abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43652615
Ik heb het voorstel, dat ik over een aantal woorden hieronder uiteen zal zetten, onlangs al eens geopperd in een ander topic. Daarin kreeg ik veel weerstand te verduren. Toch lijkt het mij interessant en eveneens zinvol om het voorstel te verwoorden in een eigen topic. Bij deze dus.

Ik stel voor de invoering van emigratiebelasting als het 'wapen' voor links tegen de uitzwerming naar het buitenland van Nederlandse kapitalisten als gevolg van overheidsbeleid dat beoogt meer inkomensgelijkheid te bewerktstelligen. Veelal is de reactie op meer inkomensherverdeling van deze lieden, dat zij dan zo snel mogelijk zullen emigreren, want ja, "we laten ons toch niet beroven door de overheid?"

De emigratiebelasting, nu, kan bij dergelijk beleid effectief worden ingezet, om die kapitaalemigranten niet zo eenvoudig te laten ontsnappen. De maatregel is als volgt:

Een ieder met een Nederlands paspoort (een ieder die Nederlands staatsburger is dus) die wil emigreren, dient een bepaald - nader vast te stellen, maar zal bijvoorbeeld rond de 20% kunnen liggen - deel van zijn persoonlijk vermogen af te staan aan de staat. Vertrekken mag dus altijd, ieder mens is immers vrij, maar daarvoor lever je dan wel wat in.

De rechtvaardiging achter dit idee dient gezocht te worden in de richting van het bekende adagium "voor wat, hoort wat." De staat heeft veel geinvesteerd in haar burgers, toen zij vanuit de schede van hun moeders ter wereld kwamen en zich ontwikkelden tot volwassen leden van de maatschappij. Zij hebben de kans gekregen om op te groeien in een democratische rechtstaat en veel individuele vrijheden, met alle kansen om zich op allerlei vlakken te ontplooien. En wat doen zij nu het voor hen eens een keer wat slechter uitpakt ten aanzien van de politiek? Juist, vluchten om de verantwoordelijkheden (lees: plichten) van "voor wat, hoort wat" te ontlopen.

Een dergelijke afdacht in de vorm van een emigratiebelasting is dus niet meer dan redelijk te noemen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 11:56:22 #2
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43652670
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Vampire Romance O+
pi_43652693
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
pi_43652763
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Nee, je mag de vrijheden van mensen niet beperken. Beperking van vrijheid is uit den boze. Het gaat er niet om, om ze hier te houden (mensen die vluchten als ze al een scheet dwars zit, zijn we immers liever kwijt dan rijk). Het gaat er om dat er eerst jarenlang van een samenleving is geprofiteerd om vervolgens diezelfde samenleving de rug toe te keren. Dan lever je gewoon wat in ter compensatie.
pi_43652771
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:56 schreef MouseOver het volgende:
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
pi_43652834
Stel nu trouwens dat de SP het aantal zetels krijgt dat ze volgens de peilingen zullen krijgen, dan is het misschien een idee om dit voorstel te sturen naar Jan Marijnissen. Ik denk dat het wel levensvatbaar is en wanneer de SP inderdaad meer macht krijgt, heeft het nog kans van slagen om te worden ingevoerd ook !
pi_43652865
Het zit niet echt in het wereldbeeld van een wereld met vrij verkeer van mensen en goederen. Als je je goede mensen wilt behouden moet je ze wat bieden.

Trouwens ik zie sowieso geen problemen met expats die ergens een paar jaar gaan werken of wao-ers die van hun pensioen in Zuid-Frankrijk gaan genieten. En migratiegolven heb je altijd al gehad. Hoeveel emigranten hou je dan nog over?
pi_43652871
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....

De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is:
1) belasting, besteding daarvan, en wat je daar voor terugkrijgt
2) sociaal culturele veranderingen (geen handjes geven, verplichte scholen, gedoogd religieus fanatisme en het constante gezeik mover allochtonenacceptatie.
3) Salaris

Samengevat: de qualiteit van leven

Dus als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet,
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Jij wilt ze in gijzeling houden?
Net als de communisten?
Call me black
pi_43652898
De echt calculerende burger laat zijn belasting adviseur natuurlijk gewoon uitrekenen hoe hij optimaal kan meevreten uit de staatsruif in het linkse uitkeringen- en subsidie paradijs, terwijl de bijdrage daaraan geminimaliseerd wordt. Concreet zal dit betekenen: minder werken (is ingeval de linkse heilstaat toch passe en voor sukkels): bij een beetje uurloon volstaat een werkweek van 2 a 3 dagen. De rest van het inkomen komt dan uit allerhande subsidies, toelagen etc. Emigratie is niet nodig.
pi_43652990
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....

De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is de besteding van belasting gel de sociaal culturele veranderingen en salaris.

En als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet, je hebt je leven lang al belasting betaald, jij wilt ze in gijzeling houden, net als de communisten?
Heb je problemen met lezen ofzo? Ik heb toch, al tweemaal nota bene, aangegeven niet aan de vrijheid van mensen te willen komen? Je mag toch gaan en staan waar je wilt? Als je wilt vertrekken, moet jij weten. Het gaat er niet om, om mensen vast te houden, het gaat er om dat mensen een deel van wat ze van de staat hebben gekregen terugbetalen. Als dat niet in de vorm is van maatschappelijke dienstbaarheid door te vertrekken uit Nederland, dan maar via emigratiebelasting.
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:08:05 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_43653019
Ik vind het wel een goed plan. Als je nl. mensen met vermogen gaat belasten bij vertrek houdt dat mi. in dat je mensen met schulden geld mee moet geven.

-geen reclames voor lenen.nl meer op TV
-hele pauperwijken vertrekken naar Antwerpen
-criminelen (immers gedwongen door armoede te stelen) vertrekken eveneens naar het zuiden.

Het kost een paar centen, maar na het platwalsen van leegstaande ghetto's door Poolse bouwvakkers, is NL een stel arme sloebers kwijt en een stuk leger en blanker. Ook veel oude vervuilende kutotootjes rijden mensen die willen doorrijden niet meer in de weg, en vervuilen ook niet meer zo veel.

on-topic: onzinnig plan. Je moet een land gewoon een beetje aantrekkelijk houden voor mensen die wat willen/kunnen. Waarom denk je dat al die asiel-/gelukzoekers hun land hebben verlaten?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 18 november 2006 @ 12:08:37 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43653037
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.

Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Vampire Romance O+
pi_43653073
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Enzovoort enzovoort.

En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
pi_43653124
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:08 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.

Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Het is wel van belang dat in de af te dragen emigratiebelasting rekening wordt gehouden met de mate waarin de maatschappij in je heeft geinvesteerd. Dat is eerlijker en logischer.
pi_43653200
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_43653224
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:14 schreef marcb1974 het volgende:
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
Waarom vind je het een super idioot plan? In het kader van het hooghouden van de discussie mogen we van elkaar toch wel enige argumentatie verwachten?
pi_43653350
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Toen betaalden mijn ouders het, en als ik van mijn zakgeld iets kocht betalde ik BTW
Bovendien betaalden mijn ouders schoolgeld
quote:
En dat kan nu niet meer met die ontsnapte TBSers Pedofielen en mensen die vinden dat je dochter van 10 niet degelijk gekleed is
quote:
En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat
Vandaar dat ik ook pleitte ga

mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Call me black
pi_43654321
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Enzovoort enzovoort.

En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
pi_43654630
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren
pi_43654686
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:55 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.

Denemarken klinkt wel fijn
Call me black
pi_43654705
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef -scorpione- het volgende:
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
pi_43654744
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.

Een smerige egoïst ben je, maar dat zal je diep in je hart ook wel weten. En hoezo dat je dochters kleding kunnen dragen die ze willen? Lees eens wat over dat onderwerp, want het is bekend dat kinderen nergens zo vrij zijn om te dragen wat ze willen als in Nederland.
pi_43654784
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
Vandaar dat ik ook pleitte ga

mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Van het ene oppertunisme in het andere, namelijk van profiteren van de Nederlandse staat naar zielig doen in een ander land door politiek asiel aan te vragen, zodat je daar verder kunt profiteren. En je noemt mij een eng mannetje?
pi_43654831
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:09 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?
pi_43654954
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?
Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.
pi_43654977
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Ach volgens mij is Denemarken niet veel anders dan Nederland hoor. En bovenstaande zaken zijn naar mijn mening niet zo erg als e ze voorstelt. Laatst werd de nieuwe schoonmaakster aan me voorgesteld (zodat ik ook weet wie er rondloopt). Ze had een hoofddoekje op en ik betrapte mezelf erop dat ik twijfelde of ik haar een hand moest geven of niet. Gelukkig was ze snel genoeg om haar hand zelf uit te steken, wat mij een afgang bespaarde. Maar zo zie je maar weer dat we ons gek laten maken met dit soort dingen.
pi_43655048
Als iemand Nederland binnenkomt, geven we dan zijn moederland ook een compensatie voor alles wat hij daar heeft genoten?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_43655092
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:17 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.
Oh, je wilt gewoon de ethiek over boord gooien, zeg dat dan Dan gaan mensen alleen maar extra dingen doen om niet in het gevang te komen, maw dan gaat het helemaal los in dit land.
pi_43655170
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:23 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Oh, je wilt gewoon de ethiek over boord gooien, zeg dat dan Dan gaan mensen alleen maar extra dingen doen om niet in het gevang te komen, maw dan gaat het helemaal los in dit land.
Geen weldenkend mens wil in de gevangenis terecht komen. Dat staat namelijk niet zo netjes op je levensportfolio. En hoezo ethiek? Als er moet worden bezuinigd, waarom dan niet de mensen korten die het voor anderen verpesten?
pi_43655179
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:20 schreef tim2308 het volgende:
Als iemand Nederland binnenkomt, geven we dan zijn moederland ook een compensatie voor alles wat hij daar heeft genoten?
Dat is toch niet ons probleem?
pi_43655334
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer gratis. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?

Ander voorbeeldje, ik ben op zoek naar een LCD scherm, maar in Nederland worden alleen schermen verkocht met een zilvere rand en ik wil een zwarte rand. Nou kan je zeggen, oke, goed, dat is beleid van de branche kennelijk maar dat is al te gemakkelijk. De branche krijgt deze instrumenten namelijk aangereikt door de overheid. Overal ter wereld zijn namelijk handelsbeperkingen ingesteld, wat tot gevolg heeft dat ik niet aan een zwart scherm kan komen. Wat is daar het nut van? Waarom moet de overheid mij daar zo in dwars zitten? Zijn ze jaloers? Voeren ze falend beleid waardoor ze bang zijn voor concurrentie?

[ Bericht 33% gewijzigd door Bolkesteijn op 18-11-2006 13:38:39 ]
pi_43655403
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
pi_43655524
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
Vind ik ook. Ik vind ook eigenlijk dat iedere burger een factuur van de overheid thuis moet krijgen, dus een gespecificeerd overzicht van alle uitgaven en wat de burger daar voor betaald heeft, en dan niet naar de Miljoenennota wijzen, die is veel te ingewikkeld en bovendien niet per burger gespecificeerd. Verder vind ik dat wegenbelasting alleen aan wegen uitgegeven mag worden etc etc, dat maakt de overheid een stuk transparanter.
pi_43655587
quote:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer gratis. Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Bolkesteijn, ik begrijp je ergenis, maar dit heeft niets te maken met burgertje pesten en daar veel voldoening uit scheppen. Zoals je in de OP hebt kunnen lezen, heb ik een gegronde rechtvaardiging gepresenteerd voor het heffen van emigratiebelasting. Het is simpelweg een kwestie van ruilhandel, van geven en nemen, van waar krijgen voor je geld enzovoort. Dat moet een liberaal en voorstander van de vrije markt toch als muziek in de oren klinken?
quote:
Ander voorbeeldje, ik ben op zoek naar een LCD scherm, maar in Nederland worden alleen schermen verkocht met een zilvere rand en ik wil een zwarte rand. Nou kan je zeggen, oke, goed, dat is beleid van de branche kennelijk maar dat is al te gemakkelijk. De branche krijgt deze instrumenten namelijk aangereikt door de overheid. Overal ter wereld zijn namelijk handelsbeperkingen ingesteld, wat tot gevolg heeft dat ik niet aan een zwart scherm kan komen. Wat is daar het nut van? Waarom moet de overheid mij daar zo in dwars zitten? Zijn ze jaloers? Voeren ze falend beleid waardoor ze bang zijn voor concurrentie?
Dat gaat inderdaad nergens over.
pi_43655684
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Volstrekt mee eens. Belasting heffen zonder daarbij duidelijk het doel aan te geven is verwerpelijk. Het doel voor emigratiebelasting heb ik gelukkig dan ook duidelijk uiteengezet.
pi_43655755
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
ja er stond een muur om oost duitsland heen
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_43655866
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_43655901
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:00:48 #39
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43656006
Ik vind het nogal vreemd om mensen die vaak al veel belasting betaald hebben nog meer te gaan belasten als ze het land verlaten.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:02:29 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43656041
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43656092
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:00 schreef digitaLL het volgende:
Ik vind het nogal vreemd om mensen die vaak al veel belasting betaald hebben nog meer te gaan belasten als ze het land verlaten.
Die mensen hebben daar verhoudingsgewijs ook altijd meer voor terug gekregen: hogere opleiding, hoger inkomen enzovoort. De emigratiebelasting moet je zien als een compensatie voor de jaren waarin je enkel nog profiteerde van de staat, namelijk tot en met je studententijd.
pi_43656097
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
!
pi_43656130
Twee opmerking t.a.v. dit voorstel:

1) Hoe denk je dit geld te innen als mensen gewoon eerst hun geld naar buitenland verplaatsen en vervolgens zonder adres achter te laten vertrekken?
2) Krijgen immigranten dan ook een premie van de staat? Immers zij betalen wel belasting, maar hebben de staat niets aan opleiding, etc. gekost.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43656180
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat Canada je niet ziet hangen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_43656205
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Dan schuif je dat verdrag dat dat in de weg staat toch opzij? Ik zou me nou niet later regeren door je eigen regels. Als iets in de weg staat moet je het veranderen.
pi_43656211
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:06 schreef FeestNummer het volgende:
Twee opmerking t.a.v. dit voorstel:

1) Hoe denk je dit geld te innen als mensen gewoon eerst hun geld naar buitenland verplaatsen en vervolgens zonder adres achter te laten vertrekken?
2) Krijgen immigranten dan ook een premie van de staat? Immers zij betalen wel belasting, maar hebben de staat niets aan opleiding, etc. gekost.
1. Dat kun je op diverse manieren doen. Niemand is immers onvindbaar en we kunnen die tactiek dan gaan criminaliseren. Dat levert twee voordelen op: de dader begaat een strafbaar feit en het gedrag wordt gestigmatiseerd, wat weer demotiverend werkt.

2. Het is hun eigen keuze om naar dit land te gaan.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:14:20 #47
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_43656309
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 11:54 schreef FuifDuif het volgende:
Ik stel voor de invoering van emigratiebelasting als het 'wapen' voor links tegen de uitzwerming naar het buitenland van Nederlandse kapitalisten als gevolg van overheidsbeleid dat beoogt meer inkomensgelijkheid te bewerktstelligen. Veelal is de reactie op meer inkomensherverdeling van deze lieden, dat zij dan zo snel mogelijk zullen emigreren, want ja, "we laten ons toch niet beroven door de overheid?"
Het is toch werkelijk ongelofelijk. Als een bedrijf een dergelijk beding op zou nemen in bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst met een werknemer waarbij de werknemer onvoorwaardelijk een vergoeding moet betalen als hij vertrekt, dan zou de wereld te klein zijn. Maar een overheid mag haar burgers natuurlijk tot vanalles dwingen zolang het 'solidariteitsbeginsel' er mee is gediend.
quote:
De rechtvaardiging achter dit idee dient gezocht te worden in de richting van het bekende adagium "voor wat, hoort wat." De staat heeft veel geinvesteerd in haar burgers, toen zij vanuit de schede van hun moeders ter wereld kwamen en zich ontwikkelden tot volwassen leden van de maatschappij. Zij hebben de kans gekregen om op te groeien in een democratische rechtstaat en veel individuele vrijheden, met alle kansen om zich op allerlei vlakken te ontplooien. En wat doen zij nu het voor hen eens een keer wat slechter uitpakt ten aanzien van de politiek? Juist, vluchten om de verantwoordelijkheden (lees: plichten) van "voor wat, hoort wat" te ontlopen.
Wat een onzin. Burgers investeren in de staat zodat deze aan de burger diensten kan verlenen, niet andersom. Het systeem waar jij voor pleit zorgt ervoor dat de nettobetaler nog zwaarder wordt gestraft.
  zaterdag 18 november 2006 @ 14:19:04 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43656397
Teveel mensen scoren hier vrijwel gratis een hoge keidure opleiding en gaan vervolgens daarmee in het buitenland bakken met geld verdienen waarvan we niets terug zien. Dat is een probleem.

Emigratiebelasting lijkt me een betere oplossing dan hoger collegegeld maar nog logischer zou zijn eens stoppen met het pesten van iedereen die hard werkt en daardoor een goed slaris verdient.

[ Bericht 0% gewijzigd door Napalm op 18-11-2006 14:34:57 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43656401
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:56 schreef FuifDuif het volgende:

Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?
Ik ben allesbehalve een mak lammetje, maar ik ben wel realist. Je moet wel bijzonder idioot zijn om in een wereld waar grenzen meer en meer vervagen dammen op gaan werpen aan de grens. En als je die dammen al op wil werpen moet je een verdomd goede reden hebben. En die heb jij niet, want een paar rotcenten is geen reden om de vrijheid zo enorm te beperken.
pi_43656454
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Teveel mensen scoren hier vrijwel gratis een hoge keidure opleiding en gaan vervolgens daarmee in het buitenland bakken met geld verdienen waarvan we enits terug zien. Dat is een probleem.
Dan moet je die dure opleiding doorberekenen. Ik heb nl. helemaal geen dure opleiding gehad (twee keer rechten en een keer economie, die ik volledig heb voldaan, aangezien het collegegeld hoger is dan de opleiding kost per student). Waarom zou ik dan moeten betalen voor iemand die zonodig een vrij zinloze, maar ook zeer dure opleiding als culturele antropologie moest doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')