Nee, je mag de vrijheden van mensen niet beperken. Beperking van vrijheid is uit den boze. Het gaat er niet om, om ze hier te houden (mensen die vluchten als ze al een scheet dwars zit, zijn we immers liever kwijt dan rijk). Het gaat er om dat er eerst jarenlang van een samenleving is geprofiteerd om vervolgens diezelfde samenleving de rug toe te keren. Dan lever je gewoon wat in ter compensatie.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:56 schreef MouseOver het volgende:
Inhoudelijk niet zo heel gek, maar gevoelsmatig staat het me behoorlijk tegen
Heb je problemen met lezen ofzo? Ik heb toch, al tweemaal nota bene, aangegeven niet aan de vrijheid van mensen te willen komen? Je mag toch gaan en staan waar je wilt? Als je wilt vertrekken, moet jij weten. Het gaat er niet om, om mensen vast te houden, het gaat er om dat mensen een deel van wat ze van de staat hebben gekregen terugbetalen. Als dat niet in de vorm is van maatschappelijke dienstbaarheid door te vertrekken uit Nederland, dan maar via emigratiebelasting.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
Ik stel verplichte uitzetting van werkschuwe personen voor.....
Dan blijven die zgn kapitalisten lekker in Nederland.....
De reden dat mensen uit Nederland vertrekken is de besteding van belasting gel de sociaal culturele veranderingen en salaris.
En als je de keuze hebt weg te gaan waarom niet, je hebt je leven lang al belasting betaald, jij wilt ze in gijzeling houden, net als de communisten?
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:00 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zou je kunnen en willen uitleggen waarom het je precies tegen staat?
Niet toen je een kind was die scholing genoot.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:03 schreef Jack_Pershing het volgende:
je hebt je leven lang al belasting betaald.
Dat ben ik wel met je eens inderdaad. Het is wel van belang dat in de af te dragen emigratiebelasting rekening wordt gehouden met de mate waarin de maatschappij in je heeft geinvesteerd. Dat is eerlijker en logischer.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:08 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mensen zouden eigenlijk zo min mogelijk barrieres met zaken als geografische vestiging moeten hebben, omdat het allemaal eigenlijk kunstmatige barrieres zijn. Aan de andere kant is het inderdaad wel zo dat bv Nederland veel gemeenschapsgeld in mensen pompt dat zich pas in het latere leven terugbetaald, maar dat verschilt behoorlijk van persoon tot persoon. Om een selfmade ondernemer met alleen vmbo dezelfde heffing op te leggen als iemand die 8 jaar universiteit heeft gedaan is niet fair.
Als er zo'n heffing zou komen zou de hoogte daarvan door de geschiedenis van een individueel persoon bepaald moeten worden, dat is veel eerlijker.
Waarom vind je het een super idioot plan? In het kader van het hooghouden van de discussie mogen we van elkaar toch wel enige argumentatie verwachten?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:14 schreef marcb1974 het volgende:
Zoiets zal gelukkig niet houdbaar zijn bij verhuizingen binnen Europa. Ik vind het ook een super idioot plan, maar goed.
Toen betaalden mijn ouders het, en als ik van mijn zakgeld iets kocht betalde ik BTWquote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
En dat kan nu niet meer met die ontsnapte TBSers Pedofielen en mensen die vinden dat je dochter van 10 niet degelijk gekleed isquote:Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Vandaar dat ik ook pleitte gaquote:En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Niet toen je een kind was die scholing genoot.
Niet toen je een kind was die integriteitsrechten genoot.
Niet toen je een kind was en veilig buiten kon spelen.
Enzovoort enzovoort.
En we weten dat de vorming tijdens de kinderjaren van cruciaal belang zijn voor de wijze waarop je als volwassene in het leven staat, dus in verhouding stelt zo'n emigratiebelasting nog niet eens zo heel veel voor.
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:55 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
En zo zullen de jonge mensen die nederland nu verlaten weer terugkeren om hun kinderen dezelfde zekerheid te geven.
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef -scorpione- het volgende:
Hahahaha, kansloos plan zeg. Dat moet de staat één keer bij mij flikken, dan blijf ik en ga alleen nog maar rotzooi trappen totdat ik die belastingcenten er 10 dubbel uit heb. Zal ze leren![]()
Een smerige egoïst ben je, maar dat zal je diep in je hart ook wel weten. En hoezo dat je dochters kleding kunnen dragen die ze willen? Lees eens wat over dat onderwerp, want het is bekend dat kinderen nergens zo vrij zijn om te dragen wat ze willen als in Nederland.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.
Denemarken klinkt wel fijn
Van het ene oppertunisme in het andere, namelijk van profiteren van de Nederlandse staat naar zielig doen in een ander land door politiek asiel aan te vragen, zodat je daar verder kunt profiteren. En je noemt mij een eng mannetje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:21 schreef Jack_Pershing het volgende:
Vandaar dat ik ook pleitte ga
mensen dwingen financieel hier te blijven....communistische praktijken.......
Ik vind jou een heel eng mannetje. (SP zeker?)
Maar ipv emigreren ga ik dan elders politiek assiel aanvragen.
(Ik heb nog nooit gehoord van een ostduitser die gedurende de muur teruggestuurd werd)
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:09 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Moet je doen, maar daar zal je dan wel snel van genezen zijn, wanneer je wordt opgepakt en in de cel wordt gesmeten.
Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Weet je hoeveel het kost om iemand op te sluiten?![]()
Ach volgens mij is Denemarken niet veel anders dan Nederland hoor. En bovenstaande zaken zijn naar mijn mening niet zo erg als e ze voorstelt. Laatst werd de nieuwe schoonmaakster aan me voorgesteld (zodat ik ook weet wie er rondloopt). Ze had een hoofddoekje op en ik betrapte mezelf erop dat ik twijfelde of ik haar een hand moest geven of niet. Gelukkig was ze snel genoeg om haar hand zelf uit te steken, wat mij een afgang bespaarde. Maar zo zie je maar weer dat we ons gek laten maken met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:08 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Nope Ik verlaat Nederland voordat ik schoolgaande kinderen heb.
Zodat mijn dochters kleding kunnen dragen die ze willen.
Pappa netjes een handje krijgt op een ouderavond van de lerares
Mamma netjes een handje krijgt als ze met iemand zaken doet.
Pappa en Mamma of een van de twee meer geld overhoud van de verdiende centjes om daar fijne dingen van te doen zonder dat de riem drie gaatjes moet aanhalen, maar ondertussen het kindje van de werkloze BOM vrouw op kosten van betaalde belastingcentjes naar eurodisney of een weekje buitenlandse vacantie mag.
Denemarken klinkt wel fijn
Oh, je wilt gewoon de ethiek over boord gooien, zeg dat danquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Daar kan op worden bezuinigd hoor. Geen stromend water voor gevangen, geen electriciteit, korten op voedsel, noem maar op.
Geen weldenkend mens wil in de gevangenis terecht komen. Dat staat namelijk niet zo netjes op je levensportfolio. En hoezo ethiek? Als er moet worden bezuinigd, waarom dan niet de mensen korten die het voor anderen verpesten?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:23 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Oh, je wilt gewoon de ethiek over boord gooien, zeg dat danDan gaan mensen alleen maar extra dingen doen om niet in het gevang te komen, maw dan gaat het helemaal los in dit land.
![]()
Dat is toch niet ons probleem?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:20 schreef tim2308 het volgende:
Als iemand Nederland binnenkomt, geven we dan zijn moederland ook een compensatie voor alles wat hij daar heeft genoten?
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer.Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Vind ik ook. Ik vind ook eigenlijk dat iedere burger een factuur van de overheid thuis moet krijgen, dus een gespecificeerd overzicht van alle uitgaven en wat de burger daar voor betaald heeft, en dan niet naar de Miljoenennota wijzen, die is veel te ingewikkeld en bovendien niet per burger gespecificeerd. Verder vind ik dat wegenbelasting alleen aan wegen uitgegeven mag worden etc etc, dat maakt de overheid een stuk transparanter.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
Bolkesteijn, ik begrijp je ergenis, maar dit heeft niets te maken met burgertje pesten en daar veel voldoening uit scheppen. Zoals je in de OP hebt kunnen lezen, heb ik een gegronde rechtvaardiging gepresenteerd voor het heffen van emigratiebelasting. Het is simpelweg een kwestie van ruilhandel, van geven en nemen, van waar krijgen voor je geld enzovoort. Dat moet een liberaal en voorstander van de vrije markt toch als muziek in de oren klinken?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ja we moeten de burger hoe dan ook geld uit de zakken kloppen, zelfs vluchten kan niet meer gratis.Ik heb het volledig gehad met al die mensen die nog meer belastingen willen. Even een oprechte vraag, waarom willen jullie mensen zo pesten? Wat is daar de lol van? Is het leuk als niemand meer plezier heeft in zijn werk?
Dat gaat inderdaad nergens over.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ander voorbeeldje, ik ben op zoek naar een LCD scherm, maar in Nederland worden alleen schermen verkocht met een zilvere rand en ik wil een zwarte rand. Nou kan je zeggen, oke, goed, dat is beleid van de branche kennelijk maar dat is al te gemakkelijk. De branche krijgt deze instrumenten namelijk aangereikt door de overheid. Overal ter wereld zijn namelijk handelsbeperkingen ingesteld, wat tot gevolg heeft dat ik niet aan een zwart scherm kan komen. Wat is daar het nut van? Waarom moet de overheid mij daar zo in dwars zitten? Zijn ze jaloers? Voeren ze falend beleid waardoor ze bang zijn voor concurrentie?
Volstrekt mee eens. Belasting heffen zonder daarbij duidelijk het doel aan te geven is verwerpelijk. Het doel voor emigratiebelasting heb ik gelukkig dan ook duidelijk uiteengezet.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:36 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Wat mij irriteert is dat er belasting geheven moet worden om belasting te heffen en belasting verlaagd moet worden om belasting te verlagen. Er is niemand die zegt dat de staat meer of minder geld nodig heeft en dat daarom de belasting verhoogd/verlaagd moet worden. Laat staat dat ze zeggen waar ze het geld voor nodig hebben.
ja er stond een muur om oost duitsland heenquote:Op zaterdag 18 november 2006 11:57 schreef Sniper het volgende:
Dat pakten ze in OostDuitsland praktischer aan: gewoon een muur erom heen.
Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
Die mensen hebben daar verhoudingsgewijs ook altijd meer voor terug gekregen: hogere opleiding, hoger inkomen enzovoort. De emigratiebelasting moet je zien als een compensatie voor de jaren waarin je enkel nog profiteerde van de staat, namelijk tot en met je studententijd.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:00 schreef digitaLL het volgende:
Ik vind het nogal vreemd om mensen die vaak al veel belasting betaald hebben nog meer te gaan belasten als ze het land verlaten.
quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
Ik denk dat Canada je niet ziet hangen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:02 schreef Megumi het volgende:
Ik stel voor dat Canada bijvoorbeeld een IQ belasting heft op mensen die daar naar toe willen. Denk dat ze dan aan jou een hoop gaan verdienen als je daar naar toe wilt FuifDuif. Hoe lager hoe meer betalen natuurlijk.
Dan schuif je dat verdrag dat dat in de weg staat toch opzij? Ik zou me nou niet later regeren door je eigen regels.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:55 schreef DS4 het volgende:
Om te beginnen mag heffing aan de grens niet binnen de EU. En daar eindigt het dus feitelijk ook. Slotje!
1. Dat kun je op diverse manieren doen. Niemand is immers onvindbaar en we kunnen die tactiek dan gaan criminaliseren. Dat levert twee voordelen op: de dader begaat een strafbaar feit en het gedrag wordt gestigmatiseerd, wat weer demotiverend werkt.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:06 schreef FeestNummer het volgende:
Twee opmerking t.a.v. dit voorstel:
1) Hoe denk je dit geld te innen als mensen gewoon eerst hun geld naar buitenland verplaatsen en vervolgens zonder adres achter te laten vertrekken?
2) Krijgen immigranten dan ook een premie van de staat? Immers zij betalen wel belasting, maar hebben de staat niets aan opleiding, etc. gekost.
Het is toch werkelijk ongelofelijk. Als een bedrijf een dergelijk beding op zou nemen in bijvoorbeeld een arbeidsovereenkomst met een werknemer waarbij de werknemer onvoorwaardelijk een vergoeding moet betalen als hij vertrekt, dan zou de wereld te klein zijn. Maar een overheid mag haar burgers natuurlijk tot vanalles dwingen zolang het 'solidariteitsbeginsel' er mee is gediend.quote:Op zaterdag 18 november 2006 11:54 schreef FuifDuif het volgende:
Ik stel voor de invoering van emigratiebelasting als het 'wapen' voor links tegen de uitzwerming naar het buitenland van Nederlandse kapitalisten als gevolg van overheidsbeleid dat beoogt meer inkomensgelijkheid te bewerktstelligen. Veelal is de reactie op meer inkomensherverdeling van deze lieden, dat zij dan zo snel mogelijk zullen emigreren, want ja, "we laten ons toch niet beroven door de overheid?"
Wat een onzin. Burgers investeren in de staat zodat deze aan de burger diensten kan verlenen, niet andersom. Het systeem waar jij voor pleit zorgt ervoor dat de nettobetaler nog zwaarder wordt gestraft.quote:De rechtvaardiging achter dit idee dient gezocht te worden in de richting van het bekende adagium "voor wat, hoort wat." De staat heeft veel geinvesteerd in haar burgers, toen zij vanuit de schede van hun moeders ter wereld kwamen en zich ontwikkelden tot volwassen leden van de maatschappij. Zij hebben de kans gekregen om op te groeien in een democratische rechtstaat en veel individuele vrijheden, met alle kansen om zich op allerlei vlakken te ontplooien. En wat doen zij nu het voor hen eens een keer wat slechter uitpakt ten aanzien van de politiek? Juist, vluchten om de verantwoordelijkheden (lees: plichten) van "voor wat, hoort wat" te ontlopen.
Ik ben allesbehalve een mak lammetje, maar ik ben wel realist. Je moet wel bijzonder idioot zijn om in een wereld waar grenzen meer en meer vervagen dammen op gaan werpen aan de grens. En als je die dammen al op wil werpen moet je een verdomd goede reden hebben. En die heb jij niet, want een paar rotcenten is geen reden om de vrijheid zo enorm te beperken.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:56 schreef FuifDuif het volgende:
Daarom mag je het idee nog wel opperen en er voor lobbyen. Of leg jij je altijd neer bij wat de autoriteiten zeggen? Als een mak lammetje zeg maar?
Dan moet je die dure opleiding doorberekenen. Ik heb nl. helemaal geen dure opleiding gehad (twee keer rechten en een keer economie, die ik volledig heb voldaan, aangezien het collegegeld hoger is dan de opleiding kost per student). Waarom zou ik dan moeten betalen voor iemand die zonodig een vrij zinloze, maar ook zeer dure opleiding als culturele antropologie moest doen.quote:Op zaterdag 18 november 2006 14:19 schreef Napalm het volgende:
Teveel mensen scoren hier vrijwel gratis een hoge keidure opleiding en gaan vervolgens daarmee in het buitenland bakken met geld verdienen waarvan we enits terug zien. Dat is een probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |