GITS is heilig
Al moet ik wel zeggen dat zowel beide films als de series voor 'gevorderde' anime liefhebbers zijn. Zeker met de series wordt er nogal veel van je gevraagd.
Bij de beide series had ik vaak dat het schijnbare 'doelloos gelul' toch wel een reden had, maar dit kwam vooral doordat de vloedgolf van informatie duidelijk werd aan het einde van bijna elke aflevering. Dit hield dus in dat je niet ELKE zin hoefte te snappen (ondanks de ondertiteling). Het 'doelloze' gelul is dus voor de echte fans/filosofie liefhebbers weggelegd, maar het totale verhaal was goed te volgen voor de mensen die daar geen interesse in hadden. Je moet alleen wel het geduld hebben om dit uit te kijken.
Toch is het geen serie de ik zou aanraden aan iemand die begint met anime, het is te abstract, te vaag, te moeilijk, te veeleisend voor iemand die net met dat genre in aanraking komt. Het schrikt mensen eerder af dan dat het mensen trekt. Toch, als je eenmaal hiermee begint dan is het een fantastische serie, zowel beide films als beide series en de toekomstige film waar ik ook hoge verwachtingen van heb.
Het is al eerder geroepen hier, maar er is hier @ fok een algemeen anime topic waar o.a. GITS al besproken is, maar ook films/series die in het zelfde straatje liggen (Ergo Proxy
![]()
). En waar nieuwe ideeen altijd welkom zijn:
Het Grote Anime/Manga Topic Deel 34 : vrouwlijke kip+outcast
Op maandag 30 juli 2007 03:28 schreef McFearless het volgende:Jij bent echt de meest grote mongool die hier rondloopt. :{w