Ja, je kunt geloof ik aantonen bij zwaartekracht en een elektrische kracht dat een bol met homogene dichtheid dezelfde kracht geeft alsof alle massa of lading gecentreerd is in 1 punt; het middelpunt van de bol.quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:58 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Ik denk echter dat je in het middelpunt van de aarde aangekomen helemaal geen zwaartekracht meer voelt.
De aantrekkingskrachten van de aarde boven en beneden heffen elkaar juist op.
Met andere woorden: Hoe dieper je komt hoe minder de aantrekkingskracht.
Maar dat geldt dus alleen als je je buiten de bol of aan het oppervlak bevindt, de resulterende kracht is altijd op het middelpunt gericht, onder het oppervlak wordt de kracht steeds minder.quote:Op zaterdag 18 november 2006 22:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, je kunt geloof ik aantonen bij zwaartekracht en een elektrische kracht dat een bol met homogene dichtheid dezelfde kracht geeft alsof alle massa of lading gecentreerd is in 1 punt; het middelpunt van de bol.
denk het niet, want hoe verder je van het middelpunt van de aarde zit hoe lager de aantrekkingskracht is... als je op de mount everest staat is g lager dan dat je op de zelfde breedtegraad staan op zeeniveau... dus ga je graven zal die kracht ook groter worden...quote:Op zaterdag 18 november 2006 21:58 schreef Schonedal het volgende:
[..]
Ik denk echter dat je in het middelpunt van de aarde aangekomen helemaal geen zwaartekracht meer voelt.
De aantrekkingskrachten van de aarde boven en beneden heffen elkaar juist op.
Met andere woorden: Hoe dieper je komt hoe minder de aantrekkingskracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |