abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43700728
Ghost in the shell?

Ghost in the Shell (Japans: こうかくきどうたい , Kōkaku Kidōtai) is een Japanse sci-fi manga van Masamune Shirow met cyberpunk-invloeden. In 1995 werd de manga verfilmd door Mamoru Oshii. Deze anime film was één van de eerste animatiefilms waarin de traditionele animatie succesvol werd gecombineerd met CGI.

In 2002 kwam er een animeserie uit, gebaseerd op de manga, genaamd Ghost in the Shell: Stand Alone Complex. In 2004 kwam er een vervolg uit op de de eerste film, genaamd Ghost in the Shell 2: Innocence.

De manga en anime waren beiden van grote invloed op films als The Matrix.

Verhaal

Het verhaal speelt zich af in de 21ste eeuw. Majoor Motoko Kusanagi is een belangrijk lid van Public Security Section 9, een fictieve veiligheidsdienst. Ze ziet er uit als een gewoon (alhoewel bloedmooi) mens, maar ze is een cyborg: ze heeft nog een deel van haar menselijk brein, maar een artificieel lichaam. Hierdoor loopt ze met enkele vragen over haar eigen identiteit en menselijkheid. Is zij meer dan een 'ghost', een ziel, gevangen in een 'shell', een omhulsel?

De belangrijkste verhaallijn in de film is de jacht van majoor Kusanagi en haar vriend en collega Batô op de 'Puppet Master'. Deze is een 'ghost hacker': hij breekt in in de ziel van mensen en neemt deze over. Uiteindelijk blijkt hij geen persoon te zijn, maar een kunstmatig intelligente levensvorm, die gebouwd is door een andere afdeling (Section 6) van dezelfde organisatie als waarvoor Motoko werkt (Project 2501).

De manga roept ethische en filosofische vragen op over identiteit en de vervaging van de grens tussen technologie en biologie. (gejat van wiki)

The Major en een Tachikoma/Thinktank

Section9

Thinktanks en een Legervoertuig

The Major

Laughing man incident plaatje

Tachikoma/Thinktank

Nou vond ik Anime niet bepaald boeiend maar Ghost in the shell is toch een hele spannende en vermakelijke serie. De 1e 2 films Ghost in the shell 1 & 2 vond ik niet extreem boeiend maar hebben zeker een goed verhaal. De onlangs uitgekomen Ghost in the shell - stand alone complex solid state society (helaas alleen in japans met engelse subs) is erg goed
Maar voornamelijk de serie seizoenen 1 en 2 zijn geweldig

Stand alone complex series1

Sac2 individual eleven
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_43702031
GitS
Ik vondt de 1ste film nog wel leuk 2e vondt ik minder. Serie daarentegen zijn echt om te genieten, het verhaal wordt goed uitgediept en geen saaie stukken erin. Echt een aanrader deze anime.
pi_43702803
Een toppertje van de bovenste plank.

Over een paar dagen komt SAC2 Boxset uit. Staat al een jaartje in de preorder.

Meer Anime voor het volwassen publiek op de nederlandse tv. Al die kinder shows zijn ook mooi maar er bestaat zoveel meer. Coboy Bebop was een mooi begin. Maar geef ons dan ook Trigun, Love Hina, Planetes, Last Exile, Elfen Lied en noem maar op.
DragonBall was een groot suc6 Geef ons dan nu ook Bleach
  zondag 19 november 2006 @ 23:23:03 #4
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_43703328
GITS (eerste film) vond ik werkelijk waar briljant, echter het vervolg kon me niet echt lang boeien... De serie vind ik aardig, al vind ik het jammer dat ze daar voor de frisse aanpak zijn gegaan ipv grauw realisme zoals bij de film...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_43703349
heb m hier ook liggen, nog niet gezien
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_43703379
Heb alleen de eerste film gezien, maar vond hem niet zo geweldig hoor. Die filosofische en ethische vragen vond ik ook wel meevallen. Meer van het type interessantdoenerij om een beetje verhaal rondom de actie en special effects te creëren
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_43704745
*grote Masamune Shirow fan*

De film is echt prachtig, maar ik ben absoluut geen fan van de serie. Naja, een mooie soundtrack, maar dat mag je van Yoko Kanno ook wel verwachten.

Innocence was mooi, maar kon me niet zo boeien als de eerste film dat deed.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  maandag 20 november 2006 @ 00:08:38 #8
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43704948
Vraagje aan de TS: Hoeveel andere anime heb je gezien?

Beiden films vond ik geweldig. En ook maar eens de serie kijken.
  maandag 20 november 2006 @ 05:02:38 #9
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_43707794
GITS 1 & 2 vond ik erg goed. De serie echter kom ik tot nu toe niet doorgeen.
The Light Is Leaving Us All
pi_43711577
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Vraagje aan de TS: Hoeveel andere anime heb je gezien?

Beiden films vond ik geweldig. En ook maar eens de serie kijken.
Ik vond anime nooit zo boeiend, keek wel altijd DBZ in me "jeugd" verder heb ik dus alles van GITS gezien
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
pi_43711698
quote:
Op zondag 19 november 2006 23:09 schreef Omikron het volgende:
Een toppertje van de bovenste plank.

Over een paar dagen komt SAC2 Boxset uit. Staat al een jaartje in de preorder.

Meer Anime voor het volwassen publiek op de nederlandse tv. Al die kinder shows zijn ook mooi maar er bestaat zoveel meer. Coboy Bebop was een mooi begin. Maar geef ons dan ook Trigun, Love Hina, Planetes, Last Exile, Elfen Lied en noem maar op.
DragonBall was een groot suc6 Geef ons dan nu ook Bleach
Ik heb compleet seizoen 1 series besteld, sac2 heb ik nog geen geld voor en heb ik maar op andere manier gekeken
  maandag 20 november 2006 @ 22:43:43 #12
27648 Weakling
available in strong mint
pi_43731881
quote:
Op maandag 20 november 2006 05:02 schreef Zeitgeist het volgende:
GITS 1 & 2 vond ik erg goed. De serie echter kom ik tot nu toe niet doorgeen.
Als je doorheen bedoelt, dan deel ik je mening. De eerste film kan ik geen genoeg van krijgen. De tweede film vind ik qua verhaal iets minder, maar qua productie mooier. Maar de serie, tsja de serie ... ik heb me er proberen doorheen te slaan, maar er is menig aflevering geweest waarbij ik halverwege in slaap ben gesukkeld
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_43732364
De serie vind ik erg sterk, eigenlijk. Vind ik persoonlijk beter dan de tweede film...

De eerste film is vrij vlot, maar de tweede film vond ik vrij vaag en er zaten nogal veel en lange doelloze stukken in. De serie is over het algemeen vrij duidelijk over wat er allemaal aan de hand is (behalve natuurlijk wie nou eigenlijk de Laughing Man is) en wordt naarmate het einde nadert ook steeds spannender.

Het tweede seizoen (2nd Gig) was minder sterk, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de tegenstander van Section 9 in de tweede serie veel duidelijker naar voren komt. In de tweede serie wordt wel wat meer verteld over de geschiedenis van de leden van Section 9 en de serie bevat een tik meer actie.

Voor algemenere animé-discussies is iedereen trouwens welkom in Het Grote Anime/Manga Topic Deel 34 : vrouwlijke kip+outcast
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_43733316
mooie cross topic post

Zijn de seizoenen goed te volgen zonder de films?
Want dan waag ik mij aan het eerste seizoen
pi_43735299
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:19 schreef outcast_within het volgende:
mooie cross topic post

Zijn de seizoenen goed te volgen zonder de films?
Want dan waag ik mij aan het eerste seizoen
Ik zou eerst de eerste film kijken, dan het eerste seizoen. De tweede film zou ik ongeveer op de helft van het eerste seizoen kijken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 21 november 2006 @ 00:43:55 #16
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_43735744
quote:
Op maandag 20 november 2006 11:16 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Ik vond anime nooit zo boeiend, keek wel altijd DBZ in me "jeugd" verder heb ik dus alles van GITS gezien
Moet je misschien toch ook wat andere series of films proberen.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:37:52 #17
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_43739857
Ik heb GITS SAC 2nd Gig limited edition (van play.com) in de bestelling staan.
Goeie serie
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:42:44 #18
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_43739939
Ik ken alleen de eerste film. Schitterend! Ik ben vooral dol op dat rustige stuk dat Motoko in de regen door de stad loopt, begeleid door minimale muziek van enkel wat vrouwenstemmen en een pauk.
Heerlijk rustgevend.
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:44:57 #19
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_43739978
Dan vind ik Akira toch wel een betere manga :-)
  dinsdag 21 november 2006 @ 09:45:30 #20
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_43739988
Heerlijke film om half slapend tot je te nemen.
De 'filosofie' die aan het einde van deel 1 wordt gesproken door Motoko Kusanagi is misschien wat abstract maar echt stukken inspirerender dan de achterliggende gedachte van bijvoorbeeld iets als de Matrix.
pi_43756961
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 00:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Moet je misschien toch ook wat andere series of films proberen.
Tips graag

Ik heb vandaag mijn GITS compleet seizoen 1 box ontvangen van cd-wow.nl
  dinsdag 21 november 2006 @ 19:12:17 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43757428
Inderdaad een aanrader.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43758744
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 19:00 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Tips graag
Je bent welkom in het grote animé/mangatopic... Daar kan er volop over andere series/films gekletst worden. Het zou toch zonde zijn om dit topic te vervuilen met offtopic posts.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jordy-B op 21-11-2006 19:48:02 ]
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:06:26 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43759834
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Heerlijke film om half slapend tot je te nemen.
De 'filosofie' die aan het einde van deel 1 wordt gesproken door Motoko Kusanagi is misschien wat abstract maar echt stukken inspirerender dan de achterliggende gedachte van bijvoorbeeld iets als de Matrix.
Dat vindt ik ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 21 november 2006 @ 20:08:03 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43759916
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 09:44 schreef AcidBurner het volgende:
Dan vind ik Akira toch wel een betere manga :-)
Akira is inderdaad top. Maar wat Jordy-B al zegt het is van een andere orde en heeft geen plaats in dit topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')