Bron : nu.nlquote:WASHINGTON - De gemeenteraad van de Amerikaanse stad Pahrump heeft een verordening aangenomen waarbij het verboden is een buitenlandse vlag hoger op te hangen dan een Amerikaanse vlag. Bij overtreding dreigt een boete van vijftig dollar of een taakstraf van dertig uur dienstverlening.
Volgens een van de gemeenteraadsleden is de maatregel gericht tegen "die clandestiene immigranten die betogen en met hun vlag zwaaien". In het stadje in de staat Nevada mag nu geen buitenlandse vlag meer worden vertoond zonder Amerikaanse vlag erbij.
Volgens burgerrechtenorganisatie ACLU is de maatregel in strijd met de grondwettelijk vastgelegde vrijheid van meningsuiting.
Right on!quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:01 schreef -scorpione- het volgende:
De vlag is nu eenmaal belangrijk in dat land. Ik zie niet in waarom het zoveel moeite zou kosten om dit niet te doen. Beetje lullige maatregel, maar ik zou er best mee kunnen leven.
Symboliek, populisme, gehoor geven aan bedreigende gevoelens etc.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:52 schreef gelly het volgende:
Wat is het nut van dergelijke wetgeving ?
Natuurlijk, alles went. Als men zou verplichten elke morgen na het opstaan de tafel van 8 op te dreunen kun je daar ook wel mee leren leven. Maar gaan dit soort maatregelen niet een beetje in tegen je persoonlijke vrijheid ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:01 schreef -scorpione- het volgende:
De vlag is nu eenmaal belangrijk in dat land. Ik zie niet in waarom het zoveel moeite zou kosten om dit niet te doen. Beetje lullige maatregel, maar ik zou er best mee kunnen leven.
Jawel, maar zoals ik al zei is de vlag in de VS even wat anders dan de NL vlag. Dus deze maatregel zou in NL belachelijk zijn, maar in de VS vind ik het nog zo raar niet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Natuurlijk, alles went. Als men zou verplichten elke morgen na het opstaan de tafel van 8 op te dreunen kun je daar ook wel mee leren leven. Maar gaan dit soort maatregelen niet een beetje in tegen je persoonlijke vrijheid ?
Inderdaad!quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:16 schreef -scorpione- het volgende:
, maar in de VS vind ik het nog zo raar niet.
http://www.cnn.com/2006/US/11/17/deepfried.flags.ap/quote:-- A museum director in this military town removed an art exhibit that featured several deep-fried American flags.
Art student William Gentry said his piece, "The Fat Is in the Fire," was a commentary on obesity in America. "I deep-fried the flag because I'm concerned about America and about America's health," Gentry said.
dat nietszeggende stadje met 40.000 inwoners ligt niet in mexicoquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:58 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Je topictitel klopt niet.
Het gaat niet om de hele VS, het gaat slechts om een nietszeggend stadje met 40.000 inwoners.
aan het bericht te zien wel in klein mexicoquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat nietszeggende stadje met 40.000 inwoners ligt niet in mexico
ik laat het gewoon staan
quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:16 schreef -scorpione- het volgende:
Jawel, maar zoals ik al zei is de vlag in de VS even wat anders dan de NL vlag. Dus deze maatregel zou in NL belachelijk zijn, maar in de VS vind ik het nog zo raar niet.
Van http://home.zonnet.nl/chrisnlned/nederlandse%20vlag.htmquote:Indien de vlag met andere vlaggen op een podium wordt geplaatst, dient indien er meer dan twee vlaggen ziin, de Nederlandse vlag in het midden te worden geplaatst. De eerste buitenlandse vlag aan de linkerzijde van de Nederlandse vlag gezien vanuit de publiekzijde, of vanaf de openbare weg enz. De tweede buitenlandse vlag aan de rechterkant van de Nederlandse vlag, de derde weer links enz.
Ja, da's een protocol... Je krijgt echt geen bekeuring als je je daar niet aan houdt...quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:31 schreef __________ het volgende:
[..]
[..]
Van http://home.zonnet.nl/chrisnlned/nederlandse%20vlag.htm
Da's helemaal niet verboden, sommige scholen hebben dat als regel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het ongeveer even vreemd als het verbieden van de nederlandse vlag op bomberjacks in nederland.
in 1996 werden er boetes voor uitgedeeld, dat weet ik welquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:39 schreef tvlxd het volgende:
Nederlandse vlaggen op bomberjacks zijn voor zover ik weet niet verboden door een overheid.
Echt waar? Ik kan het mij niet voorstellen...quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
in 1996 werden er boetes voor uitgedeeld, dat weet ik wel
Dat is mij dan even ontgaan. Heb je zo een bron bij de hand ?quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
maar is wel gelabeled als zijnde iets wat nationalisten dragen, of erger zelfs. Ze plakken hier namelijk overal graag etiketjes op. Je zal maar toevallig de betekenis ervan niet weten, en een leuke trui hebben gekocht van het merk Lonsdale, heb je meteen een etiket op je voorhoofd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:39 schreef tvlxd het volgende:
Nederlandse vlaggen op bomberjacks zijn voor zover ik weet niet verboden door een overheid.
En terecht, zou veel strakker op gecontroleerd moeten wordenquote:Op zaterdag 18 november 2006 14:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
En met een Ché Guevara-print ben je een communist, jongens in roze shirtjes zijn homo. Het dragen van de Nederlandse vlag is niet verboden, voor zover ik weet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
maar is wel gelabeled als zijnde iets wat nationalisten dragen, of erger zelfs. Ze plakken hier namelijk overal graag etiketjes op. Je zal maar toevallig de betekenis ervan niet weten, en een leuke trui hebben gekocht van het merk Lonsdale, heb je meteen een etiket op je voorhoofd.![]()
Is het wel een tijdje geweest op diverse scholen in Nederland, Google er maar eens voor, dan vind je er wel iets over. PC had gelijk, das was zo rond 1996.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:50 schreef tvlxd het volgende:
[..]
En met een Ché Guevara-print ben je een communist, jongens in roze shirtjes zijn homo. Het dragen van de Nederlandse vlag is niet verboden, voor zover ik weet.
Het is door scholen ook verboden te drinken in de klas. Drinken is niet verboden door de overheid. Het is onvergelijkbaar, heel simpel.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het wel een tijdje geweest op diverse scholen in Nederland, Google er maar eens voor, dan vind je er wel iets over. PC had gelijk, das was zo rond 1996.
Daarmee was de vlag niet verboden, de provocatie werd verboden. In een schoolregelement, niet bij wet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is het wel een tijdje geweest op diverse scholen in Nederland, Google er maar eens voor, dan vind je er wel iets over. PC had gelijk, das was zo rond 1996.
Nee, je zult me op m'n woord moeten geloven. Was een gabbertje destijds, dus heb het niet uit 3e hand.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is mij dan even ontgaan. Heb je zo een bron bij de hand ?
Helaas was dat verboden. Mischien lokale politieverordeningen of iets dergelijks maar wel degelijk verboden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Da's helemaal niet verboden, sommige scholen hebben dat als regel.
Een Nederlands vlaggetje op je jas in Nederland als provocerend zien....het moet toch niet veel gekker worden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Daarmee was de vlag niet verboden, de provocatie werd verboden. In een schoolregelement, niet bij wet.
En dat wat hij zegt ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een Nederlands vlaggetje op je jas in Nederland als provocerend zien....het moet toch niet veel gekker worden.![]()
Ja, uh, die wazi's gebruiken het om te provoceren. Daar kan ik niks aan doen. Neem het die malloten liever kwalijk dat ze de driekleur besmeuren met een onfris gedachtengoed.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een Nederlands vlaggetje op je jas in Nederland als provocerend zien....het moet toch niet veel gekker worden.![]()
Man, je moest eens weten hoe belangrijk de tafel van 8 is!quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:16 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jawel, maar zoals ik al zei is de vlag in de VS even wat anders dan de NL vlag. Dus deze maatregel zou in NL belachelijk zijn, maar in de VS vind ik het nog zo raar niet.
wazi = bReEzEr. Get A LiFe! (al jaren niet meer dat woord gehoord)quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, uh, die wazi's gebruiken het om te provoceren. Daar kan ik niks aan doen. Neem het die malloten liever kwalijk dat ze de driekleur besmeuren met een onfris gedachtengoed.
Ja of we geven ze een boete als ze hun eigen vlag gebruikenquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, uh, die wazi's gebruiken het om te provoceren. Daar kan ik niks aan doen. Neem het die malloten liever kwalijk dat ze de driekleur besmeuren met een onfris gedachtengoed.
mwaw, het kan altijd erger zie mijn vorige bericht.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:59 schreef Martijn_77 het volgende:
De USA schiet nu wel erg door vind ik
Omdat ze eerst onafhankelijk waren?quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:12 schreef StefanP het volgende:
Bovendien is het altijd al zo geweest dat geen enkele vlag hoger mag hangen dan de Amerikaanse. De vlag van de staat zelf bijvoorbeeld dient altijd lager te hangen dan de vlag van de VS zelf (met een uitzondering voor TX, maar TX schopt dan ook zwaar kont).
Wat een onzin, als je door de VS rijdt zie je ook vaak (nouja, wat is vaak) Nederlandse vlaggen uithangen, al dan niet naast de Amerikaanse. Moet toch kunnen als geemigreerde Nederlander!quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:12 schreef StefanP het volgende:
Goede zaak, dat moet op federaal niveau ingevoerd worden. En dan mogen ze meteen even vastleggen dat Engels de officiele taal van de VS is.
Opzouten met je eigen vlag - je woont in de VS, dus je wappert maar de Amerikaanse vlag.
Bovendien is het altijd al zo geweest dat geen enkele vlag hoger mag hangen dan de Amerikaanse. De vlag van de staat zelf bijvoorbeeld dient altijd lager te hangen dan de vlag van de VS zelf (met een uitzondering voor TX, maar TX schopt dan ook zwaar kont).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |