Ik vond anime nooit zo boeiend, keek wel altijd DBZ in me "jeugd" verder heb ik dus alles van GITS gezienquote:Op maandag 20 november 2006 00:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vraagje aan de TS: Hoeveel andere anime heb je gezien?
Beiden films vond ik geweldig. En ook maar eens de serie kijken.
Ik heb compleet seizoen 1 series besteld, sac2 heb ik nog geen geld voor en heb ik maar op andere manier gekekenquote:Op zondag 19 november 2006 23:09 schreef Omikron het volgende:
Een toppertje van de bovenste plank.
Over een paar dagen komt SAC2 Boxset uit. Staat al een jaartje in de preorder.
Meer Anime voor het volwassen publiek op de nederlandse tv. Al die kinder shows zijn ook mooi maar er bestaat zoveel meer. Coboy Bebop was een mooi begin. Maar geef ons dan ook Trigun, Love Hina, Planetes, Last Exile, Elfen Lied en noem maar op.
DragonBall was een groot suc6 Geef ons dan nu ook Bleach
Als je doorheen bedoelt, dan deel ik je mening. De eerste film kan ik geen genoeg van krijgen. De tweede film vind ik qua verhaal iets minder, maar qua productie mooier. Maar de serie, tsja de serie ... ik heb me er proberen doorheen te slaan, maar er is menig aflevering geweest waarbij ik halverwege in slaap ben gesukkeldquote:Op maandag 20 november 2006 05:02 schreef Zeitgeist het volgende:
GITS 1 & 2 vond ik erg goed. De serie echter kom ik tot nu toe niet doorgeen.
Ik zou eerst de eerste film kijken, dan het eerste seizoen. De tweede film zou ik ongeveer op de helft van het eerste seizoen kijken.quote:Op maandag 20 november 2006 23:19 schreef outcast_within het volgende:
mooie cross topic post
Zijn de seizoenen goed te volgen zonder de films?
Want dan waag ik mij aan het eerste seizoen
Moet je misschien toch ook wat andere series of films proberen.quote:Op maandag 20 november 2006 11:16 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Ik vond anime nooit zo boeiend, keek wel altijd DBZ in me "jeugd" verder heb ik dus alles van GITS gezien
Tips graagquote:Op dinsdag 21 november 2006 00:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Moet je misschien toch ook wat andere series of films proberen.
Je bent welkom in het grote animé/mangatopic... Daar kan er volop over andere series/films gekletst worden.quote:
Dat vindt ik ook.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Heerlijke film om half slapend tot je te nemen.![]()
De 'filosofie' die aan het einde van deel 1 wordt gesproken door Motoko Kusanagi is misschien wat abstract maar echt stukken inspirerender dan de achterliggende gedachte van bijvoorbeeld iets als de Matrix.![]()
Akira is inderdaad top. Maar wat Jordy-B al zegt het is van een andere orde en heeft geen plaats in dit topic.quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:44 schreef AcidBurner het volgende:
Dan vind ik Akira toch wel een betere manga :-)
Tenzij dat juist is wat je aantrekt in anime. Die iets hogere moeilijkheidsgraad en abstractie van films als GITS en Akira heeft mij toen alleen maar nieuwsgieriger gemaakt naar meer.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:05 schreef Zeurberus het volgende:
GITS is heilig![]()
Al moet ik wel zeggen dat zowel beide films als de series voor 'gevorderde' anime liefhebbers zijn. Zeker met de series wordt er nogal veel van je gevraagd.
Bij de beide series had ik vaak dat het schijnbare 'doelloos gelul' toch wel een reden had, maar dit kwam vooral doordat de vloedgolf van informatie duidelijk werd aan het einde van bijna elke aflevering. Dit hield dus in dat je niet ELKE zin hoefte te snappen (ondanks de ondertiteling). Het 'doelloze' gelul is dus voor de echte fans/filosofie liefhebbers weggelegd, maar het totale verhaal was goed te volgen voor de mensen die daar geen interesse in hadden. Je moet alleen wel het geduld hebben om dit uit te kijken.
Toch is het geen serie de ik zou aanraden aan iemand die begint met anime, het is te abstract, te vaag, te moeilijk, te veeleisend voor iemand die net met dat genre in aanraking komt. Het schrikt mensen eerder af dan dat het mensen trekt. Toch, als je eenmaal hiermee begint dan is het een fantastische serie, zowel beide films als beide series en de toekomstige film waar ik ook hoge verwachtingen van heb.
quote:Op woensdag 22 november 2006 01:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Tenzij dat juist is wat je aantrekt in anime. Die iets hogere moeilijkheidsgraad en abstractie van films als GITS en Akira heeft mij toen alleen maar nieuwsgieriger gemaakt naar meer.
Avalon is dan ook van Oshii net als als GITS.quote:Op woensdag 22 november 2006 18:51 schreef Odysseuzzz het volgende:
Wel geinig de soundtrack van "Ghost In The Shell Stand Alone Complex Solid State Society" Van de soundtrack van Ghost In The Shell verwacht ik ook veel. Ik moet nog even wachten voor ik die heb geloof ik..
De persoon achter die laatste soundtrack is Kenji Kawai dat wist ik dus niet maar die zat ook achter de soundtrack van "Avalon" Geen manga maar zeker wel een film om voor iemand die Ghost In The Shell waarderen kan.![]()
Aha, cool. Echt een te heerlijke film was dat.quote:Op woensdag 22 november 2006 19:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Avalon is dan ook van Oshii net als als GITS.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |