Die regeling bestaat al: hij heet inburgeringscursus.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:25 schreef LoggedIn het volgende:
Andersom zou deze regeling weldegelijk ingezet mogen worden. Dus iedereen die in Nederland wil komen wonen moet 20% van zijn vermogen afstaan aan onze staat, met een minimum van bijvoorbeeld ¤8000. Dat zou een hoop vuilnis en gedoemde uitkeringstrekkers weren.
Jezus Piet..... is dat nou niet wat kort door de bocht,quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:41 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet hoognodig eens ontmaagd worden, de verzuurde sperma tast zijn brein aan
Die quote had ik al eens gebruikt naar die Geflipte vogel, maar vrees dat ie bouder taalgebruik nodig heeftquote:Op zaterdag 18 november 2006 17:44 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Jezus Piet..... is dat nou niet wat kort door de bocht,![]()
en een dichterlijke vrijheid op: You are in more dire need of a blowjob than any white man in history.
Wat bedoel je hiermee? Dat oude vergane systemen voor altijd kansloos zullen blijven? Mag ik je op de hoogte stellen van het feit dat onze democratische rechtstaat ook al eens heeft bestaan in het verleden? Bij de klassieke Grieken wel te verstaan? Met andere woorden: een systeem kan altijd weer tot leven komen in een moderner jasje.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:30 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
idd hoe achterlijk kun je dan nog zijn anno 2006?![]()
Luister nu eens feestende rat met vleugels, democratie en communisme gaat niet samenquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:24 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Dat oude vergane systemen voor altijd kansloos zullen blijven? Mag ik je op de hoogte stellen van het feit dat onze democratische rechtstaat ook al eens heeft bestaan in het verleden? Bij de klassieke Grieken wel te verstaan? Met andere woorden: een systeem kan altijd weer tot leven komen in een moderner jasje.
Maar wie heeft dan gezegd dat ik voor het communisme ben? Ik zelf niet in ieder geval. Ik doe enkel een belastingvoorstel. Heeft niets met communisme an sich te maken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:45 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Luister nu eens feestende rat met vleugels, democratie en communisme gaat niet samen![]()
Ben jij het schandknechtje van onze ijsbeerkapitalist Pietzaaitverdriet, dat je hem herhaalt?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:45 schreef Het_hupt het volgende:
En laat je nu eens ontmaagden man, dat verzuurde zaad tast idd je brein aan![]()
Gewoon vlak na je studie meteen vertrekken. Studieschuld van XX.000 euro nog in je zak en gaan.quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Fastmatti het volgende:
Dit soort achterlijke voorstellen zijn reden juist een goede reden om te emigreren. Als zoiets wordt doorgevoerd dan zou ik die 20% direct betalen en vluchten voordat er een fysieke (itt de financiele die TS voorstelt) muur staat.
Ja zouden mensen met een grote schuld dan vermogen, geld toekrijgen?quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:49 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Gewoon vlak na je studie meteen vertrekken. Studieschuld van XX.000 euro nog in je zak en gaan.
De staat die je studieschuld afbetaald.quote:Op zaterdag 18 november 2006 20:05 schreef optifree het volgende:
[..]
Ja zouden mensen met een grote schuld dan vermogen, geld toekrijgen?![]()
Hoog opgeleide jongeren hebben we sowieso wel nodig, met of zonder vergrijzing.. En Nederland moet aantrekkelijk worden voor hoger opgeleiden om in te wonen ja, dat is het hele punt van de tegenstanders in dit topic.quote:Op zaterdag 18 november 2006 17:42 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Die regeling bestaat al: hij heet inburgeringscursus.
En verder houdt je met zo'n regeling vooral hoger geschoolden buiten de deur, want die kunnen ook wel elders terecht waar ze niet van dit soort onzin-regelingen hebben. Averechtse effecten dus.
Het dringt tot veel mensen gewoon niet door dat door de vergrijzing over vijf tot tien jaar vrijwel alle westerse landen een tekort aan hoger geschoolde jongeren zullen hebben. Het is ook voor NL dan gewoon concurreren geblazen want zo bijzonder aantrekkelijk is NL nu niet voor hoger opgeleiden, dat blijkt wel uit de huidige emigratiegolf.
ja, maar dat probleem hebben we in principe alquote:Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Fastmatti het volgende:
Dit soort achterlijke voorstellen zijn reden juist een goede reden om te emigreren. Als zoiets wordt doorgevoerd dan zou ik die 20% direct betalen en vluchten voordat er een fysieke (itt de financiele die TS voorstelt) muur staat.
Neuj, maar ik vond hem wel van toepassing op jequote:Op zaterdag 18 november 2006 19:48 schreef FuifDuif het volgende:
Ben jij het schandknechtje van onze ijsbeerkapitalist Pietzaaitverdriet, dat je hem herhaalt?
In dat geval zou je nog gelijk kunnen hebben ALS je zou stellen dat de overheid uberhaupt een tegenprestatie in de vorm van belasting van je verlangt, maar dan nog zou je dat ook kunnen zien als een prima investering in het buitenland. Iemand uit Nederland die in het buitenland gaat werken houd immers altijd wel contacten met Nederland: dat is goed voor de internationale economie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:45 schreef FuifDuif het volgende:
wel 1/4 van zijn leven! En wat nu als deze burger besluit om na zijn eerste 1/4de leven, na zijn studie dus, te vertrekken naar het buitenland om nooit meer terug te keren? Dan had de overheid net zo goed haar geld voor die burger door de plee kunnen spoelen.
Worden dan ook de bejaarden, die van hun 65e tot hun 45e belasting hebben betaald, met 20% belast? Die hebben immers hun kosten allang terug betaald en daarnaast worden ze in de toekomst ook een stuk duurder (zorg) waardoor de overheid dus eerder zou kunnen denken om die mensen te laten gaanquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:07 schreef FuifDuif het volgende:
Heb je problemen met lezen ofzo? Ik heb toch, al tweemaal nota bene, aangegeven niet aan de vrijheid van mensen te willen komen? Je mag toch gaan en staan waar je wilt? Als je wilt vertrekken, moet jij weten. Het gaat er niet om, om mensen vast te houden, het gaat er om dat mensen een deel van wat ze van de staat hebben gekregen terugbetalen. Als dat niet in de vorm is van maatschappelijke dienstbaarheid door te vertrekken uit Nederland, dan maar via emigratiebelasting.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 19:39 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zou niet weten waarom? Hoe is dat negatieve vermogen ontstaan bijvoobeeld?quote:Op maandag 20 november 2006 12:28 schreef Byte_Me het volgende:
en als je een negatief vermogen hebt? lost de staat dan 20% voor je af? zou wel consequent zijn.
Afgezien daarvan:quote:Op zondag 19 november 2006 10:19 schreef hace_x het volgende:
Fuifduif, ten eerste is je emigratiebelastingplan onzinnig om de eerder door anderen gegeven reden: Iemand die al 20 jaar belasting afdraagt aan de overheid, heeft immers allang meebetaald voor die eigen opleiding. (of 'ruilhandel' zoals jij het noemt, wat natuurlijk geen ruilhandel is want van een overheid kun je het slechts gedwongen winkelnering noemen, maar dat terzijde).
Dan probeer jij je nu nog vast te klampen met het volgende argument:
[..]
In dat geval zou je nog gelijk kunnen hebben ALS je zou stellen dat de overheid uberhaupt een tegenprestatie in de vorm van belasting van je verlangt, maar dan nog zou je dat ook kunnen zien als een prima investering in het buitenland. Iemand uit Nederland die in het buitenland gaat werken houd immers altijd wel contacten met Nederland: dat is goed voor de internationale economie.
Beter vertaald: export van kennis is de beste manier van ontwikkelingssamenwerking.
Je emigratiebelasting kan daarmee wel naar de prullenbak.
maakt dat uit? OK, twee totaal verschillende situaties:quote:Op maandag 20 november 2006 12:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom? Hoe is dat negatieve vermogen ontstaan bijvoobeeld?
Desiredbard, hoe en wanneer ben jij eigenlijk naar Ierland geëmigreerd? Heb je ook veel schulden achtergelaten? Of ben je zelf verbannen uit NL, zoals je ook van dit forum was verbannen?quote:Op maandag 20 november 2006 12:42 schreef Jack_Pershing het volgende:
blaat
is dat niet gewoon een politiek spelletje om internationaal op de voorgrond te blijven, net als de war on drugs? Anders had Zalm dat geld allang in eigen zak gestoken hoorquote:Op maandag 20 november 2006 12:33 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het wel met Jack_Pershing eens dat het enigszins bizar is dat er nog veel geld te halen valt door het bezuinigen op ontwikkelingshulp, waarbij dat geld kan worden gebruikt voor burgers van ons eigen land.
Dank...quote:Op maandag 20 november 2006 12:33 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het wel met Jack_Pershing eens dat het enigszins bizar is dat er nog veel geld te halen valt door het bezuinigen op ontwikkelingshulp, waarbij dat geld kan worden gebruikt voor burgers van ons eigen land.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |