaatjes

Individual eleven, Section9 en die kerel met dat vernaggelde gezicht

Laughing man promo
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_43813185
Tachikoma is zo cute
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_43861188
Net solid state society gekeken en hij is weer lekker. Aan het begin een tikkie vaag maar op het einde valt alles weer netjes op z'n plekkie. Echt weer een top anime.
pi_44080242
Er is nu ook een 3e film uit: Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - Solid State Society en die is ook weer heel aardig. Motoko laat zich hier van haar andere kant zien.

Voor de rest vond ik SAC1 en 2 helemaal briljant. Dat "eindeloos" gelul zoals sommige dat noemen vond ik juist helemaal geweldig. Voor degene die daar niet doorheen komen, raad .Hack//Sign al helemaal niet aan
pi_44082059
Ja, maar GITS:SAC-SSS is wel een film van de makers van de serie, niet van de makers van de eerdere twee films.

Het is daarom een beetje vreemd om het de derde film te noemen. Het is gewoon de eerste film van GITS:SAC...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_44082141
Klopt helemaal. Toch vind ik dat het absoluut in de stijl past van de GITS films. Innocence vond ik eerlijk gezegd het minste van de films en de serie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')