nu hij heeft een punt de chinezen hebben ook door dat als ze zo doorgaan ze over 10 jaar allemaal vergiftigd zijn.quote:
Jij hebt de aflevering "Afval is voedsel" gezien van Tegenlicht (VPRO).quote:Op zondag 19 november 2006 14:03 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Ik heb veel vertrouwen in wereldleider in spé China als het gaat om beter omgaan met het milieu, zij moeten wel milieubewuster produceren en consumeren, omdat anders de groeiende vraag naar energie en grondstoffen hun ondergang wordt.
China moet wel omdat het anders financieel pijn gaat doen. Financiële pijn is altijd nog de beste reden om tot een bepaalde daad over te gaan voor regeringen. Maar lach me vooral uit, ik zwaai wel terug.quote:
Denk je dat het ze boeit? Met 1,6 miljard kun je rustig een miljard laten vergiftigen hoor...quote:Op zondag 19 november 2006 14:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nu hij heeft een punt de chinezen hebben ook door dat als ze zo doorgaan ze over 10 jaar allemaal vergiftigd zijn.
En ze lopen momenteel hard in op het westen qua milieu technieken.
en energy wars.quote:Op zondag 19 november 2006 14:31 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Jij hebt de aflevering "Afval is voedsel" gezien van Tegenlicht (VPRO).
En dan beticht je mij impiciet van domme opmerkingen?quote:Op zondag 19 november 2006 14:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk je dat het ze boeit? Met 1,6 miljard kun je rustig een miljard laten vergiftigen hoor...
ik denk niet dat je dan aan de macht blijftquote:Op zondag 19 november 2006 14:34 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Denk je dat het ze boeit? Met 1,6 miljard kun je rustig een miljard laten vergiftigen hoor...
onder andere.quote:Op zondag 19 november 2006 14:31 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Jij hebt de aflevering "Afval is voedsel" gezien van Tegenlicht (VPRO).
quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:58 schreef Zemi77 het volgende:
. Verbanning van criminelen leidt niet tot een lagere criminaliteit. Dat is in het verleden al zo vaak geprobeerd en heeft nog nooit gewerkt.
Zodra iemand een misdaad begaat gaat deze echt niet bedenken "de straf op diefstal is nu hoger geworden, dus ik steel niet meer"quote:
Maar als iemand het land uit is kan hij hier toch niet meer stelen?quote:Op zondag 19 november 2006 14:50 schreef onemangang het volgende:
[..]
Zodra iemand een misdaad begaat gaat deze echt niet bedenken "de straf op diefstal is nu hoger geworden, dus ik steel niet meer"
er zullen altijd mensen blijven die buiten de boot vallen. Het is een beetje dweilen met de kraan open.quote:Op zondag 19 november 2006 14:59 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar als iemand het land uit is kan hij hier toch niet meer stelen?
Je hebt toch wel van de dodenmarsen van Mao gehoord? 60-70 miljoen doden, actieve moord. Tot passief mensen dood laten gaan zijn ze heel wel in staat.quote:Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef problematiQue het volgende:
En dan beticht je mij impiciet van domme opmerkingen?
Ja, je hebt natuurlijk om de vier jaar democratische presidentsverkiezingen met meerdere kandidaten en volledige keuzevrijheid.quote:Op zondag 19 november 2006 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik denk niet dat je dan aan de macht blijft![]()
Ik moet toegeven dat ik het program van D66 voor de komende jaren niet ken. Ik weet wel dat wat ze de afgelopen kabinetten hebben proberen te doen. En dat is voornamelijk een paar stokpaardjes (gekozen burgemeester en referendum) proberen te verwezenlijken. Het structurele lange termijnbeleid met vernieuwingen heb ik niet bij ze terug zien komen.quote:Op zondag 19 november 2006 14:21 schreef mariannemarie het volgende:
waarom wordt dit topic meteen weer gedegradeerd tot integratiedebat? Ik denk dat een beleid, dat bij de 21ste eeuw past, zich juist spitst op andere punten zoals milieu, globalisering en vergrijzing. Integratie is een volstrekt nationaal iets.
[..]
volgens mij ben jij degene, die in de 20ste eeuw is blijven hangen, in de tijd toen D66 haar kroonjuwelen nog probeerde te realiseren.
![]()
Met het oog op de toekomst is onderwijs en daarmee het bevorderen van de kenniseconomie, het aanpakken van milieuproblematiek en verdere integratie binnen de EU essentieel. Zeker als je bedenkt dat D66 de enige partij is, die noodzakelijke maatregelen mbt hypotheekrenteaftrek en langer doorwerken durft te nemen, om ervoor te zorgen dat de Nederlandse economie ook in de toekomst gezond te houden. Dat noem ik pas lef hebben en dat noem ik pas beleid voeren. Daar heb ik bewondering voor.
Ik vind het dan ook zwaar triest dat het huidige verkiezingsdebat alleen over koopkrachtplaatjes gaat. Het valt me zwaar tegen dat een hoop mensen in het stemhokje alleen aan hun beurs denken (en dan heb ik het niet over de mensen, die op dit moment naar de voedselbank moeten) en voor een paar euro's extra hun stem geven aan de partij, die hun het meest beloofd.
Vanaf de middeleeuwen tot vrij recent was verbanning een normale straf (ik heb ergens een linkje geplaatst). Opvallend is dat de criminaliteitscijfers min of meer gelijk bleven toen de straf nog bestond en pas gingen dalen na de afschaffing ervan. Toegegeven, het verband is indirect. De cijfers daalden omdat de algemene welvaart groeide, het onderwijs beter werd en heropvoeding van delinquenten werd geïntroduceerd. Maar de manier van tegen misdaad en misdadigers aankijken veranderde en dat leidde tot betere resultaten.quote:
Heb je een bron?quote:Op zondag 19 november 2006 15:20 schreef Zemi77 het volgende:
Vanaf de middeleeuwen tot vrij recent was verbanning een normale straf (ik heb ergens een linkje geplaatst). Opvallend is dat de criminaliteitscijfers min of meer gelijk bleven toen de straf nog bestond en pas gingen dalen na de afschaffing ervan.
Jawel hoor. Je voorkomt recidive.quote:Op zondag 19 november 2006 15:22 schreef problematiQue het volgende:
verbanning is geen oplossing, het is symptoonbestrijding.
dat de mens op dit moment genoeg invloed heeft op het klimaat om het te veranderen staat buiten kijf. Er zijn nauwelijks tot geen wetenschappers in het vakgebied van de klimatologie te vinden die dat ontkennen. Wel een enkele econoom (hockeystick curve en dergelijke). Maar de vraag is hoeveel kennis zij hebben van klimatologie. (0 waarschijnlijk).quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:30 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En wie zegt dat je met de voorstellen van GL dit voorkomen kan? Wie zegt überhaupt dat de mens (grote) invloed heeft op het klimaat? Bijna alle wetenschappers spreken elkaar tegen, dus we kunnen niet zeggen dat GL het juiste antwoord heeft.
De meeste wetenschappers geloven er in, maar kunnen het nog niet hardmaken met onderzoeksgegevens. Da's wat anders.quote:Op zondag 19 november 2006 15:27 schreef Zemi77 het volgende:
dat de mens op dit moment genoeg invloed heeft op het klimaat om het te veranderen staat buiten kijf. Er zijn nauwelijks tot geen wetenschappers in het vakgebied van de klimatologie te vinden die dat ontkennen.
Statistisci hebben herhaaldelijk aangetoond dat er klimatologen zijn die de gegevens verkeerd interpreteren. Je kunt wel data genereren, maar als je die niet kunt aflezen...quote:Wel een enkele econoom (hockeystick curve en dergelijke). Maar de vraag is hoeveel kennis zij hebben van klimatologie. (0 waarschijnlijk).
Waarom is iedereen dan zo lyrisch over het Stern-rapport?quote:Als ik als wetenschapper (archeoloog) zou vertellen hoe je een vliegtuig moest bouwen dan zou iedereen me hartelijk uitlachen, en terecht. Als een econoom even in een boek gaat vertellen hoe de opwarming van de aarde in elkaar steekt en welke natuurlijke processen er allemaal een rol in spelen, is dat evengrote lariekoek.
ten eerste verplaats je het probleem alleen maar, en ten tweede is criminaliteit vaak geen probleem op zichzelf, maar een gevolg van een probleem, als je deoorzaak niet aanpakt blijf je met de gevolgen zitten.quote:Op zondag 19 november 2006 15:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Jawel hoor. Je voorkomt recidive.
Oh god, ik voel een voedingsbodemtheorie aankomen...quote:Op zondag 19 november 2006 15:31 schreef problematiQue het volgende:
ten eerste verplaats je het probleem alleen maar, en ten tweede is criminaliteit vaak geen probleem op zichzelf, maar een gevolg van een probleem, als je deoorzaak niet aanpakt blijf je met de gevolgen zitten.
nou, gewoon negeren dan zou ik zeggen, als er alleen maar een vermoeden is dat we de wereld kapot maken zie ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt?quote:Op zondag 19 november 2006 15:30 schreef PJORourke het volgende:
De meeste wetenschappers geloven er in, maar kunnen het nog niet hardmaken met onderzoeksgegevens. Da's wat anders.
o jeetje!quote:Op zondag 19 november 2006 15:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Oh god, ik voel een voedingsbodemtheorie aankomen...![]()
De meeste priesters geloven in God, maar kunnen niet bewijzen dat hij bestaat. Neem jij hun praatjes van hel en verdoemenis ook serieus? En weet je wel niet wat dat kost aan groei en werkgelegenheid? Dezelfde mensen die nu zeuren over koopkracht, zullen nog minstens twee keer zo hard getroffen worden.quote:Op zondag 19 november 2006 15:33 schreef problematiQue het volgende:
nou, gewoon negeren dan zou ik zeggen, als er alleen maar een vermoeden is dat we de wereld kapot maken zie ik niet waar iedereen zich zo druk over maakt?
![]()
Voor klimaatverandering zijn toch wel iets meer bewijzen dan voor het bestaan van god. En nee, milieubewust betekent niet per definitie dat het schadelijk is voor de economie.quote:Op zondag 19 november 2006 15:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De meeste priesters geloven in God, maar kunnen niet bewijzen dat hij bestaat. Neem jij hun praatjes van hel en verdoemenis ook serieus? En weet je wel niet wat dat kost aan groei en werkgelegenheid? Dezelfde mensen die nu zeuren over koopkracht, zullen nog minstens twee keer zo hard getroffen worden.
Ja, maar niet voor de mesnelijke oorzaak er van. In 2012 begint een nieuwe zonnecyclus, de aarde zal dan waarschijnlijk gaan afkoelen.quote:Op zondag 19 november 2006 15:43 schreef problematiQue het volgende:
Voor klimaatverandering zijn toch wel iets meer bewijzen dan voor het bestaan van god.
Met windmolentjes kom je er niet. Dat wordt dus kernenergie.quote:En nee, milieubewust betekent niet per definitie dat het schadelijk is voor de economie.
laat ik het anders verwoorden dan; voor de menselijke oorzaak van klimaatverandering zijn er meer bewijzen dan voor het bestaan van god.quote:Op zondag 19 november 2006 15:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, maar niet voor de mesnelijke oorzaak er van. In 2012 begint een nieuwe zonnecyclus, de aarde zal dan waarschijnlijk gaan afkoelen.
zucht. Ik denk dat ik genoeg heb van jouquote:Met windmolentjes kom je er niet. Dat wordt dus kernenergie.
Dat dacht ik ook.quote:Op zondag 19 november 2006 15:27 schreef PJORourke het volgende:
Jawel hoor. Je voorkomt recidive.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopquote:Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef Napalm het volgende:
Maar blijkbaar is kansloos veelplegertjes tollereren in de hoop dat ze ooit beteren modern en dus goed..?
Nou, dat vraag ik me af. De gemiddelde IPCC-samenvatting voor beleidsmakers is net zo huichelachtig als de gemiddelde huilende Madonna. Omdat het een activistisch document is, geen wetenschappelijk. Met als doel het zaaien van angst onder het publiek en het lospeuteren van subsidies.quote:Op zondag 19 november 2006 15:52 schreef problematiQue het volgende:
laat ik het anders verwoorden dan; voor de menselijke oorzaak van klimaatverandering zijn er meer bewijzen dan voor het bestaan van god.
Het idee dat criminaliteit wel stevig wordt aangepakt in het thuisland heeft nog geen wortel geschoten, helaas. Knuffelen en TBS, dat helpt!quote:Op zondag 19 november 2006 17:17 schreef Napalm het volgende:
Maar blijkbaar is kansloos veelplegertjes tollereren in de hoop dat ze ooit beteren modern en dus goed..?
Waar haal je het vandaan? De relatie zonne-activiteit versus afkoeling van de aarde bedoel ik.quote:Op zondag 19 november 2006 15:44 schreef PJORourke het volgende:
Ja, maar niet voor de mesnelijke oorzaak er van. In 2012 begint een nieuwe zonnecyclus, de aarde zal dan waarschijnlijk gaan afkoelen.
Er is voldoende bewijs om een correlatie aan te tonen tussen handelen van de mens en dhet veranderen van het klimaat. Geen 100%, maar wel voldoende. Trouwens 100% bewijs kan per definitie niet in de wetenschap.quote:Op zondag 19 november 2006 15:30 schreef PJORourke het volgende:
De meeste wetenschappers geloven er in, maar kunnen het nog niet hardmaken met onderzoeksgegevens. Da's wat anders.
quote:Statistisci hebben herhaaldelijk aangetoond dat er klimatologen zijn die de gegevens verkeerd interpreteren. Je kunt wel data genereren, maar als je die niet kunt aflezen...
Omdat de beste man het bij een kostenberekening houdt en niet als econoom de analyses van de klimatologen aanvalt.quote:Waarom is iedereen dan zo lyrisch over het Stern-rapport?![]()
Het idee van D66 is om de AOW-gerechtigde leeftijd op te hogen tot 67 jaar. Dit gebeurt in gefaseerd, ieder jaar komt er een maand bij. Dit betekent dat dus dat als D66 haar zin krijgt (erg hypothetisch, ik weet het) mensen over 24 jaar 2 jaar langer door moeten werken dan nu en dus ook geen AOW krijgen. Ook wordt de hypotheekrenteaftrek afgetopt op 500.000 euro. Dat lijkt nu veel, maar door stijging van huizenprijzen en door inflatie wordt dit bedrag natuurlijk snel relatief minder. Dat is goed voor de huizenmarkt en voor de overheidsuitgaven. Als je geïnteresseerd bent in het precieze hoe en waarom, lees dan deze CPB publicatie: http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/bijzonder/65/bijz65.pdfquote:Op zondag 19 november 2006 15:15 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ik moet toegeven dat ik het program van D66 voor de komende jaren niet ken. Ik weet wel dat wat ze de afgelopen kabinetten hebben proberen te doen. En dat is voornamelijk een paar stokpaardjes (gekozen burgemeester en referendum) proberen te verwezenlijken. Het structurele lange termijnbeleid met vernieuwingen heb ik niet bij ze terug zien komen.
Maar wat stelt D66 dan voor ivm met de vergrijzing? Langer doorwerken? Werkt dat wel? Ik heb het idee dat er maar een bepaalde hoeveelheid werk is. Als mensen dan langer doorwerken, betekend dat dat andere mensen dus geen baan kunnen krijgen. Immers je creert geen werk met het langer doorwerken. En of de staat nu extra WW of AOW moet uitbetalen....
TBS werkt anders afschrikwekkender dan een gewone gevangenisstraf hoor...quote:Op [quote][b]Op zondag 19 november 2006 18:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het idee dat criminaliteit wel stevig wordt aangepakt in het thuisland heeft nog geen wortel geschoten, helaas. Knuffelen en TBS, dat helpt!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |