Ik ben 25 en ga straks voor de zesde keer de boeken lezen.. niets kinderachtig aan (behalve boek 1 danquote:Op zondag 19 november 2006 13:28 schreef IHVK het volgende:
Ik vond alleen film 3 leuk, film 4 heeft het hele beeld (en fantasie) van het boek voor mij verpest en daarom twijfel ik of ik naar 5 wil gaan.
Ohja en iedereen die HP kinderachtig vind, het is gewoon iets wat begonnen is toen ik 11 was en ik vind het nog steeds leuk, dus...
Ok, de mensen die ik ken vinden het kinderachtig, dus mijn beeld was dat het kinderachtig is.quote:Op zondag 19 november 2006 13:37 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik ben 25 en ga straks voor de zesde keer de boeken lezen.. niets kinderachtig aan (behalve boek 1 dan)
De Engelse versie kwam uit in 22 juli. (langste dag van het jaar zodat je extra lang met natuurlijk licht kon lezenquote:Op zondag 19 november 2006 13:46 schreef hallo_mensen het volgende:
laatste keer dat er een nieuw boek uitkwam was vorig jaar november
wanneer komt er weer een boek?
ook de vertalingen?quote:Op zondag 19 november 2006 13:46 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Alle boeken (en de vertalingen) komen op de 7e van de 7e in 2007
Dat is nog niet bekend. Waarschijnlijk ergens volgend jaar.quote:Op zondag 19 november 2006 13:46 schreef hallo_mensen het volgende:
laatste keer dat er een nieuw boek uitkwam was vorig jaar november
wanneer komt er weer een boek?
Ik vind Harry Potter de enige serie waarbij iedere keer het nieuwe deel de oudere delen overtreft.quote:Op zondag 19 november 2006 13:28 schreef IHVK het volgende:
Ik vond alleen film 3 leuk, film 4 heeft het hele beeld (en fantasie) van het boek voor mij verpest en daarom twijfel ik of ik naar 5 wil gaan.
Ohja en iedereen die HP kinderachtig vind, het is gewoon iets wat begonnen is toen ik 11 was en ik vind het nog steeds leuk, dus...
Da's toch slechts een gerucht? Lijkt me marketingtechnisch niet echt logisch, gezien de film van tOotP op 15 juli in premiere gaat...quote:Op zondag 19 november 2006 13:46 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Alle boeken (en de vertalingen) komen op de 7e van de 7e in 2007
Waarschijnlijk op die datumquote:Op zondag 19 november 2006 13:52 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Da's toch slechts een gerucht? Lijkt me marketingtechnisch niet echt logisch, gezien de film van tOotP op 15 juli in premiere gaat...
Dat heeft ze bij eerdere boeken ook nooit gedaan, dus ik betwijfel het dat ze dat nu bij boek 7 wel zou gaan doen.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Volgens mij heetf JK Rowling besloten om ALLE vertalingen op dezelfde dag uit te brengen, anders weet bijvoorbeeld heel Engeland al hoe het afloopt terwijl wij het allemaal nog moeten lezen en dan krijg je hele grote spoilers op internet
Ik ga sowieso niet meer surfen op HP-sites nadat het boek uitkomt.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Volgens mij heetf JK Rowling besloten om ALLE vertalingen op dezelfde dag uit te brengen, anders weet bijvoorbeeld heel Engeland al hoe het afloopt terwijl wij het allemaal nog moeten lezen en dan krijg je hele grote spoilers op internet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat terwijl ik gewoon de Engelse versie ging lezen, maar ik hem een paar dagen later pas had. Was errug dom. En een erg irritante spoiler ook.
Lijkt me juist niet, gezien het risico dat er wat uitlekt als het manuscript ver van tevoren naar vertalers wordt gestuurd.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Qua boeken wel, maar film 4 vond ik gewoon slecht.quote:Op zondag 19 november 2006 13:51 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik vind Harry Potter de enige serie waarbij iedere keer het nieuwe deel de oudere delen overtreft.
Ja dat dacht ik dus ook al.quote:Op zondag 19 november 2006 13:56 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Lijkt me juist niet, gezien het risico dat er wat uitlekt als het manuscript ver van tevoren naar vertalers wordt gestuurd.
Zo leren de kinderen er ook weer nieuwe woordjes bij.quote:Op zondag 19 november 2006 13:55 schreef vrolijke-frits het volgende:
Bij mij is het begonnen door mijn vriendin, zij heeft alle boeken gelezen en de films gezien. Ik had niets gezien noch gelezen. Toch maar een keer proberen en sindsdien ben ik verkocht!
Ik ben echt fan geworden!
Niets kinderachtig, ik vind het helemaal super terwijl ik normaal niet van die fantasie dingen houd.
Ben ik trouwens de enige die opviel dat ze in de vertaalde boeken de woorden: ten lange leste en verfomfaaid heel vaak gebruiken. Niet echt woorden die kinderen begrijpen.
Het zijn slechts geruchten hequote:Op zondag 19 november 2006 13:56 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Lijkt me juist niet, gezien het risico dat er wat uitlekt als het manuscript ver van tevoren naar vertalers wordt gestuurd.
Ik heb de boeken niet gelezen dus dat zou ik niet weten, maar qua film is deel 4 de beste uit de reeks op de voet gevolgd door deel 3.quote:Op zondag 19 november 2006 13:56 schreef IHVK het volgende:
[..]
Qua boeken wel, maar film 4 vond ik gewoon slecht.
Niet mis met de effecten. (hoewel het wat minder magisch en wat alledaagser had gemogen)
Maar het was zo onsamenhangend....
En ik stoorde me ook aan de agressieve Perkamentus, die in het boek niet agressief is.
Hm, nu ik erover nadenk, boek 6 was wel wat minder ja.quote:Op zondag 19 november 2006 14:04 schreef Luutgaert het volgende:
hmm, ik vind de boeken juist minder wordenboek 4 vind ik tot nu toe de beste, daarna boek 3
bij de films vind ik de 3e beter dan de 4e, ik hoop dat de 5e wat meer zoals de 3e wordt (wat minder gericht op de actie en special effects enzo)![]()
Ik snap niks van je post?quote:Op zondag 19 november 2006 14:04 schreef Luutgaert het volgende:
hmm, ik vind de boeken juist minder wordenboek 4 vind ik tot nu toe de beste, daarna boek 3
bij de films vind ik de 3e beter dan de 4e, ik hoop dat de 5e wat meer zoals de 3e wordt (wat minder gericht op de actie en special effects enzo)![]()
Dat vind ik ook: bij film 4 had ik voor het eerst echt het idee dat ik naar een Harry Potter-film zat te kijken. In de eerdere films zag ik niet de sfeer die de boeken wel hadden, maar in film 4 kwam dat wel terug. Film 3 was wel sfeervol, maar ik kreeg niet hetzelfde gevoel als bij het boek.quote:Op zondag 19 november 2006 14:04 schreef okkie-man het volgende:
Ik heb de boeken niet gelezen dus dat zou ik niet weten, maar qua film is deel 4 de beste uit de reeks op de voet gevolgd door deel 3.
Ik wacht mooi op de HQ versie, dank jequote:Op zondag 19 november 2006 13:45 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Nog even voor de fans:
Harry Potter Cam-Trailer
Hier te bekijken![]()
Patch, misschien dat je dit even in je OP op kan nemen?quote:
quote:Op zondag 19 november 2006 13:45 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Nog even voor de fans:
Harry Potter Cam-Trailer
Hier te bekijken![]()
Ik wist helemaal niet dat Ralph Fiennes Voldemort speelde tot ik in de bios zat voor deel 4..quote:Op zondag 19 november 2006 17:39 schreef rena het volgende:
De acteurs die Voldemort & Sirius spelen![]()
Echt goed gecast wat mij betreft
![]()
Ik heb zo'n zin in deze film, maar het duurt nog tot juli 2007 voor hij uitkomt.![]()
jah vanaf boek 1 tot en met boek 4 werd het beterquote:Op zondag 19 november 2006 14:11 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Ik snap niks van je post?
Je vind de boeken minder worden, maar deel 4 vond je het beste boek, daarna boek 3?
Dan vind je de boeken toch juist steeds beter worden, of ben ik nou gek![]()
- The full Order of the Phoenix trailer will debut online at HappyFeetMovie.com tomorrow (Monday) at 12 PM PST/3 PM EST.quote:Op maandag 20 november 2006 09:44 schreef MeneerTim het volgende:
Trailer-tijd toch? Waar? Waar? Waar!
dat had ik inderdaad ook, al was ik helemaal verkocht na boek 1 dus dat blijft dan ook mijn 'favoriet' voor de rest ziet mijn lijstje er zo uit:quote:Op zondag 19 november 2006 19:05 schreef Luutgaert het volgende:
[..]
jah vanaf boek 1 tot en met boek 4 werd het beterdaarna ging het bergafwaarts
![]()
mijn lijstje ziet er denk ik ongeveer zo uit:
1. Vuurbeker
2. Gevangene van Azkaban
3. Orde van de Feniks
4. Halfbloed Prins
5. Geheime Kamer
6. Steen der Wijzen
alleen heb ik boek 5 nog maar 2x en boek 6 nog maar 1x gelezen![]()
Exactemundo.quote:Op maandag 20 november 2006 22:08 schreef Patch het volgende:
Michael Gambon is een goed acteur met veel goede films op zijn CV, alleen Dumbledore KAN hij gewoon niet....
En waarom zegt de regisseur niks over dat stomme elastiekje in zijn baard en het feit dat ie de helft van de tijd zonder bril loopt.....
![]()
Snapequote:Op maandag 20 november 2006 21:59 schreef alwaysthebest het volgende:
De trailer in online!
De trailer in WMP.
Of kijk op de Happy Feet site.
En hoe die ook liep te brullen tijdens z'n toespraak in GoFquote:Op dinsdag 21 november 2006 10:54 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Exactemundo.
Ik vind 'm ook zo viezig als Perkamentus, zo morsig, en hysterisch druk, terwijl de vorige acteur de rust en wijsheid uitstraalde die ik van de boeken ken.
quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:04 schreef Jivis het volgende:
[..]
En hoe die ook liep te brullen tijdens z'n toespraak in GoF
Ik luister momenteel naar het verhaal, via 't luisterboek, echt heerlijk als ik in bed lig of onder de zonnebank ofzoquote:Op dinsdag 21 november 2006 15:46 schreef leonieke het volgende:
Ik ben gisteren opnieuw begonnen met het boek... Kwestie van mij goed voor te bereiden op de filmMaar er zullen alleszins stukken in voorkomen die ik vergeten was.
En ooooh! Wat kijk ik uit naar die film...![]()
De fontein past zo wel bij de symboliek: de fontein probeert het beeld over te brengen dat alle magische wezens gelijk zijn en zo met elkaar omgaan, maar in praktijk is dat niet zo en daarom staan ze toch wat verder van elkaar af.quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:40 schreef Patch het volgende:
Ik had veel liever gezien dat die beelden veel dichter bij elkaar stonden, zoals in een groepje, en niet zo verspreid over de fontein...
En dan zo aan Harry schudden.quote:Op dinsdag 21 november 2006 12:04 schreef Jivis het volgende:
[..]
En hoe die ook liep te brullen tijdens z'n toespraak in GoF
anders ik welquote:Op dinsdag 21 november 2006 19:26 schreef edejong het volgende:
wow, krijg er nu écht zin in!
Valt toch wel mee met die spoilers of ligt het nou aan mij ?quote:Op dinsdag 21 november 2006 17:34 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een lelijke hal van het ministerie..
Hpana heeft een 4 minuten durende preview. Met énorm veel spoilers en beelden.
haha ja valt best wel mee inderdaad, al vind ik die ingang van het ministerie er echt erg lelijk uitzien, ik had echt iets totaal anders verwacht.. maarja je kan ook niet alles willenquote:Op woensdag 22 november 2006 17:48 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Valt toch wel mee met die spoilers of ligt het nou aan mij ?![]()
Nou ja, je ziet toch al redelijk veel. Allerlei nieuwe rollen, de sfeer van de film, het ministerie, Harry's hoorzitting, met z'n allen in Blacks keuken....quote:Op woensdag 22 november 2006 17:48 schreef dapluiz het volgende:
[..]
Valt toch wel mee met die spoilers of ligt het nou aan mij ?![]()
En of de afgehakte huiselfhoofden er ook te zien zijn. Lijkt me best gruwelijk nu ik er zo over nadenk...quote:Op woensdag 22 november 2006 20:34 schreef edejong het volgende:
ik ben benieuwd hoe de gang boven in dat huis is, waar al die schilderijen hangen enzo
Met zo'n dik boek waar zoveel in gebeurd moet er wel een hoop geschrapt worden. Jammer, maar anders krijg je een film van 4 uur...quote:Op woensdag 22 november 2006 22:14 schreef Mikkie het volgende:
Alweer niet?
Ik hoop wel dat nu in elk geval het verhaal goed verteld wordt, en niet dat de kantjes er vanaf gelopen worden zoals bij deel 4.
Dus?quote:Op woensdag 22 november 2006 22:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Met zo'n dik boek waar zoveel in gebeurd moet er wel een hoop geschrapt worden. Jammer, maar anders krijg je een film van 4 uur...
mompelt iets over Lord of the Ringsquote:Op woensdag 22 november 2006 22:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Met zo'n dik boek waar zoveel in gebeurd moet er wel een hoop geschrapt worden. Jammer, maar anders krijg je een film van 4 uur...
Ik heb hem naast Harry Potter enkel gezien in Die Hardquote:Op donderdag 23 november 2006 19:31 schreef Angelic_Rose het volgende:
Snape: You won't last two seconds if he invades your mind.
Harry: I'm not weak!
Snape: Then prove it!
![]()
![]()
![]()
Kan nu al niet wachten..
Al is het alleen maar omdat Alan Rickman mijn favo acteur is..![]()
Ga voor de gein Dogma maar eens kijken, heerlijke film met een geweldige Alan Rickmanquote:Op donderdag 23 november 2006 20:42 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ik heb hem naast Harry Potter enkel gezien in Die Hard
En anders Robin Hood - Prince of Thieves, of Galaxy Quest, of the Hitchhikers guide to the Galaxy (de stem van Marvin de robot)...quote:Op vrijdag 24 november 2006 12:12 schreef Patch het volgende:
[..]
Ga voor de gein Dogma maar eens kijken, heerlijke film met een geweldige Alan Rickman
Klopt in Robin Hood speelt ie Kevin Costner compleet weg, naar het schijnt heeft Costner flink wat van Rickman's scenes uitgeknipt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:59 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En anders Robin Hood - Prince of Thieves, of Galaxy Quest, of the Hitchhikers guide to the Galaxy (de stem van Marvin de robot)...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |