Dat dus. Tenzij de familie anders beslist.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:01 schreef Messenga het volgende:
Voetballer van de eeuw voor Nederland. Ja dus.
Mee eens, het moet wel speciaal zijn en hij is natuurlijk Nederlands beste/bekendste voetballerquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:06 schreef Malibu-06 het volgende:
Grappig, daar had ik het gisterenavond nog over met m'n vader.
Ik vind van wel. Maar hij is dan ook de enige voetballer die zoiets kan krijgen.
Wat een onzin!quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:41 schreef Mr.Mills het volgende:
Cruijff heeft veel meer betekend voor Nederland dan menig minister-president ooit zal doen. Ja dus.
Hebben ze ook niet gedaan bij Rinus Michels....erg jammer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Hathor het volgende:
Ja, hij heeft het Nederlandse voetbal groot gemaakt.
Ik denk trouwens dat ze in Amsterdam de Arena omdopen tot Johan Cruyff stadion of zoiets, als hij komt te overlijden. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Volgens mij is dat ook de planning en hebben ze het daarom geen Rinus Michels Stadion genoemd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Hebben ze ook niet gedaan bij Rinus Michels....erg jammer.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:41 schreef Mr.Mills het volgende:
Cruijff heeft veel meer betekend voor Nederland dan menig minister-president ooit zal doen. Ja dus.
Dat vraag ik me ook af.quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:28 schreef Bos81 het volgende:
Voordat ik mijn mening geef.
Zijn er voorbeelden van mensen buiten het koningshuis/politiek die een staatsbegrafenis hebben gekregen?
Zoals?quote:Er zijn veel mensen geweest die belangrijker zijn geweest voor het land die óók geen staatsbegrafenis hebben gehad.
Is het jouw held dan?quote:Op zaterdag 18 november 2006 15:37 schreef Dementor het volgende:
Held van de paupers.
Den Uylquote:Op zaterdag 18 november 2006 15:44 schreef Rossoneri het volgende:
Zoals?
Grappig. Ik WIST gewoon dat je het niet wistquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef Rossoneri het volgende:
Wie de neuk is Johan van Veen?
quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:04 schreef rieski het volgende:
Dat is logisch!
Ik dit is geen intelligente opmerkingquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:00 schreef Rossoneri het volgende:
oh en den yul is de oprichter van de PVDA. Die moet eerder berecht worden tegen misdadigen heden jegens de Nederlandse bevolking.
Ga nou weg manquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:04 schreef Rossoneri het volgende:
Die heeft dan ook natuurlijk goeie dingen voor NL gedaan. Maar JC dus duidelijk hetzelfde (zoniet meer)
Kwa inpact dan.
Iedereen zijn mening dan maar he!quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik dit is geen intelligente opmerking
Wacht maar tot het raadplegend referendum eenmaal door de kamer isquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:20 schreef Lucille het volgende:
Nederland kent geen officiële staatsbegrafenis. De uitvaart is in principe een familieaangelegenheid, zelfs voor leden van het koninklijk huis. Dus kan Johan niet eens een staatsbegrafenis krijgen.
Dan maken we er toch lekker een onofficiele staatsbegrafenis van.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:20 schreef Lucille het volgende:
Nederland kent geen officiële staatsbegrafenis. De uitvaart is in principe een familieaangelegenheid, zelfs voor leden van het koninklijk huis. Dus kan Johan niet eens een staatsbegrafenis krijgen.
Tja, dat doet me denken aan een referendum dat 2 jaar geleden hier in de gemeente werd gehouden om het samenvoegen van 3 gemeenten. Meerderheid was tegen, toch heeft de provincie het er doorgedrukt. Sindsdien geloof ik niet meer zo in de waarde van zo'n referendum.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:24 schreef okee6 het volgende:
[..]
Wacht maar tot het raadplegend referendum eenmaal door de kamer is
Voetbal is oorlog, dat is àndersquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:27 schreef Lucille het volgende:
[..]
Tja, dat doet me denken aan een referendum dat 2 jaar geleden hier in de gemeente werd gehouden om het samenvoegen van 3 gemeenten. Meerderheid was tegen, toch heeft de provincie het er doorgedrukt. Sindsdien geloof ik niet meer zo in de waarde van zo'n referendum.
Misschien dat je dat vast kan doorgeven aan de autoriteiten voor later. Hebben we in Nederland daar wel voldoende ME voorquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:31 schreef zoalshetis het volgende:
wel een hele grote met aanwezigheid van veel burgers.
En dat we dan met z'n allen over z'n lijk mogen pissenquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:34 schreef arneaux het volgende:
Misschien dat ze 'm op de middenstip van de Meer kunnen leggen ofzo.
ik denk dat ze tijdens de begrafenis van een groot voetballer niet gaan matten, eerder verbroederen voor zolang het verdriet duurt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:32 schreef okee6 het volgende:
[..]
Misschien dat je dat vast kan doorgeven aan de autoriteiten voor later. Hebben we in Nederland daar wel voldoende ME voorHet is nu eenmaal niet uitgesloten dat er Ajax én Feyenoord-fans op de proppen komen.
want dat doen ze ook met een voetbal?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat we dan met z'n allen over z'n lijk mogen pissen
quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat ze tijdens de begrafenis van een groot voetballer niet gaan matten, eerder verbroederen voor zolang het verdriet duurt.
Nee..die proppen we in z'n anus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
want dat doen ze ook met een voetbal?![]()
Zegt iemand die over een lijk heen wilt pissenquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Je hebt het hier niet over rationele mensen maar over een stel Neanderthalers met het verstand van een doperwt.
In die sloot? Ik vrees dat dat niet aan de standaard van de familie Cruijff zal voldoen.quote:[quote]Op zaterdag 18 november 2006 16:34 schreef arneaux het volgende:
Misschien dat ze 'm op de middenstip van de Meer kunnen leggen ofzo.
Ik zit ook maar gewoon een beetje te rellen natuurlijkquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:42 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Zegt iemand die over een lijk heen wilt pissen
mwao dat kan ook minder radicaal. bijvoorbeeld door hem een mooi graf te geven met zijn beeltenis erop.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:50 schreef Lucille het volgende:
Ik vind dat we hem moeten balsemen en dan tentoonstellen, op die manier weten mensen over 50 jaar ook nog wie hij was.
En kan dat dan bij het voetbalmuseum te Middelburg of moet er een apart voetbalmausoleum voor gebouwd? San Marco krijgt er later immers ook wel één.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:50 schreef Lucille het volgende:
Ik vind dat we hem moeten balsemen en dan tentoonstellen, op die manier weten mensen over 50 jaar ook nog wie hij was.
Juist het balsemen is zoiets wat over het algemeen alleen voor koninklijke lieden is voorbehouden. Dat was bij Claus ook al een probleem.quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:50 schreef Lucille het volgende:
En toch zou dat moeten, alleen al op grond van deze briljante monoloog, waarover de schriftgeleerden zich nog eeuwen het hoofd zullen breken:quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:20 schreef Lucille het volgende:
En dan wordt het een soort wisseltroffee. Iedere Nederlander mag dan die ring één dag dragen....quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:07 schreef zoalshetis het volgende:
wat je ook kan doen is je as opsturen naar een amerikaans bedrijf. die maken er, onder hoge druk (overigens russische technologie) een diamant van.
of zijn vrouw, dochter of familie?quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:08 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dan wordt het een soort wisseltroffee. Iedere Nederlander mag dan die ring één dag dragen....
Nee man. Deze man is zo groot. De familie zou een groepje egoisten zijn om hem voor zichzelf te houden.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of zijn vrouw, dochter of familie?
De weduwe van Hazes heeft zich geregistreerdquote:
Oh jezus...een "fijngevoelig" persoonquote:Op maandag 20 november 2006 00:25 schreef PPWB84 het volgende:
Beetje raar topic, aangezien hij springlevend is. Dan ga je niet discussieren over iemand zn begrafenis lijkt mij. Slotje lijkt me logisch.
Dat betwijfel ik dus. In de VS kent geen hond hem, en in Europa waren we al langer bekend. Dus tja. Mensen overschatten het nogal denk ik.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:17 schreef twi het volgende:
Ja, hoewel ik een schurfthekel heb aan overtrokken begrafenissen. Onder Staatsbegrafenis versta ik trouwens niet veel meer dan een middaguitzending op TV en avondprogramma gewijd aan Cruijff. A la Andre Hazes, bij wie het wel belachelijk was dat er zoveel aandacht aan werd besteed.
Johan Cruijff is voor Nederland zowel nationaal als internationaal uniek, of je 'm nu mag of niet. Het is een icoon die Nederland de laatste 40 jaar een stuk groter heeft gemaakt op de wereldkaart.
2 Amerikanen en een Canadees vrouwtje kenden hem allemaal 3 weken geledenquote:Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef golfer het volgende:
Ik heb nee gestemd.
Cruijff verdient een Ajax-begrafenis, geen staatsbegrafenis.
En dat is je argument om hem een "staatsbegrafenis" te geven?quote:Op maandag 20 november 2006 00:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
2 Amerikanen en een Canadees vrouwtje kenden hem allemaal 3 weken geleden![]()
Terwijl die 2 Amerikanen American Football fan waren
Ik zie hem al Cruijffiaans de troonrede voorlezen.quote:Op maandag 20 november 2006 01:18 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind dat we hem dan eerst moeten kronen tot koning, hem 10x liever dan Alexander!
Lees mijn comments hier.quote:Op maandag 20 november 2006 01:05 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dat is je argument om hem een "staatsbegrafenis" te geven?
Jah je hebt dus een aantal punten die belangrijk zijn op deze kritieke dag, he, het is niet voor niks de derde dinsdag in september. Da's één. Tweede is dat je dus ja... je moet goed kenne omgaan met verlieze. Zonder verlies kun je later ook niet spreken van winst, wat dus essentieel is als je je schulde wil kwijtraken natuurlijk. Maar da's logisch.quote:Op maandag 20 november 2006 01:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zie hem al Cruijffiaans de troonrede voorlezen.![]()
Iedereen in Amerika die ook maar enigzins iets van "soccer weet" kent hem wel, 100% zeker. Je moet ook effe niet vergeten dat ie er zelfs nog een poosje gespeeld heeft. De overigen die niets weten van voetbal, zijn mafketels en zijn het doodschoppen nog niet waard.quote:Op maandag 20 november 2006 00:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dus. In de VS kent geen hond hem, en in Europa waren we al langer bekend. Dus tja. Mensen overschatten het nogal denk ik.
Precies Cruif wie denkt ie wel dat ie was ?quote:
quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies Cruif wie denkt ie wel dat ie was ?
Hij heeft méér gedaan dan alleen de beste voetballer van het land geweest.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:18 schreef DarkShine het volgende:
Omdat het de beste voetballer van het land was?
Van mij mogen ze al die staats begrafenissen per direct afschaffen!
En dan? Dan weten ze wie Johan "fucking" Cruijff is..en dan? Komen ze dan massaal naar Nederland op bedevaart? Nee, niet echt.quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iedereen in Amerika die ook maar enigzins iets van "soccer weet" kent hem wel, 100% zeker. Je moet ook effe niet vergeten dat ie er zelfs nog een poosje gespeeld heeft. De overigen die niets weten van voetbal, zijn mafketels en zijn het doodschoppen nog niet waard.![]()
Ja en dan?quote:Op woensdag 22 november 2006 00:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij heeft méér gedaan dan alleen de beste voetballer van het land geweest.
Naamsbekendheid is ook niet goed ofzo héquote:Op woensdag 22 november 2006 00:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dan? Dan weten ze wie Johan "fucking" Cruijff is..en dan? Komen ze dan massaal naar Nederland op bedevaart? Nee, niet echt.
En Nederland is 10x bekender vanwege de weed, 100x bekender vanwege het homohuwelijk, 1000x bekende vanwege de euthenasiewet.
Alleen koninklijke familie en Minister-Presidenten die tijdens hun periode sterven kunnen volgens mij 1tje krijgen dus veel zijn er nietquote:Op woensdag 22 november 2006 00:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ja en dan?
Afschaffen al die staats begrafenissen!
Van jou mag je er dus niet tegen zijn begrijp ik?quote:Op woensdag 22 november 2006 00:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Naamsbekendheid is ook niet goed ofzo hé![]()
Geef nou eens antwoord danquote:Op woensdag 22 november 2006 00:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Naamsbekendheid is ook niet goed ofzo hé![]()
Tuurlijk wel, maar zeggen dat die naamsbekendheid Nederland niks opleverd is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Van jou mag je er dus niet tegen zijn begrijp ik?
Koningshuis mogen ze ook direct afschaffen van mij, grootste belastingtrekkers van Nederland! Maar ga nu wel erg offtopicquote:Op woensdag 22 november 2006 00:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Alleen koninklijke familie en Minister-Presidenten die tijdens hun periode sterven kunnen volgens mij 1tje krijgen dus veel zijn er niet
Nederland over de hele wereld bekend gemaakt, nummer 3 voetballer aller tijden én hij heeft een grote liefdadigheidsstichting opgericht die veel goeds doetquote:Op woensdag 22 november 2006 00:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Geef nou eens antwoord dan![]()
Wát heeft JC voor Nederland gedaan?
Ik ben geen Nederlander, ik ben Limburger. Dat er NL in mijn papieren staat zegt mij niks.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar zeggen dat die naamsbekendheid Nederland niks opleverd is natuurlijk onzin.
Een Belg dusquote:Op woensdag 22 november 2006 00:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik ben geen Nederlander, ik ben Limburger. Dat er NL in mijn papieren staat zegt mij niks.
quote:Op woensdag 22 november 2006 00:37 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik ben geen Nederlander, ik ben Limburger. Dat er NL in mijn papieren staat zegt mij niks.
Hallo...nogmaals: we WAREN al bekend. Al JAREN.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nederland over de hele wereld bekend gemaakt.
Poe poe...en dit was gunstig voor Nederland...hoe ook alweer=quote:nummer 3 voetballer aller tijden
Dat is inderdaad goed. Maar is dat nou écht goed voor Nederland an sich?quote:én hij heeft een grote liefdadigheidsstichting opgericht die veel goeds doet![]()
Dat aanbod sla ik ook vriendelijk afquote:
Omdat je al bekend bent hoef je niks meer aan naamsbekendheid te doenquote:Op woensdag 22 november 2006 00:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hallo...nogmaals: we WAREN al bekend. Al JAREN.
[..]
Poe poe...en dit was gunstig voor Nederland...hoe ook alweer=
[..]
Dat is inderdaad goed. Maar is dat nou écht goed voor Nederland an sich?
Het gaat er niet om of een liefdadigheidsinstelling goed is. Het gaat er in DIT GEVAL om hoe hij daarmee een "staatsbegrafenis" verdient. Er zijn wel meer liefdadigheidsinstellingen opgericht door Nederlanders.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:43 schreef De_Ananas het volgende:
En wat is er goed aan een liefdadigheidsinstelling? Zou het niet weten hoor.![]()
Combinatie van factoren zoals ik hierboven aangaf. En ik weet wel zeker dat veel mensen door hem geinspireerd zijnquote:Op woensdag 22 november 2006 00:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of een liefdadigheidsinstelling goed is. Het gaat er in DIT GEVAL om hoe hij daarmee een "staatsbegrafenis" verdient. Er zijn wel meer liefdadigheidsinstellingen opgericht door Nederlanders.
Moeten die allemaal een bijzonder begrafenis krijgen? Ga toch weg.
Maar met eren kun je ook overdrijven / veel te ver gaan.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:46 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Combinatie van factoren zoals ik hierboven aangaf. En ik weet wel zeker dat veel mensen door hem geinspireerd zijn![]()
Helden moet je eren 14.gif
He zeikerdje, ik weerleg alleen de stelling dat geen enkele Amerikaan ooit van JC heeft gehoord, heb ik het over bedevaart taferelen gehad ? Nee ? Mooi.quote:Op woensdag 22 november 2006 00:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En dan? Dan weten ze wie Johan "fucking" Cruijff is..en dan? Komen ze dan massaal naar Nederland op bedevaart? Nee, niet echt.
En Nederland is 10x bekender vanwege de weed, 100x bekender vanwege het homohuwelijk, 1000x bekende vanwege de euthenasiewet.
Claus woonde de helft van zijn leven in Duitsland.quote:Op woensdag 22 november 2006 03:14 schreef Robjuhhh het volgende:
Iemand die zijn halve leven in Spanje wilt slijten verdient voor mij ook geen staatbegrafenis.
Claus is een verhaal apart, evenals Prins Bernhard.quote:Op woensdag 22 november 2006 17:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
Claus woonde de helft van zijn leven in Duitsland.
Iddquote:Op donderdag 23 november 2006 14:48 schreef Hari-Bo het volgende:
Neen het is maar een voetballertje niet 1 of andere wereldverbeteraar![]()
Moeder Theresa ooit een strafschop in tweeën zien nemen ? Nou dan.quote:Op donderdag 23 november 2006 14:48 schreef Hari-Bo het volgende:
Neen het is maar een voetballertje niet 1 of andere wereldverbeteraar![]()
quote:Op donderdag 23 november 2006 23:11 schreef Beschouw het volgende:
Als ze Cruijff een staatsbegrafenis geven, moeten we er niet van opkijken dat hij uit de lijkenwagen stapt en vertelt hoe het allemaal veel beter geregeld had kunnen worden.
Hmm...dus Fok zit er vol mee?quote:Op donderdag 23 november 2006 14:50 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
Idd
Wereldverbeteraars zijn mensen die aandacht te weinig krijgen en veel vrije tijd hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |