ben er ook geen fan van. The Life Aquatic vind ik dan weer geweldig, om maar eens wat te noemen. Mag wel een beetje knots zijn. Rumble Fish ken ik niet. The Outsiders dan weer wel. Die film heeft wel indruk gemaakt op mij destijds.quote:Op zondag 19 november 2006 23:38 schreef sigme het volgende:
Hmm. Ik denk dat ik de film toch gewoon eng zou vinden. Ik vind Freddy Krüger ook gewoon eng.
Zijn er ook nog mensen die gewoon films als Rumblefish kennen? Dat vond ik nou vroeger een indrukwekkende film.
Whisky op: bedtijd..
Guillemots - Trains to Brazil Videoclip (Nummer losjes opgehangen aan de aanslagen in Londen)quote:Guillemots - Sao Paulo
Sit down, my love of open spaces
and greet my love that's all be spent
I'm going to tell you both a story
about some memories that I dreamt
see i've lost love in many places
not least the streets of sao paolo
one friend especially I did make there
a tenth floor window took her home
sometimes I could cry for miles
but I don't
so hush the shadows in the oak tree
be still, the curlew on the floor
my heart has fallen by the wayside
I cannot claim her anymore
So don your duffle coats quite slowly
and this drab jury shall adjourn
while on the streets of old sao paolo
I watch my baby being burned
but I don't
sometimes I could cry nine times
drop my bags and run for miles
and sometimes I could live nine lives
but I wont, but I won't
have you ever been thrown across the water
till there's no skin left on your bones
thrown across water, thrown across water, thrown across water like a stone
get me a doctor, get me a doctor, who will get rid of my bones
get me a lover, get me a lover, who will leave my head alone
get me a soldier, get me a soldier, who will fight me a pointless war
get me an exit, I need an exit, I need a window or door
get me a lawyer, get me a lawyer, who will sue the world for me
get me a person, get me a person, get me a person, who isn't me
Cause I'm getting tired, I'm getting tired, of my stupid little face
I don't belong here, don't belong here, don't belong in this horse race
quote:Smaakagent Rob
De Smaakpolitie checkt keukens van eettenten op hygiëne. Dan is het vooral hopen dat die te goor voor woorden zijn voor de steriele smaakagent Rob. Door Paul de Lange.
Nederlanders vinden niets ergerlijker dan tv-reclame. Dat bleek tien jaar geleden al uit een onderzoek van de Consumentenbond. Voorname punten van irritatie die onderzoekers doorgaans bij kijkers optekenen: het herhalende en voorspelbare karakter van reclames, de debiele toon waarop je wordt aangesproken en het opvoeren van pseudo-deskundige mannen in witte jassen - denk aan wasmiddelenreclames.
SBS6' De Smaakpolitie heeft niets met reclame te maken. Des te wonderlijker is het hoe dit programma erin slaagt alle bovengenoemde bronnen van irritatie in een persoon samen te brengen: Rob Geus.
Fris frituurvet
Gehuld in een witte doktersjas checkt Rob keukens van eettenten op hygiëne. Zijn bezoekjes zijn in twee groepen te verdelen: die waar hij vrolijk van wordt en die waar hij niet vrolijk van wordt. Na vijf minuten kan je als kijker dromen waar Rob vrolijk van wordt: fris frituurvet, schone luchtroosters, een vuilnisemmer met pedaal en, het allerbelangrijkste, een koelkast met schone rubbertjes en gecodeerde producten. Dat belet Rob niet om zijn lijstje nog dertien keer per aflevering met de kijker door te nemen.
Peutertoon
Evenzo voorspelbaar is het tafereel na een goedgekeurde keuken. Rob vraagt dan, op een toon alsof hij met een peuter van drie te maken heeft: "En wat gebeurt als ik vrolijk word?". Nou, dan krijgt de eigenaar een heuse 'De Smaakpolitie ok'-sticker. Tevreden kijkt Rob ernaar alsof hij net een Michelinster heeft uitgedeeld.
Spannender wordt het bij de gore keukens. Wanneer Rob de eigenaar moet wijzen op het oude frituurvet, de smerige luchtroosters, enzovoort, wordt de sfeer nogal eens vijandelijk. Opeens spreekt de man nauwelijks nog Nederlands, of heeft plots een dringende afspraak buiten de deur. En kijkt ondertussen alsof hij Rob het liefst met zijn akelig steriele hoofd in het zojuist afgekeurde frituurvet zou duwen.
Humor
Maar zoiets lost Rob losjes op met zijn geheime wapen: humor. Niveau: "als je dit niet afdekt, vallen er vliegjes in de soep, en dat is niet zo fijn - zeker niet voor de vegetariërs." Pas echt los gaat Rob als hij meisjesstudentenhuizen bezoekt (waarom is overigens totaal onduidelijk, alsof er ook maar iemand gaat uit eten in een studentenhuis). Rob vindt een komkommer in de koelkast en ziet kans voor het maken van de wekelijkse toespeling: "zoiets zul je in een jongensstudentenhuis niet snel aantreffen."
Vermoeiende grappen
Vermoeiende grappen, repetitieve verhaaltjes en een smetvrezende malloot in een witte jas. De Smaakpolitie is als kijken naar een slechte, gedateerde reclame van een uur lang, waarin niet eens een product wordt verkocht. En om een of andere reden werkt het nog verslavend ook. De zucht naar irritatie is schijnbaar een van de primaire behoeften als het gaat om tv-kijken. Daar zouden ze eens onderzoek naar moeten doen.
het artikel is grappig, het programma zelf heb ik ook nog nooit gezien.quote:Op maandag 20 november 2006 09:06 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb het programma nooit gezien en vind het duidelijk niet zo grappig als jullie het vinden.Ik kijk dan ook nooit naar SBS6 eigenlijk. SBS6 is de Telegraaf van de tv. *ril*
ik ben gebanned van de frontpage geloof ikquote:Error #62
Je hebt geen rechten om hier te posten. Weet je niet waarom dat is, mail naar frontpage@fok.nl voor vragen.
Google ligt er hier uit...ik heb dus niets meer te melden.quote:Op maandag 20 november 2006 10:50 schreef problematiQue het volgende:
jezus wat saai hier vanmorgen
Tegenlicht, 9 uur NL2quote:Er lijkt iets grondig mis met de Tweede Kamerverkiezingen 2006. Een groeiend aantal critici vindt dat de campagne "nergens over gaat". Wat het "feest van de democratie" had moeten zijn, wordt door velen calvinistisch tegemoet getreden, zonder de illusie zich met hun stem uit te spreken over de belangrijke vraagstukken van deze tijd. De politici verweren zich heftig tegen deze kritiek. Premier Balkenende sprak onlangs smalend van "een klagende intelligentsia over het niveau van de politiek, je kunt er de klok op gelijk zetten". Heeft Balkenende gelijk en gaat het om niet meer dan voorspelbare, rituele kritiek? Of is er dit keer meer aan de hand dan met de Nederlandse democratie?
Aan de vooravond van de verkiezingen, op maandag 20 november, stelt VPRO's Tegenlicht die vraag aan de orde in een discussie geleid door Felix Rottenberg. Samen met Halleh Ghorashi, hoogleraar Management van diversiteit en integratie, met publicist Bas Heijne en met hoogleraar Economie en voormalig secretaris-generaal op het ministerie van Economische Zaken Sweder van Wijnbergen, onderzoekt hij de vraag waarom internationale verhoudingen en mondiale thema's vrijwel verdwenen lijken uit de huidige campagne. Is het politieke speelveld teruggebracht tot de postzegel Nederland? Mogen de verkiezingsthema's niet verder reiken dan de kartelrand? Heeft het gidsland de luiken dicht gegooid?
quote:Gates is bovendien lid van de commissie van oud-minister van Buitenlandse Zaken James Baker, die de president binnenkort zal adviseren over het Irakbeleid. Ik heb begrepen dat die commissie zal adviseren om een grote conferentie met alle buurlanden van Irak te beleggen. Turkije, Jordanië, Saudi-Arabië, maar ook Syrië en Iran zouden met de Verenigde Staten rond de tafel moeten om voorbereid te worden op een Amerikaanse troepenterugtrekking en duidelijk te maken dat deze buurlanden nu zelf medeverantwoordelijk worden voor de toekomst van Irak.
Maar er zit wel iets in de stelling. Het hele internationale is totaal verdwenen in de onderwerpen...Europa, ontwikkelingshulp, oorlogen waar we steun aan geven. Alsof daar geen verantwoording en voor de HRA wel afgelegd moet worden.quote:Op maandag 20 november 2006 12:36 schreef tvlxd het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee of het niet over de inhoud gaat en of dat erger is dan voorgaande jaren, maar ik weet wel dat de campagnes van met name het CDA en de VVD beschamend persoonlijk zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |